2020 - 2023'ün en iyi lastikleri

2023'ün Bağımsız Testlere göre En İyi Yaz Lastikleri:

Video

2022/2023'nin Güncel Testlerine göre En iyi Kış Lastikleri:

Testler 225/45 R17 Ebatlarındaki Lastiklerle yapılmış:

1.Karda Fren Testi: Yerli üretimi Petlas Snow Master burada iyi iş çıkarmış.

1667129956762.png

2. Karda Çekiş:
1667130261172.png

3. Karda Yol Tutuş
1667130308574.png

4. Islak Zemin Frenaj ve Yol tutuş performanslarına geçince Petlas, özellikle frenajda Blizzak LM005'in yaklaşık 12 metre daha sonra duruyor. 80km/s'lik bir hızdan yaklaşık 40metre sonra durması biraz ürkütücü. Wet handling tablosunda da pistte atılan tur süresini ifade etmekte.
1667130687053.png


5. a.Straight Aqua tablosunda Su drenaj performansı gösteriliyor ve burada lastik sudayken çıkılabilen hızlar verimiş.
b.Curved aquaplaning tablosunda da ıslak yolda hızlanmak için harcanan süreler verilmiş. Aracın yanal olarak kayma sürelerinin tersini yansıtıyor tablo bir nevi.

1667131172637.png


6. a.Kuru Zemin Fren performansı
b.Kuru zemin Yol tutuşunu gösteren pist süresi.

1667131555100.png

7. Gürültü ve kişisel bakış açısıyla (öznel) Konfor oranları:
1667131720599.png

8. Yuvarlanma Direnci ve Fiyat tabloları. Yuvarlanma direnci yakıt ekonomisine etki etmekte. Bu bağlamda petlas her iki tabloda da iyi bir konumda.
1667131929246.png

Test sonuçlarına göre R17 45/225 için 2022/2023'ün en iyi Kış lastikleri:

1. Bridgestone Blizzak LM05
2: Continental TS870
3. Hankook winter i cept RS3
4. Pirelli Cinturato Winter 2

Kaynak (Source): https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Tyre-Reviews-Winter-Tyre-Test.htm
Test videosu :


2020'nin Güncel Testlerine göre En iyi Lastikler:

4 Mevsim Lastikler

1. Goodyear 4 seasons Gen 3
2. Hankook Kinergy 4S2
3. Continental AllseasonsContact
4. Bridgestone Weather Control A005
5. Michelin Crossclimate Plus

Kış Lastikleri
Bridgeston Blizzak LM005
Continental Wintercontact TS860
Michelin Alpin 6
Michelin Pilot Alpin 5
Nokian WR 4
Goodyear Ultragrip 9+
Goodyear Ultragrip Performance+
Hankook i Cept RS2

Yazlık Lastikler

-Performans

Michelin PilotSport 4 ve 4S
Goodyear F1 Eagle Assymetric 5
Continental PremiumContact 6
Hankook S1 Evo 3

-Düşük gürültü seviyesi ve düşük yakıt tüketimi
Goodyear Efficientgrip Performance 2
Nokian Wetproof
Falken Ziex ecorun 310
Michelin Primacy 4

Arkadaşlar Tyre review, 2020'nin en iyi lastiklerini bir videoda derlemiş ben de buradan yola çıkarak bir derleme yaptım. İlk etapta yazlık lastiklerden başladım, sonrasın 4 mevsim, en altta da yüksek performans lastik testleri ve SUV lastiklerinin test linklerine yer verdim. Dileyen oradan bakabilir. İlgili video en alttadır.

Yazlık lastik ile başlayalım:

Goodyear Eff. grip Performance 2'nin TÜV SÜD testleri :

ISLAK ZEMİN
wet braking perf.png
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

GY Eff. Grip 2, En iyi ıslak zemin yol tutuşuna sahip lastik olarak görünüyor teste katılanlar arasında.

Islak zemindeki yol tutuş ile devam edelim:

wet handling.png
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************


.Diş aşınma.png

Aşınma testlerinde de yine oldukça iyi sonuç almış. Özellikle tanıdığımız ve bildiğimiz sert lastiklere göre ömrü +%50'den daha fazla görünüyor.
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Farklı kaynaktan testlerle devam ediyorum: Lastik ölçüleri 225/50 R17 , test aracı Volvo denilmiş. Test İsveçte yapılmış.

Konfor ve yakıt ekonomisi testleri :

komfor ve ekonomi.png

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Kuru Zemin Performansları

kuru zemin.png

Kaynak: https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-Teknikens-17-Inch-Summer-Tyre-Test.htm
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

4 MEVSİM Lastiklere bakarsak önerilen 2 Lastik mevcut: Michelin CrossClimate Plus ve Goodyear 4 Seasons Gen 3.

Goodyear'ın 4seasons Gen 3 testi yok yeni olduğu için ancak Gen2'nin olduğu testleri atıyorum:

Testler 225/45 R17 BMW 1 Serisi araçla yapılmış:

Kuru Zemin frenleme ve Yol tutuşu:

kuru zemin frenleme ve yol tutuşu.png

Kuru zeminde referans yaz lastiğine en yakın performansı Michelin CC+ vermekte...

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Islak Zemin frenleme ve yol tutuşu testleri:

Islak zemin frenleme ve yol tutuşu.png

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Karlı zemin fren ve yol tutuş testleri :

Karlı zemin.png


********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Yakıt ekonomisi ve gürültü değerleri :
ses.png
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Aşınma değerleri, her 1000km'ye düşen fiyat ve lastik fiyatları tabloları:
fiyat.png

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Bunların dışında Ultra Yüksek Performans Lastiklerinin testleri için şu linklere bakılabilir:

245/35 R19 ve 265/35 R19


Önerilenler genel olarak UHP için :

Continental SportContact 6
Continental PremiumContact 6
Goodyear Eagle F1 SuperSport
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Michelin Pilot Sport 4S
Michelin Pilot Sport 4
Hankook Ventus S1 evo 3
Nokian PowerProof
Vredestein Ultrac Vorti
Falken Azenis FK510

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

SUV için önerilen Lastiklerin en tepesinde Michelin Pilot Sport 4 yer alıyor:

Testler:


 

Ekli dosyalar

  • 1667130382805.png
    1667130382805.png
    41.8 KB · Görüntüleme: 15
  • 1667131781505.png
    1667131781505.png
    40.7 KB · Görüntüleme: 16
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Otoparkta bir FC5 jantlarıyla dikkatimi çekiyordu.
Sahibiyle tanışmak bugüne nasipmiş muhabbet ettik, muhabbet esnasında çoğumuzun beğendiği yurtdışı makyajlı Sİ jantıyla ilgili soruları yağdırdım.

Jant replika imiş.
Arkadaşın yorumu;
8000 km ve 6 aydır ailemle kullanıyorum. Uzun yoldan tut yaylaya kadar girmediğim yer kalmadı.
İstanbul' un yolları malum üstüne de göz problemimle birleşince çukurlara da bol bol girdim malesef ancak çok şükür hiçbir olumsuzluk yaşamadım.
Jantlar 2 yıl garantili ve TSE belgesi mevcut dedi.

Lastiklerin Dayton marka ve Bridgestone un yan markası olduğunu söyledi.
Ebatlar 225 - 40 - 18

Mahsuru yoksa şöyle bir yemek yiyelim hemde nasıl gidiyor bir bakayım dedim. Kırmadı sağolsun.

Çıktık yola.
Kıyas yapabilmem için kendi aracımı hergün sürdüğüm yoldan gittim.

İlk intiba daha garajdan çıkarken baş gösterdi.
16 inç ve köfte yanaklara göre konfor %40 oranında azalmış tümseklerden FB7 konforunda geçtik.

2. olarak 18 jantlı aracın benim araca nazaran daha hantal olmasıydı. Özellikle 60-90 hızlanması ben 2500 devir olacak şekilde ayarlıyorum. 18 jantlı araçla aynı ivmelenmeyi 2800-3000 devir arasında gözlemledim.
Tekrar söylüyorum kendi aracımı kullandığım aynı güzergah.

3. Ve benim için en önemlisi yol tutuş konusu.
18 olmasından ve 40 yanak olmasından kaynaklı sanıyorum virajlara çok çok daha rijit bir şekilde girdi.
Lastiklere en başta güvenemedim her zamanki gibi ve o viraj için az sayılmayacak bir hızla 55 le girdim lakin baktım ki daha limitlere çoookk var.

Bir sonraki yonca da hızımı 5 km/h artırdım yine hiçbir problem yaşamadı
VSA uykusundan uyanmadı :D

Aynı yerden dönerken sahibi kullandı aynı yoncaya bir 5 km/h de o ekledi ve benim hergün o viraj için az olmayan 50-55 le döndüğüm yeri 18 li ve Dayton lu araç 65 km/h ile VSA bile yakmadan çok iyi bir şekilde döndü.

Burada sizlere iki sorum olacak;
Kullanana kadar çok ön yargılıydım ancak şu an ciddi ciddi düşünüyorum.
- Bende aynı kombinasyon jant lastik alsam nasıl olur ?
- Lastikler marka olarak daha kötü olsa da ebattan dolayı mı bu şekilde bir sonuç çıktı ?

@İsmail Beşiroğlu hocam özellikle senin yorumunu merak ediyorum :)

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
Bence siz yol tutuş eksikliğini aracın lastik yanağına binmesindeki yatma ile karıştırıyorsunuz.
FB7de 6.5J genişlikte janta rağmen 205 genişlikte lastik ile en ufak hamlede lastik yanağına yüklenir ve bu nedenle tutuş zayıf hissiyatı yaratır, ayrıca bu durum direksiyon tepkisini de geciktirir.
Bu farkı eski Hyundai i20'mi kullandığımda farketmiştim ve özellikle test etmiştim, onda 195 tabana 55 yanak mevcuttu ve 6.5 jant genişliği ile lastiğe yüklenmesi oldukça azdı. Yol tutuş hissi güzeldi ve denemelerimde belli virajlara hızlı girererek dışa açıldığım virajlarda limitleri belirledim ve aynı hızla Civic ile girdiğimde sadece hafif yatarak sorunsuzca geçtiğimi farkedince bu yatmada temel nedenin lastik yanağına yüklenmeden kaynaklı olduğu sonucuna vardım :)
Kısacası 18 jant benzeri bir tutuş istiyorsanız 17 jant ile de 45 yanağa düşerek istediğiniz tutuşu elde edebileceğinizi düşünüyorum, hemde motoru daha az yorup daa uyguna kaliteli bir lastik tercihi de yapabilirsiniz(y)
 
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
180
Tepki puanı
114
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
215 55 16 olculerinde fc5 aracima falken aldim. Kotu yani asgalt birlesme yerleri ve yamalarda bariz sekilde arabada vuruntu yapiyor. Normalde 32 olmasi gereken basinci istanbulda 30 ile kullaniyorum. Lastik takilirken elimle kontrol ettim. Yanaklari yumusacikti. Hatta fabrikasini aradim onlarda sasirdi. Ancak diger noktalarda ozellikle yol tutus fren mesafesi yol sesi direksiyon hassasiyeti ve fiyati super. Yani insanlar anlayamiyor neden bu lastik premium lastikle ayni kaliyede ise fiyati neden yarisi. İste nedeni tam olarak bu. Purussus asfaltta kullanmassaniz cukurlari bobreginizde ve amortisorlerde hissedersiniz.
Kislik lastikte nokian wr4 kullaniyorum. Tek kelime her anlamda mukemmel lastik. Yazin bile cikartmak istemiyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Selamlar
Bende turanzaları verip sadece ses yüzünden falken almayı düşünüyordum gerçekten bu kadar kötü mü?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Otoparkta bir FC5 jantlarıyla dikkatimi çekiyordu.
Sahibiyle tanışmak bugüne nasipmiş muhabbet ettik, muhabbet esnasında çoğumuzun beğendiği yurtdışı makyajlı Sİ jantıyla ilgili soruları yağdırdım.

Jant replika imiş.
Arkadaşın yorumu;
8000 km ve 6 aydır ailemle kullanıyorum. Uzun yoldan tut yaylaya kadar girmediğim yer kalmadı.
İstanbul' un yolları malum üstüne de göz problemimle birleşince çukurlara da bol bol girdim malesef ancak çok şükür hiçbir olumsuzluk yaşamadım.
Jantlar 2 yıl garantili ve TSE belgesi mevcut dedi.

Lastiklerin Dayton marka ve Bridgestone un yan markası olduğunu söyledi.
Ebatlar 225 - 40 - 18

Mahsuru yoksa şöyle bir yemek yiyelim hemde nasıl gidiyor bir bakayım dedim. Kırmadı sağolsun.

Çıktık yola.
Kıyas yapabilmem için kendi aracımı hergün sürdüğüm yoldan gittim.

İlk intiba daha garajdan çıkarken baş gösterdi.
16 inç ve köfte yanaklara göre konfor %40 oranında azalmış tümseklerden FB7 konforunda geçtik.

2. olarak 18 jantlı aracın benim araca nazaran daha hantal olmasıydı. Özellikle 60-90 hızlanması ben 2500 devir olacak şekilde ayarlıyorum. 18 jantlı araçla aynı ivmelenmeyi 2800-3000 devir arasında gözlemledim.
Tekrar söylüyorum kendi aracımı kullandığım aynı güzergah.

3. Ve benim için en önemlisi yol tutuş konusu.
18 olmasından ve 40 yanak olmasından kaynaklı sanıyorum virajlara çok çok daha rijit bir şekilde girdi.
Lastiklere en başta güvenemedim her zamanki gibi ve o viraj için az sayılmayacak bir hızla 55 le girdim lakin baktım ki daha limitlere çoookk var.

Bir sonraki yonca da hızımı 5 km/h artırdım yine hiçbir problem yaşamadı
VSA uykusundan uyanmadı :D

Aynı yerden dönerken sahibi kullandı aynı yoncaya bir 5 km/h de o ekledi ve benim hergün o viraj için az olmayan 50-55 le döndüğüm yeri 18 li ve Dayton lu araç 65 km/h ile VSA bile yakmadan çok iyi bir şekilde döndü.

Burada sizlere iki sorum olacak;
Kullanana kadar çok ön yargılıydım ancak şu an ciddi ciddi düşünüyorum.
- Bende aynı kombinasyon jant lastik alsam nasıl olur ?
- Lastikler marka olarak daha kötü olsa da ebattan dolayı mı bu şekilde bir sonuç çıktı ?

@İsmail Beşiroğlu hocam özellikle senin yorumunu merak ediyorum :)

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
Hocam benim farklı bir önerim olacak. Virajlarda güzel hissiyat arıyorsanız kaliteli kule gergisi takın. Önce öne, denemelerde arka hemen gelme yaparsa bir tanede arkaya takılır. Emin olun 18" ile başabaş döner. Ek olarak burkulma yaşamazsınız, ani kalkmalarda sağa sola kafa sallamaz, direksiyon hassasiyeti artar, fiyat olarakta daha uyguna gelir.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaşlar ben de lastik almayı düşünüyorum. Aracım fb7.
Seyahat ederken Yol sıcak asfalt değilse lastik sesinden, yol sesinden duramıyorum arabanın içinde. Mümkün mertebe sessiz bir lastik almak istiyorum
Parasını da geçtim o kadar yani.
205 55 16
Hangi lastiği önerirsiniz.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Konuyu inceleyin baştan, desibel değerlerine göre Goodyear efficientgrip performance 2, en sessiz lastik. 7. Sayfayı inceleyebilirsiniz.
 
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
903
Tepki puanı
1,391
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Bence siz yol tutuş eksikliğini aracın lastik yanağına binmesindeki yatma ile karıştırıyorsunuz.
FB7de 6.5J genişlikte janta rağmen 205 genişlikte lastik ile en ufak hamlede lastik yanağına yüklenir ve bu nedenle tutuş zayıf hissiyatı yaratır, ayrıca bu durum direksiyon tepkisini de geciktirir.
Bu farkı eski Hyundai i20'mi kullandığımda farketmiştim ve özellikle test etmiştim, onda 195 tabana 55 yanak mevcuttu ve 6.5 jant genişliği ile lastiğe yüklenmesi oldukça azdı. Yol tutuş hissi güzeldi ve denemelerimde belli virajlara hızlı girererek dışa açıldığım virajlarda limitleri belirledim ve aynı hızla Civic ile girdiğimde sadece hafif yatarak sorunsuzca geçtiğimi farkedince bu yatmada temel nedenin lastik yanağına yüklenmeden kaynaklı olduğu sonucuna vardım :)
Kısacası 18 jant benzeri bir tutuş istiyorsanız 17 jant ile de 45 yanağa düşerek istediğiniz tutuşu elde edebileceğinizi düşünüyorum, hemde motoru daha az yorup daa uyguna kaliteli bir lastik tercihi de yapabilirsiniz(y)

Yok hocam tutuş anlamında ikisi arasındaki farkı ayırt edebilecek bir sürücüyüm.
Zaten ben aynı yere 65 le girdiğimde vsa devreye giriyor.

Bu sefer gönlüm biraz görüntüye kayıyor. 18 dolu dolu duruyor, 17 istediğimi vermeyecek gibi.
Gidiş ve yakıta da görüntü için katlanırım gibi geliyor

İsmail hocamın dediği gibi hevesimi almak istiyorum açıkçası

Hocam benim farklı bir önerim olacak. Virajlarda güzel hissiyat arıyorsanız kaliteli kule gergisi takın. Önce öne, denemelerde arka hemen gelme yaparsa bir tanede arkaya takılır. Emin olun 18" ile başabaş döner. Ek olarak burkulma yaşamazsınız, ani kalkmalarda sağa sola kafa sallamaz, direksiyon hassasiyeti artar, fiyat olarakta daha uyguna gelir.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...

Hocam hem yol tutuştan kayıp vermemiş olacağım biraz iyileşme olacak, hemde üstte Hamid hocama da bahsettiğim gibi görüntü de şu ana göre çok daha güzelleşecek.
Bu yüzden 18 hala daha ağır basıyor
Heveslendik bir kere

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Yok hocam tutuş anlamında ikisi arasındaki farkı ayırt edebilecek bir sürücüyüm.
Zaten ben aynı yere 65 le girdiğimde vsa devreye giriyor.

Bu sefer gönlüm biraz görüntüye kayıyor. 18 dolu dolu duruyor, 17 istediğimi vermeyecek gibi.
Gidiş ve yakıta da görüntü için katlanırım gibi geliyor

İsmail hocamın dediği gibi hevesimi almak istiyorum açıkçası



Hocam hem yol tutuştan kayıp vermemiş olacağım biraz iyileşme olacak, hemde üstte Hamid hocama da bahsettiğim gibi görüntü de şu ana göre çok daha güzelleşecek.
Bu yüzden 18 hala daha ağır basıyor
Heveslendik bir kere

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
Bize hayırlı olsun demek düşer. :)
Size takım halinde 19"inç jant lastik buldum. :)

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
16
Tepki puanı
3
Aracınız
Selamlar
Bende turanzaları verip sadece ses yüzünden falken almayı düşünüyordum gerçekten bu kadar kötü mü?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Sesli degil. Turanzalarsan 1 tik daha sessiz. Ama yoldaki ani degisikliklerde vuruntu ve sarsinti yapiyor. Bunun haricinde lastikte iyi diye bilinen her konuda guzel. Yanliz bu ozelliklerini kac yil korur bilmiyorum. Benim turanzalar 3. Yaz sonu 30.000 km de tahtaya dondugu icin degistirdim


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
903
Tepki puanı
1,391
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Bize hayırlı olsun demek düşer. :)
Size takım halinde 19"inç jant lastik buldum. :)

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Yorumlarınız için ayrı ayrı çok teşekkür ederim :)
Size de @m2hamid hocama da.

19 çok büyük olur zaten boyuttan dolayı biraz apaçiliğe kaçacak 19 hepten abartı olur
İlgin için tekrar teşekkür ederim hocam :)

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yorumlarınız için ayrı ayrı çok teşekkür ederim :)
Size de @m2hamid hocama da.

19 çok büyük olur zaten boyuttan dolayı biraz apaçiliğe kaçacak 19 hepten abartı olur
İlgin için tekrar teşekkür ederim hocam :)

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
Aslında sizi orjinal OCZ ultraleggera’lar paklar, hemde çekiş olarakta pek negatif etkisi olmaz (y)

Eğer 17 inçte fena değil derseniz bu da fena değil,
 
Geri
Üst