FK7 kaza ve ön aksam hakkında bilgi?

Katılım
27 May 2019
Mesajlar
28
Tepki puanı
35
Konum
geçerli bir lokasyon
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Merhabalar,

Bugün sabah işe giderken bir kaza yaşadım. Diğer aracı süren arkadaş çocuğunu okula yetiştirecek diye yolcu alan otobüsü sollamaya çalışıyor, o esnada da yan sokaktan (T'nin alt çubuğundan) ben yola çıkıyorum ve benim şeridimde bana vuruyor. Görsellerden gerisini anlayabilirsiniz. Kazada yaralanan vesaire olmadı ancak arabamı hasar servisine (Honda yetkili servisi) götürdüğümde en az 25 - 30 bin liralık hasar bedeline hazır olmam söylendi.
Şimdi konu şöyle, ben arabayı kazadan sonra sürerek (20 km) servise götürdüm. Yürüründe, balansta, motorun çalışmasında (motor sesi ve intake kaza öncesiyle aynı hissiyatta), direksiyon sistemi ve beraberindeki tüm aksamlarda tek bir sorun fark etmedim. Ön tampondaki sensörler dağıldığı için sürücü ekranında sistemi kontrol edin şeklinde iş bu sensörleri ifade eden bir hata görseli vardı. Aracı servise bırakırken kaputu açıp inceleyip görsel almak istedim ancak tahmin edebileceğiniz üzere kaputtaki deformasyondan ötürü açamadık.

Özet olarak, sizce arabada 30 bin liralık hasar var mı yok mu yorumlarınızla destekleyerek paylaşır mısınız? & Güvensizlik halinde eksper ile ilgili bir uygulama biliyor musunuz? (Farklı bir eksper tarafından incelenmesini talep edebiliyor muyum? Mümkünse ben de araç başında olacağım şekilde.)

Konuyu yanlış başlık altına açtıysam kusura bakmayın.

IMG-0165.JPG
"Yerdeki sıvı karşı araçtan"

IMG-0143.JPGIMG-0176.JPG
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Teşekkür ederim.

Eksper çoktan kontrolünü yapmış. 35 bin lira üzerinde hasar göründüğü için sigorta firmasına rapor sunup onay alması gerekiyormuş. Kim bilir kaç gün bekleyeceğiz bunun için.

Yani günün özeti şöyle ki,

Görsellerde gördüğünüz hasarın bedeli 35 bin lira ve eksper bu 35 bin liralık listedeki hiçbir parçayla ilgili kararı değiştirmeden olduğu şekilde onaylıyor.
Servis, listeyi benimle paylaşmalarını istediğimde bunun prosedürlere aykırı olduğunu ifade ediyor ve paylaşmıyor. (Fiyatlar hariç sadece parça listesini istiyorum talebime rağmen)

Ve bir kez daha memlekette insana saygı ve güven şahsım nezdinde sarsılıyor.

Geçmiş olsun.

Vardır servisle eksper arasında da bir danışıklı dövüş.. Sürekli gelip gidiyorlar.. Arabanın %20 ücretinden fazlası sadece bu hasarlı kısımmış demek ki..!!
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Teşekkür ederim.

Eksper çoktan kontrolünü yapmış. 35 bin lira üzerinde hasar göründüğü için sigorta firmasına rapor sunup onay alması gerekiyormuş. Kim bilir kaç gün bekleyeceğiz bunun için.

Yani günün özeti şöyle ki,

Görsellerde gördüğünüz hasarın bedeli 35 bin lira ve eksper bu 35 bin liralık listedeki hiçbir parçayla ilgili kararı değiştirmeden olduğu şekilde onaylıyor.
Servis, listeyi benimle paylaşmalarını istediğimde bunun prosedürlere aykırı olduğunu ifade ediyor ve paylaşmıyor. (Fiyatlar hariç sadece parça listesini istiyorum talebime rağmen)

Ve bir kez daha memlekette insana saygı ve güven şahsım nezdinde sarsılıyor.
Nasıl parçaları soylemiyorlar, hasar danismanina sert çıkın, ayrıca Eksperin araç sahibinin talebi halinde degisecek parçaları size bildirme zorunluluğu var, eğer kaskoyu arayıp islemi bu serviste yaptırmak istemiyorum derseniz ve onaylamazsaniz işlem yapılmaz zaten. Hasar danışmanı size aracınızdaki her işlem hakkında bilgi vermesi gerekli normalde.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Serviste onarım yaptırmak mantıklı, eksperin ve servisin tutumu ise anlatılanlara göre hiç doğru değil, hasarlı ve değiştirilmesi gereken parça bilgisinin tüketiciye verilmesi gerekli, hasar masrafı 20-25000 lira veya birazcık daha fazla çıkabilir Honda nın parçası oldukça pahalı üstelik bu yeni bir model bu durumda çıkan bedel normal, zaten ikinci el honda alacak olanlar eskiden honda kullanıcısı iseler ve 40-50000 liralık hasarın yetkili serviste onarım yapıldığını bildikleri taktirde arabayı satın alırken sorun çıkartmazlar çünki yedek parça fiyatlarının yüksek olduğunu tahmin edeceklerdir bu sebeple kaskodan işlem yaptırıyorsanız zaten hiç üzülmeyin derim.

geçmiş olsun FK7 oldukça sert ve sağlam yapıya sahipmiş öğrenmiş olduk. Hava yastığı açmaması büyük şans olmuş eğer o hava yastığı bir açılsa zaten tek hava yastığı 8-10000 liraya değiştiriliyor ilaveten yolcu hava yastığı patladığı zaman ön camı patlatıyor torpidoyu ön göğsü mahvediyor.

Bende @m2hamid abime katılıyorum fiyat ve parça listesi vermezlerse başka servise gideceğinizi söyleyip rest çekin hatta başka serviste yada rest çekince parça listesini verdikleri zaman başka bir yetkili servisten fiyat karşılaştırması yapın ve listeyi gösterip fiyat sorduğunuz o yetkili servise siz daha ucuza hallederseniz size getireyim arabamı diyin bunları yapan kişileri daha önce tanımışlığım var bunlar hep mümkün.

Kaskonuzda orjinal parça klozu varsa dikkatle takip edin yan sanayi parça takmasınlar bundan sonraki kaskolarda kaskonuzu yaptırırken orjinal parça klozunu mutlaka isteyip ilave ettirin
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Geçmiş olsun sağlığınız daha önemli araç bir şekilde yaptırılır. Servisler her şeyi değişim yönünde işlem yaptıkları için hasar kaydı yüksek çıkıyor maalesef.
 
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
28
Tepki puanı
35
Konum
geçerli bir lokasyon
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Merhabalar,

Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.

40 küsür bin liraya (35,5+işçilik) tekabül edecek şekilde tamir işlemleri başlıyor bu hafta içerisinde. 3-4 parçanın İngiltere'den geleceğini söylediler. 2, 3 hafta civarı sürecek anladığım kadarıyla aracın bana teslim edilmesi.
Değişecek parça listesini ertesi gün eksik evrakları teslim etmeye gittiğimde gösterdiler. Yürür oynar hiç bir parça yok değişecek, zaten fotoğraftan anlamışsınızdır. Değer kaybı da yaptıramayacağım gibi görünüyor çünkü değişecek parçaların çok büyük bir çoğunluğu plastik aksam.

Son durum böyle arkadaşlar. Madem serviste bu kadar bedel gösteriyorlar neden bu paraya ikinci el bmw ya da benzeri sınıfta bir araç almadım diye düşünmüyor da değilim. Audi servisinde çalışan bir arkadaşımız varmış, onunla görüşüp benzer parçaların Audi servisindeki maliyetlerini öğrenmeye çalışacağım. Yaşanacak gelişmeleri buraya aktaracağım.
 
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
28
Tepki puanı
35
Konum
geçerli bir lokasyon
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Tekrar merhabalar,

Hasar görsellerini gösterip aklımda kaldığınca değişecek parçaları paylaştım Audi servisindeki arkadaşa, far 10 gerisi seninkine benziyor ortalama 50 falan tutar dedi. Net fiyat farkını parça listesini aldıktan sonra tekrar soracağım. Bakarsınız Audi'yle hemen hemen aynı servis maliyetlerine tekabül ediyordur, bilmemiz faydamıza olabilir. Nitekim Audi ile yakın bedelleri veriyorsam benzer bir kalite aralığında ürün kullanıyor olmayı beklerim ben de her kullanıcı gibi değil mi?

Ek olarak mümkün mertebe yaşadığınız tüm sorunları paylaşın, aktarın ki yapılan hataları görelim ve müşteriler olarak ortak bilinç yaratalım. Bilinçli ve birbirinin hakkını gözeten tüketiciler olmadığımız müddetçe para takıntılı işletmeler için verdikleri hizmet değil aldıkları para daha çok mana teşkil ediyor olacak.
Honda JP ya da EUdan birkaç bağlantı bulmaya çalışıyorum. Kendim de Japon firmasında çalışıyorum ve Japon mesai arkadaşlarım var, yani global ya da merkez Honda personelleriyle iletişim bir problem değil. Çözemediğimi hissettiğim konularla karşılaştığımda Honda Türkiye'ye değil de global operasyon departmanlarına ulaşmayı düşünüyorum. Neden derseniz, Honda sahiplerinin çoğunun memleketimizdeki servislerle ve Honda Türkiye'nin yaklaşımlarıyla ilgili problemler yaşadığını görüyorum. Türkiye pazarı Honda için ister küçük ister büyük olsun, hiçbir Japon OEM için kendi markalarının altında makul beklentileri karşılayamamak hususu kabullenilebilecek bir durum değil.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Merhabalar,

Bugün sabah işe giderken bir kaza yaşadım. Diğer aracı süren arkadaş çocuğunu okula yetiştirecek diye yolcu alan otobüsü sollamaya çalışıyor, o esnada da yan sokaktan (T'nin alt çubuğundan) ben yola çıkıyorum ve benim şeridimde bana vuruyor. Görsellerden gerisini anlayabilirsiniz. Kazada yaralanan vesaire olmadı ancak arabamı hasar servisine (Honda yetkili servisi) götürdüğümde en az 25 - 30 bin liralık hasar bedeline hazır olmam söylendi.
Şimdi konu şöyle, ben arabayı kazadan sonra sürerek (20 km) servise götürdüm. Yürüründe, balansta, motorun çalışmasında (motor sesi ve intake kaza öncesiyle aynı hissiyatta), direksiyon sistemi ve beraberindeki tüm aksamlarda tek bir sorun fark etmedim. Ön tampondaki sensörler dağıldığı için sürücü ekranında sistemi kontrol edin şeklinde iş bu sensörleri ifade eden bir hata görseli vardı. Aracı servise bırakırken kaputu açıp inceleyip görsel almak istedim ancak tahmin edebileceğiniz üzere kaputtaki deformasyondan ötürü açamadık.

Özet olarak, sizce arabada 30 bin liralık hasar var mı yok mu yorumlarınızla destekleyerek paylaşır mısınız? & Güvensizlik halinde eksper ile ilgili bir uygulama biliyor musunuz? (Farklı bir eksper tarafından incelenmesini talep edebiliyor muyum? Mümkünse ben de araç başında olacağım şekilde.)

Konuyu yanlış başlık altına açtıysam kusura bakmayın.

Ekli dosyayı görüntüle 254549
"Yerdeki sıvı karşı araçtan"

Ekli dosyayı görüntüle 254548Ekli dosyayı görüntüle 254550
Geçmiş olsun. ?
 
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
189
Tepki puanı
157
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
Merhabalar,

Bugün sabah işe giderken bir kaza yaşadım. Diğer aracı süren arkadaş çocuğunu okula yetiştirecek diye yolcu alan otobüsü sollamaya çalışıyor, o esnada da yan sokaktan (T'nin alt çubuğundan) ben yola çıkıyorum ve benim şeridimde bana vuruyor. Görsellerden gerisini anlayabilirsiniz. Kazada yaralanan vesaire olmadı ancak arabamı hasar servisine (Honda yetkili servisi) götürdüğümde en az 25 - 30 bin liralık hasar bedeline hazır olmam söylendi.
Şimdi konu şöyle, ben arabayı kazadan sonra sürerek (20 km) servise götürdüm. Yürüründe, balansta, motorun çalışmasında (motor sesi ve intake kaza öncesiyle aynı hissiyatta), direksiyon sistemi ve beraberindeki tüm aksamlarda tek bir sorun fark etmedim. Ön tampondaki sensörler dağıldığı için sürücü ekranında sistemi kontrol edin şeklinde iş bu sensörleri ifade eden bir hata görseli vardı. Aracı servise bırakırken kaputu açıp inceleyip görsel almak istedim ancak tahmin edebileceğiniz üzere kaputtaki deformasyondan ötürü açamadık.

Özet olarak, sizce arabada 30 bin liralık hasar var mı yok mu yorumlarınızla destekleyerek paylaşır mısınız? & Güvensizlik halinde eksper ile ilgili bir uygulama biliyor musunuz? (Farklı bir eksper tarafından incelenmesini talep edebiliyor muyum? Mümkünse ben de araç başında olacağım şekilde.)

Konuyu yanlış başlık altına açtıysam kusura bakmayın.

Ekli dosyayı görüntüle 254549
"Yerdeki sıvı karşı araçtan"

Ekli dosyayı görüntüle 254548Ekli dosyayı görüntüle 254550
Çok geçmiş olsun.Allah daha beterinden seni ve trafikteki hepimizi korusun.
 
Geri
Üst