Fb7 ön düzenden gelen patırtı

Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
29012011
Aracınız
Civic FB7 2015
Selamın aleyküm arkadaşlar fb7 kullanıcısıyım aracımda şöyle bir sorun var şehir içi kullanımda sanki önden birşey kopukmuş gibi ses geliyor servise gittik baktılar ama hiç birşey yok dedi teste çıktık abi bu ses normal mi dedim evet abi normal dedi 2015 45 binde aracım ama kesinlikle normal bi ses değil pat diye sanki bişey kopacakmış yada kopuk olurda bir yere vuruyor gibi ses geliyor sizin aracınızda böyle bir vuruntu var mı ön düzen de


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
benim bildiğim bu bahsi geçen kaliper tıngırdama sesi tamamen yan sanayi fren balatası kullanmakla ortaya çıkan bir sorundur, diğer forumlarda da diğer markalarda da aynı problem var ve buna sebep olan şey yan sanayi fren balatası, çünki ebatları orjinal balata ile birebir aynı değil, öyle olunca da frene bastıkça kaliperdeki yuvaya 1-2mm küçük gelen yan sanayi balata buna sebep oluyor,

yani orjinal balata ile arasında gözle ilk bakışta fark edilmeyecek ufak geometrik ve ölçüsel farklar olan yan sanayi balata disk yüzeyine düz basmıyor balata kaliper içinde ileri geri sağa sola oynuyor ve frene basınca da kaliper pimlerini yandan yandan yemeye başlıyor. Sonrası ise arnavut kaldırımında tıngırtı gelmesi ve kaliper pimlerinin aşınması boşluk yapıp bozulması.

tekerleğe kuvvetlice bir yumruk atınca yada lastiği tekmelediğinizde bu çınlamayı duyuyorsunuz zaten. Sürüşte duymak kötü tabi.

Bunu hiç yaşamamak için fren balatalarınızı yetkili servisten orjinal olarak temin edin, sonra dışarıda kendiniz te takarsınız yada taktırırsınız illa servise işçilik vermenize de gerek yok.

50-100 lira kar edeceğim diye 1000-1500 liralık fren kaliperini bozmak kötüdür pimlerin tamiri ne kadar randıman verir orası tartışmalıdır.

Frenler can taşır canınızı emanet edersiniz frenlere, bence gereken hassasiyeti hak eden fren sistemine orjinal balata alıp iyi bakmalısınız.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar bu konu üstünde artık sök tak balata vs derken işin içine iyice girdik.

Şimdi FB7 lerde bir çok arkadaş parke ve arnavut kaldırımı yollara girmeyi sitemiyor. Heleki yanında arkadaşı falan varsa hiç istemez. Çünkü bindiğin araba bumu nasıl araba bu doğan şahin bundan daha sessiz diye tepki verebilirki haklılar. FB7 de 50-60 binden sonra bu fren kaliper delikleri boşluk yapıyor. Bu boşluk o kadar çok ses yapıyorki sanki ön takım komple dağılmış ne salıncak kalmış ne z rot dersiniz.

Şimdi sorunun çözümüne gelelim.

1. Pratik geçiçi çözüm kaliper pimlerini gres yağı sürerek boşluğu doldurmak ( Kısa süreli çözümdür 5-6 km sonra yine aynı sesler yavaş yavaş geliyor ve pim körüklerini şişirdiği için hava atması zorlaşıyor)

2. Kaliper yuvası sökülerek pimler ile tornacıya gönderilip pimler yuvaya göre kaynakla doldurulur. Ben bunu denedim ama pişman oldum pimlerdeki hava kanallarına kaynak yapıyorlarbu sefer pimler yuvada sıkışıyor yada hava kanalı kapandığı için kaliper sıkılaşıyor ve sanki aracı arkadan biri tutuyor gibi araç zorlanıyor tabi bununla beraber balatalar ve jant ısnıyor.

3. Bu işi ben nasıl çözdüm frenpardan yeni kaliper pimleri sipariş ettim. Gelen pimlerden bir tanesinin uç kısmında ses kesici gibi contalı kısım var ve ses yapmasını engelliyor. Bu pimleri alta taktım üsttekiler normal. İçinden kendi gres yağı çıkıyor. Gres yağı ile yağlayıp yerine taktım ve şu an ses yok.

Gelelim bu boşluk neden oluyor. En büyük nedeni pimler sıcak soğuk ve yağsızlık nedeni ile kaliper yuvalarınında aşınmaya neden oluyor. Bunun önüne geçmek içinde her 10000 km bakımında bu pimlerin fren merkez gresi ile yağlanması bu oluşan boşluğu çözecektir. Ama yetkili servils yada özel servis genelde bakımlarda balata biterse kaliperi söker yağlar yada hiç yağlamaz.

Gelelim başka bir konuya orjinal fren balataları üzerinde freni bıraktıktan sonra sola sağa acılmasını sağlayan iki adet U şeklinde yay var ama orjinal haricinde balata takıldığındabu yayların takılacak delikleri olmadığı için genelde ustalar bu yayları atarlar. Benim araçtada atmışlar. Bende bu fren işini araştırırken bu yayların orjinalde olduğunu öğrendim. Yaylardan tedarik edip Ferodo marka balata alıp 2 mm matkap ucu ile balataya gerekli delikleri açıp bu yayları taktım. Balataların oturduğu noktalarıda yağlarsanız frene basıp bıraktığınızda balatalar daha çabuk açılarak hem ömrü uzun olacak hem aşırı ısınmayarak ani su çarpmasında eğilme meydana gelmeyecek.

Fren kaliperini sökmek için yıldız 14-15 anahtar ve 19 numara iki ağız anahtara ihtiyacınız var. Özelikle pimin civatasını yıldız ile sökmeniz lazım iki ağız ile zorlarsanız sıyırır.




Ekli dosyayı görüntüle 253056
Faydalı paylaşım, teşekkürler :)(y)
 
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
126
Tepki puanı
101
Konum
Karabük
Aracınız
Bugün biraz daha detaya ineyim dedim ve bir ses kaynağını daha kestim.

Metal çarpma seslerini fren merkezlerinde kestik onlar gitti. Ama yinede kasislerden geçerken yada çok ağır hareket halinde iken hafif plastik vuruntuları geliyordu. Geçenlerde far ampulu değiştirirken sol tarafta hava borusunun çok boşta olduğunu tespit etmiştim. Ama aşağısına ulaşmak için sol lastik ve davlumbazın sökülmesi gerekiyordu. Bugün hava iyi iken bu boruyu ve kaliper pimlerinin sıkılıklarını kontrol ettim. Davlumbazı sökünce bu borunun resmen boşta gibi sallandığını tespit ettim. Videosu aşağıdaki linktedir. Müsait bir yerden kablo bağı ile çok kasmadan sabitledim. Sonra davlumbazı vs topladım çıktım teste mükemmel. Bir iki ufak tkırtı sesler daha var. Bunlarında kaynağı altta kullanılan plastik tırnakların arkasına sünger yada kaucuk koymadıkları için plastiğin metale vurmasında kaynaklanıyor. Çünkü plastik pimlerde boşluk var arkasında vuruntu ve ses emici bir izalasyon olmadığı için zamanla sıcak soğuk derken bu plastik aksamlar metale sürterken çok ses çıkarıyor. Bunların çözümü için elimden geldiğince incelemelere ve burda paylaşıma devam edeceğim.

Eğer aracı satmazsam FB7 arnavut ve parke yollarda artık ses yapmadan konforlu bir şekilde hareket edecek :D

NOT . videodaki parçanın klipsleri var herhangi bir kopma yada eksik bişi yok . Birde fren pistonun pratik olarak nasıl havasının alınacağına dair bir foto ekliyorum.




64764450_451296385657410_4786147645825482752_n.jpg
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün biraz daha detaya ineyim dedim ve bir ses kaynağını daha kestim.

Metal çarpma seslerini fren merkezlerinde kestik onlar gitti. Ama yinede kasislerden geçerken yada çok ağır hareket halinde iken hafif plastik vuruntuları geliyordu. Geçenlerde far ampulu değiştirirken sol tarafta hava borusunun çok boşta olduğunu tespit etmiştim. Ama aşağısına ulaşmak için sol lastik ve davlumbazın sökülmesi gerekiyordu. Bugün hava iyi iken bu boruyu ve kaliper pimlerinin sıkılıklarını kontrol ettim. Davlumbazı sökünce bu borunun resmen boşta gibi sallandığını tespit ettim. Videosu aşağıdaki linktedir. Müsait bir yerden kablo bağı ile çok kasmadan sabitledim. Sonra davlumbazı vs topladım çıktım teste mükemmel. Bir iki ufak tkırtı sesler daha var. Bunlarında kaynağı altta kullanılan plastik tırnakların arkasına sünger yada kaucuk koymadıkları için plastiğin metale vurmasında kaynaklanıyor. Çünkü plastik pimlerde boşluk var arkasında vuruntu ve ses emici bir izalasyon olmadığı için zamanla sıcak soğuk derken bu plastik aksamlar metale sürterken çok ses çıkarıyor. Bunların çözümü için elimden geldiğince incelemelere ve burda paylaşıma devam edeceğim.

Eğer aracı satmazsam FB7 arnavut ve parke yollarda artık ses yapmadan konforlu bir şekilde hareket edecek :D

NOT . videodaki parçanın klipsleri var herhangi bir kopma yada eksik bişi yok . Birde fren pistonun pratik olarak nasıl havasının alınacağına dair bir foto ekliyorum.




Ekli dosyayı görüntüle 253110
Faydalı paylaşım için teşekkürler, konuyu önemli ve faydalı olması nedeniyle sabitliyorum :) (y)
 
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
30
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FB7 2014
Benim fb7 de kaliperlerde boşluk olmuş usta çözümü yok böyle bin dedi inanılmaz ses yapıyor çok rahatsız edici.ön disklerinde değişmesi gerekiyor iyice yamuldu onlarda.fakat usta fren merkezlerinin komple değişmesi gerekiyor yan sanayiside yok dedi orjinal fiyat ise 3000 TL gibi rakam söyledi.bu işi daha maliyetsiz nasıl çözebiliriz.son olarak kaynak yaptırmak istemiyorum
 
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
250
Tepki puanı
246
Yaş
36
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2012
aracinizda ne gibi sorun var usta fren merkezini degismesini gerektigini soyledi ayrica kaliperlerlerin pim yerlerine ozel gres yaglar var sesi kesen bi kac arkadasim yaptirdi ses kesildi.ustanizi degistirin bence
Benim fb7 de kaliperlerde boşluk olmuş usta çözümü yok böyle bin dedi inanılmaz ses yapıyor çok rahatsız edici.ön disklerinde değişmesi gerekiyor iyice yamuldu onlarda.fakat usta fren merkezlerinin komple değişmesi gerekiyor yan sanayiside yok dedi orjinal fiyat ise 3000 TL gibi rakam söyledi.bu işi daha maliyetsiz nasıl çözebiliriz.son olarak kaynak yaptırmak istemiyorum

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Benim fb7 de kaliperlerde boşluk olmuş usta çözümü yok böyle bin dedi inanılmaz ses yapıyor çok rahatsız edici.ön disklerinde değişmesi gerekiyor iyice yamuldu onlarda.fakat usta fren merkezlerinin komple değişmesi gerekiyor yan sanayiside yok dedi orjinal fiyat ise 3000 TL gibi rakam söyledi.bu işi daha maliyetsiz nasıl çözebiliriz.son olarak kaynak yaptırmak istemiyorum
kaliper boşluğu sesi genellikle pistona sahip olan kaliperin karşısındaki balatayı çekerek sıkan kaliperi tutan pimlerdeki boşluktan olur, bu saplamaları tornada sert ve parlak kaygan bir malzemeden çektirip aynen yerine sıkı geçme yada vidalı neyse o şekilde güzelce takmanız gerekir o şekilde düzelebilir,

Herşeyden önce fren sisteminde yapılacak onarımlarda azami dikkat ve hassasiyet göstermeniz konusunda uyarmam gereklidir.

kaliper pim boşluğu balatanın kaliperde boşluklu çalışmasından olur yani 0.5 ila 1mm daha az genişliğe sahip balata kullanmak kaliperleri bozar. Ya orjinali ile birebir aynı milimetrede balata kullanacaksınız ya orjinal alacaksınız. Elbette kaliperlerdeki problemi giderdikten sonra problemin tekerrür etmemesi için.

Yukarıda balataları tutan membran yaylardan bahsedilmiş, balata seti aldığımızda o membran yayların zaten kutu içeriğinden çıkması lazımdır. Eğer çıkmamışsa o balatayı zaten tercih etmeyin kullanmayın. Eğer eski balataların üzerindeki yaylar zamanla balata aşınmasıyla beraber zayi olmadıysa üzerinden çıkan eski membran yayları da kullanabilirsiniz.

Yaptığım bu yorumlar dört tekerlek disk abs fren sistemi olan otomobillerin fren sistemindeki bazı problemler hakkında genel bilgilerdir FB7 nin frenleri hakkında bu modele özel detaylı bilgim yok, ancak yol göstermesi açısından bildiklerimi anlatmak istedim.
 
Geri
Üst