Civic FC5 FC5 1.5T CVT & Golf7 1.0TSI DSG - Şehir İçi Kısa Mesafe Yakıt Tüketim Karşılaştırması

  • Konuyu başlatan Silinen üye 20336
  • Başlangıç tarihi
S

Silinen üye 20336

Guest
Golf 1.5 TSİ act motor ile kıyaslansa daha adil olurdu aslında. Paylaşım için teşekkürler
Rica ederim... ??

Herhangi bir marka/modeli yermek yada övmek maksadıyla mukayese etmedik. Konunun adaletle bir ilgisi yok aslında.
Elde 1.0TSI DSG vardı ve kendi aracımla(1.5T CVT) şehir içi kısa mesafelerde ard arda sakin sürüşte benzin tüketimleri nasıl olacak diye ölçmek istedik.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
buradan anlaşılacağı gibi, silindir haicmlerine göre kıyaslar isek ; 1.5 lt civic'in motoru 1.0 lt'lik golf motorundan daha az yakan bir motor.
Aslında ölçümü yaparken silindir hacmine göre bir mukayese düşünmemiştim hocam:)
182Hp ve 110Hp farkı daha dikkat çekici gelmiş bana demek. Sonuçlara bakılırsa motor hacim farkı 1.5 kat iken tüketim sonuçları arasında böyle bir oran yok. Haklısınız.

VW’nin 1.4TSI Act 150Hp’lik motorunun tüketimleri de 1.0TSI 110Hp’lik olana oldukça yakın. Fark az olsa da, şehir içinde küçük hacimli olan daha az yakıyor. Ancak şehirler arası yüksek süratli(140kp/h ve üstü) seyahatlerde 1.4TSI DSG 150Hp ve 1.5T CVT 182Hp’nin; 1.0TSI DSG 110Hp’ye göre daha az tüketebileceğini düşünüyorum... ?

İlk çıktığından bu yana VW’nin TSI motorlarını takip ediyorum. Epey bir çeşidini de kullanma fırsatım oldu. 1.0TSI motor; 1.tercihi tüketim olan, çoğunlukla şehir içi kullanımı olan ve lpg’siz benzinli motor kullanmak isteyenler için tercih edilesi bir motor. Ancak daha güçlü motor sevenler için aradaki tüketim farkı çok olmadığından VW’nin 1.4TSI 150Hp’lik motoru daha cazip olabilir. Ayrıca silindir hacmine göre tüketimleri mukayese edilince sonuç yine benzer. VW’nin 1.4TSI ve 1.5TSI motorları 1.0TSI’den hacim bazında daha verimli görünüyorlar...
 
Katılım
3 Ocak 2020
Mesajlar
33
Tepki puanı
43
Konum
adana
Aracınız
Civic FC5 2016
elinize sağlık güzel çalışma olmuş. vw yeni motoru 1.5 act ile kıyas yapılabilse çok daha sağlıklı bir kıyaslama olur. 1.0 tsi motor zaten şehiriçi trafik kullanım koşullarına göre dizayn edildiği için civic e göre tasarruflu olması çok normal.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Civic ne yazık ki cvt şanzımanıyla şehir içine pek uygun değil yakıt tüketimi açısından. Burdan da bu sonuç daha iyi çıkmış.

paylaşım için teşekkürler.

CVT şanzımanı vuracaksın uzun yola :D
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Civic ne yazık ki cvt şanzımanıyla şehir içine pek uygun değil yakıt tüketimi açısından. Burdan da bu sonuç daha iyi çıkmış.

paylaşım için teşekkürler.

CVT şanzımanı vuracaksın uzun yola :D
Rica ederim... ???

Bir de Manuel şanzımanlı 1,5T FC5’le test edebilseydik şanzımanın etkisini de görmüş olurduk...

Tamamen CVT kaynaklı mı orasını bilemiyorum ancak şehir içinde dur kalk yada yavaşla hızlan hareketlerinde gaza hafif dokunmakla bile anlık tüketim epey bir yükseliyor. Şehir içi kullanım ve dur kalktaki fazla tüketim bana biraz da torkla ilgili gibi geliyor hocam... ?
Şehirler arası sabit hızda ve gazla fazla oynamadan yapılan sürüşlerde belirttiğiniz gibi oldukça verimli yürüyor CVT’li 1,5T motor. ???
 
S

Silinen üye 20336

Guest
elinize sağlık güzel çalışma olmuş. vw yeni motoru 1.5 act ile kıyas yapılabilse çok daha sağlıklı bir kıyaslama olur. 1.0 tsi motor zaten şehiriçi trafik kullanım koşullarına göre dizayn edildiği için civic e göre tasarruflu olması çok normal.
Teşekkür ederim. ??

Teknik denklik açısından elbette daha uygun olur haklısınız.
Aslında “1.5TSI DSG’li sedan bir C sınıfı otomobille” şehir içi ve şehir dışında test edebilsek teknik olarak daha denk iki otomobili mukayese etmiş oluruz da 1.0TSI DSG tesadüf edince fikir vermesi açısından test edip sonuçları görmek istedim.

FC5 1.5T CVT’ye denk olabilecek satışı devam eden bildiğim tek C sınıfı sedan otomobil Octavia 1.5TSI Act DSG mevcut. Sıfır km liste fiyatına baktım şimdi; En üst donanımlısı 199.300 TL ve Panoramik Cam Tavan ile Özel renk opsiyonu ilave edilirse 5,5-6 bin TL daha ödemek gerekiyor. Civic sedan 1.5T CVT Executive + ‘ın sıfır km liste fiyatı ise 193.400 TL. Fiyat olarak 12 bin TL civarı avantajı görünüyor Honda’nın.

Bu arada şimdi baktım da;
Golf 1.0TSI DSG Highline(2019) sıfır km liste fiyatı 203.800 TL ve Golf 1.5TSI Act DSG Highline(2020) sıfır km fiyatı ise 251.000 TL.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
rampa iniş araçlar nasıl 10 lt yakıyor acaba bu acıklayabilir misin? bu veriler gerçekçi durmuyor.
İki aracın da yol bilgisayarlarına ait ekran fotoğrafları var konuda. İlave edebileceğim başka bir bilgi yok maalesef. Bazı detayları gözden kaçırmışsınız sanırım...

Ortalama hızlara dikkat etmenizi önerebilirim. 16-17 km/saat ortalama hızlar söz konusu ve tamamen şehir içi trafiği. Rampa iniş ama trafikten fırsat bulup inebilirsen. ? Yokuşun tepesinden aracı aşağıya bırakıyoruz gibi bir resim gelmesin aklınıza.

3 sürüşün birincisi zaten günün ilk çalıştırması yani soğuk motor. Diğer 2’sinde de sürüşler soğuk motorla başladı çünkü sürüşler arası epey bir durdu araçlar.

Son olarak da sürüşler kısa mesafe ve bildiğiniz üzere mevsim kış olduğundan soğuk hava motorların optimum çalışma sıcaklıklarına gelme sürelerini uzatıyor. Bu da ilave yakıt tüketimi olarak yansıyor.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Benim kuzenimde 1,0 tsi golf dsg vardı şimdi tiguan aldı. Golf ile şehir içi 7,5lt civarında tüketimi vardı pompada. Şehir dışında 4,9 -5lt gibiydi.

Bende şu an 1,2 tsi polo dsg var. Hava sıcaklığı 0'a yakın. Yani yeterince soğuk. 110km şehir içi kullanımımda (5 günlük) 7,3lt yaktı. Deneme amaçlı aracı kullanmıştım geçen hafta. Uzun yol denemedim. Start-stop aktifti.

Şunu belitrmek isterim start-stop tüketimi inanın çok etkiliyor. Start-stop kapalıyken polo ile 9lt'lere çıkıyor tüketim. Trafik yoğunluğunun olduğu yerlerde start-stop gerçekten fark ediyor.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst