2013 Sedan Elegance Eco O.V. / 2018 Sedan Executive Dizel O.V.

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba

Yaklaşık 5 yıl 2013 model elegance eco o.v. kullandım. Yaklaşık 10 gündür executive sedan dizel o.v. kullanıyorum.

Kendime göre karşılaştırmalarımı yapacağım.



Motor, kalkış, şanzıman, ivmelenme

Henüz erken bir yorumlama olacak fakat motor sesi olarak dizel tabi ki daha belirgin. Fakat daha karakterli bir motor. Kalkışlarda patinaj atabilecek kadar gücünü hissedebildiğiniz bir motor olmuş dizel motor. Ayrıca ivmelenmesi de tabi ki daha iyi. Tork farkını hissediyorsunuz. Benzinli motorda geç tepki alıyordum. Fakat buna alıştığım için ona göre kullanım sağlamıştım. Dizelde ise düşük viteslerde aldığım gücü özellikle 100km hızdan sonra pek alamadım. Yani o ivmelenme belli bir noktadan sonra kendini bırakıyor gibime geldi. Şanzıman konusunda ise ikisi de hemen hemen aynı. Geçişleri ilk viteslerde çok az hissettirseler de pek sarsıntı olmuyor. Buna nazaran ECO model çok daha fazla bağırıyordu dizele göre. Devri genelde daha yüksekti. Tabi aralarındaki şanzıman farkı ve motor yapı farkı nedeniyle böyle olması doğal.



Yakıt Tüketimi

Yakıt tüketimi konusunda birbirlerine yakınlar. Fakat LPG kesinlikle daha az yakıyor. Şu an arabanın yakıt durumunun biraz fazla olduğunu 1 litre civarı daha az yakacağını düşünmeme rağmen LPG yakıt konusunda üstün. Bunu kısa bir şekilde değerlendirecek olursam, LPG+Benzin şehir içi İstanbul trafiğinde 35-40KR. Dizel = 40-45KR. Ş.Dışı LPG+Ben=25-30Kr. Dizel 35-40Kr. (Bunlar benim kullanım tarzıma göre ölçüldü. Ekonomi yapmak için 90Km hızda C.control’e almadım hiç. Açıkçası yol boş ise 140-150 civarı gidiyorum genelde.



Kaporta, Boya

Kaporta Boya konusunda ikisi de yeteri kadar kötü bence. Ama FC5 kaporta konusunda inanılmaz kötü. Yani o kadar kötü ki tavana elimle basınca tavan göçüyor. İsterseniz deneyin. Köpek balığı anteni yerinden oynuyor mu acaba diye biraz basayım dedim. İnanamadım tavan içine göçtü. Arabanın tavanına arka cama yakan bir yere tavanı ortalayarak elinizde bastırın. Göçüyorsa sizde bendensiniz. Yolda giderken hızım 120’yi geçince kaput bildiğin çarşaf gibi havalanıp duruyor. İnşallah bu kaput bir gün pat diye suratıma açılmaz. Gerçekten tedirgin oldum… Kaporta konusunda FC5 hayal kırıklığı yarattı bende. Bu kadar kötü olabileceğini düşünmemiştim. Sütunlardaki göçük muhabbetine zaten gelmiyorum bende yok gibi ama kaporta inanılmaz zayıf. 2013 Modelde en azından biraz daha mukavemeti iyiydi.



İç dizayn, döşeme

İç mekan konusunda yine zamanına göre düşünecek olursak 2013 daha iyiydi. Şoföre yönelik duran ön orta panel ile kullanımı nitekim daha iyi, özellikle ortadaki çok fonksiyonlu tuş ile i-mid ekranının uyumu muazzamdı. Buna karşın FC5’in iç malzeme kalitesi bariz bir şekilde üstün. Multimedia ekranı kötü olmasına rağmen apple car play gibi özellikleri ile bence iş görüyor. Eşya gözü bakımından yine FC5 birkaç adım önde. FC5’in Koltukları daha rahat ve iç ambiyans daha ferah. Ortadaki geri görüş aynası ise tamamen fiyasko. O kadar kötü ki sanki bakkaldan şahine geri görüş aynası almış gibiyiz. Tamam otomatik karartma yok anladık ama bu kadar basit bir geri görüş aynası olmamalıydı. Direksiyonun sol altındaki bozuk para saklama kabı şeklindeki ufak gözü neden kaldırmışlar anlayabilmiş değilim. Çok işe yarar bir göz idi lakin FC5’te yok. Direksiyon üzerindeki tuşların ve direksiyon malzemesinin FC5’te daha üstün olduğu bariz. Fakat bu ses açma kapamayı neden yuvarlak kombinasyonda değil de sağda ayrı bir tuşta yapmışlar hala aklım almıyor. Ses açma kapama en çok kullanılan direksiyon tuş özelliği ama parmağa en uzak bölümde. İlginç. Geri görüş kamerası ise gerçekten hayal kırıklığı. Yani japon bir firma teknolojinin zirvesinde bir ülke kullandığı kamera kalitesizlikten yıkılıyor. Geri görüşe aldığım zaman görmek için bildiğin ekrana doğru özel olarak yoğunlaşıyorum. Gerçekten bazı konularda selefine göre nasıl bu kadar geri gidebilmiş anlayamıyorum. Daha iyi olması gereken basit yerlerde çok daha kötü olması beni hayrete düşürüyor. 2013'te aracı stop ettikten sonra camlar açık kaldıysa illa çalıştırıp kapatman gerekiyordu. Bu konuda artık o kadar alışmıştım ki elim sürekli camları kapatmaya gidiyordu stop edince. Bu konu çözüme kavuşmuş. Ayrıca camlar artık tek tıkla açılıp kapanıyor. Teknolojik ilerlemler var elbette. Kapı kollarının şişme mevzusu çözüme kavuşmuş (çok az bir şime mevcut hala ama rahatsız edici değil)





Ses sistemi kalitesi

Açık ve net bir şekilde 11 hoparlörlü HB model almayıp 6 hoparlörlü modellerden birsini aldıysanız yüksek ses kalitesi beklemeyin. Hatta 2013 elegance seviyesi bile beklemeyin. Ses seviyesini mümkünse 30’un üstüne çıkartmayın. Ben eskisine razıydım. BAS seslerde eskisine nazaran 1 tık daha iyi. Mid seslerde aynı seviyede fakat TİZ’lerde resmen 2 adım geride belki 3… Eğer multimedyayı değiştirirsem kesinlikle ses sistemi taktırmam gerekecek. Sesin seviyesi hem daha az volümde hem de daha kötü. Araç daha çok teknolojik donanım vaat etse de daha kalitesiz malzemeler kullanılmış gibi. Aracın ses sistemi standart bir kullanıcıya yeterli gelecektir fakat selefine göre daha kötü. Biraz müzikle ilgilenen ve yüksek sesle müzik dinlemeyi seven birisini yeteri kadar memnun edemeyecektir. Bakın ben 2013’te ses sistemi taktırmak istemedim çünkü bana yetiyordu. Sınırdaydı ama yeterliydi. Bunda ise ses sistemi taktırmak istiyorum çünkü seslerde titreme ve cızırtı oluşuyor biraz açınca sesi. Bilmiyorum sizde de aynı mı…


Yol Tutuş, Viraj kabiliyeti
Yol tutuş olarak incelediğim çoğu videoda ve karşılaştırmalarda yeni civic'in bu konuda oldukça iyi olduğu anlatıldı. Tabi bende eskisi vardı o da fena değildi. Açıkçası yol tutuşu iyi bir araç olduğunu düşünüyorum fakat aklımda sadece bir soru var bu konuda. Virajlara yüksek hızda girdiğimde 2013 civic arkadan salıyor ve VSA ile topluyordu. Fakat 2018 civic önden kayma yapıyor gibi geldi bana. Misal sağa doğru sert bir dönüş alıyorum diyelim. Araç bi noktada dönme hızına direnemeyip önden sola kaçırıyor bir anlık. Bu aracın yeni liftbek tarzından mı kaynaklanıyor bilmiyorum. Bu konuda dikkatli olmakta fayda var. Ani manevralarda araç gerekli tepkiyi veriyor. Uzun yol yapma fırsatım oldu.

Fren
Fren konusunda 2013 civic'ide beğeniyordum bunu da beğendim. Hatta uzun yolda bayan bir şoför sanırım fazla tedbirli davranıp viraja girerken tamamen durdu :) Ben böyle bir şey yapacağını kestiremediğim için freni kökledim. Maşallah araç sistemleri de devreye sokarak kısa mesafede durmayı becerdi. Herhangi bir sağa sola yalpalama da olmadı. Bu konuda güven verdi bana.

Dış tasarım
Aracın tasarımı bence çok farklı bir yapıda. Yani ya tam sevmelik ya da nefretlik. Çünkü karakteri çok keskin bir tasarımı var. Civicleri her zaman şundan dolayı sevmişimdir. Herkes istediği bir kac dokunuş yapabiliyor. İsteyenler spoyler takıyor, isteyenler egzos... Tabiki tasarım renk vb özellikleri kişiden kişiye değişir fakat civic her zaman kendisine baktrmayı başarabilmiş bir araç oldu gözümde. Özellikle eskiden çıkarttığı HB modeli, uzay aracına benziyordu mesela. Arkası oval çok acayipti. Kimisine göre çok kötüydü ama bana göre çok güzel farklı gözüküyordu. Nitekim civic sedanda ne sedan ne HB değişik bir yapıda. Farklılık isteyenlere, orijinallik isteyenlere hitap edebiliyor. Modifiyelisi saymıyorum düz hali bile golften jettadan corolladan çok daha karizmatik geliyor bana. 2013 model civic ile arasındaki en büyük fark 2013 model sanki C sınıfı iken bu C plus gibi olmuş. Hem dizayn hem malzeme hem iç mekan hacmi ögeleri daha iyi. Ama dediğim gibi teknolojik ürün satırı artmış fakat ucuza kaçılmış maalesef. Yani sene 2019 oldu bizim civic neden hala içeride sarı ışık var ben bir türlü çözemiyorum. İlla diyorki bana birileri bi müdahalede bulunsun biraz kurcalasınlar.

Tecrübe edindikçe bilgileri yazmaya devam edeceğim tamamen kişisel görüşlerim. Belki kaçırdığım ya da abarttığım bölümler olabilir.

Yol tutuş, fren, manevra, yalıtım, kasisten geçme gibi konuları henüz yazacak kadar tecrübe edemedim. ilerleyen zamanlarda güncel bir mesaj atarım.



Sonuç olarak değinmediğim noktalar vardır belki civic kullanmaktan memnunum fakat özellikle bazı teknolojik donanımlarda ve kaportada beni hüsrana uğrattı diyebilirim. Ha bu nedenle arabamı kötülemem fakat ortadaki gerçeğin farkındayım. Bu fiyatlara bu donanımlarda biraz da albenisi olan araç bulmak zor.



Umarım yazıyı beğenmişsinizdir. İyi forumlar.

Aklıma gelen olursa eklerim.





250938
250939
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@j c K Paylaşım için teşekkürler, yol tutuşunu zamanla fark edeceksiniz fc5 in yol tutuşu fb7 ye göre çok çok iyi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Paylaşım için teşekkürler (y)
 

memspe

0
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
384
Tepki puanı
669
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FC5 2018
@j c K Paylaşım için teşekkürler, yol tutuşunu zamanla fark edeceksiniz fc5 in yol tutuşu fb7 ye göre çok çok iyi.
@NoFeaR hocama kesinlikle katiliyorum. FB7'den FC5'e birkac gun once gecis yaptim ve FC5'in yol tutusu ve frenleri FB7'ye gore cok cok daha iyi.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız cezasız keyfini sür kardeşim.

FC5 karasör sağlamlığı şasi mukavemeti yol tutuşu ses izalasyonu fren modern görüntü vb konularda FB7 ile kıyaslanmayacak kadar güzel ve üstün.

Kaput dalgalanıyor evet yani dış saç olağanüstü ince kabul. Bir de kaput u kaldırın bakalım ağırlığı hakkında ve de sağlamlığı hakkında eminim daha farklı düşüneceksiniz.
Dizel olayına gelince...
Çok ince eleyip araştırmam sonucu yılda 50 bin üzeri km geçirmedikçe dizel çokbüyük avantaj sağlamadı. Benim gibi 10 20 bin binenler LPG li CVT li fc5 ile idare ediyoruz...
 
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
903
Tepki puanı
1,391
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Elinize sağlık hocam yeni aracınızı YouTube da görmüştüm sanırım kayar sinyal videosu yanılıyormuyum ?

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

zero

0
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
223
Tepki puanı
127
Konum
Sivas
Hayırlı olsun. Güle güle kullanın...
Kaporta konusunu da fazla takmayin bence. Forumda da fazlasıyla tartisildi onları okuyun. Anlayacaksınız ki artı lar bu açığı kapatıyor. FB 7 sahibi olmadım ama kullanan arkadaşların yorumlarını buradan takip ediyorum. Onların yalancisiyim :)
Sizin yorumunuzda en çok katıldığım ise: sürücüye dönük orta konsol... FC5 e de öyle uygulasalar çok güzel olurmuş...
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Ben şahsen aracımı değiştireceğim zaman fc5 lere yönelmeyi düşünüyordum ama sizin yazdıklarınız ve forumda yazılan diğer şikayetleri okudukça soğuyorum fc5 ten. Neredeyse her kullanıcı kaput dalgalanmasından bahsediyor, boya kalitesizliği, göçük, şanzumana iyi değil diyenler var, iç mekân kaliteden yoksun vs vs vs
Geçen bir sanayici ile konuştum, adam Honda nın kasa değiştirdikçe kaliteyi düşürdüğü ve görüntüye önem verdiğini söyledi sanırım haklı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst