Civic HB 1.8/1.4 Problemler ve Çözümler - ANA KONU

Katılım
23 Ara 2014
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Arkadaşlar sabah araç soğukken otopark çikiş rampasi 3-4mt lik ~%35 gibi bir eğimi var 1.vitesle direkt giriyorum balatanin atlamali kavradiğini hissediyorum, ancak yokuşta asili iken kalkiş yapiyorum sorun yok, isindiktan sonra yolda giderken yoğun trafikte hiçbir sorun yok daha önceki aracim 1.4 tdci fiesta asm şanzimandi ayni sayilir 150000 de böyle birşey yaşamadim, bu 2012 model 44000km de daha balata bitebilir mi araci yeni aldim bir bayandan.
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Hocam ben de sizin aracınızın 2009 modeli vardı. Geçen sene bakımda baskı balatanın direnç değeri yüksek dediler. Değiştirmek gerekli dediler. Ne zaman yolda kalırsın hiç belli olmaz dediler. Fiyatı sordum tahmini 3000 tl dediler :) ben de hemen aracı sattım tabi. Benim araç 70.000 km deydi. Bende de hiçbir sorun yoktu. Kaydırma yaşamıyordum. Yine de siz servise gidin. Bazen baskı balata sağlam çıkıyor sadece volanda sıkıntı olabiliyor. Volan daha ucuza hallediliyor. Serviste bilgisayara bağlanması lazım aracın.


2013 Honda Civic Sedan Eco Beyaz&Navitech NX 220R
 
Katılım
23 Ara 2014
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Paylaşımınıza teşekkür ederim. Evet tez elden servise uğramak lazım sanırım. Soğuk ta da olsa normal olamaz bence de anlamadığım sıyrık balata ile araba 2. vites 87km 3. vites 115-120km hıza ulaşıyor bu nasıl olur. Balatası bitik araba bunu yapmaz di mi?
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Paylaşımınıza teşekkür ederim. Evet tez elden servise uğramak lazım sanırım. Soğuk ta da olsa normal olamaz bence de anlamadığım sıyrık balata ile araba 2. vites 87km 3. vites 115-120km hıza ulaşıyor bu nasıl olur. Balatası bitik araba bunu yapmaz di mi?

Hocam bitik balata hızlanınca sorun göstermiyor. Direncin en fazla olduğu normal ya da yokuşta kalkış sırasında sıkıntı yaratıyor. O yüzden direnç değerinin ölçülmesi gerekir. i shiftlerin kronik sorunu bu durum. Japonya gibi düzlük ülkede i shift sorunsuz fakat ülkemizde yokuş tepe çok olduğu için sorun yaratabiliyor.


2013 Honda Civic Sedan Eco Beyaz&Navitech NX 220R
 
Katılım
23 Ara 2014
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Arkadaşlar sabah araç soğukken otopark çikiş rampasi 3-4mt lik ~%35 gibi bir eğimi var 1.vitesle direkt giriyorum balatanin atlamali kavradiğini hissediyorum, ancak yokuşta asili iken kalkiş yapiyorum sorun yok, isindiktan sonra yolda giderken yoğun trafikte hiçbir sorun yok daha önceki aracim 1.4 tdci fiesta asm şanzimandi ayni sayilir 150000 de böyle birşey yaşamadim, bu 2012 model 44000km de daha balata bitebilir mi araci yeni aldim bir bayandan.

Aracı Alalı Tam bir yıl olmuş yukarıda yazdığım yazıdan sonra servise gittim kalibrasyonu garantili olduğu için ücretsiz yaptılar sağolsunlar. Sonra 53.000 de bakıma gittim Honda Cem'e yeni güncelleme geldiğini söyleyip bir kere daha güncelleme yapıldı araç şu an 61500 oldu ancak sabah ilk kalkışta hala aynı silkeleme var kavrama da alıştım artık gaza biraz fazla yüklenince fazla hissedilmiyor, serviste de değişime gerek yok dediler devam bakalaım nerde trak orda bırak gelsin yol yardım :) Bu arada aküsü zayıfladı iyice servis 300 TL diyor piyasada Bosch marka aynı akü 160 TL ooofff offf garantinin gözü kör olsun :( saygılar
 
Katılım
25 Eki 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Yaş
61
Konum
adana
Aracınız
arkadaslar merhaba ben kaan adanadan yeni katildim araniza.
Kozmetik firmasinda calisiyorum 25 yasindayim evliyim
Yillardir hayalim olan arabami aldim ancak birkac sorunum var
Oncelikle aracim 2008 model 1.8sport hb yari otomatik fk2 kasa arizalar biraz uzun ama yardimci olmaya calisirsaniz sizlere cok minnettar olurum adanaya yokunuz duserse seve seve sizleri misafir ederim
  1. Teyp ekraninda ne zaman yapacagi belli olmuyor ama minimum 1. Saat sonra olmaya basliyor. Teyp ekraninda aux yaziyor hoparlorden cit diye bi ses geliyor kaoanip sciliyor ve bunu surekli olarakctekrarliyor. Birde bunu teyp ve klima ekranindaki aktif olmayan karakterler aktif olunca yapmaya basliyor videosu bana ait linki asagida
  2. Klimanin sicak hava soguk hava ayarlayan motoru calismiyor bunun ismi nddir nerden bulabiliim
  3. Vitssi bosa dahi alsam otomatik vitesi 10sn sonra rolanti dusup silkelenip geri eski yerine geliyor bunu her 10- 15 sn de bir yapiyor
4.bazen calistirunca direksiyon sert oluyor uyari veriyor vitese atinca duzeliyor.
5 direksiyonu cevirirken sanki bi sert oluyo bi yumusak oluyo sert asiri degil az ama gissediliyor
6. Subap ayari disarda 120tl serviste 250tl + kdv hangisi daha mantikli sizce
7.baski balatasini degisecegim en iyi marka sizce hangisi
8.aracim lpg de gittigi halde benzin kadranida eksiliyor aku kutup basini sokunce birZ bejleyince eski halini aliyor bi cozumu varmi bunun
Tesekkur eder İyi aksamlar dilerim
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20190224_220534.jpg
    IMG_20190224_220534.jpg
    87.3 KB · Görüntüleme: 54
  • IMG_20190224_220553.jpg
    IMG_20190224_220553.jpg
    95 KB · Görüntüleme: 56
  • IMG_20190224_220516.jpg
    IMG_20190224_220516.jpg
    137.3 KB · Görüntüleme: 59

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hoşgeldiniz, tanışma bölümünde de kendinizi tanıtırsanız seviniriz :)
Aracınızla ilgili sorularınızla ilgili,
1. Ekran sorunu Civic HBlerin kronik sorunu, lütfen videoyu bir inceleyin, sorun muhtemelen ekran panelinin bağlantı ayaklarındaki lehimlerin zamanla özelliğini kaybetmesi kaynaklı.
  1. Klima motoru calismiyor diye belirtmişsiniz ancak sadece soğuk mu geliyor yoksa sadece motorun sıcağı mı içeri geliyor, yoksa klima fanı mı çalışmıyor, biraz detay verirseniz sevinirim.
  2. Rolantide devrin düşüp tekrar yerine gelmesi subap ayarında bir sorun yada gaz kelebeğinin kirliliğine bağlı olabilir, bunları hiç kontrol ettiniz mi?
  3. Direksiyonda herhangi bir tamir yada revizyon görmüş mü?
  4. Direksiyon normalde hıza göre çok hafif sertleşen EPS özelliğindedir, ayrıca zemine ve asfalta göre de hafif sertliği farklı algılanabilir, mesela çakıl ve gevşek zeminlerde direksiyon daha yumuşak hissettirir, ayrıca lastik hava basınçları çok fazla yada az ise de direksiyon sert yada yumuşak algılanabilir.
  5. Eğer güvenebileceğin bir ustanız varsa tabi ki özel, ancak herhangi bir bilginiz yoksa ilk aşamada riske atmamak için servisi de tercih edebilirsiniz.
  6. i-shift ise baskı balata değişiminden önce serviste bilgisayara bağlarak volan değerini de inceletmeniz faydanızadır. i-shift debriyaj yerine mekanik bir pedal gibi çalışan mekanizması nedeniyle zaman içinde klasik otomatiklere göre maalesef farklı masrafları olabilen bir şanzımandır.
  7. Bu sorun için sedan kasalarda BRC LPG emulatörü mevcut, bu emulatörle araç her çalıştırıldığında benzini tekrardan okuyor, yoksa araç yeni benzin alındığında sadece depodaki benzini kontrol ediyor, yazılım üzerinden benzin göstergesini azaltıyor. Benzin değerini yeniden okuması için LPG alırken ufak miktarlarda benzinde alarak bu sorunu kısa vadeli çözebilirsiniz. Ya da sizin uyguladığınız gibi akü kutup başlarını da sökebilirsiniz :)
 
Katılım
25 Eki 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Yaş
61
Konum
adana
Aracınız
Klima motoru calisiyor disardaki borulari soguyor ama iceri sicak hava geliyor usta icerde bi motor var sucak hava soguk hava ayarini yapan o arizali dedi
Arabami yeni aldim bi fikrim yok hiza gore sertlesme degil obu biliyorum durdugu yerde direksiyonu cevirirken 45derece sert 45 derece yumusak donuyor sertlik cok az fark cok az ama hissettiriyor
Teyp ekraninda kaeakter sorunu yok teyp surekli kapanip aciliyor bu arada sesde gidiyor teyp kokten gisiyor
Baglattigimda baski balata degeri 200-700 arasi olmasi lazim seninki 821 dedi ve kalibrasyon yaptiramadi
Bogszi temizletmedim forumda okudugum kadsri ile sibop ayari diye dusunuyorum
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Klima motoru calisiyor disardaki borulari soguyor ama iceri sicak hava geliyor usta icerde bi motor var sucak hava soguk hava ayarini yapan o arizali dedi
Arabami yeni aldim bi fikrim yok hiza gore sertlesme degil obu biliyorum durdugu yerde direksiyonu cevirirken 45derece sert 45 derece yumusak donuyor sertlik cok az fark cok az ama hissettiriyor
Teyp ekraninda kaeakter sorunu yok teyp surekli kapanip aciliyor bu arada sesde gidiyor teyp kokten gisiyor
Baglattigimda baski balata degeri 200-700 arasi olmasi lazim seninki 821 dedi ve kalibrasyon yaptiramadi
Bogszi temizletmedim forumda okudugum kadsri ile sibop ayari diye dusunuyorum
Açıkçası aracınızda belirttiğiniz birkaç arıza pek karşılaşılan arızalardan değil, tabi Civic HB kasaya da has olabilir ama Hb kullanıcısı az olduğu için sorunları da çok bilinmiyor.
Klimada soğuk havanın ortaya çıktığı evaporatör denen parça var, muhtemelen o kısım ve fanda bir arıza olabilir, bu biraz spesifik bir sorun, iyi bir klimadan anlayan elektrikçiden yardım almanız lazım :unsure:
Sertleşmede çok fazla değişim var ise direksiyon kutusunda bir arıza ihtimali mevcut olabilir, eğer sürüşünüde sorunlu bir durum oluşturmuyorsa bence bununla daha sonra ilgilenin.
Aracın teybi orjinal teyp gibi ,normalde orjinal teyplerde pek arıza yaşayan duymamıştım, teybin güç girişinde bir sorun olabilir. Yada akü çok zayıf olduğu için teybi ve direksiyon kutusunu da etkiliyor olabilir, akü voltajını da ölçtürmenizi tavsiye ederim.
Baskı balata değeri 700 üstünde ise maalesef değişim zamanı gelmiş demektir, i-shift grubunun baskı-balata ve volan genelde birlikte değiştiriliyor ve maliyetli bir işlem, sürüş konforu da iyi olmadığı için ve bu tip fazla maliyetleri olduğu i-shift şanzımanlar pek sevilmiyor.
Subap ayarı ve boğaz kelebeği temizliği yapılmamış ise mutlakayaptırmanızı tavsiye ediyorum.
Şahsi kanaatim anlatımlarınıza göre aldığınız araç bakımsız ve tamir gereksinimi olan bir araç gibi duruyor, bu duruma hazırlıklı olmanızı tavsiye ederim.
İyi forumlar (y)
 
Geri
Üst