Civic FB7 Fb7 Katalizatör ve Oksijen Sensörü Arızası (OBD Sonuçlarım) Çözüm Önerileriniz?

Katılım
22 May 2018
Mesajlar
95
Tepki puanı
3
Konum
ankara
Aracınız
yeni aldığım 2.el civic elegance aracımda motor arıza ışığı yanması sebebiyle arıza detaylarına baktığımda
- Katalizatör
-Oksijen sensörü
-egr sistemi

arızaları görünüyor.

Araç 92binde LPG'li ve BRC mevcut serviste takılmış. LPG'den dolayı yandığını normal olduğunu söyleyenler var forumlarda araştırdım katalizatörü temizletenler, oksijen sensörünü temizletenler var sonuç alamamışlar Ankara Şaşmaz sanayide bir yere sordum lpg fakir karışım ayarı yapılması lazım geçer dediler güvenemedim. Gereksiz yere sağa sola para harcamaya niyetim yok sorunun tam çözümü var mıdır varsa nedir bilenler cevaplarsa sevinirim.

En son hatayı silip aracı benzine aldım 100km kadar kullanıp deneyecem yanıp yanmadığına bakacam sizlerden de yorum destek öneri bekliyorum teşekkürler



Gördüğüm hatalar:

1.jpg

2.jpg
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
> Katalizör Fd6'da var. Sağlam bir parçadır kolay kolay bozulmaz. Dikkat edilecek hususlar Ltf ayarı +5, -5 değerinde olsun. Afr bu ince ayarı sağlar. Lpg temizdir kurum yapmaz. Yalnız çok yüksek devirde kullanılmaz ise güzel olur. Kurum temizliği için benzinde yüksek devirde kullanılır. Oksijen sensörleri sağlam olmalı. Egzos emisyon testindende katalizörün durumu takip edilebilir.
> Dpf daha hassas ve ayrı bir alem. Düşük deviri ve kısa mesafeyi sevmez. Dizel, benzin gibi temiz bir yakıt değildir. Dizel motorlar benzinli motorlardan daha hassastır. Kötü yakıtı hemen hissettirir. Dpf en son çıkan dizel motorlarda vardır. Düşük emisyon kurallarından geçmek için takılmaktadır. Temizleme solüsyonu dizel motorlar için kullanılabilir. Benzinli motorlara bence gerek yok.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Bakımına az kaldı mutlaka LPG ayarlarına baktırayım. İlk defa lpg li araç kullanıyorum İzmir’de iyi bir usta tavsiye eden olursa sevinirim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,684
Çözümler
6
Tepki puanı
8,743
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
İzmir hakkında konumuz mevcut.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Tavsiye için teşekkürler bu konuda genelde özel servis tavsiyesi verilmiş ama LPG tamamen farklı bir olay. İzmirde Honda Masters a götürecem arabayı hem evime yakın hemde baya tavsiye edilen bir yer. Ben LPG özeline bir tavsiye istemiştim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Anladım peki benim araca lpg 60bin km de takılmış şuan 94 binde bu arızayı geciktirmek için yapabileceğimiz birşeyler var mı tavsiye edeceğiniz. Er yada geç hepsinde olacak sanırım bu sıkıntı.
Düzgün kaliteli bir LPG montajı varsa Civiclerin motorlarının 200binlere kadar bakım ve subap ayarı harici kolay kolay arıza vermez.
Sonradan kaliteli montaj yaptıran kullanıcılarda VTEC teklemesi de yok diyebilirim.
LPG yol ayarı iyise ve AFR ayarında sıkıntı yoksa katalizörün sorun verme ihtimali bence oldukça düşük.
 
Katılım
18 Nis 2019
Mesajlar
55
Tepki puanı
52
Konum
Manisa
Aracınız
Civic FB7 2012
Arkadaşlar bugün egzoz emisyon ölçümü yaptırdım. Değerler çok normal. Bu değerlere göre katalizör sağlam. Fakat resimde gördüğünüz gibi yüksek bir değer var. Bu yüzden aracımın muayeneden geçmesi bile mümkün değil. Ölçümü yapan ustalar bu yüksek değerin enjektör ya da yakıtla ilgili olabileceğini veya oksijen sensörü ile ilgili olabileceğini söyledi. Diyelim ki öyle ama bu nasıl bir etki ki katalizör arıza kodu veriyor anlamış değilimi. Bir ara İstanbul Avrupa yakasında İkiler Honda’ya gideceğim sorunun çözümü için bakalım ne olacak. Bilgilendirme yaparım. IMG_6387.JPG


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,684
Çözümler
6
Tepki puanı
8,743
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar bugün egzoz emisyon ölçümü yaptırdım. Değerler çok normal. Bu değerlere göre katalizör sağlam. Fakat resimde gördüğünüz gibi yüksek bir değer var. Bu yüzden aracımın muayeneden geçmesi bile mümkün değil. Ölçümü yapan ustalar bu yüksek değerin enjektör ya da yakıtla ilgili olabileceğini veya oksijen sensörü ile ilgili olabileceğini söyledi. Diyelim ki öyle ama bu nasıl bir etki ki katalizör arıza kodu veriyor anlamış değilimi. Bir ara İstanbul Avrupa yakasında İkiler Honda’ya gideceğim sorunun çözümü için bakalım ne olacak. Bilgilendirme yaparım. Ekli dosyayı görüntüle 256125


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Fotoğraf paylaşımı çok güzel olmuş. Fazla değer lambda değeri. Bu oksijen sensörlerinin durumunu gösterir. Yani hava yakıt karışımını. Normalde 1 olmalı. Altı olursa zengin, üstü olursa fakir demektir. Sizin normal toleransın çok daha üstünde fakir gösteriyor. Katalizör diye yola çıktık. Şimdi işler değişti. Yalnız bu değer katalizör için tehlikeli!
İki sensöründe sinus dalgasına bakmak lazım. Bu voltaj cinsinden olur. 0.1-0.9 arası gider gelir.
> Başka sebep subap ayarındanda kaynaklanabilir.
> Ateşleme sistemide bir bakılmalı.
> Normalde bozuk oksijen sensörü arıza lambası yakar.
> Yanlış Lpg ayarından dolayı sensörler yavaş yavaş kendini yakıt oranını düzeltme adına bu değerlere çekmişte olabilir. Bakalım ne çıkacak.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
18 Nis 2019
Mesajlar
55
Tepki puanı
52
Konum
Manisa
Aracınız
Civic FB7 2012
Fotoğraf paylaşımı çok güzel olmuş. Fazla değer lambda değeri. Bu oksijen sensörlerinin durumunu gösterir. Yani hava yakıt karışımını. Normalde 1 olmalı. Altı olursa zengin, üstü olursa fakir demektir. Sizin normal toleransın çok daha üstünde fakir gösteriyor. Katalizör diye yola çıktık. Şimdi işler değişti. Yalnız bu değer katalizör için tehlikeli!
İki sensöründe sinus dalgasına bakmak lazım. Bu voltaj cinsinden olur. 0.1-0.9 arası gider gelir.
> Başka sebep subap ayarındanda kaynaklanabilir.
> Ateşleme sistemide bir bakılmalı.
> Normalde bozuk oksijen sensörü arıza lambası yakar.
> Yanlış Lpg ayarından dolayı sensörler yavaş yavaş kendini yakıt oranını düzeltme adına bu değerlere çekmişte olabilir. Bakalım ne çıkacak.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Yakın zamanda birçok kişinin referans olduğu Avrupa yakasındaki bir Honda özel servisine gideceğim. Telefonla aradım kendilerini yazdıklarınızı söyledim. Bu ihtimallerden bir ya da bir kaçının olabileceğini söylediler. Çok teşekkür ederim ilginiz ve yardımınız için.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Fotoğraf paylaşımı çok güzel olmuş. Fazla değer lambda değeri. Bu oksijen sensörlerinin durumunu gösterir. Yani hava yakıt karışımını. Normalde 1 olmalı. Altı olursa zengin, üstü olursa fakir demektir. Sizin normal toleransın çok daha üstünde fakir gösteriyor. Katalizör diye yola çıktık. Şimdi işler değişti. Yalnız bu değer katalizör için tehlikeli!
İki sensöründe sinus dalgasına bakmak lazım. Bu voltaj cinsinden olur. 0.1-0.9 arası gider gelir.
> Başka sebep subap ayarındanda kaynaklanabilir.
> Ateşleme sistemide bir bakılmalı.
> Normalde bozuk oksijen sensörü arıza lambası yakar.
> Yanlış Lpg ayarından dolayı sensörler yavaş yavaş kendini yakıt oranını düzeltme adına bu değerlere çekmişte olabilir. Bakalım ne çıkacak.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Hocam öyle bir açıklama yazmışsınızki üstüne nokta bile ekleme ihtiyacı hissetmedim ????
Bana göre LPG ayarı ihtimali daha ağır basıyor :unsure:
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,684
Çözümler
6
Tepki puanı
8,743
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam öyle bir açıklama yazmışsınızki üstüne nokta bile ekleme ihtiyacı hissetmedim
Bana göre LPG ayarı ihtimali daha ağır basıyor :unsure:
Teşekkür ederim hocam. Bir gün tamircim ile ayak üstü konuşurken, hocam sana dükkan açalım sen iyi işletirsin dedi. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Nis 2019
Mesajlar
55
Tepki puanı
52
Konum
Manisa
Aracınız
Civic FB7 2012
Arkadaşlar bugün egzoz emisyon ölçümü yaptırdım. Değerler çok normal. Bu değerlere göre katalizör sağlam. Fakat resimde gördüğünüz gibi yüksek bir değer var. Bu yüzden aracımın muayeneden geçmesi bile mümkün değil. Ölçümü yapan ustalar bu yüksek değerin enjektör ya da yakıtla ilgili olabileceğini veya oksijen sensörü ile ilgili olabileceğini söyledi. Diyelim ki öyle ama bu nasıl bir etki ki katalizör arıza kodu veriyor anlamış değilimi. Bir ara İstanbul Avrupa yakasında İkiler Honda’ya gideceğim sorunun çözümü için bakalım ne olacak. Bilgilendirme yaparım. Ekli dosyayı görüntüle 256125


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Arkadaşlar sorunumu çözdüm. Artık p0420 katalizör arıza uyarısını almıyorum. Katalitiği söktük. İçinde bir şeyler sallanıyordu. Silindirle kestik ve bir de ne görelim paramparça olmuş içindeki filtre. Katalitiği değiştirdim, Lpg ayarını, subap ayarını yaptırdım. Bujileri de değiştirdim. Şu an sorunum çözüldü. Forumda yardımcı olan herkese teşekkür ederim özellikle Ahmet beye.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst