Civic FB7 Civic Fb7 R16B'yi R20'ye çevirmek

Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Merhaba, uzun zamandır sahibi olduğum 2016 fb7 eco elegance otomatik aracımı daha da güçlendirmek için araştırmalar yapıyorum. Araçta şuanda 4.5 luk CoilEx yay, Ecu masters yazılım, K/N kutu içi filtre ve hafif 18 jantlar ile bilirkte 225 40 R18 lastikerl var. Yol tutuş anlamında çok memnunum araçtan . Aracı tubolamak için Ankara'da Lancer'ları turbolayan İba otomotiv ile görüştüm, daha önce civic turbolamadıkalrını ama turbolayabileceklerini söyledi. En kritik yerin ayar ve yazılım kısmı olduğunu,bunu da 2 ay kadar süreceğini söyledi. En azında şimdilik 2 ay arçsız kalmak bana çok mantıklı gelmediği için ve maaliyeti biraz yüksek geldiği için onu ertledim.
İkinci konu ise yurtdışında R18 leri R20 yapanları göremem ile neden R16 yı R20 yapamayalım düşüncesi geldi. Mısır'da R16 yı R18 yapanları gördüm ancak kendilerine ulaşamadım. Bu fikrin uygulunabilirliği ile ilgili edindiğim bilgileri sizinle paylaşmak ve fikir almak istiyorum.

1. Mısır'da R16A yı R18A'ya çevirenler var. Tayland ve Pakistan'da da R18a yı R20A ya çevirenler var . Yani R16 da R20 ye çevirilebilir olmalı.
2. Bu R serisi motolarda piston çapı aynı sadece stroke değişiyor hacim anlamında . Yani R16 ya R20 krank ve piston kolu takmakta bir sorun olmamalı.
3. R serisi motolradki sondaki harf aracın karter yapısını belirliyor yani R16a ile R20 a nın karteri aynı yapıda. Ancak bizdeki Motor R16B. herhangi bir temas sorunu olup olamaycağını bulamadım.
4. R16 ile R20 nin beyin arayüzü aynı yani siz R16B nin beyninne R20a Crv nin yazılımını atabiliyorsunuz.
5. R20 lerde R16 ve R18 lerden farklı olarak üst kapak 3 kademeli (R16 ve 18 lerde2), ayrıca egzos veya emme subapları da 2 mm daha geniş. Bu performasn anlamında elbette kötü etkiler ancak R16 kapağıyla da sorunsuz çalışabilmeli araç.

Bu yazdığım soru ve düşüncelere tam kesin sonuç bulmak için en mantıklısı bir parçacıya yada çıkmacıya gidip bu bahsettiğim R16b ve R20a nın tüm parçarlarını karşılaştırmak ancak şuanda onun için pek zamanım yok ayrıca bunlara bakabileceğimiz yardımsever bir ustanın da olması şart :)

Elbette bunlar zahmetli işler ancak aracı satıp üzerine değecek bir araba almam için en az 150 bin tl vermem gerekiyor ve bundan çok daha düşük bütçelere arabamı daha hızlı bir araba yapabilrsem çok daha mutlu olacağım.


Bu konuda sizlerin düşünceleri nedir? Bilgisi veya önerisi olan varsa paylaşabilirse sevinirim
 

Ekli dosyalar

  • 20210421_184313.jpg
    20210421_184313.jpg
    233.8 KB · Görüntüleme: 61
  • Inked20210415_191344_LI.jpg
    Inked20210415_191344_LI.jpg
    218.7 KB · Görüntüleme: 60
  • Inked20210415_191356_LI.jpg
    Inked20210415_191356_LI.jpg
    201.2 KB · Görüntüleme: 57
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Ayrıca önümüzdeki ay frenleri güçlendirmek için delikli müller disklere geçip fren hidroliğini de değiştireceğim.
Bu arada yukarıda yazım hataları olmuş,aceleyle yazdım kusura bakmayın.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Hayırlısıyla olur inşallah. Merakla bekliyoruz. Epey zor bir süreç olacak gibi görünüyor.
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Bu olayı çözmenin en temiz yolu ,yukarıda yadığım gibi bir R16B bir de R20A alıp tüm parçalarını karşalaştırmak ama onun için de vakit ve taınıdık usta/parçası gerekiyor. Başka fikri,tecrübesi veya önerebileceği birşey olan varsa diye konu açtım aslında. Eğer gerçekleştirebilirsem bir iki ufak egzos vb modifikasyonuyla da 2 litre 160-170hp banında Fb7 civice sahip olacağım.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Maşallah hocam dünyayı turlamışsın. :)
> Modifiye böyledir, insan hep daha üstünü istiyor. Öncelikle ne kadar güç istiyorsunuz onu belirlemenizi öneririm.
> Turbo alt yapısı olmayan araçlara turbo setup uygulaması çok meşakkatli ve pahalı olur. Turbo olur ise motor içi forgetlenmelidir. Benim fikrim bu kısma hiç girmeyin.
> Atmosferik saf güç olarak R serisi parçaları kullanılabilir. Silindir çapları olarak D serisinde çaplar aynı idi, demek ki R seriside benzer yapılmış.
> R18 olarak düşünsek tek krank ile kol piston uyum sağlamalı. Stroke arttığı için hava alma ve sıkıştırma oranı artacak. Araç fakire düşecek bu yüzden ecudan Afr ayarı yapılmalı. Bu yöntem en basit olanı. Sonuç alt devirler güçlenecek. 15-20 hp alınabilir.
> R20 olsa işler biraz değişir gibi. Üst kapak farklı diye belirtmişsiniz. Bu demek oluyorki Afr ayarı kurtarmaz. Bu yüzden üst kapak R20'ye uyarlanır. Sıkıştırma daha çok artacak onada dikkat etmek gerekiyor. Egzantirik, yay, şapka, subap vs. kurtarmaz ise direk R20 stok kapak alınır. Daha çok heyecan istiyorsanız ekstra kapak güçlendirilir. Ecu yazılımı oluyor demiştiniz. Ardından Afr ayarı yapılır. Sonuç daha deli dolu bir araç olur. Normal R20 gücünün üstünde bir değer elde edilebilir. Yalnız bu işlem yeni bir emme ve egzos sistemide isteyebilir.
> Türkiye'de Honda üstünde swap projeleri yapan çok usta var. Onlar ile mutlaka görüş fikir al. Deneme yanılma yöntemi ile sakın yola çıkma. Nokta atışı yap, sonra keyfini çıkarırsın.
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Maşallah hocam dünyayı turlamışsın. :)
> Modifiye böyledir, insan hep daha üstünü istiyor. Öncelikle ne kadar güç istiyorsunuz onu belirlemenizi öneririm.
> Turbo alt yapısı olmayan araçlara turbo setup uygulaması çok meşakkatli ve pahalı olur. Turbo olur ise motor içi forgetlenmelidir. Benim fikrim bu kısma hiç girmeyin.
> Atmosferik saf güç olarak R serisi parçaları kullanılabilir. Silindir çapları olarak D serisinde çaplar aynı idi, demek ki R seriside benzer yapılmış.
> R18 olarak düşünsek tek krank ile kol piston uyum sağlamalı. Stroke arttığı için hava alma ve sıkıştırma oranı artacak. Araç fakire düşecek bu yüzden ecudan Afr ayarı yapılmalı. Bu yöntem en basit olanı. Sonuç alt devirler güçlenecek. 15-20 hp alınabilir.
> R20 olsa işler biraz değişir gibi. Üst kapak farklı diye belirtmişsiniz. Bu demek oluyorki Afr ayarı kurtarmaz. Bu yüzden üst kapak R20'ye uyarlanır. Sıkıştırma daha çok artacak onada dikkat etmek gerekiyor. Egzantirik, yay, şapka, subap vs. kurtarmaz ise direk R20 stok kapak alınır. Daha çok heyecan istiyorsanız ekstra kapak güçlendirilir. Ecu yazılımı oluyor demiştiniz. Ardından Afr ayarı yapılır. Sonuç daha deli dolu bir araç olur. Normal R20 gücünün üstünde bir değer elde edilebilir. Yalnız bu işlem yeni bir emme ve egzos sistemide isteyebilir.
> Türkiye'de Honda üstünde swap projeleri yapan çok usta var. Onlar ile mutlaka görüş fikir al. Deneme yanılma yöntemi ile sakın yola çıkma. Nokta atışı yap, sonra keyfini çıkarırsın.
Dediğim gibi gönlümden geçen araç hep F30 320d idi ancak makas öyle bir açıldı ki , artık onları almak biraz zor oluyor. O sebeple bu araçtan makul seviyede ne alabilirsem beni mutlu eder. Önceliğim egzos vb ile destekli silinidr hacmi artışı , sonrasında (önümüzdeki yıllarda) belki turbolayıp tam bir proje aracına çevirebilirim.
Türkiyede R16 ları turbolayanlar var, stok interaneller ile 190 200 hp ye kadar kullanılabiliyor.Ancak hem maaliyet hem de vakitten dolayı şimdilik onu düşünmüyorum.
Aslında psiton kolu ile krank da değiştiği için sıkıştırma oranı değişmiyor, R16 18 20 nin hepsi 10.3-10.5 aralığında.
Yurtdışında R18 i R20 ye çevirip R18 kapağıyla kullanalar da var. Yani R16 kapağı ilk etapta kullanılabilinir gibi geliyor.
Honda üzerine çalışan bahsettiğiniz gibi usta varsa kimler olduğunu söyleyebilir misiniz,bir de onları araştırayım.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam aracı turboya çevirmek için harcayacağın para ve zamanın yerine bence satıp RS al.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
Civic in fabrikasyon Turbo modeli var 1.5 182 hp. Ve gayet de güzel. Siz neden macera arıyorsunuz ki. O fb7 ye Bi RS parası harcarsanız da düzen tutmaz
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Fabrikasyon turbo modeli olduğu biliyorum :) Bu bahsettiğim 2.0 yapma işi için krank + piston kolu 3750 tl ye maal oluyor işçilik vb 6 7 bin tl diyorum.Maalesef elimdeki aracı satıp ufak bir fark koyarak bu temzilikte araç alamıyorum. Turbolma işi de herşey dahil 25bin civarına maal oluyor. Ayrıca düzen tutsun diye buralara yazıp fikir alışverişi yapmaya çalışıyorum zaten . Yotube'da ararsanız bir çok R16 turbo araç var.
Amacım biraz da farklı bir proje olmasını sağlamak. Yoksa sadece performans istiyor olsaydım 2012 1.8 tsi passat alıp chipleyip binerdim :)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Dediğim gibi gönlümden geçen araç hep F30 320d idi ancak makas öyle bir açıldı ki , artık onları almak biraz zor oluyor. O sebeple bu araçtan makul seviyede ne alabilirsem beni mutlu eder. Önceliğim egzos vb ile destekli silinidr hacmi artışı , sonrasında (önümüzdeki yıllarda) belki turbolayıp tam bir proje aracına çevirebilirim.
Türkiyede R16 ları turbolayanlar var, stok interaneller ile 190 200 hp ye kadar kullanılabiliyor.Ancak hem maaliyet hem de vakitten dolayı şimdilik onu düşünmüyorum.
Aslında psiton kolu ile krank da değiştiği için sıkıştırma oranı değişmiyor, R16 18 20 nin hepsi 10.3-10.5 aralığında.
Yurtdışında R18 i R20 ye çevirip R18 kapağıyla kullanalar da var. Yani R16 kapağı ilk etapta kullanılabilinir gibi geliyor.
Honda üzerine çalışan bahsettiğiniz gibi usta varsa kimler olduğunu söyleyebilir misiniz,bir de onları araştırayım.
Piston kolları değişir ise dediğiniz gibi olur. Piyasada turbo görmüş olabilirsiniz. Lakin stok motora uygulanan turbo motorun ömrünü çok kısaltır.
Usta olarak şu an hatırımda yok. İl olarak Sakarya, Ankara ve Antalya'da var diye biliyorum. Bu camiadan birini bulursan diğerlerinide öğrenmiş olursun. Bu iş ile uğraşanlar birbirini iyi tanır. Ve ekip olarak çalışırlar.
 
Geri
Üst