fd6 otomatik sürüş hakkında

Katılım
22 Şub 2020
Mesajlar
175
Tepki puanı
22
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
bu konuyu bir kere daha açmıştım ancak cevap alamadım sizlerin değerli bilgisine ihtiyacım var bu konuda ehliyetim olmadığı için aracı babam sürüyo bu aralar ancak ne kadar desemde her defasında aracı r konumunda geri geri giderken tam durmadan d ye alıp devam ediyor bir sıkıntısı olurmu ileriki dönemlerde bu durumunn
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Sürekli yaparsa uzun vadede tork konvertörüne veya 1.vites dişlisi-balatalarına zarar verme ihtimali yüksek, bunun etkisini 5-10bin km.de çıkmaz ama ilerleyen yıllarda kendini belli eder.
Çünkü araç Rde bir geri ivmeye sahipken vites Dye alınınca aracın geri gitme hareketinin kuvveti ve ileri gitme ivmesinin toplam kuvveti olduğu gibi şanzımana yüklenir. Manuel bir araçta bu kuvvet genelde debriyaj baskı-balataya biner ancak otomatik şanzımanda kalkışta bu kuvvet özellikle tork konvertörüne biner ve tork konvertörü zorlanır. Zaten tork konvertörlü otomatik araçlarda parçanın ömrünü azaltmamak için ani ve patinajlı kalkıştan uzak durulması tavsiye edilir.
 
Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
69
Tepki puanı
33
Konum
İzmir Buca
Aracınız
Civic FD6 2011
Benim uygulamam şu şekil "R"konumundayken aracı durduktan sonra vites geçişi yapıyorum vites geçişlerini yavaş yapıyorum ve şanzımana yük bindirmemeye dikkat edin.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst