Civic FC5 Bu uyarı hangi motorlarda var yada Türkiye de var mı

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Kitapçığı okudum bu uyarının böyle olduğunu gördüğümde aa iyiymiş dedim sonra 10 bin km doldu uyarı yanmamıştı bakıma geldim servis danışmanı arkadaşa sorduğumda 10 binde bir değişiyoruz denildi aksi takdirde garanti sorun olabilirmiş bende zaten turbo olunca çok da üstelemedim değiştirdim düzenli yılı dolmadan. @VaiN @Kartal200
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
994
Tepki puanı
479
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Teşekkür ederim :) turbodan memnun musunuz bende ileride turbo düşünüyorum da
Kitapçığı okudum bu uyarının böyle olduğunu gördüğümde aa iyiymiş dedim sonra 10 bin km doldu uyarı yanmamıştı bakıma geldim servis danışmanı arkadaşa sorduğumda 10 binde bir değişiyoruz denildi aksi takdirde garanti sorun olabilirmiş bende zaten turbo olunca çok da üstelemedim değiştirdim düzenli yılı dolmadan. @VaiN @Kartal200

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Teşekkür ederim :) turbodan memnun musunuz bende ileride turbo düşünüyorum da

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yetkili serviste öyle pek muhabbet edecek yetkili birilerini bulamadığımdan ve sorularıma da doğru düzgün cevap veremediklerinden geçen sene bir arkadaşımın FD6 kasa Civic ini götürdüğümüz özel bir Honda servisine sorduğumda Civic lerin turboşarj ünitesinin salyangoz ve türbinin dayanıklılık olarak diğer markalar ile kıyas edilmemesi gerektiğini öğrendim, Vw lerin KKK marka Alman malı turbosu ile Hyundai Kia grubunun Amerikan menşeili Garrett marka turbosuna göre Honda nın kendi ürettiği turbo ünitesinin rakiplerinden çok daha dayanıklı ve uzun ömürlü olacağını düşünüyorum, lakin yarış pistinde yada zorlu şartlarda uzun süre top speed gibi kullanılacak ise bu atraksiyonlara girecek olanlar bu turbo ile yakıt ekonomisine göre optimize edilmiş olan 0w-20 Type-2.0 Honda Genuine Engine Oil yağı kullanmaması gerekiyor, 5w-30 5w-40 gibi yağlar gerekebilir öncesinde test etmek şartı ile, onun dışında normal kullanımda problem yok, 1.5 Turbo vtc performans manasında çok tatminkar, aynı motor HRV gibi ağır bir cüssede kullanılıyor ve Vw grubunun Turbo Benzinli TSI motorlarına göre Honda nın piston ve silindir yapısı da 1.5 Turbo VTC motorda çok çok daha sağlam çünki piston kolu ve sıkıştırma kursu Honda da TSI ya göre daha kısa ve bu yüzden düşük tork ama yüksek beygir gücü elde eden karakteri var yani bu motor şu anda 6000rpm redline sunuyor ama 7-8000rpm de çevirse problem olmayacak gibi duruyor o yüzden 182hp ve 220nm tork u var TSI larda ise piston kolu daha uzun tıpkı dizeller gibi onlar 140-150hp ve 250-260nm tork üretiyor ama bu uzun piston kolu burulma momenti ile yüksek devirlerde motor gaz pedalıyla sıkıştırıldığında başlarına bela oluyor,

Honda nın 1.5 turbo ünitesiyle birlikte sunulan CVT şanzımanı da güç ünitesini tamamlayan ve o motora en uyumlu parçası, turbo lag, yakıt ekonomisi, gaz pedalı kullanımı gibi şeyleri kısa sürede hissedip sürücünün sağ ayağını çok iyi okuyan kararlar alması gibi birçok eğlenceli oyunu size yolda sürüş tarzınıza göre sunuyor eğer ilmini çözerseniz asla aptala yatmıyor, mesela kısa süre dip gaz yapıp 130-140km hıza 13-14sn de ulaşırsanız sonra birden gaz keserseniz motor devri coasting aşamasında bile 5000rpm lerde kalıyor kompresyon yüksek tepki de yüksek oluyor ve kısa sürede 60-70km hıza frensiz kendi kendine iniyor ancak motor devrini o esnada düşürmek isterseniz gaz pedalına az basarak ruh halinizi yansıtırsanız vites büyütüyor coasting direncini azaltıyor, eğer ki yavaş yavaş hızlanarak 140km hıza 50-60sn de ulaştırırsanız sonra birden gaz keserseniz bu sefer devir düşük tutarak akıp gidiyor. Vites S modunda ise VTC subapları uzun süre açık tutuyor motor sesi çok gürültülü hale geliyor halbuki vites D konumunda ise aynı devir ve aynı hızlarda motor o kadar gürültülü olmuyor bu da demek oluyor ki CVT şanzıman, VTC ve turbo basıncını ayarlayan wastegate ünitesi gibi parçalar performans ve ekonomi şartlarını komple bir bütün halinde ayarlıyor. Bu kadar bir sanal zekayı böyle bir güç ünitesiyle yaşamak keyifli oluyor. Yine de 1.5 turbolu binek modeller HB de buna dahil olmak üzere aslında öyle çok abartılı sport modeller değiller, sadece normal atmosferik motorlu bineklerin yanında 1.5 turbo daha kolay ve çok daha esnek sürüşler yapılabilen onların azıcık daha güçlüsüdür, bir Type-R ile alakası yok fakat 1.5 turbo çok güzel.

bilmem anlatabiliyor muyum...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Kitapçığı okudum bu uyarının böyle olduğunu gördüğümde aa iyiymiş dedim sonra 10 bin km doldu uyarı yanmamıştı bakıma geldim servis danışmanı arkadaşa sorduğumda 10 binde bir değişiyoruz denildi aksi takdirde garanti sorun olabilirmiş bende zaten turbo olunca çok da üstelemedim değiştirdim düzenli yılı dolmadan. @VaiN @Kartal200
uyarı 20000km bakıma göre ayarlı ve değiştirilmiyor ben epey kuracalamıştım zamanında çevirdim düğmeyi ama KM bilgisi azalmadı, sıfırlandığı zaman 20000km ye göre sıfırlanıyor ve bildiğim kadarıyla aslında 12 ay sayacı da yok gibi. Gerçi hep 12 ay dolmadan sıfırladık o yüzden bilemiyorum

ama Türkiye de 10000km ağır bakım şartları olduğu için bu bakım monitörü aslında hiçbir işe yaramıyor, yine de bakımlarını çok aksatanlara yardımcı olur illa ki:)
 
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
622
Çözümler
1
Tepki puanı
90
Yaş
45
Konum
istanbul
Katılım
21 Ara 2019
Mesajlar
90
Tepki puanı
114
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2017
Yetkili serviste öyle pek muhabbet edecek yetkili birilerini bulamadığımdan ve sorularıma da doğru düzgün cevap veremediklerinden geçen sene bir arkadaşımın FD6 kasa Civic ini götürdüğümüz özel bir Honda servisine sorduğumda Civic lerin turboşarj ünitesinin salyangoz ve türbinin dayanıklılık olarak diğer markalar ile kıyas edilmemesi gerektiğini öğrendim, Vw lerin KKK marka Alman malı turbosu ile Hyundai Kia grubunun Amerikan menşeili Garrett marka turbosuna göre Honda nın kendi ürettiği turbo ünitesinin rakiplerinden çok daha dayanıklı ve uzun ömürlü olacağını düşünüyorum, lakin yarış pistinde yada zorlu şartlarda uzun süre top speed gibi kullanılacak ise bu atraksiyonlara girecek olanlar bu turbo ile yakıt ekonomisine göre optimize edilmiş olan 0w-20 Type-2.0 Honda Genuine Engine Oil yağı kullanmaması gerekiyor, 5w-30 5w-40 gibi yağlar gerekebilir öncesinde test etmek şartı ile, onun dışında normal kullanımda problem yok, 1.5 Turbo vtc performans manasında çok tatminkar, aynı motor HRV gibi ağır bir cüssede kullanılıyor ve Vw grubunun Turbo Benzinli TSI motorlarına göre Honda nın piston ve silindir yapısı da 1.5 Turbo VTC motorda çok çok daha sağlam çünki piston kolu ve sıkıştırma kursu Honda da TSI ya göre daha kısa ve bu yüzden düşük tork ama yüksek beygir gücü elde eden karakteri var yani bu motor şu anda 6000rpm redline sunuyor ama 7-8000rpm de çevirse problem olmayacak gibi duruyor o yüzden 182hp ve 220nm tork u var TSI larda ise piston kolu daha uzun tıpkı dizeller gibi onlar 140-150hp ve 250-260nm tork üretiyor ama bu uzun piston kolu burulma momenti ile yüksek devirlerde motor gaz pedalıyla sıkıştırıldığında başlarına bela oluyor,

Honda nın 1.5 turbo ünitesiyle birlikte sunulan CVT şanzımanı da güç ünitesini tamamlayan ve o motora en uyumlu parçası, turbo lag, yakıt ekonomisi, gaz pedalı kullanımı gibi şeyleri kısa sürede hissedip sürücünün sağ ayağını çok iyi okuyan kararlar alması gibi birçok eğlenceli oyunu size yolda sürüş tarzınıza göre sunuyor eğer ilmini çözerseniz asla aptala yatmıyor, mesela kısa süre dip gaz yapıp 130-140km hıza 13-14sn de ulaşırsanız sonra birden gaz keserseniz motor devri coasting aşamasında bile 5000rpm lerde kalıyor kompresyon yüksek tepki de yüksek oluyor ve kısa sürede 60-70km hıza frensiz kendi kendine iniyor ancak motor devrini o esnada düşürmek isterseniz gaz pedalına az basarak ruh halinizi yansıtırsanız vites büyütüyor coasting direncini azaltıyor, eğer ki yavaş yavaş hızlanarak 140km hıza 50-60sn de ulaştırırsanız sonra birden gaz keserseniz bu sefer devir düşük tutarak akıp gidiyor. Vites S modunda ise VTC subapları uzun süre açık tutuyor motor sesi çok gürültülü hale geliyor halbuki vites D konumunda ise aynı devir ve aynı hızlarda motor o kadar gürültülü olmuyor bu da demek oluyor ki CVT şanzıman, VTC ve turbo basıncını ayarlayan wastegate ünitesi gibi parçalar performans ve ekonomi şartlarını komple bir bütün halinde ayarlıyor. Bu kadar bir sanal zekayı böyle bir güç ünitesiyle yaşamak keyifli oluyor. Yine de 1.5 turbolu binek modeller HB de buna dahil olmak üzere aslında öyle çok abartılı sport modeller değiller, sadece normal atmosferik motorlu bineklerin yanında 1.5 turbo daha kolay ve çok daha esnek sürüşler yapılabilen onların azıcık daha güçlüsüdür, bir Type-R ile alakası yok fakat 1.5 turbo çok güzel.

bilmem anlatabiliyor muyum...
Şu yazıyı el ilanı, broşür falan yaptırıp arabaya koyasım geldi valla eşe dosta açıklama yapmaktan dilim düştü.



CIVIC 2017 FC5 RS

LEON 2009 MK2 1.4 TSI
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
uyarı 20000km bakıma göre ayarlı ve değiştirilmiyor ben epey kuracalamıştım zamanında çevirdim düğmeyi ama KM bilgisi azalmadı, sıfırlandığı zaman 20000km ye göre sıfırlanıyor ve bildiğim kadarıyla aslında 12 ay sayacı da yok gibi. Gerçi hep 12 ay dolmadan sıfırladık o yüzden bilemiyorum

ama Türkiye de 10000km ağır bakım şartları olduğu için bu bakım monitörü aslında hiçbir işe yaramıyor, yine de bakımlarını çok aksatanlara yardımcı olur illa ki:)
Sayaç sıfırlandı mı 20.000 km olarak başlıyor ama inişi sürdüğünle aynı hızda olmuyor. 1000 km sonra 17.000'e inmiş olabiliyor. Dediğiniz gibi Türkiye'nin ağır bakım şartları olarak geçmesini bahane ediyor servisler. Bu arada benim sıfırlandıktan sonra düşüyor sabit kalmadı ama hiç uyarı da yakmadı bakım aralığım kısa ve sakin sürüş olduğu için mi bilemiyorum.
 
Geri
Üst