Civic FD6 Civic FD6 için Fren Balata ve Disk Tecrübeleri

Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
315
Tepki puanı
292
Konum
Gemlik
Aracınız
Civic FD6 2010
Fd6 kullanıcı arkadaşlara tavsiyem, kesinlikle Bosh marka kullanmaları, gerek diske zarar verme ve gerekse durma mesafesi ve fren pedalının yumuşaması için en ideal fren balatası (kesinlikle orjinal olduğundan emin olduktan sonra)
 
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
250
Tepki puanı
246
Yaş
36
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2012
aracim 2012model fb7 arka balatalari bitti ve degistim blueprint marka kullandim 6000 km felan oldu gayet memnunum frenlemesi iyi toz pek yapmiyor ilk zamanlar hafif ses yapiyordu sonradan diske alisinca seste kesildi gayet memnunum onler bitincede blueprint takmayi dusunuyorum fiyatida uygundu zam gelmediyse eger.

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaşlar ben de aracıma orjinal Nissin'den sonra önlere Valeo marka, arkalara da TRW marka balata almıştım. Alalı 47 bin km oldu ve 3 bin km önceki bakımda usta hala balataların çok iyi durumda olduğunu söyledi. Ben de gözümle gördüm epey gideri var görünüyor ve frenlemesi gayet iyi...
Arka balatalarda bugün el freni çekiken bi gıcırdama duydum bunun dışında bir ses vs. de yok genel olarak. Bundan sonrakiler de muhtemelen bu ikisi olacak...
 

Tayhaf

0
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
30
Tepki puanı
14
ATE kaliteli bir markadır. Ülkemizde aftermarket yani yan sanayi grubu balataların fiyatlarını uygun tutma amacıyla parça satıcıları hep metalic özellikli balatalar satıyorlar ve bu metalik özellikli balatalarında kronik sorunları toz yapması. Halbuki bütün üretici firmaların seramik katkılı balata çeşitleri de var ve birçok ülkede hep bu balatalar tüketicilerce tercih ediliyor. Seramik balatalar toz üretmiyor, pek ses yapmıyor ve fren dozajlaması basma kuvvetine göre kademeli olarak ayarlanabiliyor.

Muhtemelen sizin kullandığınız balatalar Orjinal ATE diye geçen metalik balata,

Seramik katkılı versiyonları ise bunlar,

Çoğunlukla dikkat edilmiyor ama Honda'ların orjinal balataları da seramik balata ve bu nedenle uzun ömürlü-toz üretmiyor ve ses yapmıyor. Fiyat olarakta buna göre haliyle biraz yüksek.

Son olarak sizin ATE balatalar sonrası frenleme gücünüz nasıl, yüklenmelerde ses yapıyormu?
Frenleme gücü konusunda orijinal balataya göre herhangi bir fark hissedemedim. Açıkçası farkı nasıl görebilir onu da bilmiyor. Ses konusunda bir sıkıntı yok. Bu balatalar ile yaklaşık 3000 km yaptım ses yoktu. Ancak çabuk bitecek gibi, bu toza göre.
Bilgi verdiğiniz çok teşekkür ederim

MI 5s cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Frenleme gücü konusunda orijinal balataya göre herhangi bir fark hissedemedim. Açıkçası farkı nasıl görebilir onu da bilmiyor. Ses konusunda bir sıkıntı yok. Bu balatalar ile yaklaşık 3000 km yaptım ses yoktu. Ancak çabuk bitecek gibi, bu toza göre.
Bilgi verdiğiniz çok teşekkür ederim

MI 5s cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Esas ben geri dönüş için teşekkür ederim :)

Orjinal balatalar seramik tipte olduğu için fren dozajlaması kademeli, yani frene ilk dokunduğunuzda düşük bir frenaj hissediliyor, Honda'nın frenlerine alışkın olmayanlarda fren tutmuyor şikayeti oluşuyor. Siz fren pedalına yüklendikçe fren gücü o derecede artıyor. Konforlu ve uzun ömürlü kullanım için bu daha uygun ancak frene dokundum mu tutsun isteyen kullanıcılar memnun kalmıyor.

Aftermarket gruplarda ise frene ilk dokunduğunuz anda max gücüne yakın frenleme başlıyor ve orjinal balatalardan geçildiğinde ilk fren pedalına bastığınızda çok daha güçlü frenaj mevcut oluyor ancak yüklenildiğinde bu frenaj dozu pek artmıyor aynı kalıyor.

Önceki sorumda sormak istediğim ilk frenajdaki yüksek dozlama ATE balatalarda da mevcutmuydu yoksa orjinallerdeki gibi kademeli bir tutuş mu vardı? İfadenize göre frenaj dozlamaları aynı gibi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Genel yorumlara bakınca kaliteli aftermarket ve uygun montaj yapan kullanıcılar genel olarak pek sorun yaşamamışlar gibi :)
 

Tayhaf

0
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
30
Tepki puanı
14
Esas ben geri dönüş için teşekkür ederim :)

Orjinal balatalar seramik tipte olduğu için fren dozajlaması kademeli, yani frene ilk dokunduğunuzda düşük bir frenaj hissediliyor, Honda'nın frenlerine alışkın olmayanlarda fren tutmuyor şikayeti oluşuyor. Siz fren pedalına yüklendikçe fren gücü o derecede artıyor. Konforlu ve uzun ömürlü kullanım için bu daha uygun ancak frene dokundum mu tutsun isteyen kullanıcılar memnun kalmıyor.

Aftermarket gruplarda ise frene ilk dokunduğunuz anda max gücüne yakın frenleme başlıyor ve orjinal balatalardan geçildiğinde ilk fren pedalına bastığınızda çok daha güçlü frenaj mevcut oluyor ancak yüklenildiğinde bu frenaj dozu pek artmıyor aynı kalıyor.

Önceki sorumda sormak istediğim ilk frenajdaki yüksek dozlama ATE balatalarda da mevcutmuydu yoksa orjinallerdeki gibi kademeli bir tutuş mu vardı? İfadenize göre frenaj dozlamaları aynı gibi.
Peki seramik katkılı balata satan yurtiçi satıcı varmı. Teşekkür ederim

MI 5s cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Turbey

0
Katılım
17 Eki 2018
Mesajlar
464
Tepki puanı
291
Yaş
44
Aracınız
Merhaba arkadaslar 1 hafta once fb7 aracima arkalara trw fren balatasi taktirdim.Takildiktan 2 gun sonra arada frene basinca tarrrr diye ses yapiyor.Her zaman degil bazen.Birde yuksek hizdayken frene bastigimda yapmiyr.Ozellikle durmaya yakin frene bastigimda ses geliyor.Ustayla konustugumda 1 hafta da filan frenler alisir diyor.frenlerin tutusunda hicbir sikinti yok disklerde torna filan da yapilmadi .sizin gorusleriniz neler bu konuda iyi aksamlar
 
Geri
Üst