Cıvıc FB7 Çekişten Düşme

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkadaşlar aracım 73 bin km de. Havaların ısınmaya başlaması ile birlikte dikkatimi çeken bir konu var. Lpg de kullanırken aracımı özellikle rampa çıkarken araç çok fazla çekişten düşüyor.
Böyle bir sorun yaşayan var mı acaba ?


2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Tavsiyem gazlayin. Benzini ışık yakana kadar kullanin ve deponuz dolu dursun. Az benzinle araba kullanmak depo içindeki hava benzini bugarlastirir ve suya çevirir. Özellikle yazin buna dikkat edin. Deponuzu fulleyin, iyi yerlerden yakıta alın, ve Benzinle otoyola cikarak 5000 devirler üzerini gorun biraz spor yaptırın. Katalizör bile ufaktan kurum yapmis olabilir yüksek sicakla yakar onlari LPG de 3000 devirleri geçmeyin ya da çok şık yokuş cikarak artarda patlama olmasina izin vermeyin. Dediğim gibi biraz gazlayin, sürekli az yaksin diye devirsiz kullanimda olabilecek şeyler bunlar.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Belki ben farkında olmadan sürekli yokuşlarda yüksek devirli çıktığım için bu sorunla karşılaşmıyor olabilirmiyim :unsure:
@M.Akif Ozturk sizce LPGde yokuşta 5 dk. boyunca sürekli yüksek devir çevirmek R16 motora zarar verebilir mi?
Birçok yüklü rampayı sürekli hep 4000 devir üstü çıkıyorum diyebilirim. En son Mersin'e geldiğimde meşhur Tekir rampasında dayanamadım yine 5000 devir civarı 130a yakın hızla çıktım :LOL:
Maşallah şimdilik birşey yok ama aracın km.si 170bin olunca birazcık çekinmiyor değilim, düz yolda da gayet sakin kullanırım :)
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Dün benzinde iyice gazladım ama siz depo bitene kadar benzinde devam edin mi diyorsunuz?
Hayır deponuzu tam bitirmeyin, ara sıra yuksek vites yuksek devirde kullanın. Benzin tuketerek. Bende LPG kullanırım fakat 3 , 4 ayda bir fulledigim benzinimi araliklarla tuketirim. Cok Bekleyen benzinin oktani düşer kalitesi azalır
Yarım depo civarlari gezmek en ideali ama yazın dikkat edin çünkü sıcak havalarda boş deponun benzinin daha dogrusu buharlaşmasi hızlı olur. Depo kapagini actiginizda fissss diye görürsünüz zaten. Dolu depoda yakıt olduğu için hava giremez.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Belki ben farkında olmadan sürekli yokuşlarda yüksek devirli çıktığım için bu sorunla karşılaşmıyor olabilirmiyim :unsure:
@M.Akif Ozturk sizce LPGde yokuşta 5 dk. boyunca sürekli yüksek devir çevirmek R16 motora zarar verebilir mi?
Birçok yüklü rampayı sürekli hep 4000 devir üstü çıkıyorum diyebilirim. En son Mersin'e geldiğimde meşhur Tekir rampasında dayanamadım yine 5000 devir civarı 130a yakın hızla çıktım
Maşallah şimdilik birşey yok ama aracın km.si 170bin olunca birazcık çekinmiyor değilim, düz yolda da gayet sakin kullanırım :)
Km önemli değil, ne kadar mesafe gittigini gosterir o arabanın, motorun ne kadar sağlıklı oldugunu değil. LPG kalorili bir yakıt olduğu için zararı ust tarafa olur bilinçsiz kullanimlarda. Mesela yuksek devir dek işi demek, yanına LPG hararetini eklerseniz daha fazla isi demek, yokuş cikarken zorlandiginda siz daha fazla gaza basarsiniz gormezsiniz ama yanma odasinda artarda patlamalar gerceklesir buda yüksek devir çevirmeye eşdeğerdir LPG de.

Supap ayarini en çok yüksek ısı erken bozulmasina sebep olur. Subap ayarı en az 24 saat beklemiş soğuk motora yapılır. Parcalar sıcakta genlesirler, dikkat ettiyseniz soğuk motor daha performanslı dir. Aman diyim dikkat edin yormayin soğuk motoru ısınmadan. 150 k M5 motoru yiyen var sebebi çalıştır bir sesini duyalim mantığı.basiyorlar gaza.. Motorlar en çok aşınmayı soğuk iken gerçekleşir. Çok uzattım ama bilgilendirmek isterim,LPG bakimlarinizi ihmal etmeyin 2 filitresi var zaten işçilik dahil 70 80 liraya değişiyor. Subap ayarı gerekmedikce yaptirmayin benim henüz 35 k da 2016 modeli, 3 yılda yaptiklarim fren yağı ve şanzıman yağı değişimi oldu. Bazı ufak tefek bakim işlerini kendim hallederim. Siz arabanizin sinirlarini ve limitleri bildiğiniz sürece iyi baktığınız sürece hiç bir şey olmaz. Bu arada 1 dk boyunca kesicide gittigimi bilirim.2 yıl önce filan şimdi öyle şeyler yapmıyorum.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Forumda okumuştum katalizörden bile şüphelendim
Bugün gittiğim usta katalizörde bir sorun olsa arıza lambası yakar zaten dedi ancak bir ara gel egzoz kontrolü yapalım diyor tıkanıklık vs var mı diye


2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
 
Geri
Üst