Civic FD6 Fd6 2012 rolenti düşüp stop ediyor...

Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
38
Tepki puanı
18
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2012
Selamın aleyküm Arkadaşlar.
Aracım 2012 elegance otomatik brc tüplü 100000 binde.aracı 1 ay önce aldım bakıma da görürücem.bugün aracı çalıştırdım ısındı gaza geçti 10 metre gittim frene bastım rolenti düştü stop etti.bu neden olabilir? Bu arada rolenti benzinde de gazda da durmak için frene bastığımda 600 devire kadar düşüp sonra 800 e geliyor.yani normale dönüyor.ilk defa bugün ilk çalıştırma sonrası stop etti? Bakıma götürmüşken yaptırmak isiyorum.boşuna işlem yaptırmak istemiyorum.başına gelen arkadaşlar nasıl çözüm buldunuz?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Selamın aleyküm Arkadaşlar.
Aracım 2012 elegance otomatik brc tüplü 100000 binde.aracı 1 ay önce aldım bakıma da görürücem.bugün aracı çalıştırdım ısındı gaza geçti 10 metre gittim frene bastım rolenti düştü stop etti.bu neden olabilir? Bu arada rolenti benzinde de gazda da durmak için frene bastığımda 600 devire kadar düşüp sonra 800 e geliyor.yani normale dönüyor.ilk defa bugün ilk çalıştırma sonrası stop etti? Bakıma götürmüşken yaptırmak isiyorum.boşuna işlem yaptırmak istemiyorum.başına gelen arkadaşlar nasıl çözüm buldunuz?
Aracın geçmişini bir sorgulayın. Subap ayarı, lpg filtresi ve ayarı daha önceden sıkıntısı varmı vs.
Ben sizin yerinizde olasam. Yeni aldığınız için. Önce bir subap ayarı yaptırırım. Devamında bobin, buji kontrolü. Arıza kodu taraması yapılır. Benzinde bir kaç gün sürerek test edilir. Düzelmediyse boğaz kelebeği temizliği yapılır. Sonra adaptasyon uygulanır. Lpgden önce aracınız benzinde düzgün çalışması gerekiyor. Problem düzeldikten sonra lpg serüveni başlar. 50 km. benzinde kullanır doğru işin ehli lpg ustasına giderim. Komple bakım yaptırırım. Gaz filtresi, regulatör, kelepçeler, lpg ayarı (yol ayarı ve Afr gibi.) vs.
Ardından gelsin sürüş keyfi.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
38
Tepki puanı
18
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2012
10 bin km önce rutin bakım dışında buji ve kayış değişmiş.bende yetkili servisle görüştüm 100bin bakımı için rutin bakım dışında fren hidroliği ve şanzıman filtresi değişmesi lazım dediler.bende ek olarak subap ayarı fiyatı istemiştim (250tl dediler) birde şanzıman yağını istedim (320tl %20indirimliymiş) çünkü bende subap ayarından süphelenmiştim... inşallah bakımdan sonra düzelir. Birde arkadaşlar bu fren hidroliğini değişmeme gerek var mı ki? Ben frenlerde bir sorun görmüyorum ama ?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
10 bin km önce rutin bakım dışında buji ve kayış değişmiş.bende yetkili servisle görüştüm 100bin bakımı için rutin bakım dışında fren hidroliği ve şanzıman filtresi değişmesi lazım dediler.bende ek olarak subap ayarı fiyatı istemiştim (250tl dediler) birde şanzıman yağını istedim (320tl %20indirimliymiş) çünkü bende subap ayarından süphelenmiştim... inşallah bakımdan sonra düzelir. Birde arkadaşlar bu fren hidroliğini değişmeme gerek var mı ki? Ben frenlerde bir sorun görmüyorum ama ?
> Güzel bakımları yakın zamanda yapılmış. Subap ayarından sonra benzinde test edilmeli.
> Fren hidroliği zamanla özelliğini kaybeder. Rengi koyulaşır. Yağ zamanla nem miktarı artar. Bu durum elektronik kalem vasıtası ile bilinir. 4 ışığı var yeşilden kırmızıya doğru. Tevafuk yeni hidrolik yağı değiştirdim. Ne olur olmaz diye fotoğraf çekmiştim. Elektronik kalemle yağın durumuna bakıyorlar, deyince ayrıca soru soruyorlardı. Nasıl kalem diye? Alın size kalem.
Bizim yağ kırmızıya dayanmış, frende sıkıntı hissetmediğim halde! Bizde değiştiriverdik. DSC_0029.jpeg

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Konum
izmir
Aracınız
Civic FD6 2008
aynı sorun bende de mevcut akü değişimine kadar neler yapmadım ki ama problemi bulamadım biraz önce başka bir konuda arkadaş oksijen sensörünü temizlemekle ilgili yazısında stop etme problemi olur diye eklemiş onuda temizleyecem bakalım ne olacak
Selamın aleyküm Arkadaşlar.
Aracım 2012 elegance otomatik brc tüplü 100000 binde.aracı 1 ay önce aldım bakıma da görürücem.bugün aracı çalıştırdım ısındı gaza geçti 10 metre gittim frene bastım rolenti düştü stop etti.bu neden olabilir? Bu arada rolenti benzinde de gazda da durmak için frene bastığımda 600 devire kadar düşüp sonra 800 e geliyor.yani normale dönüyor.ilk defa bugün ilk çalıştırma sonrası stop etti? Bakıma götürmüşken yaptırmak isiyorum.boşuna işlem yaptırmak istemiyorum.başına gelen arkadaşlar nasıl çözüm buldunuz?

SM-A305F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Tem 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Konum
izmir
Aracınız
Civic FD6 2008
bu arada sorunun ne olduğunu bulabildiniz mi acaba ???
aynı sorun bende de mevcut akü değişimine kadar neler yapmadım ki ama problemi bulamadım biraz önce başka bir konuda arkadaş oksijen sensörünü temizlemekle ilgili yazısında stop etme problemi olur diye eklemiş onuda temizleyecem bakalım ne olacak

SM-A305F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

SM-A305F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
38
Tepki puanı
18
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2012
Sorunu çözüldü...
Subap ayarı, kesinlikle yetkili serviste 250 TL zaten özel servisle aynı fiyat.
Subap ayarından sonra direk LPG ayarı yaptırman gerekli yoksa motor ağrıza lamban yanar.çünkü hava karışımını ayarlayamyor LPG o yüzden şart.zaten hava karışımı dengesiz olduğu için stop ediyor.
Bunları yaptır %90 düzelir.
 
Geri
Üst