Civic FB7 2013 premium lastik basınç sensörü çalışmaması.

Katılım
28 Mar 2015
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Arkadaşlar Merhaba
Aşağıdaki olaylar başıma geldi. Sizce sonuç ne olur

Şikayet Nedeni : Servis
Şikayetçi Olunan Servis : İzmir Çamkıran



Merhabalar;
21.04.2015 tarihinde aracımla seyir halindeyken saat 18:15 sıralarında aracımın sağ ön tekerinin patladığını fark ettim ve aracımı sağa çekip lastiğini değiştirmek için bijonlarını söktüm,(fakat bu arada lastik basınc uyarısı yanmadığı için ben kendim fark ettim.) daha sonra lastiği kendime doğru çektim ve lastik gelmedi. Bende bu olay üzere honda yol yardımını arayarak yardım istedim. Beni bulunduğum en yakın servis olan Terakki servisine bağlayarak yardımcı oldular ve ben tekeri yerinden çıkardım. Daha sonra yedek lastiği takarak yoluma devam ederken 200-300 metre sonra esp ve lastik basınc lambası yandı. Daha sonra ben de en yakın lastikciye vararak lastiğimin tamirini yaptırmak istedim. Lastikçi cantın üzerinde gittiğiniz için lastiğin yanaklardan hasar aldığını ve lastiğin tamir edilemez olduğunu söyledi ve bu yüzden dolayı aracıma çıkma (ikinci el) lastik takmak zorunda kaldım.
Daha sonra honda çamkıran servisini arayarak durumu anlattım ve bana 24.04.2015 cuma günü sabah saat 08:30 randevu verdiler. O gün sabah 08:30 da servise vardım ve ismi Yeşim olan bir hanımefendi benim işlemlerim ile ilenmeye başladı. Daha sonra aracımı servise aldılar ve beni çağırdılar. Yeşim Hanım yaşadığınız sıkıntıyı ustamıza anlatırmısınız dedi ve ben anlattım. Daha sonra o ilgisiz usta direk beni suçlayarak siz yol bilgisayarından kapatmışsınızdır diyerek suçu üzerime atmaya çalıştı. Bende sorunu benim üzerime atamazsınız diyerek tepki verince arabayı bilgisayara bağlayalım o zaman diyerek beni bekleme alanına aldılar. Daha sonra 15 dakika geçtikten sonra beni tekrar çağırarak aracın 63 km hızla giderken uyarı verdiğini söylediler ve araçta sorun olmadığı söylerek beni başların savmaya çalıştılar. Bunun üzerine bende evet arac uyarı verdi fakat ben yedek lastiği taktıktan sonra verdi diye karşı çıktım fakat kabul etmediler. Bunun üzerine benim ile ilgilenen Yeşim hanım yapacak bir şeyim yok aracınızda bir sıkıntı yok dediler. Bende bunu kabul etmeyeceğimi, kabul etmem için bana bu uyarı ışığının hangi tarihte ve hangi saatte yandığına dair bir rapor vermesini ve o gün honda yol yardımını aradığım tarih ve saatle karşılaştırmak istediğimi söyledim fakat bu şekilde bir rapor veremiyeceklerini söylediler. Bunun üzerine tartışma daha da büyüdü ve Volkan Bey diye bir beyefendi geldi ve sorunun ne olduğu sordu ve bende anlattım. Bunun üzerine servis çalışanlarına arabanın sağ ön ve arka lastiklerinin basınçlarını 20 düşürmelerini söyledi ve test sürüşüne çıkılmasını söyledi ve biz servis çalışanın birisi ile teste çıktık. Yaklaşık 10 km gittik fakat lastik basınç uyarı sistemi çalışmadı.
Bunun üzerine servise tekrar döndük ve aracı test eden arkadaş Volkan Bey'e sensörün çalışmadığı söyledi. Bende az önce beni servisten göndermek için elinizden ne geldiyse yaptınız şeklinde çıkıştım ve benden özür dileyerek aracın serviste kalacığını ve gerekli kontrollerin yapılacağını söylediler. Bunun üzerine araç 30.04.2015 tarihine kadar Çamkıran Honda'da kaldı ve Bana Volkan Bey'in söylediğine göre aracımın kontrolleri yapıldıktan sonra sorun çözülememiş durum Honda Türkiye'ye iletilmiş ve onlarda çözemeyince durum Japonya'ya bildirilmiş ve oradan haber bekliyoruz denmiş ve araç 30.04.2014 tarihinde saat 17:45 sıralarında tarafıma teslim edilmiştir.

Şikayet Konum;
1. İzmir'de güverek gittiğimiz Çamkıran Honda'ya bundan sonra nasıl güveneceğiz ?
2. Aracın testinin yapılmadan direk sürücüyü suçlayan ustaya nasıl araba emanet edeceğiz ?
3. Ben bu aracı yüksek hızla kullanırken lastiğim patlasaydı ve beni lastik basınc sensörü uyarmasaydı, başımıza gelecek maddi ve manevi hasarımızın tazmini nasıl giderilecekti.
4. Lastiğimin kullanılmayacak duruma geldiğinden dolayı ve bu durumun lastik basınç sensörünün çalışmadığının da kanıtlandığından dolayı araç lastiklerimin ücretsiz değiştirilmesi
5. TEst sırasında yaklaşık aracımla 200-250 km gidildiği ve bu akaryakıt kullanımının ücretinin tarafıma ödenmesi
5. Son olarak bu aracın bu şekilde bana teslim edilmesi can ve mal güvenliği açısından ne kadar doğru bunları öğrenmek istiyorum.


Bu konularla ilgili çözümlerin ivedilikle giderilmesi, giderilmediği takdirde Tüketici Mahkemelerine başvurulacağını tarafınıza bildiririm.
 

Trust

0
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
3,646
Tepki puanı
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Lastik sensoru bana göre doğru çalışmıyor sistemden açık olmasına ramen 10 bar a yakın düşük olmasına ramen kendim fark ederek kendim şişirdim herhangi bir uyarı vermedi bana şimdiye dek.
Lastik filan değiştiğinde abuk subuk zamanlarda gereksiz ikazlar aldığım oldu sistem çalışma prensibi bana göre çok saçma bana kalırsa bu durumdan birşey çıkmaz hocam.
 
Katılım
28 Mar 2015
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Ama bu bir hatadir seklinde kabul ediyor Honda. Ve ben servise bu gibi sorunla hic karsilasmadiniz mi diye sordugumda evet hic karsilasmadik diyorlar.
 

Trust

0
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
3,646
Tepki puanı
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Karşılaşmadılar evet daha önce böyle birşey başlarına gelmeyip bence tecrübe etmediler siz ilk oldunuz büyük ihtimal ile.
 

yau

0
Katılım
13 Eki 2014
Mesajlar
369
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Konum
Sinop
Sacma olacak ama sistemi manuel olarak acmak zorunda olabilir miyiz,ben hic uyari almadim o kadar yazlik kislik degistirdik gidip bir test edicem en sonunda yakit alirken
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Geçmiş olsun hocam. Servisler hep böyle, bir sorun oldu mu kullanıcıyı suçluyorlar. O ustanın ben ustalığına birşeyler derdim de ağzımı bozmak istemiyorum. Haklı olduğunuza,test sürüşü sonrası sensörün çalışmadığının ortaya çıkmasına,çok sevindim. Olayın peşini bırakmayın hocam. Ben bu sensörlere güvenmiyorum,kendim renkli uyarı veren sibop kapakları aldım,rengi 25 barın altına düşünce kırmızıya dönüyor. Gidişattan bizi de haberdar edin. Geçmiş olsun.
 
Katılım
28 Mar 2015
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Cok tesekkur ederim. Gelismelerden de ins. Sizleri haberdar ederim. Benim ricam izmirde camkirana giden arkadaslar gittiklerinde bu konudan bahsedip, o usta ile ilgili tepki vermeleri...
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=1029]gkilinc[/MENTION]

Hocam geçmiş olsun, servis ve samimiyet konusunda Terakki bir adım önde ;)
 
Geri
Üst