fd6 rölanti düşmesi

Katılım
22 Şub 2020
Mesajlar
175
Tepki puanı
22
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
beyler herkese hayırlı ramazanlar fd6 otomatik aracımda her fan açtığında rölanti düşüyor 500 600 lere kadar hissediliyo bide sübap ayarı da yaptırdım ama böyle oluyo hep
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
şimdi bu resimdeki gaz kesici filtremi oluyo , bunun tıkanıklık yapması regülatörün basıncını da etkiliyomuş öğrendiğim kadarıyla
Hocam bu Zavoli sistemine ait. Brcde biraz daha farklı olabilir.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
612
Tepki puanı
130
Konum
Osmaniye
Brc de neredeyse aynı filtre ve evet ben bunu 70bin km sonra fark ettim bu basıncı düşürüp duruyordu, değişip ayarı yapılınca sorunum çözüldü. Yaklaşık 3 hafta oldu sorun yok.
Not: orjinalin üstünde brc falan yazıyor çıkanın üstünde bir şey yazmıyordu.

Honda civic Fb7 aracından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
612
Tepki puanı
130
Konum
Osmaniye
o zaman servisime gidip gaz kesici filtrenin tıkanık olup olmadığını kontrol ettiriyim basit bir işlem gibi
İşlem normal LPG filtresi değişimi gibi basit bir işlem, hiç değişmediyseniz bence değiştirebilirsiniz brc için ayar ile birlikte 40 TL ödedim. Tabi burası küçük bir ilçe işçilik farklı olabilir. Faydasını göreceğinizi düşünüyorum.

Honda civic Fb7 aracından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
334
Tepki puanı
234
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Bu rolanti düşmesinin gaz kesiciyle bir alakası olacağını sanmıyorum. Gaz kesici filtreyi bende işgüzarlık edip değiştim. Tertemiz tıkanacak bir durumu yok. Benim gaz kesici filtreyi değiştikten sonra da rolantide düşüp kalkma oluyordu. Benim araçta akü voltajını ölçen bir cihaz sürekli takılı, bu rolanti düşmesi genelde elektriksel bir yüklenmeden sonra oluyor. Örnek olarak anlatacak olursam mesela şarj dinamosu şarj etmezken aracın voltajı 12.5 civarında geziyor. Bu esnada kırmızı ışıkta durdunuz ve cam açtığınızda araç elektrik ihtiyacını karşılamak için motora yük bindirip şarj dinamosunu aktif ettiği esnada rolanti düşüp çıkıyor. Kimisi bu sorunu şarj konjektörünü değişip çözdüğünden bahsediyor, kimisi subap ayarı ile, kimisi motor kulağı değişimi ile vs uzayıp gidiyor ama net bir çözüm yok fakat bu işin elektriksel bir sorun olduğuna ben eminim . Çünkü şanrj dinamosuna yük bindiğinde bu dalgalanma yaşanıyor. Herkes fan açınca diyorya işte o esnada şarj dinamosu aktif değilken fan açılıncada şarj dinamosu aktif olduğunda rolantide titreme oluyor. Çözümü aramadım ciddi anlamada ama net bulanda görmedim.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,129
Çözümler
4
Tepki puanı
3,258
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Bu rolanti düşmesinin gaz kesiciyle bir alakası olacağını sanmıyorum. Gaz kesici filtreyi bende işgüzarlık edip değiştim. Tertemiz tıkanacak bir durumu yok. Benim gaz kesici filtreyi değiştikten sonra da rolantide düşüp kalkma oluyordu. Benim araçta akü voltajını ölçen bir cihaz sürekli takılı, bu rolanti düşmesi genelde elektriksel bir yüklenmeden sonra oluyor. Örnek olarak anlatacak olursam mesela şarj dinamosu şarj etmezken aracın voltajı 12.5 civarında geziyor. Bu esnada kırmızı ışıkta durdunuz ve cam açtığınızda araç elektrik ihtiyacını karşılamak için motora yük bindirip şarj dinamosunu aktif ettiği esnada rolanti düşüp çıkıyor. Kimisi bu sorunu şarj konjektörünü değişip çözdüğünden bahsediyor, kimisi subap ayarı ile, kimisi motor kulağı değişimi ile vs uzayıp gidiyor ama net bir çözüm yok fakat bu işin elektriksel bir sorun olduğuna ben eminim . Çünkü şanrj dinamosuna yük bindiğinde bu dalgalanma yaşanıyor. Herkes fan açınca diyorya işte o esnada şarj dinamosu aktif değilken fan açılıncada şarj dinamosu aktif olduğunda rolantide titreme oluyor. Çözümü aramadım ciddi anlamada ama net bulanda görmedim.
Akülerimizin 45 amper oluşunun bunda payı var mıdır bilmiyorum. Benim şahsi fikrim olabileceği yönünde.
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
334
Tepki puanı
234
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Akülerimizin 45 amper oluşunun bunda payı var mıdır bilmiyorum. Benim şahsi fikrim olabileceği yönünde.
Bendeki akü 60 amper ve 3 aylık akü. Daha önce facebook gruplardan birinde şarj konjektörü değişip bu sorunu çözen okumuştum. Ama kesin bir bilgi değil herkes farklı şekilde çözmüş.
 
Geri
Üst