Civic FD6 Fc5'den fd6'ya dönüş..

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Adım adım cevaplayayım,
- Motor kulağını servisten başka bir yerde değiştirmeyin, gerekirse kampanya dönemini bekleyin ama hatırladığım kadarı ile motor kulaklarında sürekli bir %30 indirim var olarak biliyorum, servisle görüşün. Motorun dizel gibi çalışması sadece kulak değil subap ayarsızlığında da olabilir, bence mutlaka güvenilir bir ustada subap ayarı yaptırın.
- Hararet göstergesinin 3-4 diş yükselip geri düşmesi termostat olabilir ama muhtemelen antifrizde değişmemiş olabilir, antifrizi yenileyip termostatı temizleyip test ederseniz daha mantıklı olur. Termostat pek arıza yapan bir parça değil. Değiştireceksenizde orjinal harici kesinlikle termostat kullanmayın, forumda FB7de farklı marka takıp garip sorunlarla uğraşan bir kullanıcı vardı, servisten orjinal termostat alana kadar çözüm bulamamıştı.
- Rot mili için orjinal parça yerine 555 veya blueprint markalarını da kullanabilirsiniz, ayrıca sadece rot milini değiştirmeyin rot başı ile takım olarak değiştirin, hatta ön-arka Z rotları değiştirmeniz uzun vadeli faydalı olacaktır. Aslında bence en mantıklısı direksiyon kutusunu revize ederken genelde rotlarda birlikte söküldüğü için onları da o sırada değiştirtin, tek seferde halletmiş olursunuz.
- Direksiyondaki sürtünme sesleri amortisör kule bilyaları kaynaklı da olabilir, normalde 10 yılı geçirmeden yağlanması lazım, uzun süre yağsız kalınca yağlansa da ses gitmiyor. Ama onunda SKF üretimi kaliteli alternatifleri mevcuttu, tabi şu anda piyasada ilginç bir kaliteli parça sorunu da var. Unutmadan amortisör körüklerininde yırtık olma ihtimali yüksektir, onları da kule bilyalarını yağlatırsanız değiştirtin.
- Motor yağı daha önce 5w30 ise onunla devam edin, bence 10w40 yakıt tüketimini arttıran kalın bir yağ, ben Motul 5w30 Econergy'i nerdeyse 50bin km çok sorunsuz kullanmıştım ve sessizlik olarakta memnundum.
- Son olarak yetkili servis harici özel servisler orjinal parça kullandığına pek inanmıyorum, kontrol ettiğim bir çok kişide imitasyon parça kullanıldığını gözlemledim, bu açıdan motorla ilgili kritik parçalarda servis kampanyalarını bekleyip hareket etmenizi öneririm.
Adım adım cevaplayayım,
- Motor kulağını servisten başka bir yerde değiştirmeyin, gerekirse kampanya dönemini bekleyin ama hatırladığım kadarı ile motor kulaklarında sürekli bir %30 indirim var olarak biliyorum, servisle görüşün. Motorun dizel gibi çalışması sadece kulak değil subap ayarsızlığında da olabilir, bence mutlaka güvenilir bir ustada subap ayarı yaptırın.
- Hararet göstergesinin 3-4 diş yükselip geri düşmesi termostat olabilir ama muhtemelen antifrizde değişmemiş olabilir, antifrizi yenileyip termostatı temizleyip test ederseniz daha mantıklı olur. Termostat pek arıza yapan bir parça değil. Değiştireceksenizde orjinal harici kesinlikle termostat kullanmayın, forumda FB7de farklı marka takıp garip sorunlarla uğraşan bir kullanıcı vardı, servisten orjinal termostat alana kadar çözüm bulamamıştı.
- Rot mili için orjinal parça yerine 555 veya blueprint markalarını da kullanabilirsiniz, ayrıca sadece rot milini değiştirmeyin rot başı ile takım olarak değiştirin, hatta ön-arka Z rotları değiştirmeniz uzun vadeli faydalı olacaktır. Aslında bence en mantıklısı direksiyon kutusunu revize ederken genelde rotlarda birlikte söküldüğü için onları da o sırada değiştirtin, tek seferde halletmiş olursunuz.
- Direksiyondaki sürtünme sesleri amortisör kule bilyaları kaynaklı da olabilir, normalde 10 yılı geçirmeden yağlanması lazım, uzun süre yağsız kalınca yağlansa da ses gitmiyor. Ama onunda SKF üretimi kaliteli alternatifleri mevcuttu, tabi şu anda piyasada ilginç bir kaliteli parça sorunu da var. Unutmadan amortisör körüklerininde yırtık olma ihtimali yüksektir, onları da kule bilyalarını yağlatırsanız değiştirtin.
- Motor yağı daha önce 5w30 ise onunla devam edin, bence 10w40 yakıt tüketimini arttıran kalın bir yağ, ben Motul 5w30 Econergy'i nerdeyse 50bin km çok sorunsuz kullanmıştım ve sessizlik olarakta memnundum.
- Son olarak yetkili servis harici özel servisler orjinal parça kullandığına pek inanmıyorum, kontrol ettiğim bir çok kişide imitasyon parça kullanıldığını gözlemledim, bu açıdan motorla ilgili kritik parçalarda servis kampanyalarını bekleyip hareket etmenizi öneririm.
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim hocam Allah razı olsun dediklerinizi tek tek dikkate alıcam tecrübenize güveniyorum. Önemli parçaları servisten alma fikri de canlandı kafamda. İnce eleyip sık dokuyarak fd6'yı sıfır kondisyonuna getireceğim inşallah.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
İlk defa dışarda orjinal parça olmadığına inan biriyle karşılaşıyorum ve hak veriyorum ama insanlar hala dışarda orjinal var deyip yaptırıp daha fazla para harcadıklarının farkında değiller lakin bizim milleti inandıramıyorsun bu duruma

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Buji ve motor kulağı başta olmak üzere çevremde ve forumda birçok kişinin imitasyon parça olayı ile karşılaştığını gözlemledim, araştırmalarım sonrası da Honda'nın Fabrika ve servis harici hiçbir kişi ve kuruma toplu parça temin etmediğini öğrendim. Bu nedenle piyasada satılan parçaların imitasyon olma ihtimalleri yüksek ihtimal.
 
Katılım
5 Haz 2019
Mesajlar
278
Tepki puanı
211
Konum
izmir
Aracınız
Civic FC5 2019
Hocam zaten motor kulağını değiştirmişler ama yan sanayi taktıkları için bir işe yaramıyor araba dizel gibi sarsıntılı çalışıyor, motor sürekli soğuk bazen 3-4 diş yükseliyor sonra geri düşüyor termostat kesin arızalı, motor soğukken stop edecekmiş gibi oluyor subap ayarı bozuk ve araba gitmiyor bujiler de hic değişmedi sanıyorum. Yetkili servise gidecektim ama sadece rot miline 2.500 TL deyince vazgeçtim. Adana'da Yılmaz Honda varmış orjinal parça kullanıyormuş herkes orayı önerdi telefonla görüştüm ikna oldum gibi. Muhtemelen direksiyon kutusunu da revizyon yaptırırım hocam bazen sola çevirirken direksiyonu bayağı bir sürtme sesi geliyor sonra o ses gidiyor sağa çevirirken geliyor ama şu an kendi kendine geçti nasil oldu anlamadım :) 6 bin TL'ye kendimi hazırladım inşallah daha fazla çıkmaz. Fd6 için 10-40 motor yağı diyorlar ama ben 10-40'a karşıyım önce ki sahipleri 5-30 koymuş bende 5-30'dan devam etmeyi düşünüyorum km 196 bin'de.
bende 2p01 model clio vardı, heraret yükselip düşüyordu, meğerse contada sızıntı varmış. conta değişip, kapak taşlandı. conta testi yapılınca arıza tespit edildi. Ucuz bir test

MI 6X cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Tem 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
5
Konum
Antalya
Şunu diyebilirim FD6 nın üstüne cıkan kasa yok. hiç sorunsuz bindim gittim fc5 aldım sıfır almaz olaydım sorun bitmiyor. fc5 satıp cok temi beyaz renk 2011 yada 12 cıkışlı otomatik vites bir fd6 alcam hayatımın en büyük hatasıydı fc5.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
994
Tepki puanı
479
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Şunu diyebilirim FD6 nın üstüne cıkan kasa yok. hiç sorunsuz bindim gittim fc5 aldım sıfır almaz olaydım sorun bitmiyor. fc5 satıp cok temi beyaz renk 2011 yada 12 cıkışlı otomatik vites bir fd6 alcam hayatımın en büyük hatasıydı fc5.
Ne gibi problemler yaşadınız model ve km kaçta hocam

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
994
Tepki puanı
479
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Buji ve motor kulağı başta olmak üzere çevremde ve forumda birçok kişinin imitasyon parça olayı ile karşılaştığını gözlemledim, araştırmalarım sonrası da Honda'nın Fabrika ve servis harici hiçbir kişi ve kuruma toplu parça temin etmediğini öğrendim. Bu nedenle piyasada satılan parçaların imitasyon olma ihtimalleri yüksek ihtimal.
Yıllardır herkese bunu izah etmeye çalışıyorum anlaşmaları gereği yapamazlar bunu yoksa farları bile Honda kendi üretmeyiyor taşeron yapıyor camlarınıda şişe cam yapıyor gidin şişecamdan cam alın ama Honda logolu cam kadar kaliteli değildir fark edersiniz zaten

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Herkese merhaba, araba bakımdan çıktı sonuca inanamadım resmen araba çok tok çok sessiz oldu. Sessizlikten kastım yalıtım anlamında değil tabi ki alt takım motor anlamında ? Harareti bir türlü yükselmeyen sürekli soğuk motordan, yolda dağılacak gibi ses gelen alt takımdan, rölantisi deniz gibi dalgalı olan, 90 km hızdan sonra gitmek istemeyen, tir titreyen stop eden araba şu an resmen ikinci baharını yaşıyor. Alt takım komple değişti, motul eco energy 5-30 yağ tüm filtreler, bujiler, fren hidroliği, antifriz, subab ayarı, şanzıman yağı şanzıman filtresi, boğaz kelebeği temizliği, yağlı motor kulağı, dağılan bilya, termostat derken 7.150 TL'ye araba sıfır kondisyonuna geldi alır almaz lastikleri de dunlop ile sıfırlamıştım zaten. Adana ve civarındaki arkadaşlara Honda Yılmaz'ı öneririm memnun kaldım ve bütün parçalar orjinal kullanıldı. En büyük korkum yan sanayi ya da sahte parça kullanılmasıydı ama ilk defa özel servisin orjinal parça alıp kullandığını gördüm. Parçaları servisten değil servisin aldığı yerden alıyoruz dediler ayrıntısını bilemiyorum ama ambalajları bizzat önümde açarak gösterdiler ben tatmin oldum zaten bakımı da yaptırdım bu yüzden. Şu an araba çok iyi oldu ama bu defa da 120 civari hizlarda rüzgar sesi biraz fazla geliyor sanki fitiller de eskimiş sanırım ?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Herkese merhaba, araba bakımdan çıktı sonuca inanamadım resmen araba çok tok çok sessiz oldu. Sessizlikten kastım yalıtım anlamında değil tabi ki alt takım motor anlamında ? Harareti bir türlü yükselmeyen sürekli soğuk motordan, yolda dağılacak gibi ses gelen alt takımdan, rölantisi deniz gibi dalgalı olan, 90 km hızdan sonra gitmek istemeyen, tir titreyen stop eden araba şu an resmen ikinci baharını yaşıyor. Alt takım komple değişti, motul eco energy 5-30 yağ tüm filtreler, bujiler, fren hidroliği, antifriz, subab ayarı, şanzıman yağı şanzıman filtresi, boğaz kelebeği temizliği, yağlı motor kulağı, dağılan bilya, termostat derken 7.150 TL'ye araba sıfır kondisyonuna geldi alır almaz lastikleri de dunlop ile sıfırlamıştım zaten. Adana ve civarındaki arkadaşlara Honda Yılmaz'ı öneririm memnun kaldım ve bütün parçalar orjinal kullanıldı. En büyük korkum yan sanayi ya da sahte parça kullanılmasıydı ama ilk defa özel servisin orjinal parça alıp kullandığını gördüm. Parçaları servisten değil servisin aldığı yerden alıyoruz dediler ayrıntısını bilemiyorum ama ambalajları bizzat önümde açarak gösterdiler ben tatmin oldum zaten bakımı da yaptırdım bu yüzden. Şu an araba çok iyi oldu ama bu defa da 120 civari hizlarda rüzgar sesi biraz fazla geliyor sanki fitiller de eskimiş sanırım ?
Hayırlı olsun hocam :)
Kullandıkları parçaların etiket fotolarını çekebilseydiniz parça konusunda teyit olurdu ama her halikarda parçanın yenilenmesi sizi istenilen sonuca ulaştırmışsa ne güzel, güzel günlerde sorunsuz ve huzurlu kullanmanız dileğiyle :)
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Hayırlı olsun hocam :)
Kullandıkları parçaların etiket fotolarını çekebilseydiniz parça konusunda teyit olurdu ama her halikarda parçanın yenilenmesi sizi istenilen sonuca ulaştırmışsa ne güzel, güzel günlerde sorunsuz ve huzurlu kullanmanız dileğiyle :)
Hocam çok teşekkür ederim fotoğraf çekmeye fırsat olmadı kutular honda barkodlu jelatinli bire bir paketlerdi ama imitasyon olamaz mı olabilir zaman geçtikçe yaşayıp görücez inşallah kötü bir tecrübe olmaz ? Yapılan tüm işlemlere 1 yıl garanti veriyorlar biraz da bu garanti kısmına güveniyorum açıkçası.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
Hayırlı olsun kardeşim güle güle bin.
Araçta ki ruzgar sesi vs çok takılma... 15 yıllık araç, o sesleri bitirmek için kendini bitirirsin.. ufaktan aç müziği devam et yoluna ?
 
Geri
Üst