fd6 titreme problemi (alternatör devreye girdiğinde)

Katılım
17 Mar 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
7
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım.

Öncelikle Honda yetkili serviste şarj dinamosu regülatörüm tamir oldu fakat bu problemi çözmedi. Aküyü de geçen ay değiştirdik. Aracımın çakmaklığında takılı olan voltaj ölçer ile baktığımda araç çalışır vaziyette 14.3V akım alıyorum. Sabit hızda bir süre yol yapınca voltaj 12.8V'a sabitlenip alternatör şarj etmeyi azaltıyor. Bu durumun normal FD6 işleyişi olduğunu iletti Honda Yetkili Servis.

Örneğin kırmızı ışıkta durdum, direksiyonu çevirdim yada far açtım yük getirecek herhangi bir şey yaptım. Voltaj 12.8'den 14.4'e gelip alternatör devreye giriyor. Bu senaryo yaşandığında bazen yoğun sarsıntı hissediyorum 1 saniyelik. Bu sarsıntıyı yavaş hızda arabayı park ederken falan direksiyon manevraları esnasında da yaşamaya başladım. LPG takılalı 3 ay oldu, BRC Comfort, gaz ayarı düzgün deniyor. Motor sesinde de eskiden olmayan az da olsa bir dikiş makinası sesi duyuyorum. Tüm bunlar sübap ayarına mı işarettir var mı bu durumu açıklayabilecek?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Foruma hoşgeldiniz :) Forum kuralları gereği linkteki tanışma başlığında kendinizi kısaca tanıtırsanız seviniriz :) https://www.civictr.com/forums/tanisma.29/

Subap ayarı yaptıralı en son ne zaman oldu? Taktırdığınız akü kaçlık?
FD6 araçta düşük akü kapasitesi ile beraber LPG tesisatı mevcutsa elektriksek yük artışlarını diğer sistemlere hızlı yansıtıyor diyebilirim. FB7 bu konuda daha iyi.
Mesela direksiyonu ani çevirdiğimde veya klima çalıştığı ilk anda aracın ışıklarının zayıfladığını ve rolantinin anlık olarak oynayıp sonra hızlıca toparladığını sürekli gözlemliyordum ancak bu durumlar bana hiç sorun gibi gelmemişti.
 
Katılım
17 Mar 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
7
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
Foruma hoşgeldiniz :) Forum kuralları gereği linkteki tanışma başlığında kendinizi kısaca tanıtırsanız seviniriz :) https://www.civictr.com/forums/tanisma.29/

Subap ayarı yaptıralı en son ne zaman oldu? Taktırdığınız akü kaçlık?
FD6 araçta düşük akü kapasitesi ile beraber LPG tesisatı mevcutsa elektriksek yük artışlarını diğer sistemlere hızlı yansıtıyor diyebilirim. FB7 bu konuda daha iyi.
Mesela direksiyonu ani çevirdiğimde veya klima çalıştığı ilk anda aracın ışıklarının zayıfladığını ve rolantinin anlık olarak oynayıp sonra hızlıca toparladığını sürekli gözlemliyordum ancak bu durumlar bana hiç sorun gibi gelmemişti.

Hoşbuldum hocam, tanıtım yazımı ilettim. Cevabınız için teşekkür ederim. Aslında 60lık akü takmak istediler ama akü haznesi malesef 45lik boyutu kadardı. Üzerinden çıkan akü de 45lik ti. Araçta son 4 yıldır 30.000km kadardır sübap ayarı yapılmadı. Aslında ben bu durumu çok nadir yaşıyordum ama son zamanlarda gözüme batmaya başladı ve şarj dinamom yada akümün bozulmasından endişe ediyorum.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hoşbuldum hocam, tanıtım yazımı ilettim. Cevabınız için teşekkür ederim. Aslında 60lık akü takmak istediler ama akü haznesi malesef 45lik boyutu kadardı. Üzerinden çıkan akü de 45lik ti. Araçta son 4 yıldır 30.000km kadardır sübap ayarı yapılmadı. Aslında ben bu durumu çok nadir yaşıyordum ama son zamanlarda gözüme batmaya başladı ve şarj dinamom yada akümün bozulmasından endişe ediyorum.
Normalde Civiclerin dinamoları pek arıza yapan parçalar değildir, araçta ciddi elektriksel yük üreten bir cihaz yoksa ve serviste tamiratını yapmışsanız çok endişelenmenizi gerektirecek bir durum olduğunu sanmıyorum, ama bir parça arızalanınca sürekli problem çıkaracak hissiyatı oluşuyor maalesef :)
Ama dediğim gibi nerdeyse 60bin km boyunca araç rolantide beklerken ani direksiyon hareketleri ve klima-far açtığımda diğer kısımları etkilediğini, rolantiyi biraz dengesizleştirdiğini farkediyordum ama bir sorun oluşturmadı.
Belirttiğiniz titremeler daha da artarsa müsait vaktinizde aracınıza subap ayarını yaptırmadıysanız bence yaptırıp sonrasında iyi bir LPG ayarı yaptırmanız motor sağlığı ve yakıt açısında faydalı olacaktır, hem de subap ayarı riskini elimine etmiş olacaksınızdır.
 
Katılım
17 Mar 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
7
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
Sübap ayarını bir yaptırıp gözlemleyeceğim, umarım problemi çözer de uğraşmak zorunda kalmam. Araca yol kamerası ve bluetooth kit aldım montajını kendim yaptım. Umarım bunlar yük çekmiyordur.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Sübap ayarını bir yaptırıp gözlemleyeceğim, umarım problemi çözer de uğraşmak zorunda kalmam. Araca yol kamerası ve bluetooth kit aldım montajını kendim yaptım. Umarım bunlar yük çekmiyordur.
Yük çeker hocam. Yanlış bağlama yapmamak adına elektronik ustası ilede bir görüşebilirsiniz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Sübap ayarını bir yaptırıp gözlemleyeceğim, umarım problemi çözer de uğraşmak zorunda kalmam. Araca yol kamerası ve bluetooth kit aldım montajını kendim yaptım. Umarım bunlar yük çekmiyordur.
Ufaktan da olsa arttırır, ek alet varsa 45ah biraz küçük kalıyor bence :unsure:
 
Katılım
17 Mar 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
7
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
Akım çeken herhangi bir cihaz yokmuş. Corona yüzünden sübap ayarına gidemedim. Şuan klima açınca rolanti 8-10 saniye aralıklarla düşüp yükselme hareketini de yapmaya başladı, durur haldeyken.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Akım çeken herhangi bir cihaz yokmuş. Corona yüzünden sübap ayarına gidemedim. Şuan klima açınca rolanti 8-10 saniye aralıklarla düşüp yükselme hareketini de yapmaya başladı, durur haldeyken.
Subap ayarı ihtiyacı var demekki
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
334
Tepki puanı
234
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Akım çeken herhangi bir cihaz yokmuş. Corona yüzünden sübap ayarına gidemedim. Şuan klima açınca rolanti 8-10 saniye aralıklarla düşüp yükselme hareketini de yapmaya başladı, durur haldeyken.
Yaptırdınızmı subap ayarı. Sorun devam ediyormu. Aynı durum bendede var. Benim motor kulağı oturmuştu ona bağlamıştım bu durumu. Sonra motor kulağını yükseltmek için bir parça koydum altına ve bu titremeden kurtuldum 6 ay falan sonra yine geldi. Şu an motor kulağım sıfır ama yine titreme var. Bende bir ara subap ayarı yaptıracağım bakalım düzelecekmi.
 
Geri
Üst