Fc5 LPG Güncelleme Modu Farkı

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Artı olarak.
Yaz-Kış lpg gazının bütan ve propan oranları değişir.
Hava ise kışın daha yoğun. Yazın ise daha hafif olur. Nemli ve yağışlı havalarda birim oksijen artar.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Maltepe/İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşlar dün 109 TL ye fulledigim 32 litrelik lpgden bugun 70 km de ilk diş düştü lpg güncellemesi(tuşa basarak 7 sn) yaptıktan sonra durum bu bakalım depo kaç km götürecek,paylaşacağım..
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20181204_010543.jpg
    IMG_20181204_010543.jpg
    972.1 KB · Görüntüleme: 41

kayhanbozkus

0
Yönetici
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,335
Tepki puanı
1,100
Yaş
35
Konum
Ankara
Bakin bilmiyorum daha once otomatik vites arac kullandiniz mi fakat fc5 cvt sanziman cok farkli bir sistem. Ozellikle aracta devri ayarlamakta ben cok zorlaniyorum. Fakat abim aldigimiz gunden beri hic zorlanmadan yağ gibi kullaniyor. Ben kullandigimda mesela menzil dusuyor. Ama abim kullandiginda daha fazla yol katediyor. Demem o ki kullanim cok onemli 3000 deviri gecmemeye calisiyorum bazen yoldan cok devir saatine baktigimin farkina bile variyorum :) dedigimi uygulayin biraz dikkat edin kullanim seklinize devirsiz kullanmaktan kacinin bir de o sekilde bakin tuketim verilerinize iyilesme olacaktir.



ES7 - FB7 - FC5

#06AFM316
 
Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Maltepe/İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşlar dün 109 TL ye fulledigim 32 litrelik lpgden bugun 70 km de ilk diş düştü lpg güncellemesi(tuşa basarak 7 sn) yaptıktan sonra durum bu bakalım depo kaç km götürecek,paylaşacağım..
2. Diş te 60 km sonra düştü suan değerler çok güzel 2 dişle 130 km yaptım inşallah depo sonunda 300 ü rahat göreceğime inanıyorum :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20181204_034621.jpg
    IMG_20181204_034621.jpg
    2.2 MB · Görüntüleme: 33

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,970
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
@ottoyusuf @h.k_ahmet

Arkadaşlar bu dediğiniz etkenler için yeniden ayar yapılmasına gerek yok . Normal şartlarda doğru ayar bir kez yapılır ve bundan sonrasını araçlarımızda bulunan lambda sensörü yani oksijen sensörü ayarlar. Lambda sensörü aracın egzozunda bulunur ve motordan çıkan egzoz gazını ölçerek karışımın zengin veya fakir olduğunu algılayıp motor ecusüne doğru yakıt miktarını ayarlaması için sürekli bilgi gönderir. Eğer doğru karışım değilse arıza lambanız yanar.

Şimdi sizin sorunuza gelelim, "Ayar yapılınca neden düzeliyor? "
Eğer yapılan ayar lambda sensörünün düzenleyemeyeceği kadar bozuksa veya enjektörler birbiri ile senkronize çalışmıyorsa, yani dört enjektörden de aynı miktarda gaz gitmiyorsa, zaten arıza lambanızda yanmış olacaktır.
Şimdi sizinde dediğiniz gibi ayar yapılması gerekiyor. Fakat ayarınız "Farklı petrolden gaz aldım veya filtre değiştirdim " sebepleri yüzünden bozulmadı. Daha önce yaptırdığınız ayar doğru olmadığı için arıza lambanız yandı. Ayarınız doğru yapılmazsa arıza lambanız tekrar yanacak ve yine lpgcinizin yolunu tutacaksınız.

Yılda iki kez ayar yaptırmak sizin kararınız ama arıza lambanız yanmıyorsa herhangi bir ayara gerek yok. Paranızı boşa harcamayın, sağlıcakla kalın...

LG-D802 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Maltepe/İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
188
Tepki puanı
106
Konum
ANKARA
Benim arıza ışığı yanmadı hiç bir zaman ama dediğim gibi ben bu ayarın çeşitli sebeplerle bozulduğunu düşünüyorum. Bu ayarın bozulması sonucu aracın çekişten düştüğü durumlar bile olabiliyor. Düzenli şekilde yakıt harcamamı kontrol eden biri olarak aldığım km de anlamlı bir düşüş olduğu zaman ilk bakacağım şey gaz ayarı oluyor.
 
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
188
Tepki puanı
106
Konum
ANKARA
Bakin bilmiyorum daha once otomatik vites arac kullandiniz mi fakat fc5 cvt sanziman cok farkli bir sistem. Ozellikle aracta devri ayarlamakta ben cok zorlaniyorum. Fakat abim aldigimiz gunden beri hic zorlanmadan yağ gibi kullaniyor. Ben kullandigimda mesela menzil dusuyor. Ama abim kullandiginda daha fazla yol katediyor. Demem o ki kullanim cok onemli 3000 deviri gecmemeye calisiyorum bazen yoldan cok devir saatine baktigimin farkina bile variyorum :) dedigimi uygulayin biraz dikkat edin kullanim seklinize devirsiz kullanmaktan kacinin bir de o sekilde bakin tuketim verilerinize iyilesme olacaktir.



ES7 - FB7 - FC5

#06AFM316
Üstat cvt de bu devir olayı büyük sıkıntı. O nedenle 3000 devir olayına çok fazla aldırış etme. Bu araçtaki olay ani hızlanmalardan kaçınmak.
 
Geri
Üst