Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

[quote author=Wordls link=topic=41.msg14138#msg14138 date=1412758633]
8bc881c4e07b2d29557ee3c6dced638e.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]
Hocam sen satarsın civic i bence bu şanzımandan sonra.
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

[quote author=Wordls link=topic=41.msg14158#msg14158 date=1412769592]
Yok reno almam :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]
:eek:k: :eek:k:
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,888
Tepki puanı
4
Yaş
48
Konum
İstanbul
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Eray Abi, paylasimin güzel olmus ben Dsg ile Edc arasinda secim yapsaydim kesinlikle Edc' yi secerdim cunku Dsg'ye oranla daha basarili buluyorum zaten sorun kuru kavrama olmalarinda Edc vizkoz yağlı kavrama olsa gözüm kapalı alirdim o ayri :) Cvt sanjimanli araclar dedigin gibi benzinli ise cok basarili dizelde uzak durmak lazim katiliyorum bu konuda ama sonucta kendisini kanitlamis bir sistemdir yakit sarfiyati cok ideal bence. Yukaridaki Cvt li Fluence iyi fikir ama Suzuki SX4 Cross ta ayni vites Cvt ve 7 ileri ben olsam onu alırdım hem daha az yakar hemde goruntu olarak cok daha guzel Fluence bildigin kalas :)
 

maluus

0
Katılım
3 May 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
3
Yaş
2023
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

[quote author=eray link=topic=41.msg14136#msg14136 date=1412754551]
Şimdi yazılanları okudum bazı bilgi kirlilikleri var umarım bu yazdıklarımın size net şekilde farklı şanzımanların farklı iyi ve kötü taraflarını anlatır.
CVT şanzıman
1-konforludur
2-vites değişimi ayırma ve basma şeklinde değil süreklilik arz eden konik dişli ve paletler ile gerçekleşir.
3-Sarsıntısız ve kesintisizdir. Yakıt olarak CVT şanzımanda edc vb gibi başarılıdır.
zayıf tarafları
1-CVT nin en büyük sıkıntısı yüksek tork dayanımı zayıftır. Çelik palet yüksek tork yediğinde kopmakta ve dağılmaktadır.
2-Çok sağlam ve yüksek torka dayanacak CVT ise şu an aşırı yüksek maliyetlere gelmektedir. Dolayısı ile cvt şanzımanlar yüksek tork veren dizel motorlarda tercih edilmezler.
Not: Galiba 2007 yılında ford focus 1.6 dizel araçlarda kullanılan tüm cvt ler büyük sorun yaşadı. Bugünde cvt şanzıman ağırlıklı benzinli düşük torklu araçlarda tercih edilmektedir. benzinli otomatik alacaksanız cvt yi gözünüz kapalı alabilirsiniz. dizel otomatik alacaksanız edc veya dsg olmalı.
edc ile dsg
1-neredeyse aynı teknik ile çalışıyorlar. aralarında büyük fark yok. dsg nin konforu biraz daha iyi diyebilirim ama onu da zaten ödüyorsunuz alırken.
2- EDC ve DSG aynı çift kavramalı sistem ve ikisinde de sorun çıkarma olasılığı aynı.
3-tasarruf açısından bakarsan CVT ye göre daha tasarruflu şanzımandır. Zaten üretilme mantığı da budur. Otomatik araçlar genelde fazla yakar kanısını değiştirmeye yönelik üretilmiştir.
4-Vites geçişleri kısa sarsıntısızdır.
5-Dizel otomatikte DSG tavsiyemdir.
zayıf tarafları
1-herkesin bahsettiği gibi arıza sorunu vardır. CVT şanzımanda arıza çıkarmayan bir şanzıman değil Ford bu çıkar arızalar yüzünden zamanında bu şanzımandan vazgeçmiştir.
Konuyu toplarsak
birbirinin ters istikametinde yanyana duran iki koni düşünün, arasında kayış olsun. kayışın hareketiyle tahrik alan koni hızı değişir. bu cvt dir ve vites kutusu bulunmaz, tork konvertör vardır. edc ise dsg şanzumanın fransız versiyonudur yani çift kavrama.
Çalışma prensipleri tamamen farklı, EDC çift kavramalı otomatik şanzımandır. Vites geçişleri hissedilir ama geçişler seridir, geçişler arası zaman çift kavrama sayesinde milisaniyelere inmiştir, bu nedenle yakıt tasarrufu da sağlar. CVT sonsuz olasılıklı vites geçişi olmayan tam otomatik şanzımandır. Gaza bastığınız sürece araba hızlanır, ama vites geçişi söz konusu olmadığından gazdan hiç ayağınızı çekmeden basmaya devam ederseniz araba bağırmaya başlar, gazdan ayağınızı hafif çekerseniz araba devri düşer, kullanımına alışmak zaman alır kısacası. EDC CVT den daha konforlu ve tasarrufludur, ama arıza çıkarma olasılığı daha fazladır.
EDC çift kavramalı bir şanzıman sistemidir. DSG, Powershift gibi... geçişleri seridir sarsıntısızdır... hatta powershift ile EDC aynı şanzıman firmasının üretimi diye biliyorum... verimli güzel bir şanzımandır ama masraf çıkarma konusu da mevcut... CVT ise bildiğimiz şanzımanlardan farklıdır... dişli yok debriyaj falan yok... makara sistemi deniyor... motorun devrine göre kendisi uygun bir vites ayarlıyor... geçiş hissetmezsiniz... ve kolay kolay arıza yapmaz...genel de japon üreticiler kullanırlar. bazı firmalar kendileri yapıyorlar bazıları ise satın alıyorlar farklı firmalardan...Umarım bilgi yardımcı olmuştur.
selamlar saygılar
[/quote]
Üstad tespitlerinize katılıyorum. Zaten benim yorumum kendime göre pratik anlamda teknolojik açıdan bir değerlendirme. Bana göre teknolojik gelişmişlik ve pratiklik açısından (sağlamlık, sorunsuzluk, performans açısından değil.) vites sistemleri sıralaması en ameleden en gelişmişe doğru düz, yarı otomatik, dsg, tam otomatik, cvt şeklindedir. Bunların bazıları tamamen olgunlaşmış iken bazıları üzerinde teknik veya maliyet imkânları nedeniyle yeteri kadar çalışılıp olgunlaşmamıştır. Bu nedenle benim değerlendirmemle daha amele olan bir teknoloji olgunluğu nedeniyle teknolojik açıdan daha gelişmiş olan diğerlerinin mevcut uygulamalarından daha verimli, performanslı vs. olabilir ve dolayısıyla da daha akıllıca ve mantıklı bir seçenek teşkil edebilir. Bence bunun sonraki veya son adımı da transmisyonun tamamen devreden çıkarak her tekerde elektrik motoru bulunan elektrikli araçlar ya da jet motorları gibi bunun doğrudan motorun kendisinde çözülmesidir. Haa mevcut içten yanmalı motor teknolojisi ile biz görür müyüz ya da ne zaman görürüz bilmiyorum.
 
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
12
Tepki puanı
1
Mrb. 2015 civic fb7 elagance eco modelinde bluetooth sesli komut özelliği var mı? Yani ali'yi ara deyince arayabilir mu?
 
Katılım
17 Ara 2015
Mesajlar
12
Tepki puanı
1
Aracınız
Merhaba 2015 Aralık 20 cıkıslı Cıvıc ve ustunda bayi tarafından takılı cyclone RW 1500 denilen vaigasyon ve multimedia var. cihaz normal çalışıyor. Dokunmatik ve ses cıkışları bana göre yeterli. Ancak önceki akşam aynı marka model navi kulanan opel astra cıların forumunu okurken bu marka modelin ürünlerinin mayıs 2015 te güncellendiğini okudum. örnek benimki
Kabuk 3.00.5
OS. .......... v1.40
MCU .......E11v1.04 yazarken bu arkadaslar forumda guncel cihazın versıyon ve nolarını

Kabuk : 3.07.1
OS.....v1.29
MCU........11V1.05 olarak koymuslar. resim imkanım olmadıgından ben ekleyemedim.

Bu yenı surumde cihazı sesli komutla kullanabildikleirni vb. yazmıslar. bizim cihazlarda malum ınternet olmayınca manuel guncelleme yapmak gerekiıyor. bu guncellemyı sızce Honda servısı yapabilir mi yada cyclone yetklıl servis mı bulmalıyım. ne önerir siniz? yada forumdaş arkaslarımızdan bu yeni versiyonu kullanan varmı acaba ?
Ayrıca birde bu naviye uyumlu yurtdışından araç için Dijital TV receiver anteni ile birlikte 30-50 dolar civarı alsam sizce verim alabilir miyim. .? Yorum yapacak arkadaslarımıza teşekkurler.
 
Geri
Üst