m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bosch akü de mi yapıyormuş? :ROFLMAO:

Şaka bir yana, kış günlerinde aküler saatli bomba demek. İki kış önce, sulu kar yağarken sapasağlam çalışan akünün sıfırlandığını yaşamış, yolda park etmiş bir Tofaş'a takviye yapan ustadan (tesadüf (!)) ben de yararlanmıştım. Şu anda üçüncü akü var arabada ve yine kış geldi. Allah'tan bu sene çok soğuk geçmiyor.

Ben yuvadan oğlumu, bankadan eşimi alıp mağaza önüne park etmiştim. Biz arabada beklerken %70 sesle müzik dinlemiş, zaman zaman akü şarj olsun diye motoru da çalıştırmıştık. 10 dakika kadar ara verdikten sonra marş basmıyordu, lambalar sönüyordu, vs. Bilmiyorum sizin öyle motor çalışmaz haldeyken sarfiyatınız oldu mu?
Hocam aküler Bosch'un kendi üretimi değil, aslında akücüye VARTA alma düşüncesi ile gittim ancak akücü BOSCH ile VARTA aynı kalite hatta aynı fabrika olarak biliyorum diyince bende bir bakayım diyip çaktırmadan google'den bir araştırma yaptım :)

BOSCH almamda birazda donanımhaberdeki şu yorumun etkisi oldu, akücünün söyledikleri ile de fazlası ile paraleldi.
1578931331817.png

GÜç kullanımı olarak araçtaki ön hoparlör değişimim haricinde ek güç çekebilecek hiçbir donanım yok, müzik dinleme olayı araç kapalı haldeyken pek olmuyor, araç kamerası mevcut ama araç durduğunda kameranında enerjisi kesiliyor. Hatta "follow me" özelliği ile kapalı alanda ya da akşam aracı kitledikten sonra kısa farlar 20 sn. açık kalmasın diye motoru stop ettikten sonra far ayarını "OFF" konumuna bile alırım :) ki kısa farlar gereksiz yere aküye yüklenmesin diye :) zaten beni şok eden yönü herhangi marş uzaması yapmadan direk çalışmaz hale gelmesi.
Aracı ilk aldığımızda bu anlattığımdan daha fazla aküyü harcayacak şekilde kullanmama rağmen, fabrikasyon gelen 47Ah.lık akü -20lerde bile geç alsada hiçbir zaman aracı çalıştırmamazlık yapmamıştı. Mutlu 55Ah'lığı tercih etmemin başlıca sebebi de zaten aracın üstünde fabrikasyon gelen 2012 sonu üretimli 47Ah'lık akünün değiştirilene kadar en kötü koşullarda bile beni yolda bırakmaması idi. Fabrikasyon aküyü değiştirdiğim zamanda yine marş süresi soğukta uzamaya başlamıştı ve bende artık kışın sorun olmasın diye değiştirmiştim, daha da gideri vardı aslında. Kısacası Mutlu Akü'de kalite kaybı olduğu konusuna bu deneyimimden sonra bende inanıyorum diyebilirim :unsure:
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yabancılar alınca neden kalite düşsün ki ??? Açıkçası ben kalitenin düştüğüne filan inanmıyorum rakip firma yada satıcılardan biri ortaya bir şey atıyor öyle yayılıyor. Daha yeni değiştim ben aküyü 2012 üretimi mutluydu yine mutlu aldım. Daha önceki araçlarımda da mutlu kullandım tatsız bir durum yaşatmadı. Biraz daha yüksek amperi varta olsa onu alacaktım aslında ama onlardada üretim tarihi sıkıntısı var yenisini bulmak zor.
İnş yaşamazsınız diyeyim ama artık Mutlu'nun kalitesi konusunda ciddi şüpheye sahibim maalesef.
 
Katılım
21 Şub 2020
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
kayseri
Aracınız
Civic FB7 2015
Bugün 55'lik Mutlu akü taktırdım. Gittiğimde aküler yeni gelmiş araçtan indiriliyordu. Araç çalışır vaziyette değişti akü. Taktıktan sonrada ölçtürdüm 14.3 çıktı. Akü garanti belgesinde 942 kodu yazıyor yani 2019 yılı 42. hafta üretimi. 320 TL verdim. Bakalım inşallah uzun ömürlü olur sıkıntısız kullanırız..
Ekli dosyayı görüntüle 255709Ekli dosyayı görüntüle 255710
calisirken takinca bi sikinti olmuyor demi ayarlar felan silinme olmuyor ben yatin kemdim takacam nasil taksam diye dusunup duruyorum
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
calisirken takinca bi sikinti olmuyor demi ayarlar felan silinme olmuyor ben yatin kemdim takacam nasil taksam diye dusunup duruyorum
Buna çokta gerek yok, süre uzun sürmemek kaydıyla sadece teybe POWER tuşuna basılı tuttuğunuzda açılıyor, bunun dışında ayarlarda bir değişim olmuyor normalde.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
602
Çözümler
2
Tepki puanı
548
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
calisirken takinca bi sikinti olmuyor demi ayarlar felan silinme olmuyor ben yatin kemdim takacam nasil taksam diye dusunup duruyorum
Takarken biz sıkıntı yaşamadık, olursa da zaten @m2hamid hocamın da dediği gibi power tuşuna uzun basarsanız sorun yaşamazsınız diye umuyorum..
 
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
27
Tepki puanı
7
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Herkese merhaba. 2014 Eco executive fb7 aracımın için akü alacağım yarın. Şu an mutlu akü 47 amp var sanırım fabrika çıkışı. Yine mutlu akü 55 amp önerdiler. Bulunduğum yerde servis yok . Bir akü bayinde taktıracağım. Akü söküldüğünde kod ve sensörler ile ilgili sorun olur servise gitmek gerekir diye bir video izledim . Böyle bir sorun yaşar mıyım ?
 
Katılım
15 Eki 2018
Mesajlar
78
Çözümler
1
Tepki puanı
70
Konum
KAHRAMANMARAŞ
Akünüzü aracın elektriğini kesmeden değiştirin. Bütün akücüler bunu yapar 2 kabloya bakar kolaydır. Hiçbir sıkıntı yaşamazsınız.
Herkese merhaba. 2014 Eco executive fb7 aracımın için akü alacağım yarın. Şu an mutlu akü 47 amp var sanırım fabrika çıkışı. Yine mutlu akü 55 amp önerdiler. Bulunduğum yerde servis yok . Bir akü bayinde taktıracağım. Akü söküldüğünde kod ve sensörler ile ilgili sorun olur servise gitmek gerekir diye bir video izledim . Böyle bir sorun yaşar mıyım ?

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
164
Tepki puanı
64
Konum
Bursa
Aracınız
Akü zayıf diye söküp şarj ettirmeye götürdüm 24 saat aküsün kaldı araç hiçbir sıkıntı olmadı. Orijinal teyp varsa kod ister sadece. Birde ortalama yakıt tüketim bilgileri sıfırlanır o kadar
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,386
Çözümler
1
Tepki puanı
1,207
Aracınız
Akü değişirken araya kendi akülerini takip araçta akımı hiç kesmiyorlar. Hazır tekerlekli sistemleri var hepsinin.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst