Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Attila Khan

Banned
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,895
Tepkime puanı
4
Konum
İstanbul
Orijinalden alıntı: uygun48
Hocam sen ne yaptın?
Yakıt tasarrufu için vitesi boşamı atıyosun hemde otomatik vitesli araçta.Mazallah şanzımanı kucaklamayasın sonra...Aracı alırken satış temsilcisinin bana söylediği sözü hiç unutmam(aracım Otomatik)kesinlikle aracı D'den N'ye almamamı söylemişti.
Peki vitesi boşa attıktan sonra hareket halinde vitesi nasıl takıyosun?durarak mı takıyosun yoksa seyir halinde mi takıyosun vitesi?...

Yanıt : Attila Khan
Valla bana hiçbirşey söylemediler o konuda ama birşey olacagini sanmiyorum cünkü olsaydı D ve N gecislerini serbest bırakmazlardi evet hareket halinde iken D - N vede N - D gecisleri yaptim ve hiçbir sorun olmadı F1 şanzımanlı bu arac bence sorun olmaz ama bilenler yanıtlasin belki de oluyordur :aman: Eski aracim Clio 2 RXT idi onda yapamıyordum cunku viteste düğme vardı :driver:

Arkadaşlar Uygun48 sizce haklı mı benim denediğim şey sizce riskli mi gerçi sadece 3 kez yaptim cumartesi günü denemek icin ama şanjımanda zorlanma falanda olmadı [;)]
 
Katılım
30 Ocak 2014
Mesajlar
638
Tepkime puanı
3
Konum
İstanbul Sultangazi
Aracınız
Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Valla benim bildigim kadarıyla ön takımlar-direksiyon ve firen için zararlı die biliyorum boşa atmayı ....
 

Attila Khan

Banned
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,895
Tepkime puanı
4
Konum
İstanbul
Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !


Caucass Dh forumda birşey olmaz diyor ama diğer üyeler ise tavsiye etmiyor :)

Ağzı olan konuşuyor işte....

Yaw ben 35 yıldır araba üstündeyim, en belirgin alışkanlığım da bu vitesi boşa atma olayı
bu güne kadar bir tek olumsuzluk yaşamadım
üstelik eski kulağı kesiklerden "onno usta" ya sorup verdiği olumlu cevapları da burada yayımlamıştım epey önce
70 li yıllardaki köhne araç teknoojilerin de motor zırt pırt durabiliyordu
motor durunca fren vs sorunları yaşanır tabiki
ama şimdi öyle kendi kendine stop eden motor mu kaldı
valla her fırsatta boşa atıp keyfini çıkarıyorum, senelerdir tık demedi
 
Katılım
30 Ocak 2014
Mesajlar
638
Tepkime puanı
3
Konum
İstanbul Sultangazi
Aracınız
Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Bende surekli kamyonette bosa atarm hondada hic atmadm .. ama babami atarken gordum
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
784
Tepkime puanı
10
Konum
Ataşehir / İstanbul
Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Boşa atmanın yeni teknoloji motorlarda ekonomiye bir katkısı yoktur. Cut off sistemi olduğu için viteste gaza basmadan inmek daha az tüketime sebep olur. Ayrıca bir de motor freninden yararlanamama hususu var. Yani özde gerekli olmadığı kanaatindeyim.

Diğer yandan araç hareket halinde iken D-N-D geçişi teknik bilgim olmamamasına rağmen hoş değilmiş gibi geliyor. Şanzımana zarar verilebilir diye düşünüyorum, ben yapmam kendi adıma.
 
Katılım
1 Şub 2014
Mesajlar
107
Tepkime puanı
0
Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Zararlı olup olmadığı konusunda net bir bilgim yok ama net olan bir şey var ki kesinlikle tasarruf sağlanmıyor aksine dahada artış yapıyor. Bu yüzden seyir halinde kullanmak bence gereksiz o yüzden sadece ışıklarda N konumuna alırım vitesi
 
Katılım
7 Ağu 2014
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

babamın fluence edc sanzıman. bir kaç kere işıklarda beklerken ben vitesi n alıp bekliyordum. bir müddet sonra N den D ye geçerken bir çızırtı gibi ses geldi. bunu 3 4 kez tekararladı. servise uğradım sordum. anladığım kadarıyla vites N konumundayken yağlama olayı en aza iniyormuş. bu yüzden ilk gçşlerde bazen ses gelebilirmiş. yani aracı her zaman D konumunda olmalı dediler.
 
Katılım
23 Ocak 2014
Mesajlar
131
Tepkime puanı
1
Konum
İzmir - İzmit
Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Sürüş halinde iken vitesi N'ye almanın faydası olmadığı gibi eksisi de çoktur. Arkadaşlar değinmiş ama bir kere daha vurgulamak daha iyi olur kanaatindeyim. Araç viteste iken ayak gazdan çekildiğinde araçlarda Cut-Off sistemi bulunduğu için yakıt minimumdur. 0 değildir ama 0'a çok yakındır. Aynı şekilde vitesi D'de değil de N'ye alırsanız yakıt min 3 lt olacaktır 100 km menzilde. Onun haricinde motorun kompresöründen kaynaklanan motor freninden de yararlanılamaz. Ekonomi için yokuş aşağı giderken ayağınızı gazdan çekin ve tork konvertörünün keyfini çıkarın. Göreceksiniz ki vites 5'te olduğu hâlde devir ortalama 500 d/dak daha düşecektir ;)

ladacivolkan.blogspot.com
 
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
631
Tepkime puanı
2
Konum
İstanbul tarabya
Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Ynt: Bilenler Yanıtlasın Lütfen !

Sanziman saglikli sekilde yaglama yapamaz N de.
Bu yuzden N onerilmez.
 
Üst