CİVİC FB7 Motor performansı düşük

ebyhn

0
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Aracınız
Arkadaşlar merhaba 2012 fb7 kasa otomatık bı cıvıc alarak aranıza yenı katıldım aracı alırken expertiz e soktugumda motor performansı düşük çıktı yanı 125 beygır araba 105 beygır cıvarında performans gosterdıgını soyledıler bunun nedenı perıyoduk bakım fıltlerın tozlanması vs. gıbı bıseyler soyledı bende sıkıntı etmedım ve aracı aldım. Bunun nedenı nedır ne yapmam gerekır araç 30 bınde ve duzenlı olarak yetkılı servıse gırmış bakımları için. Motor sağır kalma falanmı söz konusu konu hakkında bılgısı olanlardan yardım beklıyorum. Şımdıden teşekkurler
 

ebyhn

0
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Aracınız
Orası sadece kaporta ve motor kontrolu yapıyo :) Yoksa derdım yapın ne gerekıyosa da oyle alayım :D Benden oncekı sahıbı allırken de aynı yere baktırmıs onada aynı seylerı soylemısler oda aldırıs etmeden almış bende ondan aldımda ılk defa honda kullanıyorum benım hıssetmem ımkansız bunu ama oyle dedıklerı ıcın bı tedırgınım belkı bırılerınınde basına gelmıstır de yardımcı olurlar ınsallah :)
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=1174]ebyhn[/MENTION]

Hocam testi yanlış yapıyor ve yanlış değerler elde ediyor olabilirler, içinize sinmiyor ise başka bir yerde tekrar test ettirin ;)
 
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
392
Tepki puanı
40
Konum
ELAZIĞ
Aracınız
Dyno verilerine güvenmeyin, sağlıklı değil. Birde 125 lik araçların 115 gibi değerlerde çıkması da olağandır, korkmayın ama sizinki için yorumum ilk cümlemdir.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Öncelikle, ölçüm yapan cihazların belirli periyotlarla kalibrasyon işlemine tabi tutulması gerekir ve oldukça pahalı bir iştir. Her yerde, ehil olmayanlar tarafından yapılamaz.

Sonrasında, ne ölçtüğünüzü bilmeniz lazım. Aracımızın değerinin kW (kiloWatt) olarak ölçülmesi en doğru sonucu verir. Beygir gücü dendiği zaman Hp ile PS arasındaki küçücük fark bile mide bulandırmaya yeter.
Kaldı ki sizin bulduğunuz 105 beygirlik değer daha büyük sorun anlamına gelir. Bu sorun sizin aracınızda değil, ölçme cihazında olabilir.
(Amerikan Hp=746W, Avrupa'da 735 Watt)
 

ebyhn

0
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Aracınız
Hocam beygırde 5 10 beygır kaybı zaten onlarda normaldır dedı ama yaklasık 20 beygır kaybı var dedı mesela fıesta 1.4 96 beygırlk bı aracım vardı onuda satarken oraya goturmustum 101 beygıre kadar cıkabılıyo performansı ıyı demıslerdı satarken ıyı cıktı alırken kotu cıktı anlıcagınız :) Ben sımdı servıse boyle bı sıkıntım var desem belkıde hıc bısey yapmadan yaptık dıyıp verıcekler gerı ne yapmam lazım anlayamadım araçta lpg de yok lpg lı olsa yıne tmm dicek karmaşık dusunceler ıcerısındeyım :)
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Hocam beygırde 5 10 beygır kaybı zaten onlarda normaldır dedı ama yaklasık 20 beygır kaybı var dedı mesela fıesta 1.4 96 beygırlk bı aracım vardı onuda satarken oraya goturmustum 101 beygıre kadar cıkabılıyo performansı ıyı demıslerdı satarken ıyı cıktı alırken kotu cıktı anlıcagınız :) Ben sımdı servıse boyle bı sıkıntım var desem belkıde hıc bısey yapmadan yaptık dıyıp verıcekler gerı ne yapmam lazım anlayamadım araçta lpg de yok lpg lı olsa yıne tmm dicek karmaşık dusunceler ıcerısındeyım :)

Servisin zaten motor gücü veya torku ölçümü yapma sorumluluğu olduğunu bilmiyorum. Kaldı ki bunların zaten düz bir bakım atölyesinde ölçülmesi düşüncesi sorunlu. Ölçme denen olay, sonuçlarının ağırlığı nedeniyle laboratuvar titizliğinde gereken bir öneme sahip.

LPG konusu da, karbüratörlü şahin/serçe araçlar gibi değil artık. İyi ayar yapılmış bir cihazda kayıp %3 mertebesini geçmez, geçmemeli. Geçiyorsa ayarsız düz montaj yapılmış demektir. 125 PS denen Civic için benzinde mesela 125 alınıyorsa LPG için 120 altında bir değer kabul edilmemeli.
 
Katılım
29 Eki 2014
Mesajlar
158
Tepki puanı
8
Yaş
41
Konum
Rize
Motorun sağır kalma olasılığı olduğunu düşünmüyorum. Ben de alırken yılların honda satıcısına sormuştum motor acmak için araca yüklenmelimiyim diye, Honda üretimde motorunu kendi rodaj yapıyormuş yani açıyormuş. Kaldı ki piston üst ve alt ölü noktanın sonuna kadar çevrim yaparken en ufak bir çapak dahi kalacağını ya da cevrimin tamamlanmayacağını zannetmiyorum. Honda motor üretiminde tüm dünyada lider, mühendislik hatası olamaz. Filtreler konusunu bir kontrol ettirin ya da değiştirin bence içinize sinmezse. Inşallah sorun yoktur.
 
Geri
Üst