Evvela gülmenize neden olduğum için mutluyum☺???
125 hp 1.6 atmosferik FD6 kullandım. Çok ciğerli bir otomobil. Devir yükseldikçe motorun sesiyle sürücüsüne enerji veriyor ve oldukça da güzel hızlanıyor. Uzun süreli kullanım deneyimim yok. Bu nedenle FD6’nın 1.6 ve daha küçük hacimli turbo dizellerle ivmelenme farklarını sizin gibi uzun vadeli FD6 kullanıcıları kadar bilmem mümkün değil.
Gözlemlediğim ve tecrübe ettiğim kadarıyla söz konusu turbo dizellerin performansları birbirlerinden farklı oluyor. Yaklaşık 2 yıl 1.5 CRDi 88 hp Hyundai Getz kullandım.
Yaklaşık 5 yıl 1.6 TDI 105 hp Seat Leon kullandım.
Yaklaşık 2 yıldır da ara ara 1.6 TDCI 115 hp Ford Mondeo kullanmaya devam ediyorum.
Performans konusunda hepsinden de memnun kaldım. Ancak hiç birisine de performans arabasıdır diyemem tabiki...
Ara hızlanmaları yüksek tork nedeniyle oldukça tatmin edici Mondeo ve Leon’un.
Hepsinin ortak eksisi son sürat denebilir. Boyuna gözle anlaşılacak kadar pozitif yada negatif eğimi olmayan yol şartlarında Leon 210’u, Getz 175’i ya buluyor ya bulmuyordu. Mondeo da azami ~195’e ulaşıyor sanırım. Bu belirttiğim hızların 3 aşağısı 5 yukarısı da olabilir test edilen aracın motor performansına lastik çapına v.b. bağlı olarak...
Ayrıca; Getz’den, başlangıç hızı değişmekle birlikte 140-150’lerden itibaren motordan hoş olmayan bir ses gelmeye başlıyordu. Basmaya devam ediyordum bakalım ne olacak diye hiç birşey olmadı.☺
FD6: 1.6 125hp/6500rpm ve 152nm/4200rpm. 0-100: 10,3sn. 1193kg(Manuel) 1221kg(Otomatik)
Leon: 1.6 105hp/4000rpm ve 250nm/1500rpm. 0-100: 10,7sn. 1211kg(Manuel)
Elmadağ rampasından bir kaç kez geçmişliğim var ancak hatırımda pek bir şey kalmamış maalesef.
Leon’la ilgili tecrübem şöyle; Muş-Elazığ arasında ciddi eğimi olan bazı rampa çıkışlarda 180km/s’leri gördüğümü hatırlıyorum. Aynı rampalarda Mondeo ağırlığından dolayı azami yaklaşık 165km/s’leri görüyordu.
İki modele, araçlarda sadece sürücü olacak şekilde düz yolda drag yaptırılsa teknik verilerden de belli olduğu üzere 100’e önce Civic FD6 ulaşır. Ancak 100-200 arası nasıl olur net bir fikrim yok ama Leon’un 180’e kadar keyif verecek şekilde hızlandığını hatırlıyorum.
Düz yoldaki sonuç her nasıl olursa olsun rampa yukarı dragda Leon’un lehine bir sonuç olur diye düşünüyorum...?
Her ikisinde de FD6 alabilir belki?ama rampa yukarı işinin daha zor olacağı kesin.
Aynı drag aynı rampada araçlarda 4’er yetişkin ve full bagaj olacak şekilde yapılsa; Leon’un daha yüksek hıza çıkabileceğini düşünüyorum...?
Kendi yaptığım ölçümlerin sonuçları:
Leon 1.6TDI 105hp(Manuel)
60-120: 12sn(2 ve 3.vites)
80-120: 8,3sn(3.vites)
100-140: 10sn(4.vites)
100-150: 14sn(4.vites
100-160: 19sn(4.vites)
RAV 4 2.0 Turbo Dizel 150hp(Otomatik)
60-120: 12sn
80-120: 9sn
60-100: 6,5sn
Sportage 2.0 Turbo Dizel 184hp(Otomatik)
60-120: 12sn
80-120: 8sn
———————————————————
Örnek 1-) :
Güzergah Konya-Manavgat arası;
Kullandığım araç; 2000 cc otomatik şanzımanlı BMW E46 318i (143hp/6000rpm - 200nm/3750rpm - 1350kg - 0-100: 10,2sn).
Diğeri 1600 cc FD6 şanzımanını bilmiyorum. (125hp/6500rpm - 152nm/4200rpm - [manuel 1193kg veya otomatik 1221kg]- 0-100:10,3sn).
Bilmeyenler için enine(viraj) ve boyuna(rampa) eğimi çok fazla yer yer tırmanma şeritleri olan bir güzergah. Yıllardır kullandığım aşina olduğum bir yol.
Aradaki hacim, tork ve hp farklarına rağmen FD6’yı sollamam hiç de kolay olmadı. Bir süre takip ettikten sonra yokuş yukarı ve sert bir virajda ucu ucuna sollayabildim. Üst devirlerde coşuyor FD6??Bu örneği şunun için vermek istedim;
FD6 performans konusunda benzer hp’deki rakiplerine kendisini ezdirecek bir otomobil değil.
Örnek 2-) :
1.4 Turbo Manuel 120 hp 200 nm tork Fiat Bravo’muz vardı bir dönem. FD6 alt devirlerde tork eksiğinden dolayı daha zayıf kalsa da üst devirlerde çok daha istekliydi. Bravo’nun 140 km/s’den sonraki ivmelenmesini başarısız buluyordum. FD6’dan 48nm daha yüksek torkuna rağmen Bravo’nun hp eksiği sanki 5 değil de 50 hp gibiydi...?
Daha açık ifadeyle;
FD6 1.6 125 hp’nin performansı özellikle de 100 km/s’den sonra Bravo 1.4T 120 hp ile mukayese edilemeye gerek olmayacak kadar yüksekti. Şu anda FD6’nın performansıyla kıyasladığım gibi Leon’un performansıyla kıyaslamaya hiç gerek duymadım yani Bravo’nun performansını ☺
Örnek 3-) :
Güzergah Malatya-Kayseri arası Elbistan kavşağından önce;
2000 cc otomatik şanzımanlı BMW E46 318i’yle (143hp/6000rpm - 200nm/3750rpm - 1350kg - 0-100: 10,2sn) neredeyse dip gazda 5500-6000rpm aralığında çıktığım rampayı 1.6 dizel manuel şanzımanlı
(105hp/4000rpm 250nm/1500rpm - 1211kg - 0-100: 10,7sn) Leon’la neredeyse aynı hızda 5. viteste(son vites) ve 2000’li devirlerde gürültüsüz tırmandım. Uzun, yüksek eğimli ve keskin virajları olan bir rampaydı. BMW “bir üst vitese geçerse o viteste bunu destekleyecek torka sahip olmadığı için” vitesi büyütmüyordu.(Bu şanzımanın zekası ile ilgili bir durum ve 2004 model için bence gayet iyi).
Örnek 4-) :
Güzergah Antalya-Korkuteli arası;
1998 model 2000 cc 136hp/5800rpm ve 178nm/4500rpm tork otomatik şanzıman Mazda 626 ile dik ve uzun bir rampayı tırmanırken Mazda hızlanıp vitesi 4’e alıyor bir süre sonra tork eksiğinden dolayı yavaşlamaya başlıyor ve tekrar 3’e düşürüyordu
Bu şekilde bir kaç kez yapınca ben de bir miktar çektim ayağımı gazdan 3.viteste yüksek devirde devam etmesi için.
Aynı rampayı Leon’la yine sessizce ve hızlanmaya devam ederek tırmanıyordum.
Leon’un 250nm ve Mondeo’nun 270 nm torklarından sonra “gaza vites düşürmeyecek kadar basıldığı durumlarda” RS’deki o Leona göre 30 ve Mondeo’ya göre 50 nm eksik torku hissediyorum maalesef...?
Velhasıl tork; Gaza basınca çok ses üretmeden sanki bir dev aracın bagaj kapağından itiyormuşcasına güzel bir güç hissi veriyor.
Buna karşılık olarak yüksek devir; Ürettiği sesle sürücünün motivasyonunu artırıp güzel bir uzama hissi veriyor...
Şu Elmadağ yokuşunu Siz FD6’yla ben de Leon’la ard arda bir çıkmak isterdim m2hamid Hocam. ☺
Canlı canlı görürdük nasıl bir sonuç çıkacağını ama ne bende Leon kaldı ne sizde FD6...?☺
Golf 1.6 TDI 105 ile FD6 1.6 125 drag video linki ekliyorum. FD6’da bir tane de yolcu var
FD6 dinamit gibi maşaALLAH...??