Civic FB7 Fb7 honda civic akü şarj sorunu

Katılım
17 Eki 2017
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Konum
sivas
Aracınız
2012 model fb7 honda cibic aracıma 1 yıl kadar önce sıfır akü aldım aradan biraz zaman geçtikten sonra aracın aküsü zayıfladı ve birgün hiç marş basmadı akü garantili oldugu için garantıden aküyü kontrol ettiler ve şarja taktılar akü bir kaç hafta iyi çalişti sonra yine aynı sıkıntı ben de şarz dinamosunu kontrol ettirtim işin garibi şu aracı çaliştırıyorum araç normal şarj etmeye başliyor yaklaşik 10 snmsonra şart etmeyi kesiyor farları yakınca araç tekrar şarja başkiyor elektrikciye götürsüm usta da anlama dı bu konuda bilgisi olan varsa yardımını bekliyorum
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Bu şarj etmeme konusu eco mod ile alakalı olabilir mi ? Ben genelde eco mod kullanmıyorum bir sıkıntı olmuyor ? Şarj konusunda sıkıntı olan arkadaşlar eco modunu kapatıp deneyebilir mi ?
 
Katılım
25 May 2015
Mesajlar
40
Tepki puanı
14
Yaş
54
Bu şarj etmeme konusu eco mod ile alakalı olabilir mi ? Ben genelde eco mod kullanmıyorum bir sıkıntı olmuyor ? Şarj konusunda sıkıntı olan arkadaşlar eco modunu kapatıp deneyebilir mi ?
Teşekkürler bilgi için ama benim aracımda Ecomod yok. Sonradan dönüşüm yapılmış bir araç.

LG-H930 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Bugün, durumu merak edip araç çalışır durumda tekrar akü ölçümü yaptım. Aküm yaklaşık 2 aylık yeni bir akü bu arada. Daha önceki ölçümlerimde fazladan yük olsun olmasın şarj durumu değişmiyordu alternatör devrede olup 14-14,4 Volt civarında gerilim okuyordum. Ancak bugün yaptığım ölçümde farları açmadığım zaman şarjın durduğunu gördüm, akünün araç çalışmadığı zamanki gerilimi olan 12,4 Volt gördüm. Yine de akü gerilimi belli seviye altında olursa ek yükler olsun olmasın akü şarjının yapıldığını düşünüyorum, çünkü daha önceki zayıf akümde ölçüm yaptığımda hep şarj gerilimini görüyordum. Muhtemelen zayıf olan akünün gerilimi çoğu zaman biraz düşük olduğundan şarj devresi daha uzun süreler aktif oluyordu. Şu anki akü yeni ve iyi seviyede olduğu için akım çeken ekstra yük olmadığında şarj sistemi devreye girmiyor gibi görünüyor. Ancak daha önce dediğim gibi mevcut sistemde sadece ekstra yüklerin devreye girmesine bağlı bir kontrol durumu varsa sürekli gündüz araç kullanıp far açmayan, sık sık radyo dinlemeyen kullanıcıların aküleri pek uzun olmayan bir zamanda zayıflayacaktır. Başlangıçtaki 10-15 saniyelik şarjın, akünün marş anında harcadığı enerjiyi yerine koyması zor görünüyor.

Tabi alternatörün gerekmediği durumlarda devreye girmemesi cüzi miktarda da olsa bir yakıt tasarrufu sağlar, bunun yanısıra ilgili devredeki elektronik bileşenlerin ömrünü uzatır. Bahsedilen kontrol şeklindeki amaç da büyük ihtimalle böyledir.
Regülatör (konjektör) ya da akü sensörü arızası olabilir.

Daha önce başka konularda da yazılmış olan bir bilgi paylaşılmış. Buna göre akü şarj sisteminin elektrik tüketen sistemlerden birisi devreye girdiği zaman aktif olduğu aksi takdirde aküyü şarj etmediği söyleniyor. Ancak bu teyide muhtaç ve bence hatalı ya da en azından eksik bir bilgi.

Ben yıllardır arada bir akü gerilimini araç çalışırken ve çalışmazken ölçerim, hiç böyle bir duruma rastlamadım. Motor çalışırken ne zaman ölçüm yapsam herhangi bir yük devrede olsun ya da olmasın akü şarj gerilimini 14-14,4 civarlarında okudum. Ha bu arada araçlarımızda zaten gündüz farı ve gösterge ışıkları istesek de istemesek de kontak çevirince aktif oluyor, yani zaten her türlü az ya da çok aküden çekilen bir akım var. Diyelim ki sadece çekilen akım belli bir seviyeyi geçtiğinde ( farlar, radyo vb. gibi ekstra yükler devreye girdiğinde) şarj sistemi devreye giriyor olsun, o zaman da burada eksik bir kontrol durumu, bir mühendislik hatası söz konusu demektir. Çünkü yükler devreye girsin girmesin akü gerilimi yetersiz ise mutlaka şarj edilmeli. Kaldı ki, her marş esnasında yüksek enerji kaybeden akü, ekstra yükler beslenmediği taktirde şarj edilmezse kısa sürede zaten biter. Sürekli far ya da radyo vb. kullanımı olduğu kabulüyle bir sistem tasarımı bir hatadır. Ben bu tür bir mühendislik hatasının yapılmış olduğuna inanmıyorum açıkçası.

Dolayısıyla bence durum normal bir çalışma durumu değil, bir arıza durumudur. Arıza kaynakları da regülatör (konjektör) veya akü sensörü gibi elektronik elemanlar olabilir. Bunun yanısıra sürekli çok kısa mesafeli kullanım da akünün yetersiz şarj olmasına sebep olabilir. Ancak bahsi geçen durumda bir süre şarj görülüp ardından şarjın durması, sorunun kullanım mesafesi ile ilgili olmadığını gösteriyor.
 
Katılım
25 May 2015
Mesajlar
40
Tepki puanı
14
Yaş
54
Bugün, durumu merak edip araç çalışır durumda tekrar akü ölçümü yaptım. Aküm yaklaşık 2 aylık yeni bir akü bu arada. Daha önceki ölçümlerimde fazladan yük olsun olmasın şarj durumu değişmiyordu alternatör devrede olup 14-14,4 Volt civarında gerilim okuyordum. Ancak bugün yaptığım ölçümde farları açmadığım zaman şarjın durduğunu gördüm, akünün araç çalışmadığı zamanki gerilimi olan 12,4 Volt gördüm. Yine de akü gerilimi belli seviye altında olursa ek yükler olsun olmasın akü şarjının yapıldığını düşünüyorum, çünkü daha önceki zayıf akümde ölçüm yaptığımda hep şarj gerilimini görüyordum. Muhtemelen zayıf olan akünün gerilimi çoğu zaman biraz düşük olduğundan şarj devresi daha uzun süreler aktif oluyordu. Şu anki akü yeni ve iyi seviyede olduğu için akım çeken ekstra yük olmadığında şarj sistemi devreye girmiyor gibi görünüyor. Ancak daha önce dediğim gibi mevcut sistemde sadece ekstra yüklerin devreye girmesine bağlı bir kontrol durumu varsa sürekli gündüz araç kullanıp far açmayan, sık sık radyo dinlemeyen kullanıcıların aküleri pek uzun olmayan bir zamanda zayıflayacaktır. Başlangıçtaki 10-15 saniyelik şarjın, akünün marş anında harcadığı enerjiyi yerine koyması zor görünüyor.

Tabi alternatörün gerekmediği durumlarda devreye girmemesi cüzi miktarda da olsa bir yakıt tasarrufu sağlar, bunun yanısıra ilgili devredeki elektronik bileşenlerin ömrünü uzatır. Bahsedilen kontrol şeklindeki amaç da büyük ihtimalle böyledir.
Çok teşekkür ederim. Benim tespitimle aynı görünüyor sizdeki durum. Benim aracımdaki akü de 1 aylık. Beni endişelendiren şey ise hafta sonu yasakları sebebiyle iki gün arabaya binmeyince pazartesi sabahı marş yapmadan önce 11.8 V civarı bir voltaj ve marş hızındaki çok az da olsa bir düşüş hissetmem. Belki de benim aracımda bir yerde küçük bir kaçak var ve voltajı 2 günde zayıflatıyor. Bu da olabilir sanki.

LG-H930 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Sağlıklı bir akü hele ki yeniyse 12,4 Volt civarında gerilim vermeli. 11,8 Volt yeni bir akü için hayli düşük. Dediğiniz gibi bir kaçak durumu ya da aküde bir sorun olabilir. Benim aracım da bazen 4-5 gün çalışmıyor ancak akü geriliminde böyle bir düşüş ya da marş sorunu yaşamıyorum.
Çok teşekkür ederim. Benim tespitimle aynı görünüyor sizdeki durum. Benim aracımdaki akü de 1 aylık. Beni endişelendiren şey ise hafta sonu yasakları sebebiyle iki gün arabaya binmeyince pazartesi sabahı marş yapmadan önce 11.8 V civarı bir voltaj ve marş hızındaki çok az da olsa bir düşüş hissetmem. Belki de benim aracımda bir yerde küçük bir kaçak var ve voltajı 2 günde zayıflatıyor. Bu da olabilir sanki.

LG-H930 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
14 Mar 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
Erzincan
Aracınız
Civic FB7 2012
Benzer sorunu yaşadığım için anlatmak istedim. Çünkü insanda önce bi internetten araştırma ihtiyacı oluyor. Belirli sürelerle aküm boşalldı. Takviyelerle hallettim. Ama haftada 3 kez yaşayınca. Elektrikçiye götürdüm. Şarj etmiyor dinamoyu sökmemiz kontrol etmem lazım dedi. Söktü dinamoda hiç bişey yok sağlam konjektör de olabilir arıza dedi usta. Bende kalsın dedim. İnternetten araştırdım ve akünün far ayarı auto da olunca şarj ettiğini öğrendim. Şimdi sorunsuz kullanıyorum. Kimseye elletmeyin aracınızı böyle durumlarda aman yoksa 2000 TL şarj dinamosu ve işçilik acımadan kitlerler.
 
Katılım
25 May 2015
Mesajlar
40
Tepki puanı
14
Yaş
54
Benzer sorunu yaşadığım için anlatmak istedim. Çünkü insanda önce bi internetten araştırma ihtiyacı oluyor. Belirli sürelerle aküm boşalldı. Takviyelerle hallettim. Ama haftada 3 kez yaşayınca. Elektrikçiye götürdüm. Şarj etmiyor dinamoyu sökmemiz kontrol etmem lazım dedi. Söktü dinamoda hiç bişey yok sağlam konjektör de olabilir arıza dedi usta. Bende kalsın dedim. İnternetten araştırdım ve akünün far ayarı auto da olunca şarj ettiğini öğrendim. Şimdi sorunsuz kullanıyorum. Kimseye elletmeyin aracınızı böyle durumlarda aman yoksa 2000 TL şarj dinamosu ve işçilik acımadan kitlerler.
Akünün far ayarı nedir? Nereden auto ya alınıyor valla anlayamadım?

LG-H930 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
14 Mar 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
Erzincan
Aracınız
Civic FB7 2012

Ekli dosyalar

  • 12F9A92E-1FF1-4DA9-BBEA-1F00E316C345.jpeg
    12F9A92E-1FF1-4DA9-BBEA-1F00E316C345.jpeg
    10 KB · Görüntüleme: 55
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
3 Ara 2021
Mesajlar
1
Tepki puanı
1
Konum
Erzurum
Ad Soyad
Hakan AYYILDIZ
Yaş
31
Aracınız
Civic FB7 2012
Öncelikle merhaba bahsedilen konuda ben de sıkıntı yaşıyorum. Aracım 2012 fb7 kasa. Bu sorunu sadece kış aylarında oluyor. Akü yü Eylül ayında taktım. Ama bu sabah çalışırken gecikme yaşandı zayıfladığı fark ettim. Far ayarım sürekli auto şeklinde ve sürekli radyo kullanıyorum kullanırken aracın üzerinde ekstra güç tüketecek bir sistem yok ve son 1 aydır benzinde kullanıyorum. Eco modda. Bu soruna çözüm bulabildiniz mi acaba
 
Katılım
14 Mar 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
Erzincan
Aracınız
Civic FB7 2012
Öncelikle merhaba bahsedilen konuda ben de sıkıntı yaşıyorum. Aracım 2012 fb7 kasa. Bu sorunu sadece kış aylarında oluyor. Akü yü Eylül ayında taktım. Ama bu sabah çalışırken gecikme yaşandı zayıfladığı fark ettim. Far ayarım sürekli auto şeklinde ve sürekli radyo kullanıyorum kullanırken aracın üzerinde ekstra güç tüketecek bir sistem yok ve son 1 aydır benzinde kullanıyorum. Eco modda. Bu soruna çözüm bulabildiniz mi acaba
Akünü ölçtür, şarj dinamosunu ölçtür, şarj dinamosunu ölçtürürken farları yakarak bi de farları kapatarak ölçtür. Farlar yanıkken şarj ediyor araba aküyü ben far ayarı auto da geziyorum hep sıkıntı yaşamadım . Soğuklarda zaten marş almada genel bi sıkıntı oluyor
 
Geri
Üst