Civic FC5 Bu uyarı hangi motorlarda var yada Türkiye de var mı

Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
33
Tepki puanı
8
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
arkadaşlar ben bu "garanti etkilenebilir" kısmını anlamıyorum. 10bin bakımlarını tam 10binde hiçbir zaman yapmadım, bir şekilde gecikti. yetkili servise sordum, bir gün bi problem olursa garantiden değişim olmaz da kullanıcı kaynaklı der misiniz dediğim de aldığım cevap " belli olmaz, net bir şey diyemeyiz" oldu. Yani 20bin bakımını 22bin de yapmışım, 60 bin kilometredeyken aracımda bir sorun oldu, o bakım aksatmalara bağlayabilirler mi bir problemi
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
arkadaşlar ben bu "garanti etkilenebilir" kısmını anlamıyorum. 10bin bakımlarını tam 10binde hiçbir zaman yapmadım, bir şekilde gecikti. yetkili servise sordum, bir gün bi problem olursa garantiden değişim olmaz da kullanıcı kaynaklı der misiniz dediğim de aldığım cevap " belli olmaz, net bir şey diyemeyiz" oldu. Yani 20bin bakımını 22bin de yapmışım, 60 bin kilometredeyken aracımda bir sorun oldu, o bakım aksatmalara bağlayabilirler mi bir problemi
Fabrikaya sunulan raporlar evraklar, fotoğraflar vs. bunların içinde kadran görüntüsü km sayacı görüntüsü servis kayıtlarınız, ne kadar sürede ve kaç km de bakıma gelip gittiğiniz gibi bilgiler yer alıyor ve bu bilgilerin onları inceleyen fabrika yada yetkili her kimse Honda tarafında kolaylıkla çamur atılabilir tarzda olmaması her zaman iyi olacaktır. İyi bir bakım karnesi olan ve tadilatsız modifiyesiz bir Honda her zaman garantiye girer.

mesela 10000km bakıma 12000km de ve 15. ayda gittiniz sonra aynı şekilde diğer bakımları da çok az geciktirdiniz diyelim yada bir bakımı geciktirdiniz ama diğerlerine zamanında gittiniz diyelim, o zaman CVT şanzımanda 5000 de bir de olsa Allah korusun bir vitese geçmeme olsa, aks rulmanında uğultu olsa, yağ karteri kapağından yağ sızsa ve bunların sonucunda ciddi maddi külfetli sorunlar yaşasanız yukarıda bahsettiğim bilgileri inceleyen Honda yetkilisi garanti kurallarına uyulmadığını varsayabilir, sırf geciken bakımlardan ötürü garantiden faydalanmanıza sorunlar çıkartabilir.

bu konuda ne kadar tolerans sağlanıyor? yazılı bir açıklama ben görmedim ama illa ki vardır, ufak tefek bir detay da olsa öğrenmek gerekir ama onunla uğraşacağımıza bakımlara vaktinde gitmek daha iyidir.

Şikayet var com da sürüyle Honda şikayeti var bunlardan yüzde 15-20 kadarı mekanik problemlerin garantiye girmemesi, ancak okuduğumuz zaman genellikle birçok şikayet içeriğinde mağdur tarafın şikayetinde detay vermekten kaçındığını görüyoruz,

Yani detay vermem gerekirse.. hiç şöyle bir şikayet görmedim: "Bütün bakımlarım zamanında ve km si geldiğinde Honda yetkili servisinde eksiksiz ve muadil parça vs kullanılmadan orjinal ekipman ve yedek parçalar ile yapılmıştır, aracımda sonradan yapılan bir tadilat lpg montajı modifiye vs. yoktur buna rağmen şöyle şöyle bir problem yaşadım ve garantiye sokmadılar." gibi.

şeklinde bir şikayet yok.

Şikayetler ve garantiye başvurup cevap alamayanlar genelde yazılım yani chip tuning, pedal box, limitör iptali, remus varex borla vs. gibi yada benzeri eksoz kullanımı, düz boru, şanzıman yağını zamanında değiştirdiğini ibraz edemeyenler, gibi şikayetler gördüm. Eksoz ile garanti ne alaka? anlatayım, kötü bir eksoz montajı işçiliği eksoz spirali ile motor takozu gibi parçaların etkinliğini ve bu parçaların kendisini kısa sürede bozabiliyor, eksoz üzerindeki sensörlere kadar etkileyip arıza ışığı dahi yaktırabiliyor. Sonra arıza ışığı söndürmek için işi pek iyi bilmeyen bir özel servisten yardım alındığı zaman ECU elektronikler daha da kötü hale gelebiliyor, yangın bile çıkarabiliyor.

Honda teknoloji ve performansı ürettiği otomobilde verebileceği maksimum seviyede vermiş aslında, dahasını zorlarsak yada bu teknolojinin gerektirdiği ve malesef ağır ve külfetli olabilen bakım kurallarına uymazsak kesin olmamakla beraber problem yaşatabiliyor ve garantiye girmiyor

geri kalan şartlarda kurallara harfiyen uyulduğu zaman sorun yaşamanız veya aracınızda bir sorun yaşasanız bile garantiden geri çevrilmeniz pek olası değil, garantiden faydalanan yüzlerce Honda cı var Türkiye de.

Kullanım tarzına bağlı olarak kısa sürede kolay aşınabilecek tarzda birçok parça zaten garantiye girmiyor, fren balatası, direksiyon sistemindeki parçalar amortisör, salıncak, viraj demiri kolları ve takozları, debriyaj balatası vs. gibi.

Bakımları yapıldığı sürece yada bakım gerektirmeden aşınması bozulması çok zor olan akü, motor bloğu, şanzıman, klima kompresörü, elektrik tesisatı, silecek motoru gibi parçalar illa ki garantiye girer ama alakasız biçimde bakımların zamanında yapılmış, kaza yapılmamış ve tadilat edilmemiş olması şartına bağlıdır. Mesela cam krikonuz bozuldu cam açılmıyor servis faturası servis kaydı sorarlar.
 
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
33
Tepki puanı
8
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Fabrikaya sunulan raporlar evraklar, fotoğraflar vs. bunların içinde kadran görüntüsü km sayacı görüntüsü servis kayıtlarınız, ne kadar sürede ve kaç km de bakıma gelip gittiğiniz gibi bilgiler yer alıyor ve bu bilgilerin onları inceleyen fabrika yada yetkili her kimse Honda tarafında kolaylıkla çamur atılabilir tarzda olmaması her zaman iyi olacaktır. İyi bir bakım karnesi olan ve tadilatsız modifiyesiz bir Honda her zaman garantiye girer.

mesela 10000km bakıma 12000km de ve 15. ayda gittiniz sonra aynı şekilde diğer bakımları da çok az geciktirdiniz diyelim yada bir bakımı geciktirdiniz ama diğerlerine zamanında gittiniz diyelim, o zaman CVT şanzımanda 5000 de bir de olsa Allah korusun bir vitese geçmeme olsa, aks rulmanında uğultu olsa, yağ karteri kapağından yağ sızsa ve bunların sonucunda ciddi maddi külfetli sorunlar yaşasanız yukarıda bahsettiğim bilgileri inceleyen Honda yetkilisi garanti kurallarına uyulmadığını varsayabilir, sırf geciken bakımlardan ötürü garantiden faydalanmanıza sorunlar çıkartabilir.

bu konuda ne kadar tolerans sağlanıyor? yazılı bir açıklama ben görmedim ama illa ki vardır, ufak tefek bir detay da olsa öğrenmek gerekir ama onunla uğraşacağımıza bakımlara vaktinde gitmek daha iyidir.

Şikayet var com da sürüyle Honda şikayeti var bunlardan yüzde 15-20 kadarı mekanik problemlerin garantiye girmemesi, ancak okuduğumuz zaman genellikle birçok şikayet içeriğinde mağdur tarafın şikayetinde detay vermekten kaçındığını görüyoruz,

Yani detay vermem gerekirse.. hiç şöyle bir şikayet görmedim: "Bütün bakımlarım zamanında ve km si geldiğinde Honda yetkili servisinde eksiksiz ve muadil parça vs kullanılmadan orjinal ekipman ve yedek parçalar ile yapılmıştır, aracımda sonradan yapılan bir tadilat lpg montajı modifiye vs. yoktur buna rağmen şöyle şöyle bir problem yaşadım ve garantiye sokmadılar." gibi.

şeklinde bir şikayet yok.

Şikayetler ve garantiye başvurup cevap alamayanlar genelde yazılım yani chip tuning, pedal box, limitör iptali, remus varex borla vs. gibi yada benzeri eksoz kullanımı, düz boru, şanzıman yağını zamanında değiştirdiğini ibraz edemeyenler, gibi şikayetler gördüm. Eksoz ile garanti ne alaka? anlatayım, kötü bir eksoz montajı işçiliği eksoz spirali ile motor takozu gibi parçaların etkinliğini ve bu parçaların kendisini kısa sürede bozabiliyor, eksoz üzerindeki sensörlere kadar etkileyip arıza ışığı dahi yaktırabiliyor. Sonra arıza ışığı söndürmek için işi pek iyi bilmeyen bir özel servisten yardım alındığı zaman ECU elektronikler daha da kötü hale gelebiliyor, yangın bile çıkarabiliyor.

Honda teknoloji ve performansı ürettiği otomobilde verebileceği maksimum seviyede vermiş aslında, dahasını zorlarsak yada bu teknolojinin gerektirdiği ve malesef ağır ve külfetli olabilen bakım kurallarına uymazsak kesin olmamakla beraber problem yaşatabiliyor ve garantiye girmiyor

geri kalan şartlarda kurallara harfiyen uyulduğu zaman sorun yaşamanız veya aracınızda bir sorun yaşasanız bile garantiden geri çevrilmeniz pek olası değil, garantiden faydalanan yüzlerce Honda cı var Türkiye de.

Kullanım tarzına bağlı olarak kısa sürede kolay aşınabilecek tarzda birçok parça zaten garantiye girmiyor, fren balatası, direksiyon sistemindeki parçalar amortisör, salıncak, viraj demiri kolları ve takozları, debriyaj balatası vs. gibi.

Bakımları yapıldığı sürece yada bakım gerektirmeden aşınması bozulması çok zor olan akü, motor bloğu, şanzıman, klima kompresörü, elektrik tesisatı, silecek motoru gibi parçalar illa ki garantiye girer ama alakasız biçimde bakımların zamanında yapılmış, kaza yapılmamış ve tadilat edilmemiş olması şartına bağlıdır. Mesela cam krikonuz bozuldu cam açılmıyor servis faturası servis kaydı sorarlar.
öncelikle vakit ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. önceki sahibi 20bin bakımını neredeyse 26binde yaptırdığı için 30bin bakımını 30binde yaptıramamış oldum. yani araç yeni bakımdan çıkmış biraz vakit geçsin dendi bizzat servisten. aldıktan sonra 8 bin kilometrede bir bakıma sokarak anca rayına soktum yani 2 hatta 3 bakım tam zamanında olamadı. umarım bir aksilik hiçbirimizin başına gelmez, garantiye de başvurmak zorunda kalmayız. iyi forumlar.
 
Geri
Üst