Civic FD6 Gergi kutugu bakimi mumkun mu

Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
323
Tepki puanı
202
Konum
Kahramanmaraş
Aracınız
Civic FD6 2008
Oncelikle saglam olduguna kanaat getirdigim gergi kutugunu degistirmenin uzuntusuyle yaziyorum. Cikan parcayi eve getirmistim bi inceleyim dedim. Kutugun lastigi cok yumusakti kolayca actim ve icerisinde bir mil ve etrafinda yay ve haznede normal sivi yag vardi. İcerdeki tum parcalar tertemizdi. Genel degisim gerekcesi olarak gosterilen yag sizintisi yani haznedeki yag eksilip ses yapmasi oldugu icin , hazneye normal motor yagi koyup etrafindaki lastigin dis kismindanda kelepce vs gibi birseyle sıkarsak kacagi onleriz . Uzerindeki bilyayi eger deforme olduysa da 80 tl gibi bi ucrete rulmancilardan cok kolay temin edersek 100 tl gibi bi rakama onarilir diye dusunuyorum.fikriniz nedir bu konuda denemek isteyen cikabilir belki
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20210401_224953.jpg
    IMG_20210401_224953.jpg
    89.2 KB · Görüntüleme: 183
  • IMG_20210401_225016.jpg
    IMG_20210401_225016.jpg
    111.4 KB · Görüntüleme: 191
  • IMG_20210401_225103.jpg
    IMG_20210401_225103.jpg
    131.6 KB · Görüntüleme: 191
  • IMG_20210401_225009.jpg
    IMG_20210401_225009.jpg
    108.1 KB · Görüntüleme: 191

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Otomotiv sanayinde maalesef uzun süredir parça tamiri pek önemsenmiyor, artık genel yaklaşım parça değişimi üzerinde.
Aslında mekanik alet becerisi olan biri tarafından gerekli alet ve malzemeler mevcutsa yapılabilir gibi görünüyor.
Bilya rulmancılardan temin edilip değiştirilebilir.
Gergi amortisörü için de sıvı motor yağı değilde aks kafalarındaki gibi kauçuk içerikli daha katı özellikte bir gresin kullanıldığını düşünüyorum, muhtemelen bu yağda zamana bağlı olarak özelliğini kaybedip sıvı faza geçiyordur düşüncesindeyim.
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
323
Tepki puanı
202
Konum
Kahramanmaraş
Aracınız
Civic FD6 2008
Uzerinden cikan da inamarka idi hazne nin lastigi resmen pamuk gibi yumusak ve kaliteli plastikti . Cikan yag eski dikus makinalari yagi olurdu ayni o kivamdaydi tertemizdi yagda . Kati gress koyulursa haraketli parcada bosluk yapip yine ses yapabilir sivi yag is gorecektir diye dusunuyorum. Aslinda bu islem hicbir parcayi sokmeden motorun yan kusmindan lastigini siyirip enjektorle yag takviyesi yapilip denenebilir
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aslinda bu islem hicbir parcayi sokmeden motorun yan kusmindan lastigini siyirip enjektorle yag takviyesi yapilip denenebilir
Evet maliyet ve uğraşı açısından en basit deneme seçeneği dediğiniz gibi görünüyor.
Forumda bu şekilde gergi değişimi yapmayı düşünen varsa denemesini önerelim :)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Dün kendim denedim enjektör ile ortalama 7 8 mililitre yağ koydum kenardan lastiği çıkarmadan sonuç bariz fark var gerçekten işe yarıyorama herhangi bir sorun yaparmi bilmiyorum

Sent from my CPH2219 using CivicTR Forum mobile app
Tekrardan kaçırması haricinde ciddi bir sorun olmaması lazım çünkü parça çalışıyor ancak haznede yağ kalmadığı için ses yapmaya başlıyor.
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
323
Tepki puanı
202
Konum
Kahramanmaraş
Aracınız
Civic FD6 2008
Dün kendim denedim enjektör ile ortalama 7 8 mililitre yağ koydum kenardan lastiği çıkarmadan sonuç bariz fark var gerçekten işe yarıyorama herhangi bir sorun yaparmi bilmiyorum

Sent from my CPH2219 using CivicTR Forum mobile app
Eline saglik bana nasip olmadi bu metod . Hicbirsey olmaz icinde bir mil ve etrafinda bi yay var sadece bozacagi bisey yok. Lastigi yipranmasin yeter
 
Geri
Üst