Civic HB Sport Plus'a 1 sene ve 10000km dolmadan veda...İşte 1 senede neler oldu okusun arkadaşlar görsünler.

Katılım
25 May 2019
Mesajlar
29
Tepki puanı
39
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Civic HB 9.arabamdı, Fiat, Reno, Mazda, Opel, Citroen, VW, Peugeot, Nissan ve Honda. Arabamdı diyorum sattım.

2018 doğumlu, 2019 yürüyenli aracımı 1 seneye yakın kullandım.

Önce pozitifleri yazayım da gerçekten sevdiğim bu arabayı sevme sebeplerini anlayın;
1.Muhteşem egsoz sesi. Diyceksin ki ohooo ne sesler ne egsozlar var. Ama ben bunu standart bir kullanıcı olarak söylüyorum, ama şöyle bir standart kullanıcı. Mühendis, obsesif ve bozma yapmayı kurcalamayı çok seven bir kullanıcı. Nefis sesi var, ben sevdim.
2.Amortisör deyin, yürüyen deyin, altyapı deyin. Bence adamlar bu sınıf için muhteşem kombini bulmuş. Harika ayarlar, komfor, asfaltta sertleştirilebilir amortisörler. Yol tutuş falan demiyorum, ayıp olur.
3.Harika direksiyon. Yani ne söylemek lazım, değişken oran, sertliği, hissi. Süper.
4.Muhteşem bagaj, heryerdeki saklama gözleri, arka koltuklar. Evet, anlatmaya gerek yok, hepiniz biliyorsunuz. Sedan alan arkadaşlar gidip buna bir baksın, kesinlikle daha iyi bagaj.
5.Motor yakıt tüketimi, adam gibi kullan, pis istanbul trafiğinde bile 8.1-9 maks.
6.Konforlu cvt, durun, bekleyin konfor dedim, 2.kısımda kötüsünü de yazıcam.
7.Harika hoparlör seti, yani üzerine focal yazsan biraz bas eksiği dışında kimse yadırgamaz.
8.Kör nokta uyarı nefis.
9.Kablosuz şarj.

Sürüş zevki, bunu numaralandırmadım, yukarıdakilerin tümü buna katkı veriyor. Kocaman ön cam da, direksiyon da nefis frenler ve direksiyon da. Motor ve şanzuman da.

Geçelim kötülere;

En kötüden başlayacağım;

1.Kabin montajı ve işçilik. Arkadaşlar, benim ön konsolun sağ kapı ile arasında öylr bir boşluk vardı ki, servise gösterdim adamlar şaşırdı ve uğraşıp düzelttiler biraz ama nafile, yani parmaklrınız köküne kadar girebiliyordu rahatlıkla. Telefon ışığıyla içerdeki kablolar seçiliyordu. Sol taraf ise daha dar tabii. Buna bağlı olarak sağ A sütunu kaplaması hafif ileri kayık, sol hafif geride. İnanılmaz canım sıkıldı farkedince ama biraz düzeltilince umursamamaya çalıştım. Ama bu sebeple orta konsol altından tırıltı geliyordu, sol sütundan ses geliyordu bunlar çözüldü bazen yeniden çıktı falan ama sıkıcı.
2.Sol kapı içinde bacağımı her dayadığımda gelen tık tık ses. Adam arada boşluk bırakmış, kapı kaplamasını da rijit yapmamış, dayayınca basılıyor tık tık. Bu zamanda bu olmamalı, her araçta da var.
3.Asla susmayan, kesilmeyen, cam tavanla 3 defa servisin uğraşmasına sebep olan tıkırtı sesi. Hiç kesilmedi, uğraştılar olmadı, sonra da rüzgar sesi. 80km hızla kulak arkamdan üfleniyormuşcasına rüzgar sesi. Bu tam felaket bana göre. 100 olsun, 110 olsun bir de cam tavandan kapalıyken niye rüzgar sesi gelir, tamamen kötü işçilik ve/veya ürün seçimi.
4.Teyp. Kötü arkadaş, yavaş vs demiyorum kötü. Tableti al, üzerine yaz falan ama daha iyi yap. Olmamış. yerleşimi, düğmeler vs ok, ama menü sistemi, ayarlar kötü.
5.Yol sesi. Bilmiyormuydun sesi? Evet biliyordum, ama sınıf ortalamalarında falan değil, çooooook daha kötü. Belki 235 lastikten ama bu kadar kafa ütüleyen cinsten bir ses seviyesi olmamalı. Ben Japonyada bulundum, asfaltları süper ama sen bu arabayı tüm dünyada satıyorsun. Hyundai bile çözmeye başladı bu işi, araba da ağır aslında ama ses yalıtımı kötü. Arkada otur tırnaklı yolda ayağınızın altında hissediyorsunuz bunu. Bu yürüyenle şasinin yalıtılamadığını gösteriyor. Spor araba tamam hissedelim ama bu bir şehir arabası.
6.CVT. Çok konforlu, çok şeker. Ama onu git Jazz'a koy. Sport Plus arabaya değil.
7.Boya kalitesi. Boyanın kalitesi bence düşük. Vernik katmanı sararmaya müsait, çatlama müsait. Tampon kenarında boya atma oldu. Yüzey taraması yapıyorsun ışıkla çok fazla düzensizlik var. Diğer markalarda da baktım bakıyorum, bu derece portakal yüzeyi yapısı yok.
8.Hemen gamzelenme. Cam üstü çizgisi veya herhangi bir yer, sanki şöyle tırnağınızın ucuyla vurun gamzelenecek gibi. Her yıkadığımda birşey gördüm. Saç yapısı ince geyiği yapmayacağım ama şekilllendirme çizgileri sebebi ile sanırım dayanımı hassas. Mesela ön kapıların alt çizgisi arka kapı ön çizgisi ile buuşmuyor. Ama kapı üstüyle buluşuyor, sorun yok. Yahu bu kapıları yaparken alt çizgi buluşuyor mu bakmadınız mı? Montaj işçiliği bence çok kötü. İngiltere fabrikasının kapatılmasının sebebi bu da olabilir.

BU durumları da İngilizce olarak global hondaya da ilettim bu arada.

Alacaklar bunları bilsin. Araba nefis, ama yazdığım şeylerden rahatsız olacak varsa bir düşünsün.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Piyasa dakı fıyat performans ve özellikle performans için kesınlıkle 1.5 turbo 182 yolların kralı bu araba bence...
saygım sonsuzdur 1,5 turbolara temızı deng gelmedi işte alım süreci nde hangi arac olursa olsun bu arabayla cok rahat kafa tutabılırsınız yakıtı da öle bence fazla değil VTEC 2 ile bence aynı yakıyor

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
340
Tepki puanı
325
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Merhaba,
Bende ilk defa bir honda ya biniyorum açıkçası benim için motor ön plandaydı fakat sizlere kısmen katılıyorum.
Özellikle avrupa ülkesinde üretilip bu tip basit hata ve işçilik kalitesizliğini görmek insanı üzmektedir.
Bu hataların olmasının bir diğer tarafı honda türkiye nin bunların kabul edip satışına onay vermesidir
Cable herness ve birçok özellik TR için özel paket yapıldığından dolayı çıkartılmış burada yine 3. dünya ülkesi muamelesi görmüşüz.
Tabii ki yazılacak çok konu var bu durum ile fakat herşeyi değerlendirdikten sonra yine piyasa koşullarını değerlendirmesi yaptığınızda
Segment model satın alma fiyatı, performans ve kalite vs. Kıyaslandığında piyasada karşılığını veren araçlar arasında.
Umarım belirtmiş olduğunuz hususlara honda türkiye kulak verir ve sizleri yardımcı olur.
Selamlar
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
340
Tepki puanı
325
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Piyasa dakı fıyat performans ve özellikle performans için kesınlıkle 1.5 turbo 182 yolların kralı bu araba bence...
saygım sonsuzdur 1,5 turbolara temızı deng gelmedi işte alım süreci nde hangi arac olursa olsun bu arabayla cok rahat kafa tutabılırsınız yakıtı da öle bence fazla değil VTEC 2 ile bence aynı yakıyor

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba,
Bu konuda prins lpg sistemi sizlere yardımcı oluyor
 
Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
333
Çözümler
1
Tepki puanı
289
Konum
cankırı
Aracınız
Civic FC5 2019
Cok guzel ozetlemissiniz. Sorunlarin bazilari bendede var. Trim sesi, ruzgar sesi, boya kalinligi ve kalitesi. Ancak ben sadece lastik sesinde takılı kaldim. Onuda baska bir lastikle cozuljr kanısındayım. Bunuda baska lastik kullanan arkadaşlarımiz cevap verirse daha bilgilendirici olur.

.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
1.5 turbo nun eksoz sesi kısaca çok erkeksi çıkıyor horrrr homur homur diye, eski Civic lerde bu ses cızzzz cırrrr fırrr diye ince çıkardı ince tondaydı 1.5 turbo homurduyor evet bu ses çok güzel.

lastik gürültüsü bana lazım birşey:) kimse kusura bakmasın bundan asla rahatsız değilim:) aksine bu iyi birşey virajlarda hızlı dönerken lastiklerin kaymaya başladığı bu şekilde lastiklerden gelen sesin değişmesiyle daha rahat anlaşılıyor, hatta ben yağmurlu veya sisli havalarda ön iki camı açan bir insanım yolda giden diğer araçları bakarak göremediklerimi duyarak anlamak için. Makam aracı değil ki bu:) sportif amaçlı bir makine:) yol sesi alacak:) 2700mm aks aralığı olan arka süspansiyonu bağımsız olan bir arabada sadece koltuktan geri bildirim alan popomuzla veya elektrikli rahat bir direksiyonla arkadaki veya öndeki lastiklerde virajlara gereksiz düzeyde yüksek hızlar taşıyarak hücum edince oluşan kaymaları takip etmek gündelik türden basit bir iş değil hışırdıyorsa kaymaya başlar ona göre ayarlarız ama bu ses gelmezse kötüdür o zaman anca iyice kaydıktan sonra anlaşılır.

seri üretim bir otomobil el yapımı Ferrari gibi işçilikte olsa bilmem fiyatı ne olurdu:) Civic in konsoldaki kaportadaki düzensiz montajlamalar kötü ve daha iyi olabilirdi bu da yeterli gerçi, çünki motor, şanzıman, direksiyon iyi olduktan sonra dert edilecek çok bir şey değil ama daha iyi olması lazım.

CVT den keyif almak için pata küte hızlı tepkiler veren bu özel CVT şanzıman için her iki senede bir ekstra 800 lira vermek bu arabaya bu şanzıman konulurmu diye eleştirmekten inanın daha kötü:) çift kavramanın da dertleri oluyor mesela kavrama yıpranıyor, ısınıyor, kalkışta iyice zıplatıyor, ancak performansı iyi onun.

Geçen gün ön kaputta kedi yürüyordu plonk plonk ses geliyor :) kaput girip çıkıyor:) neymiş?? yayaya çarparsak ölmesin demişler galiba, bilemiyorum ama bu kaporta da çok yumuşak değil mi sanki?.... neyse:) yıkamacıya her seferinde tembih aman uzaktan tut şu su püskürten tabancayı diye diye artık kendim yıkıyorum.

Kimse de demiyor bu kadar girinti çıkıntısı bol olan arabayı nasıl temizliyoruz?? fabrika çıkış picasso tablosu gibi girintili çıkıntılı bir çeşit çin işkencesidir mübarek, Civic HB sil sil bitmez parmaklarınıza kramp girer.

Sunroof veya cam tavanı sorunsuz araba yok gibi birşey, hepsi ya ses yapar ya düzgün kapanmaz ya su alır:) aynı modelin biri sağlam olsa öbürü mutlaka sıkıntılı olur, cam tavanlı araba almayın aldırmayın:) aldıysanız da üzerini şeffaf folyo kaplatın açma kapamayı da iptal edin benden tavsiyedir en güzeli o şekil.
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
29
Tepki puanı
39
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
lastik gürültüsü bana lazım birşey:) kimse kusura bakmasın bundan asla rahatsız değilim:) aksine bu iyi birşey virajlarda hızlı dönerken lastiklerin kaymaya başladığı bu şekilde lastiklerden gelen sesin değişmesiyle daha rahat anlaşılıyor, hatta ben yağmurlu veya sisli havalarda ön iki camı açan bir insanım yolda giden diğer araçları bakarak göremediklerimi duyarak anlamak için. Makam aracı değil ki bu:) sportif amaçlı bir makine:) yol sesi alacak:) 2700mm aks aralığı olan arka süspansiyonu bağımsız olan bir arabada sadece koltuktan geri bildirim alan popomuzla veya elektrikli rahat bir direksiyonla arkadaki veya öndeki lastiklerde virajlara gereksiz düzeyde yüksek hızlar taşıyarak hücum edince oluşan kaymaları takip etmek gündelik türden basit bir iş değil hışırdıyorsa kaymaya başlar ona göre ayarlarız ama bu ses gelmezse kötüdür o zaman anca iyice kaydıktan sonra anlaşılır.

seri üretim bir otomobil el yapımı Ferrari gibi işçilikte olsa bilmem fiyatı ne olurdu:) Civic in konsoldaki kaportadaki düzensiz montajlamalar kötü ve daha iyi olabilirdi bu da yeterli gerçi, çünki motor, şanzıman, direksiyon iyi olduktan sonra dert edilecek çok bir şey değil ama daha iyi olması lazım.

Geçen gün ön kaputta kedi yürüyordu plonk plonk ses geliyor :) kaput girip çıkıyor:) neymiş?? yayaya çarparsak ölmesin demişler galiba, bilemiyorum ama bu kaporta da çok yumuşak değil mi sanki?.... neyse:) yıkamacıya her seferinde tembih aman uzaktan tut şu su püskürten tabancayı diye diye artık kendim yıkıyorum.

Sunroof veya cam tavanı sorunsuz araba yok gibi birşey, hepsi ya ses yapar ya düzgün kapanmaz ya su alır:) aynı modelin biri sağlam olsa öbürü mutlaka sıkıntılı olur, cam tavanlı araba almayın aldırmayın:) aldıysanız da üzerini şeffaf folyo kaplatın açma kapamayı da iptal edin benden tavsiyedir en güzeli o şekil.

Lastik gürültüsü konusu tamamen subjektif gibi durabilir ancak, 90km hızla giderken 62dB üstü gürültü kabul edilebilir değildir, bu endüstri standardı. Bu araçta lastik uğultusu aşırı. Arka koltukta zemine basan tabanınızda çok belirgin hissediyorsunuz. Yürüyenle şasinin yalıtımında bence ciddi sorun var. Muhtemelen de güncelleme falan gelecektir. Dediğim gibi subjektif ama, Sedan Civic'de de aynı hastalık var. Yapamıyorlar bu işi, ya da işlerine gelmiyor.

Ferrari gibi bir işçilik değil, sınıfını karşılayan işçilik istiyoruz. Çok ciddi işçilik hataları çıktı aracımda. Bütün ön konsolu 8-9mm sola kayık monte etmek ne demek? Sonuçları ne biliyor musunuz? A sütunlarında, orta konsolda ses, cam dibinden gelen sesler, orta konsolun içinden ve alt trimlerinden gelen sesler. Çünkü kasılarak takılmış. Fotoğraflarıyla İngiltere ile paylaştım. Bu arabayı fabrikadan bu şekilde çıkartan markanın kalite kontrolden bahsetmesi üzerine ben de derim ki siz bir kendinizi kontrol edin.

Kaportanın inceliği klasik mevzu, mesela o da bir dezavantaj, küçük hasar onarımları, gamzelerde falan onarımı çok zorlaşıyormuş. Diğer yönü kapı içlerinde ve heryerde davlumbaz etkisi yaratıp sese katkı sunması. Plastik üzerinden çok kolay kalkması. Burada marka karşılaştırması yapmak istemiyorum ama imajı 5 seneye kadar çok kötü olan firmaların yaptıkları arabalara iç dış bakın, çok ilerlediler. Honda'nın 2006 model Civic'ini de çok kullandım. Ben ne işçilik, ne malzeme kalitesinde bir ilerleme göremiyorum. Aracımdaki hataların önemli kısmını galerilerde kontrol ederek ve başka kullanımdaki araçlara bakarak onlarda da gördüm. Bunlar istisna değil, demek ki İngiliz John bu işi çıkarıyor, Honda da buna ok diyor. Torpido gözü kilit askısının 2018 üretimli 2019 trafiğe çıkışlı arabada çürümesi nasıl iştir? Kaynak çizgisi baştan başa küflenmiş.

Dün yazmamıştım, bir kalite sorunu daha, sırt desteğinin gıcırdayıp durması, sordum, meğer yerinden de kayıyormuş, sonuna kadar şişirince duruyor ;) Serviste wd40 sıktılar sanırım gıcırtı bir 2km kesildi, sonra yeniden başladı. Sattım zaten sonrasını uğraşmadım.

Sunroof'u bu kadar berbat bir araba görmedim. Kapalıyken bile tıkırdar mı? Açık demiyorum. Azcık şasi esnesin tıkırtı, bir de açılmadan 80km'de başlayan rüzgar sesi. Açılırken motorunun yaptığı tıkırtı, çıtırdı. Tamam yollarımız kötü ama ben 168000km kullandığım orta sınıf arabada bunun 10'da biri ses duymadım. Otoyolda hafif dalgalanmada tıkır tıkır tıkırdayacaksa sen bu webastodan buna çözüm isteyeceksin demek ki adamın yaptığı makas sistemi senin kaportana uymuyor, bir sorun var.

Şasisi, motoru, yürüyeni yani temel araba mühendisliği bu kadar iyi bir arabanın bu mevzularla son tüketiciyi memnun etmesi zor. Yabancı sorunlarda bakıyorum sesten, tıkırtıdan, koltuk sesinden şikayet edenler orda da var. Bize has değil. Makyajda çözdüler mi bilmem ama 2018 araba sınıf kalitesini yansıtmıyor.
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
29
Tepki puanı
39
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Cok guzel ozetlemissiniz. Sorunlarin bazilari bendede var. Trim sesi, ruzgar sesi, boya kalinligi ve kalitesi. Ancak ben sadece lastik sesinde takılı kaldim. Onuda baska bir lastikle cozuljr kanısındayım. Bunuda baska lastik kullanan arkadaşlarımiz cevap verirse daha bilgilendirici olur.

.

Üzerinde sessizliği gayet başarılı Primacy'ler var, belki bir nebze azalır H serisi kullanılsa ama, sonuç pek değişmez. Alt püskürtme yaptıran arkadaşım da var. Arabanın ağırlığını artırmaktan başka hiçbir işe yaradığını düşünmüyoruz. Yapısal olarak sorunlar var belli, öyle lastikle, püskürtmeyle falan hallolmaz.
 
Geri
Üst