Civic FB7 Motor kulağı sorunu mu?

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Biraz trajik olacak ama öyle bir parçacı yok maalesef :(
Direk yer ismi vermek doğru olmaz, zaten google maps'e girip Ankara Honda Parça yazdığınızda hemen karşınıza bütün parçacılar çıkıyor ama genel olarak hepsi ellerindeki farklı markaları vermeye çalışıyorlar, ve genelde yanlış parçayı alıp geri götür değiştirmekle uğraşıyorsunuz.
Öncelikle şunu bilin, Honda Türkiye yüzünden orjinal parça fiyatları genelde aşırı pahalı ve maalesef gerçek orjinal parçalar nerdeyse sadece yetkili servislerde var (ama fiyatlar isyan ettiriyor).

Kendi uyguladığım taktiği size anlatayım :)
1. Öncelikle kesin olarak parçayı belirliyorum, mesela V kayışı mı yada Teker Bilyası mı değişecek?
2. Değişecek parçayı önce servisten fiyatını sorduruyorum, mümkünse parça kodunu alıyorum, eğer zaten fiyatı düşükse yada orjinalini dışarda bulamayacağıma eminsem direk servisten alıyorum :)
3. Honda'nın o parçayı kime ürettirdiğini buluyorum. Mesela honda grubunun V kayışlarını BANDO firmasına ürettiriyor, teker bilyalarını NSK yada NTN markasına ürettiriyor.
4. Esas üretici firmadan o parçanın kodunu nedir araştırıp öğreniyorum ve üretici firmanın kendi sattığı malı bulmaya çalışıyorum. Eğer bulmazsam 1. kalite muadil kabul edilen üreticilerin ürünlerini arıyorum. Mesela BLUEPRINT firması Alman menşeili kaliteli Japon Grubu yedek parçaları üreten bir firmadır, bu firmanın ürünlerini alırım.
Ayrıca bu markanın direk sorgulama kısmında araç koduna göre hangi parçaları ürettirdiği bilgisi bile var.
Örneğin linki inceleyin, ayrıca burada belirtilen parçanın Honda için orjinal kodları da var, karşılaştırma yapabiliyorsunuz. https://partsfinder.bilsteingroup.com/en/search?t=a&q=civic+fd6
5. Parça ararken sadece Ankara'daki parçacılara bağlı kalmayın, internet platformu da artık bu konuda çok iyi. Özellikle n11 ve gittigidiyorda beğenmediğiniz parça iade hakkı çok faydalı, bu şekilde çok parça aldım ve beğenmediğim için iade ettim.
6. Sonra ilgili parçayı alıp gerekli değişimi yaptırıyorum.

Son olarak şanzıman filtresi ve bujiler gibi parçaların maalesef imitasyon yani orjinale çok benzeyip sahte olanları piyasada çok fazla var. Bu tip parçalar zaten uzun süre zarfında değişen parçalar olduğu için kafanız rahat olması açısından orjinalini servisten temin etmek bana mantıklı geliyor, size de tavsiyem servisleri pek sevemesem de bu yöndedir.

Bilgilendirme için sağolun gerçekten faydalı yol gösterimi olmuş.
Fb7 sağ yağlı kulak (motor kulağı) için önereceğiniz bir marka var mı acaba?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bir süredir yüksek kasislerden inerken aracın ön kısmından metalimsi bir çarpma sesi geliyordu, ön takımı ve yayları düzenli kontrol ettiriyordum ve salıncak-rot grubunda kesinlikle bir boşluk görünmüyordu (Kaliper pimlerini düşündüm ama parke yolda bu ses yok).

Bugün ise araçta vites 2den 1e geçerken normalden daha fazla titreşim (motor sanki daha fazla sallanıyor gibi) ile kasisten inerkenki aynı sesin gelmeye başladığını farkettim, ben FD6daki gibi sağ motor kulağı kaynaklı olabileceğini düşünüyordum ama vites düşürmedeki durumu da anlatınca FB7lerde üst kulaktan ziyade alt şanzıman takozunda kopma görülebileceğini, benzer şikayetlerle 4-5 araçta değişim yaptığını ve aracı lifte alıp bakmak gerektiğini belirtti.

Müsait zamanda aracı lifte aldırıp gerekirse kontrol amaçlı kulağı söktürerek kontrol ettirmeyi planlıyorum. Gelişmeleri buradan da paylaşacağım, benim durumuma benzer durumla karşılaşan varsa/olursa bilgi paylaşımı olması açısından paylaşıyorum.
Güncelleme amaçlı paylaşıyorum, kulakta fiziki görünür sorun yok, levyeyle kastiripta kontrol ettirdim sorun yok. Alttakima farklı biryerde de baktırdım cok beğendiler hiçbir boşluk yok diye belirttiler.

Farklı bir ustaya da aracı sürdürdüm, ilginç bir şekilde bu sorunun muhtemelen punto sesi olduğunu ileri sürdü. Hiç uğraşma sür aracını bu problem değil diye ısrarla belirtti. @seckins33 ve @Fsevim81 hocalarım araçlarda punto sesleri nasıl ortaya çıkar ve anlaşılır, açıkçası anlayamadim, üretim hattı tecrübeleriniz olduğu için yorumlarınızı dinlemek isterim.

Çok kötü yol şartlarında kullanilan 2010 FD6da duymadığım punto sesinin hor kullanılmayan 2013 FB7de gelmesi pek ihtimal dahilinde değil gibi geldi.
Son olarak aklıma sağ motor kulağının tam olmasa da yavaş yavaş ömrünü tamamlama ihtimali daha yüksek geliyor :unsure: zaten muhtemelen kulak ömrünü tamamliyorsa ses artarak kendini belli edecektir.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,670
Çözümler
2
Tepki puanı
2,964
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Güncelleme amaçlı paylaşıyorum, kulakta fiziki görünür sorun yok, levyeyle kastiripta kontrol ettirdim sorun yok. Alttakima farklı biryerde de baktırdım cok beğendiler hiçbir boşluk yok diye belirttiler.

Farklı bir ustaya da aracı sürdürdüm, ilginç bir şekilde bu sorunun muhtemelen punto sesi olduğunu ileri sürdü. Hiç uğraşma sür aracını bu problem değil diye ısrarla belirtti. @seckins33 ve @Fsevim81 hocalarım araçlarda punto sesleri nasıl ortaya çıkar ve anlaşılır, açıkçası anlayamadim, üretim hattı tecrübeleriniz olduğu için yorumlarınızı dinlemek isterim.

Çok kötü yol şartlarında kullanilan 2010 FD6da duymadığım punto sesinin hor kullanılmayan 2013 FB7de gelmesi pek ihtimal dahilinde değil gibi geldi.
Son olarak aklıma sağ motor kulağının tam olmasa da yavaş yavaş ömrünü tamamlama ihtimali daha yüksek geliyor :unsure: zaten muhtemelen kulak ömrünü tamamliyorsa ses artarak kendini belli edecektir.
Punta sesi olma ihtimalini düşük görüyorum. Zira kısa aralıklarla atılan puntaların yerinden boşanması da düşük bir ihtimal. Hocam otomotivde araçtan gelen sesleri bulmak bazen çıldırtıcı olabiliyor. Örneğin ses sağdan geliyor, fakat uzun uğraşlar sonucu bir bakıyorsunuz sol taraftan çıkıyor. Biraz dikkat ve zaman gerektiren bir problem ile karşı karşıyasınız, Allah sabır versin ? Sesi duymadığım için pek fikir yürütemiyorum. Umarım kısa zamanda bulursunuz.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Punta sesi olma ihtimalini düşük görüyorum. Zira kısa aralıklarla atılan puntaların yerinden boşanması da düşük bir ihtimal. Hocam otomotivde araçtan gelen sesleri bulmak bazen çıldırtıcı olabiliyor. Örneğin ses sağdan geliyor, fakat uzun uğraşlar sonucu bir bakıyorsunuz sol taraftan çıkıyor. Biraz dikkat ve zaman gerektiren bir problem ile karşı karşıyasınız, Allah sabır versin ? Sesi duymadığım için pek fikir yürütemiyorum. Umarım kısa zamanda bulursunuz.
Hocam kasise 30 km altında hızla girersem, dikkatli dinlemesem veya hafif müzik açsam duyulabilecek bir ses değil zaten :) Ben biraz fazla üstüne düştüm zaten farkındayım ama en azından parçaları kontrol edip aracı tanımak ve aracın kondisyonunu anlamak açısından da faydalı oldu diyebilirim.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Benim söyle bir sıkıntım var ayağımı gazdan çekince yada biraz ani gaza basınca hafif bir sarsıntı vuruntu oluyor gibi. Buna sebep ne olabilir bazen çok az hissettiriyor bazen daha fazla.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Takozlar ne durumda acaba?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alt takıma baktırdım bir sıkıntı yok dediler. Ayrıca şanzıman takozu değişelim dedim oda normal gerek yok dendi, ve bu zamana kadar değiştirdiğimizde hiç olmadı dediler. Bogaz kelebeği Egr temizliği filan deneyeceğim birde benzinli kullanıp arabanın tepkilerine bakicam çünkü her zaman aynı tepkide degil. Mesela bugün ayağımı gazdan çekince yığılma hissi çok fazla oluyordu.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Benim söyle bir sıkıntım var ayağımı gazdan çekince yada biraz ani gaza basınca hafif bir sarsıntı vuruntu oluyor gibi. Buna sebep ne olabilir bazen çok az hissettiriyor bazen daha fazla.
Hocam aynı durumu bende de uzun süredir var, özellikle düşük hızda gaza sert yüklendiğimde özellikle 2den 1e vites küçültünce sanki güçte anlık bir boşluk varda onun vuruntusu oluyor gibi geliyor. Ben motor kulağına ve LPGnin vites küçültürkenki gücü benzin gibi homojen verememesine bağlı olabileceğini düşünüyorum. Bir sonraki servis indiriminde motor kulağını değiştirmeyi planlıyorum. Sonuçta araç 8 yaşında ve motor kulağı FD6lardaki çöküp kopmasa da motor hareketlerini sönümleme kabiliyetinin pek kalmadığını düşünüyorum.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam aynı durumu bende de uzun süredir var, özellikle düşük hızda gaza sert yüklendiğimde özellikle 2den 1e vites küçültünce sanki güçte anlık bir boşluk varda onun vuruntusu oluyor gibi geliyor. Ben motor kulağına ve LPGnin vites küçültürkenki gücü benzin gibi homojen verememesine bağlı olabileceğini düşünüyorum. Bir sonraki servis indiriminde motor kulağını değiştirmeyi planlıyorum. Sonuçta araç 8 yaşında ve motor kulağı FD6lardaki çöküp kopmasa da motor hareketlerini sönümleme kabiliyetinin pek kalmadığını düşünüyorum.
Aslında söylememe gerek yok değişince mutlaka burada deneyiminizi paylaşırsınız ama ben yinede yazayım. Duruma göre siz motor kulağından sonuç alamazsanız bende şanzıman takozunu değiştirebilirim. Deneme yanılma :D
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aslında söylememe gerek yok değişince mutlaka burada deneyiminizi paylaşırsınız ama ben yinede yazayım. Duruma göre siz motor kulağından sonuç alamazsanız bende şanzıman takozunu değiştirebilirim. Deneme yanılma :D
Olur hocam anlaştık :D Sağ kulak bende sonuç almazsam sol kulak sizde :D
@bLind hocam sağ motor kulağını sabah değiştirdim ve akşam üzeri şehiriçinde bol dur-kalklı olarak aracı yaklaşık 15 km. kullandım.
İlk izlenimim aracın sürüşü ilk aldığım günkü gibi çok pürüzsüz hissettirdi.
Özellikle motor ısınınca 1.vitesten 2.vitese geçerken hissettiğim hafif vuruntumsu geçiş hissiyatlarını hissetmedim. 2.vitesten 1.vitese düşüşte yine hissediliyor ama çok daha yumuşak ve rahatsız edici olmayan şekilde diyebilirim.
Düşük hızda da gaza dokunduğumda veya ani çektiğimde oluşan hafif vuruntu hissiyat ile karşılaşmadım, bu durumda aracın tepkisi çok daha sakin geldi.
Kısacası araç sürüşünde yol koşulu harici hissettiğim hafif düzeydeki sarsıntı-vuruntular şu anda yok, açıkçası aracın sürüşü gerçekten güzel hissettirdi, sanki yeni bir araç kullanıyorum gibi hissettim :)
Eğer maddi durumunuz müsaitse kampanya dönemi bitmeden sağ motor kulağını değiştirmeniz faydalı olabilir düşüncesindeyim.
Edit: Farklı konulardaki ilgili mesajlar bu konu başlığı altında toplandı.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bir süredir yüksek kasislerden inerken aracın ön kısmından metalimsi bir çarpma sesi geliyordu, ön takımı ve yayları düzenli kontrol ettiriyordum ve salıncak-rot grubunda kesinlikle bir boşluk görünmüyordu (Kaliper pimlerini düşündüm ama parke yolda bu ses yok).

Bugün ise araçta vites 2den 1e geçerken normalden daha fazla titreşim (motor sanki daha fazla sallanıyor gibi) ile kasisten inerkenki aynı sesin gelmeye başladığını farkettim, ben FD6daki gibi sağ motor kulağı kaynaklı olabileceğini düşünüyordum ama vites düşürmedeki durumu da anlatınca FB7lerde üst kulaktan ziyade alt şanzıman takozunda kopma görülebileceğini, benzer şikayetlerle 4-5 araçta değişim yaptığını ve aracı lifte alıp bakmak gerektiğini belirtti.

Müsait zamanda aracı lifte aldırıp gerekirse kontrol amaçlı kulağı söktürerek kontrol ettirmeyi planlıyorum. Gelişmeleri buradan da paylaşacağım, benim durumuma benzer durumla karşılaşan varsa/olursa bilgi paylaşımı olması açısından paylaşıyorum.
Güncelleme amaçlı paylaşıyorum, sağ motor kulağı değişimi sonrası 15 km.lik kullanımda bahsettiğim bu sesleri duymadım, şu aşamada bahsettiğim seslerin kaynağı sağ motor kulağı gibi görünüyor. İlerleyen zamanlarda farklı bir durum olursa yazarım.
 
Son düzenleme:

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
@bLind hocam sağ motor kulağını sabah değiştirdim ve akşam üzeri şehiriçinde bol dur-kalklı olarak aracı yaklaşık 15 km. kullandım.
İlk izlenimim aracın sürüşü ilk aldığım günkü gibi çok pürüzsüz hissettirdi.
Özellikle motor ısınınca 1.vitesten 2.vitese geçerken hissettiğim hafif vuruntumsu geçiş hissiyatlarını hissetmedim. 2.vitesten 1.vitese düşüşte yine hissediliyor ama çok daha yumuşak ve rahatsız edici olmayan şekilde diyebilirim.
Düşük hızda da gaza dokunduğumda veya ani çektiğimde oluşan hafif vuruntu hissiyat ile karşılaşmadım, bu durumda aracın tepkisi çok daha sakin geldi.
Kısacası araç sürüşünde yol koşulu harici hissettiğim hafif düzeydeki sarsıntı-vuruntular şu anda yok, açıkçası aracın sürüşü gerçekten güzel hissettirdi, sanki yeni bir araç kullanıyorum gibi hissettim :)
Eğer maddi durumunuz müsaitse kampanya dönemi bitmeden sağ motor kulağını değiştirmeniz faydalı olabilir düşüncesindeyim.
Edit: Farklı konulardaki ilgili mesajlar bu konu başlığı altında toplandı.
Simdi ben arabanın rölantideki çalışmasından çok memnunum en ufak bir titreme hissetmiyorum kabinde direksiyonda bile motor sarsıntısı olmuyor. Ama dediğim gibi gaza basınca yada bırakınca oluşan bir sarsıntı vuruntu rahatsız ediyor. Tabi buda küçük boyutta çoğu kullanıcı hissetmez bile. Birde depodaki lpg yeni bitti suan benzinde kullanıyorum sanki daha az yapıyor gibi geliyor. Bugün balatayı değişirken ustaya sordum 100k gecti boğaz kelebeği ve egr hiç elletmedim gerek var mı diye egr gerekli degilde boğaz kelebeği temizliği gerekli dedi. Bunlardan da yapar mı acaba diye düşünüyorum. Bendeki sıkıntının şanzıman takozundan olduğunu düşünüyorum motor kulağının çözüm olacağını bilsem kesin değişirim ama emin değilim maalesef.
 
Geri
Üst