Civic FB7 Fb7 honda civic akü şarj sorunu

Katılım
17 Eki 2017
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Konum
sivas
Aracınız
2012 model fb7 honda cibic aracıma 1 yıl kadar önce sıfır akü aldım aradan biraz zaman geçtikten sonra aracın aküsü zayıfladı ve birgün hiç marş basmadı akü garantili oldugu için garantıden aküyü kontrol ettiler ve şarja taktılar akü bir kaç hafta iyi çalişti sonra yine aynı sıkıntı ben de şarz dinamosunu kontrol ettirtim işin garibi şu aracı çaliştırıyorum araç normal şarj etmeye başliyor yaklaşik 10 snmsonra şart etmeyi kesiyor farları yakınca araç tekrar şarja başkiyor elektrikciye götürsüm usta da anlama dı bu konuda bilgisi olan varsa yardımını bekliyorum
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@yeniceri282 Aracınıza sonradan yapılan elektrikli ilave bir şeyler var mı?
 
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
158
Konum
Van
Aracınız
Civic FC5 2019
Honda civiclerin akuyu sarj etmesi icin ekstra bir guce ihtiyac var ornegin farlarin acilmasi klima yada radyo gibi guc gerektiren donanimlar calistigi zaman sarj uretir arac bosta calisirken makineye baglarsaniz sarj uretmedigini gorursunuz buyuk ihtimalle akunuzde sorun war eger aku saglam diyorsaniz uzun bir yola cikarsaniz akuyle ilgili sorununuz buyuk ihtimalle cozulur

SM-G920F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
31 Ağu 2018
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
Kayseri
2012 model fb7 honda cibic aracıma 1 yıl kadar önce sıfır akü aldım aradan biraz zaman geçtikten sonra aracın aküsü zayıfladı ve birgün hiç marş basmadı akü garantili oldugu için garantıden aküyü kontrol ettiler ve şarja taktılar akü bir kaç hafta iyi çalişti sonra yine aynı sıkıntı ben de şarz dinamosunu kontrol ettirtim işin garibi şu aracı çaliştırıyorum araç normal şarj etmeye başliyor yaklaşik 10 snmsonra şart etmeyi kesiyor farları yakınca araç tekrar şarja başkiyor elektrikciye götürsüm usta da anlama dı bu konuda bilgisi olan varsa yardımını bekliyorum
Sorun çözüldü mü, benim araçta da aynı sıkıntı var
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Regülatör (konjektör) ya da akü sensörü arızası olabilir.

Daha önce başka konularda da yazılmış olan bir bilgi paylaşılmış. Buna göre akü şarj sisteminin elektrik tüketen sistemlerden birisi devreye girdiği zaman aktif olduğu aksi takdirde aküyü şarj etmediği söyleniyor. Ancak bu teyide muhtaç ve bence hatalı ya da en azından eksik bir bilgi.

Ben yıllardır arada bir akü gerilimini araç çalışırken ve çalışmazken ölçerim, hiç böyle bir duruma rastlamadım. Motor çalışırken ne zaman ölçüm yapsam herhangi bir yük devrede olsun ya da olmasın akü şarj gerilimini 14-14,4 civarlarında okudum. Ha bu arada araçlarımızda zaten gündüz farı ve gösterge ışıkları istesek de istemesek de kontak çevirince aktif oluyor, yani zaten her türlü az ya da çok aküden çekilen bir akım var. Diyelim ki sadece çekilen akım belli bir seviyeyi geçtiğinde ( farlar, radyo vb. gibi ekstra yükler devreye girdiğinde) şarj sistemi devreye giriyor olsun, o zaman da burada eksik bir kontrol durumu, bir mühendislik hatası söz konusu demektir. Çünkü yükler devreye girsin girmesin akü gerilimi yetersiz ise mutlaka şarj edilmeli. Kaldı ki, her marş esnasında yüksek enerji kaybeden akü, ekstra yükler beslenmediği taktirde şarj edilmezse kısa sürede zaten biter. Sürekli far ya da radyo vb. kullanımı olduğu kabulüyle bir sistem tasarımı bir hatadır. Ben bu tür bir mühendislik hatasının yapılmış olduğuna inanmıyorum açıkçası.

Dolayısıyla bence durum normal bir çalışma durumu değil, bir arıza durumudur. Arıza kaynakları da regülatör (konjektör) veya akü sensörü gibi elektronik elemanlar olabilir. Bunun yanısıra sürekli çok kısa mesafeli kullanım da akünün yetersiz şarj olmasına sebep olabilir. Ancak bahsi geçen durumda bir süre şarj görülüp ardından şarjın durması, sorunun kullanım mesafesi ile ilgili olmadığını gösteriyor.
 
Katılım
25 May 2015
Mesajlar
40
Tepki puanı
14
Yaş
54
Regülatör (konjektör) ya da akü sensörü arızası olabilir.

Daha önce başka konularda da yazılmış olan bir bilgi paylaşılmış. Buna göre akü şarj sisteminin elektrik tüketen sistemlerden birisi devreye girdiği zaman aktif olduğu aksi takdirde aküyü şarj etmediği söyleniyor. Ancak bu teyide muhtaç ve bence hatalı ya da en azından eksik bir bilgi.

Ben yıllardır arada bir akü gerilimini araç çalışırken ve çalışmazken ölçerim, hiç böyle bir duruma rastlamadım. Motor çalışırken ne zaman ölçüm yapsam herhangi bir yük devrede olsun ya da olmasın akü şarj gerilimini 14-14,4 civarlarında okudum. Ha bu arada araçlarımızda zaten gündüz farı ve gösterge ışıkları istesek de istemesek de kontak çevirince aktif oluyor, yani zaten her türlü az ya da çok aküden çekilen bir akım var. Diyelim ki sadece çekilen akım belli bir seviyeyi geçtiğinde ( farlar, radyo vb. gibi ekstra yükler devreye girdiğinde) şarj sistemi devreye giriyor olsun, o zaman da burada eksik bir kontrol durumu, bir mühendislik hatası söz konusu demektir. Çünkü yükler devreye girsin girmesin akü gerilimi yetersiz ise mutlaka şarj edilmeli. Kaldı ki, her marş esnasında yüksek enerji kaybeden akü, ekstra yükler beslenmediği taktirde şarj edilmezse kısa sürede zaten biter. Sürekli far ya da radyo vb. kullanımı olduğu kabulüyle bir sistem tasarımı bir hatadır. Ben bu tür bir mühendislik hatasının yapılmış olduğuna inanmıyorum açıkçası.

Dolayısıyla bence durum normal bir çalışma durumu değil, bir arıza durumudur. Arıza kaynakları da regülatör (konjektör) veya akü sensörü gibi elektronik elemanlar olabilir. Bunun yanısıra sürekli çok kısa mesafeli kullanım da akünün yetersiz şarj olmasına sebep olabilir. Ancak bahsi geçen durumda bir süre şarj görülüp ardından şarjın durması, sorunun kullanım mesafesi ile ilgili olmadığını gösteriyor.
Akü sensörü nedir hiç bilmiyorum. Şimdi araştıracağım. Teşekkürler.

LG-H930 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Akünün negatif kutup başında gerilim okuyan bir sensör var. Bu sensörde bir arıza varsa ve regülatör akımı ayarı yapılırken motor devrine ek olarak bu sensör verisi de işleniyorsa arızalı olması şarj problemi oluşturabilir. Bu kontrol tasarıma bağlı olarak değişebileceği ve özellikle üzerine düşüp araştırmadığım için kesin bişey diyemem ama muhtemelen bu sensör verisi de şarj sisteminin kontrolü için kullanılıyordur. Daha önceki mesajda yazdıklarıma ek olarak, eğer sadece ek yükler devreye girdiğinde ya da akü gerilimi belli bir eşiğin altına düşünce şarj başlasın isteniyorsa bu sensörden alınan gerilim bilgisi mutlaka kullanılacaktır. Sensörün doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmekte fayda var.
 
Geri
Üst