2012 FB7 Eco Elegance 1.500-2.000 Devirde Titreme ve Yakıt Göstergesi Sorunu

Katılım
11 Nis 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Konya
Aracınız
Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandır forumu okuyorum, kullanıyorum fakat tanışma hiç yapmadım/nasıl yapılır bilmiyorum, yardım ederseniz yapayım inş. (Muhammet Hasan Küçük, KONYA. Öğretim Görevlisi, Halkla İlişkiler. Necmettin Erbakan Üniversitesi rektörlüğünde görev yapmaktayım. Yaş 35.)

4 yıldır kullandığım fb7 eco elegance (40. yıl kapanır ayna) aracımda başlıkta bahsettiğim problem meydana geldi. Son 1-2 aydır bu sorun var. Aracımı 88.000 km de aldım, 100.000 e kadar benzinde kullandım, tasarruf amacıyla brc nin bu araçlara uygun olan kitini Konya Ece Otogaz'da taktırdım. Herhangi bir sorun yaşamadım çok şükür. Aracım şu anda 150.000 civarında, son 1-2 aydır bu 1.500-2.000 devir arasında, zaman zaman 500-1000 devir arasında araç bildiğin titriyor. Bu sorunu 'usta' dediğimiz değişik insanlar göremiyor bile. Aracı hızlı kullanırsak sorun yok eyvallah ama zaman zaman düşük devirde sürmek gerekiyor ve bu titreme muazzam rahatsız edici olabiliyor. Durumlar:

  • LPG'de yapıyor, benzinde yapıyor.
  • Sıcak-Soğuk umurunda değil, her türlü yapıyor.
  • Bu arada BRC kiti takarken ustalar bana bu serilerde Benzin ve LPG ayrımı yapmak için bir modülün olduğunu söylediler. Ek ücret ile takarız dediler. Ne iş yarar dedim ve şu yanıtı aldım; aracı tüpte sürersin, benzin sürermiş gibi benzin bitiyor gözükür dediler. Eğer bu modülü takarlarsa benzin her çalıştırmada kendi kendine yeniden dolar dediler. Bir süre böyle çalıştı ama artık çalışmıyor. Komple sistemi söküp bakmak lazım vs deyip geçiştirdi Konya Ece otogaz. Aynı sorunu yaşayan varsa yardım edebilir mi? Teşekkür ederim.

Çözüm için tüm forumu tavaf ettim, okudum yazdım-çizdim. Bazı denemelerim ve deneyimlerim:

  • Standart boğaz kelebeği temizliği yaptık.
  • Boğaz kelebeğine bağlı olan hava körüğü daha evvel yırtılmıştı. 1 sene falan önce bu sorunun çok benzerini yaşadım. Süper kral ustalar yine bulamadım. Değerli forum insanlarından okuduğum üzere hava körüğünün yırtılmış olma ihtimalinden şüphelendim. Söker miyim diye bakınırken hop parmağım içine girdi. (reklama giriyorsa editle düzenlerim) japonis diye bir firmadan 180 küsür liraya aldım ve aynı ustaya yine gittim. Sök bunu dedim sökmem dedi :) sök diye ısrar edince sökerken parmağı içeri girdi. Müthiş şaşırdılar, ailecek hemde :) değiştirdik ve sorun ortadan kalktı. Sonrasında bana bir sürü arkadaşımızda bu sorun vardı bişey daha öğrendik vs tatavalarını yaptılar ve yoluma baktım. 1 yıl sonra yine aynı hata oldu, fakat bu kez ne boğaz kelebeğinden, ne hava körüğünden. Körük sağlam, kelebeği temizledik (çok da bir kurum yoktu bu arada, iki usta temizledi, gaza bas çek bas yağı sil vs yaptılar. İnşallah yapabilmişlerdir).
  • Konya'da Honda da anlayan çok adam yok, olan da çok artist ve zaman ayıramıyor. Aracı bırak 1-2 gün dursun vs. diyorlar. Ne yapacaksın üstat? Sorusuna doğru-düzgün yanıt veremiyor. Bu yüzden bende sevdiğim bir abimin özel servisine gittim. Konya Auto King. Ustalar kendi araçları gibi denemeler vs. yaptılar. Tabiki tam bir Honda ustası olmadıkları için net bir sonuca varamadılar. Zaten bakımım gelmişti ve filtreler (yağ, hava) ve yağımızı yeniledik. Sonra aracın bujilerinden olacağını iddia eden bir usta olunca, dedim acaba mı? Dedik nasıl deneriz? Bu aracın aynısından bul gel deneriz dediler. Baba buldu mu? Buldu. 10 dk sonra direktörümüzün arabasını getirdi çocuklar. Bujileri takasladılar pek bişey değişmedi. Usta inatla buradan dedi ve bobini değiştirdi. Bu esnada ısrarla sorunun gittiğini iddia etti. O ana kadar 3 saat uğraşınca aptallaşıyor insan, bende denedim baya gitti gibi oldu fakat gitmediğine inanıyorum. Bu arada bu bobinlerin orjinalleri tane 700tl gibi uçuk rakamlar. Başka ustalar, Honda'dan anlayan adamlar kesinlikle bobinlere dokunma diyorlar. Bu sorun %100 buradan değil diyorlar. Bobinden olma ihtimali var mıdır? Bu arada bujileri de değiştirdik benim aracın :) fakat bobinden olduğunu söylediği için ustamız, yine devam edecek vs. dedi ki devam etti. 1.800tl toplam masraf ettik, elbette bunlar zaten lazımdı ve aracın öne gitme eğilimi arttı. Hasıl-ı kelam, performansa etkisi oldu ama sorun devam :/
  • Forumda da dışarda da alakası yok bobinle diyorlar. Herkes subap ayarlarından bahsediyor. Kendini usta sanan abilerimiz subapı açmamamız gerektiğini söylüyorlar. Baya bi video vs izledim, manuelinde 100.000 de yaptırılması gerektiği bilgisine ulaşılmış. Buradaki iyi niyetli arkadaşlar lpg'li de 30.000 de ortalama yaptırın diyorlar. Muhtemelen aracıma hiç yapılmadı bu ayar. Yaptırmalı mıyım? Yapılacaksa, buradaki arkadaşların verdiği değerler ile işi bilen bir ustaya gitmem yeterli midir? İlla Honda'cı olmalı mıdır yani?
  • Araçtaki bu sorunun kronik olduğuna dair bir inanış var. Bunun tam olarak hurafe olduğunu düşünüyorum. Neden? 1 ay öncesinde böyle bir sorunum yoktu. Ayrıca aracımla birebir aynı model
  • Bütün bunlara ek olarak, Ankara'da yaşayan bir Honda'cı abimizin birinin bir ustası ile görüştüm. İlk sorduğu soru araca koyulan yağ. Dedim kasik 5.40 mı 3.40 mı ondan koyuyorlar uzun zamandır, yine ondan koydu. Klasik usta hatası dedi. Bu aracın manueline bak ve beni bi daha ara dedi kapattı. Baktım 0.20 birinci öncelik, bulunamazsa 5.40 diyor. Aradım, o yağ çöp diyor. Boşalt öyle gel bana diyor. 500 küsür lira çöp yani :) Yağını değiştireceğiz, sonra bu saydığın, yaptığın hiçbirisi ile alakalı değil diyor. Kesinlikle vtec'den oluyor, devreye giremiyor, ayarı da bozuk, kirlenmiş de olabilir diyor. Getireceksin ben bunu yapacağım gözünün önünde diyor. Ankara çok uzak değil :) vtec ayarı nedir, temizliği nedir, yapılmalı mıdır?
  • Ustamsının birisi şanzıman yağını değiştir çözülür dedi. Pek alaka göremedim ki araç seyir halindeyken titreme yapıyor. İddiasına göre o arada vites atıp atmamakta kararsız kalıyor diyor. Hasıl-ı kelam bu sorun tamamen şanzıman ile ilgili diyor. Olabilir mi sizce?

Ne yapmalıyım?

1- Vtec temizliği, ayarı ve güncellemesi. (Hiç yapılmadı bu araca, 150.000 km de)
2- Subap ayarı. (Bu da hiç yapılmadı)
3- Bobin seti alıp değiştirmek.
4- LPG Sistemini pipoya geçirip boruları kısaltmak. (Fakat benzinde de yapıyor)
5- Orjinal Honda Servisine (Sanırım sadece onlar yapabiliyor ki bizim iki usta da, büyük özel servis de yapamadı bunu. Muhtemelen orjinal yazılım yok) adaptasyon yaptırıp, yazılımları güncellemek. (Hiç yapılmadı)
6- Vazgeçip dikkat etmemeye çalışmak :/ en son düşüneceğim madde de bu..


Çok teşekkür ederim vaktiniz için, tavsiyeleriniz için. Allah razı olsun..
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,016
Çözümler
1
Tepki puanı
632
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandır forumu okuyorum, kullanıyorum fakat tanışma hiç yapmadım/nasıl yapılır bilmiyorum, yardım ederseniz yapayım inş. (Muhammet Hasan Küçük, KONYA. Öğretim Görevlisi, Halkla İlişkiler. Necmettin Erbakan Üniversitesi rektörlüğünde görev yapmaktayım. Yaş 35.)

4 yıldır kullandığım fb7 eco elegance (40. yıl kapanır ayna) aracımda başlıkta bahsettiğim problem meydana geldi. Son 1-2 aydır bu sorun var. Aracımı 88.000 km de aldım, 100.000 e kadar benzinde kullandım, tasarruf amacıyla brc nin bu araçlara uygun olan kitini Konya Ece Otogaz'da taktırdım. Herhangi bir sorun yaşamadım çok şükür. Aracım şu anda 150.000 civarında, son 1-2 aydır bu 1.500-2.000 devir arasında, zaman zaman 500-1000 devir arasında araç bildiğin titriyor. Bu sorunu 'usta' dediğimiz değişik insanlar göremiyor bile. Aracı hızlı kullanırsak sorun yok eyvallah ama zaman zaman düşük devirde sürmek gerekiyor ve bu titreme muazzam rahatsız edici olabiliyor. Durumlar:

  • LPG'de yapıyor, benzinde yapıyor.
  • Sıcak-Soğuk umurunda değil, her türlü yapıyor.
  • Bu arada BRC kiti takarken ustalar bana bu serilerde Benzin ve LPG ayrımı yapmak için bir modülün olduğunu söylediler. Ek ücret ile takarız dediler. Ne iş yarar dedim ve şu yanıtı aldım; aracı tüpte sürersin, benzin sürermiş gibi benzin bitiyor gözükür dediler. Eğer bu modülü takarlarsa benzin her çalıştırmada kendi kendine yeniden dolar dediler. Bir süre böyle çalıştı ama artık çalışmıyor. Komple sistemi söküp bakmak lazım vs deyip geçiştirdi Konya Ece otogaz. Aynı sorunu yaşayan varsa yardım edebilir mi? Teşekkür ederim.

Çözüm için tüm forumu tavaf ettim, okudum yazdım-çizdim. Bazı denemelerim ve deneyimlerim:

  • Standart boğaz kelebeği temizliği yaptık.
  • Boğaz kelebeğine bağlı olan hava körüğü daha evvel yırtılmıştı. 1 sene falan önce bu sorunun çok benzerini yaşadım. Süper kral ustalar yine bulamadım. Değerli forum insanlarından okuduğum üzere hava körüğünün yırtılmış olma ihtimalinden şüphelendim. Söker miyim diye bakınırken hop parmağım içine girdi. (reklama giriyorsa editle düzenlerim) japonis diye bir firmadan 180 küsür liraya aldım ve aynı ustaya yine gittim. Sök bunu dedim sökmem dedi :) sök diye ısrar edince sökerken parmağı içeri girdi. Müthiş şaşırdılar, ailecek hemde :) değiştirdik ve sorun ortadan kalktı. Sonrasında bana bir sürü arkadaşımızda bu sorun vardı bişey daha öğrendik vs tatavalarını yaptılar ve yoluma baktım. 1 yıl sonra yine aynı hata oldu, fakat bu kez ne boğaz kelebeğinden, ne hava körüğünden. Körük sağlam, kelebeği temizledik (çok da bir kurum yoktu bu arada, iki usta temizledi, gaza bas çek bas yağı sil vs yaptılar. İnşallah yapabilmişlerdir).
  • Konya'da Honda da anlayan çok adam yok, olan da çok artist ve zaman ayıramıyor. Aracı bırak 1-2 gün dursun vs. diyorlar. Ne yapacaksın üstat? Sorusuna doğru-düzgün yanıt veremiyor. Bu yüzden bende sevdiğim bir abimin özel servisine gittim. Konya Auto King. Ustalar kendi araçları gibi denemeler vs. yaptılar. Tabiki tam bir Honda ustası olmadıkları için net bir sonuca varamadılar. Zaten bakımım gelmişti ve filtreler (yağ, hava) ve yağımızı yeniledik. Sonra aracın bujilerinden olacağını iddia eden bir usta olunca, dedim acaba mı? Dedik nasıl deneriz? Bu aracın aynısından bul gel deneriz dediler. Baba buldu mu? Buldu. 10 dk sonra direktörümüzün arabasını getirdi çocuklar. Bujileri takasladılar pek bişey değişmedi. Usta inatla buradan dedi ve bobini değiştirdi. Bu esnada ısrarla sorunun gittiğini iddia etti. O ana kadar 3 saat uğraşınca aptallaşıyor insan, bende denedim baya gitti gibi oldu fakat gitmediğine inanıyorum. Bu arada bu bobinlerin orjinalleri tane 700tl gibi uçuk rakamlar. Başka ustalar, Honda'dan anlayan adamlar kesinlikle bobinlere dokunma diyorlar. Bu sorun %100 buradan değil diyorlar. Bobinden olma ihtimali var mıdır? Bu arada bujileri de değiştirdik benim aracın :) fakat bobinden olduğunu söylediği için ustamız, yine devam edecek vs. dedi ki devam etti. 1.800tl toplam masraf ettik, elbette bunlar zaten lazımdı ve aracın öne gitme eğilimi arttı. Hasıl-ı kelam, performansa etkisi oldu ama sorun devam :/
  • Forumda da dışarda da alakası yok bobinle diyorlar. Herkes subap ayarlarından bahsediyor. Kendini usta sanan abilerimiz subapı açmamamız gerektiğini söylüyorlar. Baya bi video vs izledim, manuelinde 100.000 de yaptırılması gerektiği bilgisine ulaşılmış. Buradaki iyi niyetli arkadaşlar lpg'li de 30.000 de ortalama yaptırın diyorlar. Muhtemelen aracıma hiç yapılmadı bu ayar. Yaptırmalı mıyım? Yapılacaksa, buradaki arkadaşların verdiği değerler ile işi bilen bir ustaya gitmem yeterli midir? İlla Honda'cı olmalı mıdır yani?
  • Araçtaki bu sorunun kronik olduğuna dair bir inanış var. Bunun tam olarak hurafe olduğunu düşünüyorum. Neden? 1 ay öncesinde böyle bir sorunum yoktu. Ayrıca aracımla birebir aynı model
  • Bütün bunlara ek olarak, Ankara'da yaşayan bir Honda'cı abimizin birinin bir ustası ile görüştüm. İlk sorduğu soru araca koyulan yağ. Dedim kasik 5.40 mı 3.40 mı ondan koyuyorlar uzun zamandır, yine ondan koydu. Klasik usta hatası dedi. Bu aracın manueline bak ve beni bi daha ara dedi kapattı. Baktım 0.20 birinci öncelik, bulunamazsa 5.40 diyor. Aradım, o yağ çöp diyor. Boşalt öyle gel bana diyor. 500 küsür lira çöp yani :) Yağını değiştireceğiz, sonra bu saydığın, yaptığın hiçbirisi ile alakalı değil diyor. Kesinlikle vtec'den oluyor, devreye giremiyor, ayarı da bozuk, kirlenmiş de olabilir diyor. Getireceksin ben bunu yapacağım gözünün önünde diyor. Ankara çok uzak değil :) vtec ayarı nedir, temizliği nedir, yapılmalı mıdır?
  • Ustamsının birisi şanzıman yağını değiştir çözülür dedi. Pek alaka göremedim ki araç seyir halindeyken titreme yapıyor. İddiasına göre o arada vites atıp atmamakta kararsız kalıyor diyor. Hasıl-ı kelam bu sorun tamamen şanzıman ile ilgili diyor. Olabilir mi sizce?

Ne yapmalıyım?

1- Vtec temizliği, ayarı ve güncellemesi. (Hiç yapılmadı bu araca, 150.000 km de)
2- Subap ayarı. (Bu da hiç yapılmadı)
3- Bobin seti alıp değiştirmek.
4- LPG Sistemini pipoya geçirip boruları kısaltmak. (Fakat benzinde de yapıyor)
5- Orjinal Honda Servisine (Sanırım sadece onlar yapabiliyor ki bizim iki usta da, büyük özel servis de yapamadı bunu. Muhtemelen orjinal yazılım yok) adaptasyon yaptırıp, yazılımları güncellemek. (Hiç yapılmadı)
6- Vazgeçip dikkat etmemeye çalışmak :/ en son düşüneceğim madde de bu..


Çok teşekkür ederim vaktiniz için, tavsiyeleriniz için. Allah razı olsun..
Merhabalar İsmim Ufuk....Yazınızı okudum...
1. Rölanti de ve sürüş esnasında 2000 devire kadar silkelemeyi BENZİN ve GAZDA da yapıyor demişsiniz. Rölanti de dururken kesin yapıyor eminsiniz değil mi ?
2.Benzin Yakıt Göstergesinin düşmesi sorunu...

1.Aracınız 150.000 km de.... Ben sizin yeriniz de olsam ilk olarak napardım diye düşündüm...Öncelikle benzinde yapmaması gerekli...Ateşleme Sistemini kontrol ettiririm (Akü,Buji,bobin) bunlar sağlam olduğuna kanaat getirdiniz, zaman varsa depo içi elk.yakıt pompasından yeterli benzin debisi oluşuyormu buna bakardım. Hava sistemi sağlıklı hava alımı yapıyormu buna bakardım. Motorun benzinde silkeleme yapması üç temel mantığı dayanır; Hava-Yakıt-Ateşleme sistemi biliyorsunuzdur...Sonrasında en son ne zaman Subap ayarı yapılmış onu öğrenirdim...50.000 km dir yapılmamışsa yaptırmayı düşünürdüm...


Ama çok yerini elletmişsiniz..işi çok iyi bilen Bi honda ustasına yaptırmak gerekli temizlik işlerini.Kelebek vs işlerini. buda diğer noktalara da tekrar dönmeyi icap eder ama sökülen yerlerin doğru ayarında olduğunu/yapıldığını varsayıyorum ( Aracınızın rutin sıvı (motor yağı,şanzuman yağı) ve filtre bakımlarının yapıldığını varsayıyorum)

Sonrasında Güzel Bi BRC yetkili bayi ye gaz kesici filtre,Regülatör,enjektör,beyin, gaz ayarlarına baktırırdım....Geçen hafta bende de buna benzer bir sorun vardı lpg 2 nci enjektör arızalı çıktı...bilginize....benzinde ve gaz da rölanti dalgalanıyordu...

2.Gelelim benzin göstergesi işine...Evet Bi parça takıyorlar ve benzin göstergesi kafasına göre eksilme yapmıyor doğru...Bence gerekli değil çok...Bende de FB7 varken her gaz alışımda 100 tl benzin alıyordum ve sabah baktığımda gösterge doğru yerine geliyordu...Ben çok problem yapmadan 4 yıl bindim.. Güzel sürüşler..


SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Nis 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Konya
Aracınız
Üstadıö teşekkür ederim zaman ayırdığın için. İlk fırsatta subap ayarı ve bobin kontrolü yapacağım. Bu gün balığa gittim, uzun yol yaptım canavar araba. Herhangi bir sorun yok çok şükür. Fakat düşük devirde sakin sürme beni diyor araç, bende ısrarla sürmek ister oldum bir süredir :) inşallah çözeceğim. Sonuçları buradan paylaşacağım inş. Yakıt işini de dediğiniz gibi kullanıyorum zaten de bende var o parça, işlevini yitirdi sadece :/
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Üstadıö teşekkür ederim zaman ayırdığın için. İlk fırsatta subap ayarı ve bobin kontrolü yapacağım. Bu gün balığa gittim, uzun yol yaptım canavar araba. Herhangi bir sorun yok çok şükür. Fakat düşük devirde sakin sürme beni diyor araç, bende ısrarla sürmek ister oldum bir süredir :) inşallah çözeceğim. Sonuçları buradan paylaşacağım inş. Yakıt işini de dediğiniz gibi kullanıyorum zaten de bende var o parça, işlevini yitirdi sadece :/
Selamlar hocam;
Bobin testini çok basit şekilde yapabilirsiniz ölçmeden, araç çalışır vaziyette bobinlerin civatalarını söküp tek tek sırayla çekin, her bir çektiğinizde araçta devir değişiyor ve sarsıntı artıyorsa o bobin SAĞLAMDIR, sağlam olan bobini tekrar yerine takıp daha sonrakini çıkartın ve bu şekilde 4 bobinede bakın eğer bobini çektiğinizde sarsıntıda veya devirde bir değişiklik olmuyorsa o bobin ARIZALIDIR. bu şekilde de test edebilirsiniz, yalnız bobin arızasında bırakın balığa gitmeyi arabayla sokağın başına gitmek istemezsiniz öyle bir titreşim olur tahminimce sizde bu kadar şiddetli değil bu yüzden diğer arkadaşların dediği gibi yüksek ihtimal subap ve kelebek avans ayarı çıkacaktır.
 
Katılım
8 Haz 2022
Mesajlar
13
Tepki puanı
5
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Mehmet Şahin
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2014
Öncelikle merhabalar. Benim de artık bir Hondam var. Tanisma linkini alarak giriş yapacağım ancak acemilikten konuyu kaybetmeden sorayım dedim. MuHasdas umarım çözüm bulmussunuzdur sorununuza. Benim de 2014 Civic 1.6 ivitec Eco elegance var. Malum LPG li. Aynı sorun bende de var. Yalova da birkaç ustaya gösterdim. Motor şanzıman bujilere baktılar. Hicbi sorun yok. Diğer usta-arkadaslarin belirttiği tavsiyelere bende uyacagim. Hava filtre hortumu benden önceki sahibi degistirmis. Bu arada 1 ay oldu alalı. Bujilr yenilenmiş. Sorunu cozebildiniz mi? Ekstra bir tavsiyeniz olur mu? Ayrıca Kocaeli de hondaci anlayan usta-servis neresidir? Teşekkür ederim. Forumdaki ilk mesajım :)
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Öncelikle merhabalar. Benim de artık bir Hondam var. Tanisma linkini alarak giriş yapacağım ancak acemilikten konuyu kaybetmeden sorayım dedim. MuHasdas umarım çözüm bulmussunuzdur sorununuza. Benim de 2014 Civic 1.6 ivitec Eco elegance var. Malum LPG li. Aynı sorun bende de var. Yalova da birkaç ustaya gösterdim. Motor şanzıman bujilere baktılar. Hicbi sorun yok. Diğer usta-arkadaslarin belirttiği tavsiyelere bende uyacagim. Hava filtre hortumu benden önceki sahibi degistirmis. Bu arada 1 ay oldu alalı. Bujilr yenilenmiş. Sorunu cozebildiniz mi? Ekstra bir tavsiyeniz olur mu? Ayrıca Kocaeli de hondaci anlayan usta-servis neresidir? Teşekkür ederim. Forumdaki ilk mesajım :)
eğer hem benzinde hem lpgde aynı problem varsa hava akışmetrenin temizlenmesi gerekiyor olabilir. hava akışını düzgün ölçemediği için rolantide ve alt devirlerde sapıtabiliyor.
 
Katılım
11 Nis 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Konya
Aracınız
üstatlar hakkınızı helal edin, vakit bulup yazamadım. bir sürü yol-yöntem denemenin ardından, forumda tavsiye ettikleri ustaya gittim. bindik, biraz sürdük ve direk şanzıman yağı bu dedi. bir de subap yapmasını istedim ustanın. şanzıman yağı ve subap ayarı yaptı usta, 1800 tl ye mal oldu. çok şükür titreme vs kalmadı. fakat arabanın gidişinde, vites değişimlerinde, gaz yemesinde filan bir değişme var. alıştığımdan baya farklı ve bu iyi anlamda değil sanırım. hoşuma gitmeyen bişeyler olduğu kesin ama titreme olayı ortadan kalktı. eski ustamın şanzıman yağı 'tamam' demesi değiştirdiği anlamına gelmiyormuş.. değişik işler. bu sorunu yaşayanlar şanzıman yağına bi bakın derim. elbette subap ayarının da faydası olmuştur..
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
335
Tepki puanı
235
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
üstatlar hakkınızı helal edin, vakit bulup yazamadım. bir sürü yol-yöntem denemenin ardından, forumda tavsiye ettikleri ustaya gittim. bindik, biraz sürdük ve direk şanzıman yağı bu dedi. bir de subap yapmasını istedim ustanın. şanzıman yağı ve subap ayarı yaptı usta, 1800 tl ye mal oldu. çok şükür titreme vs kalmadı. fakat arabanın gidişinde, vites değişimlerinde, gaz yemesinde filan bir değişme var. alıştığımdan baya farklı ve bu iyi anlamda değil sanırım. hoşuma gitmeyen bişeyler olduğu kesin ama titreme olayı ortadan kalktı. eski ustamın şanzıman yağı 'tamam' demesi değiştirdiği anlamına gelmiyormuş.. değişik işler. bu sorunu yaşayanlar şanzıman yağına bi bakın derim. elbette subap ayarının da faydası olmuştur..
Hocam bir kaç mesaj üstte otomatik mi diye sordum. cevap gelmeyince devamını getiremedim. Arabamı ilk aldığımda aynı titreme bendede vardı, 1500-2000 devir arası 27-35 km hızda titriyordu, arabayı yeni aldığım ve ilk hondam olduğu için biraz yabancıydım. Sanayide bir kaç arkadaşa gösterdim 5 bin masraf çıkarttılar. Bujiler, Bobinler, Regülatör vs tek tek bakacağız dediler. Ben şanzımandan şüpheleniyordum ve en basiti o olduğu için şanzımandan başlamıştım. Kendim valvoline yağ koydum. İçinden çıkan yağ çok kötü idi. Ya uzun zaman değişmemişti yada yanlış yağ konulmuş diye düşünüyorum. Bakım kartında yakın zamanda değiştiği yazıyordu. Ben yağı değişince kaymak gibi oldu araç.

Kurtulduğunuz iyi olmuş, işten anlamayan birinin eline düşerseniz bir dünya masraf edersiniz sorunda çözülmez :D
 
Katılım
8 Haz 2022
Mesajlar
13
Tepki puanı
5
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Mehmet Şahin
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2014
Estağfurullah hocam. Bize bi çözüm sunmuş oldunuz. Sorunun çözülmesine sevindim. Umarım sizi rahatsız eden durum da çözülür. Bu durumda benim de ilk isim şanzıman yağını değiştirmek olacak sanırım
üstatlar hakkınızı helal edin, vakit bulup yazamadım. bir sürü yol-yöntem denemenin ardından, forumda tavsiye ettikleri ustaya gittim. bindik, biraz sürdük ve direk şanzıman yağı bu dedi. bir de subap yapmasını istedim ustanın. şanzıman yağı ve subap ayarı yaptı usta, 1800 tl ye mal oldu. çok şükür titreme vs kalmadı. fakat arabanın gidişinde, vites değişimlerinde, gaz yemesinde filan bir değişme var. alıştığımdan baya farklı ve bu iyi anlamda değil sanırım. hoşuma gitmeyen bişeyler olduğu kesin ama titreme olayı ortadan kalktı. eski ustamın şanzıman yağı 'tamam' demesi değiştirdiği anlamına gelmiyormuş.. değişik işler. bu sorunu yaşayanlar şanzıman yağına bi bakın derim. elbette subap ayarının da faydası olmuştur..
 
Katılım
8 Haz 2022
Mesajlar
13
Tepki puanı
5
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Mehmet Şahin
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2014
Hocam bir kaç mesaj üstte otomatik mi diye sordum. cevap gelmeyince devamını getiremedim. Arabamı ilk aldığımda aynı titreme bendede vardı, 1500-2000 devir arası 27-35 km hızda titriyordu, arabayı yeni aldığım ve ilk hondam olduğu için biraz yabancıydım. Sanayide bir kaç arkadaşa gösterdim 5 bin masraf çıkarttılar. Bujiler, Bobinler, Regülatör vs tek tek bakacağız dediler. Ben şanzımandan şüpheleniyordum ve en basiti o olduğu için şanzımandan başlamıştım. Kendim valvoline yağ koydum. İçinden çıkan yağ çok kötü idi. Ya uzun zaman değişmemişti yada yanlış yağ konulmuş diye düşünüyorum. Bakım kartında yakın zamanda değiştiği yazıyordu. Ben yağı değişince kaymak gibi oldu araç.

Kurtulduğunuz iyi olmuş, işten anlamayan birinin eline düşerseniz bir dünya masraf edersiniz sorunda çözülmez :D
Sizin adınıza da sevindim. Benim araç otomatik. Sizinki de otomatik miydi? ? Artık şanzıman yağı iyice netleşti. Katkısı olan herkese teşekkürler. Umarım benim sorun da çözülür.
 
Geri
Üst