Civic FD6 Fren pedalı çok aşağı iniyor

Katılım
7 Tem 2018
Mesajlar
44
Tepki puanı
17
Konum
Ankara
Merhaba Sayın forum üyeleri.

Arkadaşlar aracım 2008 FD6 elegance balatalar sıfır.
Arkadaşlar frene basınca fren pedalı dibine kadar iniyor aşırı aşağı iniyor frene basıldığı an tutmuyor dibine kadar basmak gerekiyor bu konu hakkında fikirlerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum.
Dönüşleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhaba Sayın forum üyeleri.

Arkadaşlar aracım 2008 FD6 elegance balatalar sıfır.
Arkadaşlar frene basınca fren pedalı dibine kadar iniyor aşırı aşağı iniyor frene basıldığı an tutmuyor dibine kadar basmak gerekiyor bu konu hakkında fikirlerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum.
Dönüşleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Fren hidroliği haznesinde yeterince sıvı varsa. Sistemde hava vardır onu aldırın. Fren rezervuarunda max mim arasında fren sıvısı olması lazım.Aşırı eksilme varsa sistemde kaçak olabilir.Fren borusuna hortumuna fren merkezlerine baktırın.Fren sıvısının durumu kötü ise değiştirmeniz en doğrusu olur.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
eğer fren hidroliği değiştirdiyseniz ve fren hidrolik kabı dolu ise hava alma işlemi kaliperlerden yapıldı ise yine böyle bir sorun yaşıyorsanız ABS yönlendirme valfi yani ABS beyni dedikleri parçada hava oluyor onun havası klasik yöntemlerle alınamıyor bilgisayara bağlatıp ABS beynindeki valfleri sırayla aç kapa yaparak hava aldırıyorlar ve problem gideriliyor bu işi profesyonelce çalışan bir frenci yada çok iyi bir oto elektrikçi yada malesef oradaki çalışanlara durumu anlatmak çok zor olsa da yetkili servis yapabilir.
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
eğer fren hidroliği değiştirdiyseniz ve fren hidrolik kabı dolu ise hava alma işlemi kaliperlerden yapıldı ise yine böyle bir sorun yaşıyorsanız ABS yönlendirme valfi yani ABS beyni dedikleri parçada hava oluyor onun havası klasik yöntemlerle alınamıyor bilgisayara bağlatıp ABS beynindeki valfleri sırayla aç kapa yaparak hava aldırıyorlar ve problem gideriliyor bu işi profesyonelce çalışan bir frenci yada çok iyi bir oto elektrikçi yada malesef oradaki çalışanlara durumu anlatmak çok zor olsa da yetkili servis yapabilir.

Bu işlem arıza tespit cihazı ile mi yapılıyor? Bugün bir şey daha öğrendik. Daha önceden böyle bir işlemden haberim yoktu.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu işlem arıza tespit cihazı ile mi yapılıyor? Bugün bir şey daha öğrendik. Daha önceden böyle bir işlemden haberim yoktu.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
bana da yazdığım başka bir forumda söylediler. Metal fren borularının girdiği kutu var ABS kontrol ünitesi bunun içerisinde oluyor bu problem, bu ünite içerisinde EBD ESP ABS gibi sistemlerin hatta brake hold un komutlarını yöneten valfler olması lazım, bunlar elektronik komutla çalışıyor ve fren hidroliği komple boşaltıldığı zaman yada fren boruları değiştirildiği zaman bu ünite içerisindeki valflerin kapalı kalanlarının içindeki hidrolik yağı hava boşluğu yapabiliyor ve valf açıldığı anda sisteme hava karışıyor ABS devreye girsin yada girmesin neticede normal fren kullanımında da hidrolik yağı bu üniteden illaki geçiyor ama valfler ABS EBD vs devreye girmediği sürece açılıp kapanmayacağı için pedaldaki problem belki hemen belli etmez ancak bu parçanın içinde hava boşluğu varsa pedaldaki olması gerekenden fazla bir boşluk yada kötü frenleme veya sağa sola çekme ön arka fren balansında dengesizlik gibi problemleri yapıyor.

Bunu düzeltmek için PC ye bağlamak haricinde ana fren merkezine en yakın olan kaliperden hava almaya başlayarak normal hava almak yada hava alma işini iki kez tekrarlamak dakikalarca fren pedalı pompalamak gibi birçok yöntem var. .

Bu konuda yerli kaynak bulmak zor ben buraya birkaç video bırakayım izleyin:)



 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Hocam FB7de 2 yıl önce fren sıvısını komple değiştirmiştim ve 1 ay sonrasında çok sıcak havalarda ilk aracı çalıştırdığımda balon tarzı bir ses çıkmaya başladı, 2 kere kaliper üstünden hava aldırdım ancak 1-2 ay sonra bu durum tekrar ortaya çıkıyor, soğuk havada çalıştırmada bir ses oluşmuyor. Fren performansında bir sıkıntım yok ancak pedalda sanki çok az boşluk varmış gibi hissediyorum. Sizce bende de bahsettiğiniz gibi bir durum olabilir mi?
fıslama tıslama sesi her zaman hidrolikle alakalı değildir ki:) westhinghouse vakumunda dolaşan hava akımı ile alakalı olabilir, yani hidrolik yağında başka bir sıkıntı yoksa ama vakum sisteminde problem olduğu zaman pedal normal kullanımda kazık gibi sertleşir pedal kazık gibi basması zor olacak kadar sertleşmiyorsa sadece pedala basarken yada bastıktan sonra ayağı çekerken hafif bir çuflama tıslama varsa onu soğuk sıcak havalarda farklı şekillerde yapabilir westhinghouse un normal çalışması böyle sesler çıkarabilir problem değil bu bence:) yada fren hidroliği ile alakalı değildir.
 
Katılım
7 Tem 2018
Mesajlar
44
Tepki puanı
17
Konum
Ankara
fıslama tıslama sesi her zaman hidrolikle alakalı değildir ki:) westhinghouse vakumunda dolaşan hava akımı ile alakalı olabilir, yani hidrolik yağında başka bir sıkıntı yoksa ama vakum sisteminde problem olduğu zaman pedal normal kullanımda kazık gibi sertleşir pedal kazık gibi basması zor olacak kadar sertleşmiyorsa sadece pedala basarken yada bastıktan sonra ayağı çekerken hafif bir çuflama tıslama varsa onu soğuk sıcak havalarda farklı şekillerde yapabilir westhinghouse un normal çalışması böyle sesler çıkarabilir problem değil bu bence:) yada fren hidroliği ile alakalı değildir.

Hocam resmen bilgi dolusunuz çok teşekkür ediyorum dönüşünüz için, dediklerinizi harfiyen uygulayacağım sonucu buraya paylaşırım. Çok çok sağolun mesajlarınızı okurken aşırı mutlu oldum lastiğinize taş değmesin işiniz gücünüz rast gelsin inşallah. Adamsınız


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
fıslama tıslama sesi her zaman hidrolikle alakalı değildir ki:) westhinghouse vakumunda dolaşan hava akımı ile alakalı olabilir, yani hidrolik yağında başka bir sıkıntı yoksa ama vakum sisteminde problem olduğu zaman pedal normal kullanımda kazık gibi sertleşir pedal kazık gibi basması zor olacak kadar sertleşmiyorsa sadece pedala basarken yada bastıktan sonra ayağı çekerken hafif bir çuflama tıslama varsa onu soğuk sıcak havalarda farklı şekillerde yapabilir westhinghouse un normal çalışması böyle sesler çıkarabilir problem değil bu bence:) yada fren hidroliği ile alakalı değildir.
Fren pedalı sertlesmesi ile şimdilik karşılaşmadım hocam ama bu durum fren hidroliği değişimi sonrasında ortaya çıktı. Beni hidroliğe yonlendiren faktör buydu :)
 
Katılım
15 Nis 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
8
Konum
Kocaeli
Arkadaşlar merhaba.
2008 fd6 sahibiyim. Bu sorunu ben de yaşamaya başladım.
Çukurları ve tümsekleri bol bir sokaktan 30-35 km hızla rampa aşağı iniyordum.

Frene biraz sert şeklide bastım. Fren pedalı normalde sertleştiği noktadan aşağı inmeye başladı. Pedal - fren kaçırıyor hissi uyandı ben de. (Normalde pedal orta noktada sertleşirdi ama bu sefer dip noktaya yaklaştı)

Sonrasında abs devreye girdi araç kontrolü kayboluyor hissiyle beraber ben el frenini de çektim ve durdum. Sonrasında düz yolda (çukur ve rampa olmaya) denedim problem yine tekrar etti.

Aracı 5 yıldır kullanıyorum beni hiç bu kadar zor durumda hissettirmemişti. Evet çukurlu yollarda yavaş hızlarda bile abs nin devreye girmesi falan bunlara alışmıştım.
Ama pedalın yumuşaması ve dibe dogru inmesi olmuyordu.

Aracın fren hidrolik seviyesini kontrol ettim orta seviyede. Hidroliği hiç değiştirmedim. Belli bir ömrü var mı?

Bu arada lastiklerim ve balatalarım bitik seviyede değiştirme vakti yaklaşıyor demişti ustam.

Şimdi benim sorum: Problemi çözebilmem için hidrolik değişimi ve hava olayına mı odaklanmalıyim. Yoksa balata ve lastik değişimde demi aramalıyım.

ALFA_8MB cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst