DIY: FC5 Executive ayak sensörü ile otomatik bagaj açma

Katılım
24 May 2021
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
TEKİRDAĞ
Aracınız
Civic FC5 2021
Arkadaşlar,forumdaşlar öncelikle herkese merhabalar. Kendi aracım için bir süre önce almış olduğum fakat vakit bulup uygulama yapamadığım kick sensörü bugün araca montajını gerçekleştirdim.
Yaptığım uygulamayı fotoğraflamaya çalışarak ufak bir dıy çalışması yapmak istedim. Normalde resim çekmeyi unuturum böyle uygulamalarda fakat foruma bir faydamız dokunsun istedim.

Aldığım ürüne gelecek olursak aliexpresten temin ettim yaklaşık 10 gün sürede elime ulaştı ama uzun zamandır duruyordu.Fırsat bulunca araca uygulama yaptım. Sensör gayet basit mantık çalışan bir şey. Resimler ve yükleyeceğim video olayı kısa bir şekilde özetler umarım.
Kısa bir hatırlatma yapayım: bu tarz ürünler her araca uygulanabilir. Lakin çalışma prensibi gereği keyless&go olan araçlarda esas mantığına kavuşuyor. Klasik anahtarlı araçlarda anlamını yitiriyor. Klasik anahtarlı sistemlerde kumanda üzerinden kilit açmadan sensör çalışmaz. Yine de uygulamak isteyen varsa mantık bağlantı aynıdır.

Malzemeler:
1-Temel el aletleri(Tornavida,pense,yankeski,elektrik bandı vs.)
2-Kick sensör(yurt içi-yurt dışı tedarik edebilirsiniz)
3-Bagaj kapağının otomatik olarak yukarı kalkması için yay yada piston(tr de gayet ucuz rakamlara bulunuyor)
4-Kablo spirali yada çorabı(isteyen kullanabilir. Kablolar ön konsola kadar dağınık gitmemiş olur)
5- 2 adet micro tip fuse tap(aracın içinde kablo kesip biçmemek, enerjiyi güvenli bir şekilde almak için)

Gelelim resimlere:
Ekli dosyayı görüntüle 264586
Paket içeriği: sensör,su geçirmez soketiyle beraber kablo seti montaj için çift taraflı bantları ve kurulum klavuzu.
Ekli dosyayı görüntüle 264587
Bu resimlerde de fc5 araçların sigorta kutusundan enerji alabilmemizi sağlayan micro tip fuse taplarımızı görüyoruz.
bu aparatlar mevcut sigorta sökülerek yerine bunlar takılarak kullanılıyor . Ayrıca takarken yönüne dikkat etmek gerekiyor.Konunun devamında yönlerini de göstericem.
Ekli dosyayı görüntüle 264588
Ekli dosyayı görüntüle 264589
Sırada kablolarımızın düzgün gözükmesi aracın içinde kablo çöplüğü gibi görünmemesini sağlayan kablo çorabımız var.

Ekli dosyayı görüntüle 264590
Gelelim uygulamamıza :
İlk yapmamız gereken işlem arka tampon difizörünü sökmek.Difiörü tutan 4 adet klips ve 2 adet yıldız vida var. Klipsler zaten görünür alanda ben iç tarafta kalan vidaları fotoğrafladım.Kimileri difizörü sökmek için tamponun sökülmesi gerek dese de uygun alet kullanarak tamponu sökmeden difizörü alabilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 264591

Ekli dosyayı görüntüle 264592
Difizörümüzü söküp çalışma alanımızı oluşturuyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 264593
Söktüğümüz difizörü bi güzel yıkayıp paklıyoruz. Sensörlerimiz buraya içten yapıştırılacak.
Ekli dosyayı görüntüle 264594

Kick sensörümüzü aralarında 5 cm mesafe olacak şekilde yapıştırıyoruz. Garanti olması açısından sıcak silikonla destek yaptım.

Ekli dosyayı görüntüle 264595
İçeriye çekilecek olan kablolarımızı bu resimde gördüğümüz kauçuk rekordan içeriye stepne havuzuna alıyoruz.Fotoda görülen sensör keyless&go sisteminin LF sensörü.

Ekli dosyayı görüntüle 264596
Ekli dosyayı görüntüle 264597

Sensör kablomuzu rekordan geçirdikten sonra yaklaşık 20-25 cm dışarıda fazlalık bırakıyoruz. Difizörü takınca bu mesafe yeterli kalıyor.

Ekli dosyayı görüntüle 264598
Rahat çalışmak adına bagaj eşiğini kendinize doğru çekerek çıkartın.
Ekli dosyayı görüntüle 264599
Ardından içeriye aldığımız kablomuzu aracın orjinal harnessına klipsleyerek ilerliyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 264600
Aracımızın sol arka çamurluğunda döşeme kaplamasını kaldırdığımız zaman şase baglantı terminali göreceğiz. Modülün şase kablosuna papuç çakıp bu terminale bağlıyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 264601


Ekli dosyayı görüntüle 264604
Yine sol çamurluğun üzerinde bulunan soketimize bagaj açma tuşundan gelen kabloya modülden gelen yeşil renkteki kablomuzu bağlıyoruz.Ben kablo ek aparatı kullandım.Pahalı bir malzeme değil.Kabloyu sıyırmadan kesmeden ek yapmış oluyorsunuz.
Bağlantımızı yaptıktan sonra kablomuzu aracın orjinal harnessına klipsleyerek ilerlemeye devam ediyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 264602
Bagajdan kabin içine giriş. Arka kapı gövde kısmında kalan fitili sökerek ve kapı eşiğini sökerek kablomuzu klipslemeye devam ediyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 264603
Şoför tarafı eşiğimizi söküp kablomuzu işlemeye devam ediyoruz. Kablomuzu sol ayak dayamanın üzerine yani sigorta kutusuna kadar çekiyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 264605
Çektiğimiz kablolara fuse tap bağlantımızı yapıyoruz. Kablolarımızın sarı renk olanı Sürekli +12v ile beslenecek. Kırmızı renk olan ise ACC +12v a bağlanacak.


Devamı ikinci postta...
merhabalar öncelikle tebrikler bunu alsam eco elegance modeline uygulayabilir miyim acaba
 
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepki puanı
434
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Civic FD6 2010
merhabalar öncelikle tebrikler bunu alsam eco elegance modeline uygulayabilir miyim acaba
Merhaba. Tabiki olur ama mantık olarak işlevsel olmuyor. Şöyle anlatayım; araç kapıları kilitliyken bu sensör iş görmez duruma geçiyor yani pasif durumda. Siz anahtar ile kumandadan kapı kilidini açtıktan sonra sensör devreye girer. Yani bu durumda anahtarla kapi kilidini açtıktan sonra sensör olmuş olmamış çok bir işlevselliği kalmıyor.
Anahtarsız giriş sistemi olmasının avantajı siz araca yaklaştığınızda zaten araç kapı veya bagaj açmaya otomatik izin verdiği için sensör dolayısıyla devrede olmuş oluyor. Özetlemek gerekirse sistem anahtarsız giriş ve çalıştırma olan araç modellerinde amaca hizmet ediyor. Elegance veya diğer modellerdeki kumanda üzerinden işlem yapılan araçlarda iş görmüyor.
 
Katılım
19 Ara 2020
Mesajlar
41
Tepki puanı
150
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2020
Tebrikler, çok güzel bir uygulama ve anlatım, bu tarz uygulamalar forumda ayrı gruplanıp öne çıkarılmalı bence.

Difüzörü sökerken uygun alet demişsiniz, topaç tornavida ile sökebilir miyiz? Hangi aletten bahsediyorsunuz?
 
Geri
Üst