Civic FC5 Klima kronik sorunu (klima radyatör problemi)

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
Merhaba arkadaşlar,

Başına gelen var mıdır bilmiyorum, bu gün klimayı çalıştırmak istedim ancak klima sıcak üflüyor kaputu açıp baktığımda klimanın hiç devreye girmediğini gördüm. Sigortasına bakayım dedim kitapçıkta direksiyon altındaki kutuyu gösteriyor, diğer civic modellerindeki gibi bakması kolaydır diye düşünüyordum ama hiçte öyle değil bu güne kadar gördüğüm en kötü konumlandırılmış sigorta kutusu. Direksiyonun altına yatmak gerekiyor sigortalar iç içe hangisi hangisi belli değil. Sonuç olarak sanırım pazartesi servise gideceğim, yine de şuna bak diyeceğiniz bir durum var ise kontrol edeyim.

——————————-
@m2hamid tarafından bilgilendirmeye daha kolay ulaşılması için eklenmiştir,
Bu konu ile ilgili Amerika'da yayınlanan bülteni buldum (Ağustos 2019) tarihli,
1594149925257.png
Bütün 2016-2018 arası FC5 & FK7 sahiplerinin olası klima sorunu için mutlaka bu bülteni incelemelerini tavsiye ediyorum (İngilizce ama resim destekli).
Bültende sorunun nedeni, değişecek parçalar ve tamir prosedürü detaylı olarak anlatılmış.

Bültenden kısaca anladığım kadarı ile ,
  • Amerika Honda FC kasa araçların sorunlu klimaları için kilometre farketmeksizin 10 yıl garanti vermiş.
  • Anladığım kadarı ile spesifikasyona uygun üretim yapılmadığı için zaman içinde radyatörün dış borularında deformasyonlar oluşuyor ve sonucunda klima gazı sızıyor.
  • Radyatörüne yabancı cisim teması nedeniyle delik oluşanlar bu garanti kapsamında değilmiş (Daha önceki düşüncem bu bilgi ile çöp olmuş oldu :) )
  • Bültene örnek görüntü olarak alttaki resimde solda kendiliğinden üretim hatası nedeniyle deforme olmuş radyatör gaz kanalı görüntüsü, sağda ise yabancı cisim temasına bağlı deformasyonun görüntüsü eklenmiş.
  • 1594149987780.png
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Çözüm
Yanlış yönlendirme olmaması açısından bu konudaki son mesajım ve bununla ilgili mesajları silmek durumunda kaldım, @seckins33 ve @Honda_Civic_ 'ten bu hususta özür dilerim.

Bu konu ile ilgili Amerika'da yayınlanan bülteni buldum (Ağustos 2019) tarihli,
1594149925257.png
Bütün 2016-2018 arası FC5 & FK7 sahiplerinin olası klima sorunu için mutlaka bu bülteni incelemelerini tavsiye ediyorum (İngilizce ama resim destekli).
Bültende sorunun nedeni, değişecek parçalar ve tamir prosedürü detaylı olarak anlatılmış.

Bültenden kısaca anladığım kadarı ile ,
  • Amerika Honda FC kasa araçların sorunlu klimaları için kilometre farketmeksizin 10 yıl garanti vermiş...
Katılım
17 Eyl 2018
Mesajlar
41
Tepki puanı
26
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2017
Benim aracı aldığımda serviste radyatör değişmişti. Bayadir klima kullanmadım, geçen bir açayım dedim, hic serin gelmiyor. Klimayi kışın bile ara sira kullanmak gerekiyormuş. Umarim gaz konulunca sorun gider.
 
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Antalya
Ad Soyad
Onur cihan
Yaş
36
Aracınız
Civic FC5 2018
Sizin araçta 2500 3500 devir arası kompresorden ıslık sesine benzer bir ses geliyor mu. Bu radyatör kaynakki birşey mi ? Soğutma vs. Düzgün çalışıyor . Kompresör sesi devirle birlikte çok yükseliyor
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
21
Tepki puanı
7
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2018
Klima son bir haftadır soğutmamaya başladı.

Yetkili servise götürdüğümde kondanserde kaçak olduğunu tespit ettiler.

Araç 68 bin km ve 2018 model.30 bin km den sonraki bakımları özel serviste yapıldı diye garanti dışı bırakılıyor dediler ve 9 bin TL civarı ücret talep ettiler.

Sitelerindeki garanti yazısı: https://www.honda.com.tr/otomobil/s... aracın teslim,biri dolarsa garanti sona erer.

"Kullanım Kılavuzu’nda tavsiye edilen günlük bakım, periyodik bakımlar, parçaların periyodik değişimi ve diğerlerinin yapılmamış olması veya firmamız tarafından belirlenmiş yetkili bayi servis merkezleri dışındaki yerlerde bakım, ayar ya da tamir görmesi sonucu oluşabilecek arızalar"

Yapılan bakımla kondanserin bir ilgisi olmamasına rağmen garanti dışı kalıyor diyorlar.Bu konuda bilgisi olan var mı?Bu parça garanti kapsamına girmiyor mu?
 
Katılım
9 Eyl 2018
Mesajlar
305
Tepki puanı
142
Konum
K.maraş
Klima son bir haftadır soğutmamaya başladı.

Yetkili servise götürdüğümde kondanserde kaçak olduğunu tespit ettiler.

Araç 68 bin km ve 2018 model.30 bin km den sonraki bakımları özel serviste yapıldı diye garanti dışı bırakılıyor dediler ve 9 bin TL civarı ücret talep ettiler.

Sitelerindeki garanti yazısı: https://www.honda.com.tr/otomobil/s... aracın teslim,biri dolarsa garanti sona erer.

"Kullanım Kılavuzu’nda tavsiye edilen günlük bakım, periyodik bakımlar, parçaların periyodik değişimi ve diğerlerinin yapılmamış olması veya firmamız tarafından belirlenmiş yetkili bayi servis merkezleri dışındaki yerlerde bakım, ayar ya da tamir görmesi sonucu oluşabilecek arızalar"

Yapılan bakımla kondanserin bir ilgisi olmamasına rağmen garanti dışı kalıyor diyorlar.Bu konuda bilgisi olan var mı?Bu parça garanti kapsamına girmiyor mu?
Keşke burdaki kronik sorunlarla ilgili bölümü okusaydiniz maalesef bu klima kronik ve çok değişim yapanlar oldu bakımların içeriğ i ne olursa olsun dışarda yaptirirsaniz garanti dışı kalır meblağ yüksek ama işte yapacak bı şey yok
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
21
Tepki puanı
7
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2018
@m2hamid

Eklediğiniz görselin sol taraftaki gibi hasar vardı.Yani üretim hatası.

Aracı özel serviste bakım yaptırdığım için garantiye girmiyor diye ödeme yapmak durumunda kaldım.

Üretim hatası nedeniyle oluşan bu zararı garantiye sokmak mümkün mü?10 yıl garantili bir ürün.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@m2hamid

Eklediğiniz görselin sol taraftaki gibi hasar vardı.Yani üretim hatası.

Aracı özel serviste bakım yaptırdığım için garantiye girmiyor diye ödeme yapmak durumunda kaldım.

Üretim hatası nedeniyle oluşan bu zararı garantiye sokmak mümkün mü?10 yıl garantili bir ürün.
Garanti hususu zaten üretimsel sorunlu bir parça ile karşılaşilmasi durumunda verilen bir güvence hizmetidir, parçanın en azından garanti süresi kadar arızaya yol açmayacagini, açarsa üreticinin gerekli tamirat ve değişimi yapacağını üretici taahhüt eder.

Normalde otomobil üreticilerinin yasal olarak 2 yıl garanti zorunluluğu var, Honda tam garantiyi 3 yıl, motor-mekanik garantisini eğer bakımlar serviste devam edilirse 6 yıl veriyor.
Ancak üretici garantisinin devam etmesi için bakımların yetkili servislerde yapılması da şart koşuluyor. İlk 2 yıl belirli sertifikalara sahip özel servislerde de bakım yapılırsa garanti geçerli olabiliyor ama bu husus halen muallak diyebilirim.

Maalesef sizin anlatımınıza göre aracınız 3 yaşını geçmiş ve bu süreden sonrada hep dışarda bakım yapılmış, bu aşamada araç servis bakımlı olmadığı için fabrika hatayı garanti kapsamında karşılamak istemeyecektir çünkü yasal zorunluluk süresini aşmış bulunuyorsunuz. Bahsettiğiniz gibi 10 yıllık bir fabrika hata garantisi olsa (keşke:) ) mesela VAG grubunun bütün DSG şanzıman arızalarını 10 yıl boyunca ücretsiz onarması lazım.

Ama bu klima hususu ile ilgili Honda Global'in yayınladığı bir bülten var (PDF linki ilk mesajda var) ve bu bültene dayanarak Honda Türkiye ile iletişime geçerek şansınızı deneyin, normal bir üretim hatasından ziyade bülten yayınlanan bir durum olduğu için farklı yaklaşım sunabilirler ama düşük bir ihtimal olduğunuda bilin.
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
21
Tepki puanı
7
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2018
Garanti hususu zaten üretimsel sorunlu bir parça ile karşılaşilmasi durumunda verilen bir güvence hizmetidir, parçanın en azından garanti süresi kadar arızaya yol açmayacagini, açarsa üreticinin gerekli tamirat ve değişimi yapacağını üretici taahhüt eder.

Normalde otomobil üreticilerinin yasal olarak 2 yıl garanti zorunluluğu var, Honda tam garantiyi 3 yıl, motor-mekanik garantisini eğer bakımlar serviste devam edilirse 6 yıl veriyor.
Ancak üretici garantisinin devam etmesi için bakımların yetkili servislerde yapılması da şart koşuluyor. İlk 2 yıl belirli sertifikalara sahip özel servislerde de bakım yapılırsa garanti geçerli olabiliyor ama bu husus halen muallak diyebilirim.

Maalesef sizin anlatımınıza göre aracınız 3 yaşını geçmiş ve bu süreden sonrada hep dışarda bakım yapılmış, bu aşamada araç servis bakımlı olmadığı için fabrika hatayı garanti kapsamında karşılamak istemeyecektir çünkü yasal zorunluluk süresini aşmış bulunuyorsunuz. Bahsettiğiniz gibi 10 yıllık bir fabrika hata garantisi olsa (keşke:) ) mesela VAG grubunun bütün DSG şanzıman arızalarını 10 yıl boyunca ücretsiz onarması lazım.

Ama bu klima hususu ile ilgili Honda Global'in yayınladığı bir bülten var (PDF linki ilk mesajda var) ve bu bültene dayanarak Honda Türkiye ile iletişime geçerek şansınızı deneyin, normal bir üretim hatasından ziyade bülten yayınlanan bir durum olduğu için farklı yaklaşım sunabilirler ama düşük bir ihtimal olduğunuda bilin.

Mesajınız için teşekkür ederim.

Kaçağa ait video kaydı almışlar.Radyatör üzerinde hiç yıpranma yok.İlk görseldeki gibi siyah kısımda kaçak var.Yani kullanıcı hatası değil.

Video ile birlikte başvuruda bulunacağım.İlginiz için teşekkür ederim.
 
Katılım
30 Eki 2021
Mesajlar
92
Tepki puanı
107
Konum
İst
Dün iş çıkışı klima soğuk üflememeye başladı. Eve dönerken yol üstü Honda Cem'e uğradım.
Sonuç; radyatör değişimi için 4 ekime randevu verdiler. Klima dediğimde anladı zaten çalışan arkadaş. Ben belki daha basit bir şeydir diyince ayıp olmasın diye baktı. :)
 
Geri
Üst