2018 FC5 Elegance Kısa ve Uzunlara Led Ampül Tavsiyesi

trnowa

0
Katılım
20 Haz 2016
Mesajlar
32
Tepki puanı
1
Aracınız
Herkese selamlar,
Elegance FC5 aracım için kısa ve uzun farları led farla değiştirme niyetindeyim. Seçenek çok fakat kısalar mercekli olduğu için doğru düzgün aydınlatma sağlayan birşey almak istiyorum. Lümen değerleri watt değerleri derken ortalıkta bir sürü seçenek var.
Aydınlatma kısmında orjinal halojenlerden aşağı kalmayacak, üzmeyecek kısa led'ler ve uzunlar için ne önerirsiniz? Ayrıca tamponda yer alan gündüz ledleriyle de ton olarak aynı olur mu?
Özellikle kullanan ve memnun kalanlar illaki vardır, cevaplayabilirlerse sevinirim.
Teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • Ön Foto.jpg
    Ön Foto.jpg
    131.9 KB · Görüntüleme: 49
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Photon Milestone kullanabilirsiniz tavsiye ederim.
99c813e2cb194f174e7a2bc360029b10.jpg


SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
kısa far hafif sarı, uzun far ise beyaz tercih edebilirsiniz, neden derseniz? yağmurlu havada beyaz far asfaltı aydınlatmaz, sarı far ise kuru asfaltı yeterince aydınlatmıyor, aslında yaz kış ampül değiştirenler dahi var:)
 

trnowa

0
Katılım
20 Haz 2016
Mesajlar
32
Tepki puanı
1
Aracınız
kısa far hafif sarı, uzun far ise beyaz tercih edebilirsiniz, neden derseniz? yağmurlu havada beyaz far asfaltı aydınlatmaz, sarı far ise kuru asfaltı yeterince aydınlatmıyor, aslında yaz kış ampül değiştirenler dahi var:)
yağmurlu havalarda aydınlatma kısmının zayıflığını yaşadım doğru söylüyorsun, ama led'de hafif sarıyı nasıl bulacağız :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
yağmurlu havalarda aydınlatma kısmının zayıflığını yaşadım doğru söylüyorsun, ama led'de hafif sarıyı nasıl bulacağız :)
kısa uzun ampüller farklı ise ampüllerde ise kısaları yada uzunları sarı halojen diğerini beyaz led yapmak olabilir. H4 vs. tipteki ampüllerde kısa uzun aynı bulb içinde onlar olmaz zaten.
 
Katılım
7 Mar 2019
Mesajlar
458
Tepki puanı
426
Konum
Ardahan
Aracınız
Civic FB7 2015
Bildiğim kadarıyla mercekli farlarda led ampuller çok kötü sonuç veriyor. Özellikle led ve mercekli far ile orijinal üretilenler var mesela nissan qashqai. Ama onların mercek sistemi normal merceklerden çok farklı. Led lerin dalga boyu normal halojen ve xenon lara göre oldukça kısadır bu yüzden mercekte kör yandığı gibi normal far yuvasında da çok fazla dağılır. Benim size tavsiyem kısalara osram ve Philips gibi markaların mercekler için ürettiği ledler var onları alın. Ama astarı yüzünden pahalı olur. Uzunlar da zaten hb3 9005 kodlu led alsanız kafidir. Burada dikkat etmeniz gereken hususlar var örneğin hiç bir zaman "led xenon" adı ile satılan ürünleri almayın. Led başka xenon başkadır. Diğer husus ise ışığın dağılmaması için kesinlikle csp çipli led alın. Eğer cop çipli led görürseniz eski tip olduğunu bilin. Yasak olmasa merceklerde en iyi ve en keskin ışığı 6000-8000 kelvin aralığında xenon verir ama o da orijinal olmadığından muayeneden geçmiyor

M2003J15SC cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Kuruntular peşinde koşmaya gerek yok.
İnternette yazan gereksiz bilgi kirliliklerini vaktinde bende çok okudup , kafamı karıştırdım.
En çok kaygılandığım konu da merceğin mevcut olan odağını kaybetmekti.
Çok sık araç değiştiren birisiyim aslında , birçok aracımda Photon ürünleri kullanmış ve memnun kalmıştım.
Tercihimi de H11 yani KISA Milestone , DB3 9005 yani UZUN için seyrek kullanıldığı için Mono üzerinden bulundum.
Halogen yapılı ampullerin var olan performansının büyük bölümü ısı enerjisi sırasında kaybolur.
Kelvin değerleri düşük diyerek kötü hava şartların da en üstün aydınlatmayı bu sebeple sağlayamaz , sebebi açıktır ışığın metre kareye düşen şiddeti 500-600 lüx seviyelerin de kaldığı için.
Bu sebeple de zaten 90'lı yıllar da premium sınıf araçlarda kendini gösteren XENON furyası ortaya çıkmıştır. Tıpkı florasan lambalar da olan gaz gibi kendi ekosistemine sahip kimyasallar ile bir bobin gibi 12V gücü çok yüksek değerlere çıkartan yükselticisi yani balastı ile lümen şiddetini arttırmaktı amaç.
Nispeten başarılıydı , 800-900 civarına kadar lüx değeri sunanlar oldu.
Teknoloji artık bambaşka yerlere geldi , chip endüstrisinin gelişimi sayesin de LED ürünleri performans yönünden rakipsiz konumdalar.
Abartılı satış hilelerini bir kenara bırakırsak bugün CSP tip kaliteli LED ampul 1200 ila 1500 lümen ışık şiddeti verebilmektedir.

Özellikle Malatya-Antalya arası 1 yılda defalarca çıkarım.
Photon ürünleri sebebiyle olumsuz hava şartlarında bile hiç mağdur olmadım.
Tavsiyelerim kısa hüzme için alt gruplara yönelmemek. Ultimate , bilakis Milestone kullanmak.
Far ayarını da 1. pozisyonu referans alıp yaptırmak. Otoban kullanımın da 0 kademesine aldığınızda farkını göreceksiniz.

Aracıma ait görseller ;
01768c52acd4075d765e4e6f84237eef.jpg
8fb27478593e57a874bcbc532cefeab7.jpg
213961730cf5b836c8f2bf464acebba4.jpg
6e129bcaae38e2a2ea9c3d760eb951c1.jpg
559abd0d7d125cb5df5d0047703dd95b.jpg


SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
994
Tepki puanı
479
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Ledler uzun yolda gözümü yoruyor fc5 exe paket aracımda ama fd6 daki sarı ampul hiç yormuyor ben böyle bir fark hissediyorum o yüzden fd6 aracıma LED taktırmaktan vazgeçtim

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Kuruntular peşinde koşmaya gerek yok.
İnternette yazan gereksiz bilgi kirliliklerini vaktinde bende çok okudup , kafamı karıştırdım.
En çok kaygılandığım konu da merceğin mevcut olan odağını kaybetmekti.
Çok sık araç değiştiren birisiyim aslında , birçok aracımda Photon ürünleri kullanmış ve memnun kalmıştım.
Tercihimi de H11 yani KISA Milestone , DB3 9005 yani UZUN için seyrek kullanıldığı için Mono üzerinden bulundum.
Halogen yapılı ampullerin var olan performansının büyük bölümü ısı enerjisi sırasında kaybolur.
Kelvin değerleri düşük diyerek kötü hava şartların da en üstün aydınlatmayı bu sebeple sağlayamaz , sebebi açıktır ışığın metre kareye düşen şiddeti 500-600 lüx seviyelerin de kaldığı için.
Bu sebeple de zaten 90'lı yıllar da premium sınıf araçlarda kendini gösteren XENON furyası ortaya çıkmıştır. Tıpkı florasan lambalar da olan gaz gibi kendi ekosistemine sahip kimyasallar ile bir bobin gibi 12V gücü çok yüksek değerlere çıkartan yükselticisi yani balastı ile lümen şiddetini arttırmaktı amaç.
Nispeten başarılıydı , 800-900 civarına kadar lüx değeri sunanlar oldu.
Teknoloji artık bambaşka yerlere geldi , chip endüstrisinin gelişimi sayesin de LED ürünleri performans yönünden rakipsiz konumdalar.
Abartılı satış hilelerini bir kenara bırakırsak bugün CSP tip kaliteli LED ampul 1200 ila 1500 lümen ışık şiddeti verebilmektedir.

Özellikle Malatya-Antalya arası 1 yılda defalarca çıkarım.
Photon ürünleri sebebiyle olumsuz hava şartlarında bile hiç mağdur olmadım.
Tavsiyelerim kısa hüzme için alt gruplara yönelmemek. Ultimate , bilakis Milestone kullanmak.
Far ayarını da 1. pozisyonu referans alıp yaptırmak. Otoban kullanımın da 0 kademesine aldığınızda farkını göreceksiniz.

Aracıma ait görseller ;
01768c52acd4075d765e4e6f84237eef.jpg
8fb27478593e57a874bcbc532cefeab7.jpg
213961730cf5b836c8f2bf464acebba4.jpg
6e129bcaae38e2a2ea9c3d760eb951c1.jpg
559abd0d7d125cb5df5d0047703dd95b.jpg


SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Xenon farları çok yabana atmışsınız, Xenon farlar karşıdan gelenlerin gözünü almaz, çünki ultraviyole ışın ve radyasyon yayarak çalışırlar. Xenon farlar yanarken karşıdan baktığınızda gözünüzü almamasına rağmen yolu elmas döşenmiş gibi aydınlatıyor, bunun sebebi UV ve radyasyon yayması, bu sebeple Xenon farlara sahip otomobillerde fazla yer kaplayan ve yüksek maliyetli balast güçlendiriciler vardır çıkan şey sadece ışık değil.

Xenon ların piyasada artık daha az görülme sebebi maliyet yüzünden üreticilerin LED tipi aydınlatmayı tercih etmesinden kaynaklanıyor.

Xenon farlardaki bu özellik LED ampüllerin hiçbirisinde yoktur. Var diyen yalan söyler, LED farlara sahip otomobillerin tümü orjinal yada sonradan takılmış olsun karşıdan gelenin gözünü alır ve ıslak asfalt zeminde yeterli aydınlatma sağlamaz, bunun yanında yağmurlu zeminde yeterli aydınlatma sağlamadığı gibi zeminden yansıma yaparak karşıdan gelenleri daha da rahatsız eder.

Sonradan takılan amatör modifikasyonla ilave edilmiş Xenon ların birçoğunda odak ayarı sağlayan mercek yoktur. Olsa bile yeterli kalitede değilse LED ile aynı performansı verir.

LED ampüller ile yağışlı havada yada her koşulda iyi aydınlatma elde etmek için ışık şiddetini yüksek tutmanız gerekir, daha yüksek lümen değerleri sıklıkla uzun var kullanımı vs. vs. bu durumda hem farlardaki ısıyı arttırıp hemde beyaz mavi tonlardaki yolun uzun sürüşlerde gözü yorması hemde karşıdan gelenlerin sizi sıklıkla ikaz etmesi gibi sonuçları olur.

Halojen, LED yada Xenon bunlardan biri diğerinden üstün yada daha kötü değildir. Halojen ucuz ve ömürsüzdür ama ıslak zeminde ve kırmızı tonlarına yakın olduğu için gözü yormadığından iyidir, ortalama düzeyde güç çeker selektör yaptığınızda hatırı sayılır bir gecikme yaşarsınız kuru zeminde yol aydınlatması ile karıştığı zaman hiç aydınlatmıyor gibi olur, LED ise kuru asfaltta mükemmele yakın aydınlatma sağlar çok maliyetli değildir ve çok uzun ömürlüdür otomobilden en az güç çeken ve uzun farları kullandığınızda selektör yaptığınızda en hızlı tepki veren ampüldür. Xenon ise çok pahalıdır çok fazla da güç çeker ancak yüksek aydınlatma performansını sürücü ve yoldaki diğer araçları rahatsız etmeden sağlar tercihen otomobil üreticisinin stock olarak sunmuş olduğu Xenon lar dışındakiler bunu sağlamadığı için sonradan modifikasyon ile iyi bir Xenon far aydınlatması elde etmek pek mümkün değil zaten.

Otoban, yol aydınlatması sokak lambası vs. bunların hepsi esasında sarı tonlarda ışık verirler 5000-6000 kelvin gibi ancak yoldaki uyarı lambaları ışıklı tabelalarda genellikle LED kullanılır, LED farlarda da 7000-9000 kelvin renk sıcaklık değeri var lümen şiddeti ile renk sıcaklığı birlikte hesap edilmesi gerekiyor teknolojinin sağladığı imkanlar her zaman performans yada konfor amaçlı olmuyor bazısı maliyet azaltma yada kanuni gereklilikleri yerine getirmek için tasarlanıyor illa her şeyi legal olarak yapacak değiliz bundan yana korkumuz da olmayabilir ama şimdi bunların sebebi sadece maliyet veya kişisel tercihler mi? yoksa sokak lambaları ve ışıklı trafik uyarı levhalarının vereceği ışık rengi tonunun amacı düşünülerek mi yapılmış?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst