Hangi otomobil hangi ülkenin markasi ve amblemlerinin anlami :bilmekte fayda var

Katılım
28 May 2014
Mesajlar
610
Tepki puanı
9
Konum
istanbul
Merhaba Bir çoğumuz biliyordur ama ben gene de paylaşmakta fayda gördüm .. ( MESELA KORE DİYE BİLDİĞİM DAİHATSU JAPON ÇIKTI :D)
Vatan Gazetesinden ve Habertürkten alıntıdır.
Honda - Japon Malı Şirket ismini kurucusu Soichiro Honda'dan alır. :eek:k:(safkan)

Acura- Japon Malı İsmini Accurate (doğru) kelimesinin eski dillerde kullanılan halinden alan şirket Honda'nın lüks otomobil markasıdır.

Alfa Romeo - İtalyan Malı 1910'da A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Lombardiya Otomobil Fabrikası Şirketi)) adıyla kurulan şirket, Nicola Romero'un ortak olmasıyla Alfa Romeo adını aldı.

Audi - Alman Malı Audi kelimesi Latince "Duydum, işittim" anlamına gelir.

Bentley- İngiliz lüks araba üreticisi ismini kurucusu Walter Owen Bentley'den almıştır.

Bmw - Alman Malı BMW'nin açılımı Bayerische Motor Werke(Bavyera Motor Fabrikası)'dır,

Buick- ABD'li otomobil markası, adını kurucusu David Dunbar Buick'ten alır.

Bugatti Alman Malı Lüks otomobil adını kurucusundan alır.

Cherlovet -ABD'li otomobil markası, adını Louis Chevrolet'ten almaktadır.

Chrysler - Amerikan Malı Ünlü ABD'li otomobil devi adını kurucusu Walter Chrysler'dan alır.

Cadillac- Amerikan Malı 1902'de kurulan ABD'li marka, ismini Detroit şehrini kuran 16. yüzyılda yaşamış Fransız kaşif Antoine de la Mothe Cadillac'tan almıştır.

Chery - Çin Malı

Citroen - Fransız Malı Şirket ismini kurucusu olan ünlü Fransız sanayici André-Gustave Citroën'den alır.

Dacia - Fransız Malı Dacia, aynı zamanda Romanya'nın antik zamanlardaki ismidir.

Daewoo - Güney Kore Malı

Daihatsu - Japon Malı

FM (Dong Feng Motor) - Çin Malı

Dodge - Amerikan Malı ABD'li otomobil markası, adını Horace ve John Dodge kardeşlerden alır

Ferrari - İtalyan Malı İtalyan ünlü lüks otomobil şirketi adını kurucususu ve ünlü yarışçı Enzo Ferrari'den alır.

Fiat - İtalyan Malı Fabbrica Italiana Automobili Torino(Torino İtalyan Otomobil Fabrikası)'dır.

Ford - Amerikan Malı adını Henry Ford'dan alır.

GMC - Amerikan Malı

Hummer - Amerikan Malı 2008'de kapanan cip türü markası Hummer'in adı 'Yüksek Hareket Kabiliyetli Çok Amaçlı Vasıta' anlamına gelen Humvee'den türetilmiştir.

Hyundai- Güney Kore Malı Şirketin adı Korece'de "Çağdaş, modern" anlamına gelir.

Infiniti - Japon Malı Nissan'ın ABD piyasası için kurduğu lüks otomobil markasıdır.İngilizce'deki uçsuz bucaksız anlamına gelen Infinity kelimesinden gelir.

Jaguar - İngiliz Malı yırtıcı bir panter türü olan Jaguar'dan alır. İlk kurulduğunda adı SS Jaguar'da olan firma 2. Dünya Savaşı sonrası ismindeki SS'i kaldırmıştır.

Jeep - Amerikan Malı Askeri amaçla üretilen dünyadaki ilk arazi aracı Jeep'in adı, çizgi karakter Temel Reis'teki 'Eugene the Jeep' adlı bir hayvandan gelmiştir. Tüm
markalardaki bu tarz araçlar Jeep (cip) diye anılmıştır.

Kia - Güney Kore Malı Kia'nın ismi, "Asya'dan doğan" anlamına geliyor.

Lada - Rus Malı

Lamborghini - İtalyan Malı Ünlü yarış otomobili firması adını kurucusu Ferruccio Lamborghini'den almıştır.

Land Rover - İngiltere - Amerika - 2008 de Hindistan aldı. İflas eden İngiliz Rover şirketi'nin Tata'ya sattığı arazi aracı markası. Rover "Gezici" anlamına gelir. Suv markası da Range Rover'dir

Lexus - Japon Malı Latince'de kanun anlamına gelen isme sahip şirket, Toyota'nın lüks otomobil markasıdır

Maserati - İtalyan Malı

Mazda - Japon Malı adını kanatlarını açmış beyaz bir kartal ile özdeşleştirilen Zerdüştlerin bilgelik tanrısı Ahura Mazda'dan alır.

Mercedes-Benz - Alman Malı Avusturyalı tüccar Emil Jelinec, 1897 yılında yarış kazandığı araca kızının adı olan Mercedes'i koydu

Mini - İngiltere - 2001 de Almanya BMW aldı. Küçük modelleriyle ünlenen İngiliz markası

Mitsubishi - Japon Malı amblemi eski Japon savaşçıları samurayların ambleminden alır

Nissan - Japon Malı(*) 1934 yılında Jidosha-Seizo co. ve Nihon Sangyo Co.ltd. şirketlerinin birleşmesiyle 2 şirketin Japonca'daki kısaltması ile Ni-san kelimesi oluşur.

Opel - Alman Malı İsmini, kurucusu Adam Opel'den almıştır.

Peugeot - Fransız Malı İlk kahve değirmeni ve bisiklet markası olarak kurulan şirket, adını kurucusu Emille Peugeot'tan aldı.:D

Porsche - Alman Malı,

Renault - Fransız Malı Fransız otomobil devi ismini kurucuları Louis Renault, Marcel Renault, Fernand Renault kardeşlerden almıştır.

Rolls-Royce- El yapımı otomobilleri ile ünlenen İngiliz lüks otomobil markası ismini kurucuları Steven Rolls ve Henry Royce'den almıştır.

Saab - İsveç Malı(**) İsveçli firamın açılımı Svenska Aeroplan AktieBolage(İsveç Uçak Anonim Şirketi)'dir ve ilk olarak savunma sanayi şirketi olarak kurulmuştur.

Seat - İspanya - Alman Malı Sociedad Española de Automóviles de Turismo (İspanyol tur otomobili şirketi)

Skoda - Çek Cumhuriyeti - Almanya Dönemin en büyük silah üreticilerinden olan Škoda aynı zamanda Çekçe'de 'hasarlı' anlamına geliyor.:D (kahve makinasından arabacı mı olur ya )
Smart - Alman Malı Alman kompak otomobil markası Smart ismi İngilizce "akıllı" anlamına gelir.

SsangYong - Güney Kore Malı Güney Koreli otomobil üreticisinin ismi, 'ikiz ejder' anlamına gelir.

Subaru - Japon Malı Subaru, adını Taurus takım yıldızının Japonca'daki isminden alır..

Suzuki - Japon Malı İsmini Kurucusu Michio Suzuki'den almıştır.

Tata - Hindistan Malı Hindistan'ın en büyük otomobil üreticisi olan TATA Motors, adını kurucusu Ratan Naval Tata'dan alır.

Toyota - Japon Malı Şirket ismini kurucusu Kiichiro Toyoda'dan alır. Daha sonra marka geliştiricileri, Toyoda'yı Toyota haline çevirmişlerdir.

Volkswagen - Alman Malı Almanca "Halk arabası" anlamına gelir

Volvo - İsveç - Çin Malı latince "dönüyor" anlamına gelir.
Pontiac ABD'li ünlü marka ismini 1700'lü yıllarda yaşayan Kızılderili Şefi Pontiac Obwandiyag'dan almıştır.

Porsche Şirket, ünlü Volkswagen'in 'Kaplumbağa' modelini tasarlayan mühendis Ferdinand Porsche'nin oğlu Ferry Porsche tarafından kurulmuştur.

Proton-Malezyalı otomobil üreticisinin adı, Perusahaan Otomobil Nasional Berhad'ın kısaltılmışıdır.

Maserati İtalyan lüks otomobil şirketi, Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore, Ernesto Maserati kardeşler tarafından 1914'te Bologna'da kuruldu.

Lancia Adını kurucusu Vincenzo Lancia'dan almıştır.

Lotus-İngiltere'de kurulan spor otomobili markası, adını Lotus çiçeğinden alır


(*)
nissan ve renault İTTİFAKI tam olarak belli değildir. Çünkü ortada satılan bir şey yok. bu konu için japonyadaki nissan motor co ltd şti.beyanına göre İTTİFAK(GÜÇ BİRLİĞİ) çerçevesinde renault-nissan adında yeni bir marka kurldu bu markanın amacı her iki markayıda kendi alanlarında dünyada en iyiye taşımak pazarın hakimi yapmaktır.Dikkat edilirse DCI motorlu hem renault var hem nissan çünkü dci motorlar 99 ittifakından sonra ortak bir çalışma ile (renault-nissan işbirliği ile) bu güne getirildi. renault-nissan yetkilileri bunu geliştirdi renault işine yarayan kısımlarını kendisi kullanıyor nissanda kendisi yani renaultun dci motorunu nissan kendi kalite standardına göre üretip kullanıyor; Renault da kendi kalitesine göre dci üretip kullanıyor,ayrıcana nissan ve renault kendi adlarına yatırım yapıp araç geliştirebiliyorlar kendi markaları altında yani biraz araştırlırsa bu anlaşılır bana göre (bazı firmalar da bu konudan rahatsız bundan rahatsız olmuş) avrupada nissanın pazar payı düşüktü renonun da teknolojisini geliştirmeye ihtiyacı vardı . mesela çindeki fabrikayı renault-nissan kurdu renault fransız , nissan japondur bunlar ayrı marka (ortada 3 firma var gibi düşünebilirsiniz) . hisseye gelince bunu borsadaki arz gibi düşünebilirsiniz , arz oranı % kaç ise alınan oranda o kadardır mesela % 20 arz ise % 20 nin % xxx kadarı gibi. Nissanın düştüğü maddi kriz bu sayede atlatılmıştır.
dip not ;BU İTTİFAKA ŞU ANDA MERCEDES VE LOTUS DA KATILMIŞ DURUMDA.


(**)İflas başvurusunda bulunan İsveç merkezli otomobil markası SAAB’ı, Çin İsveç ortaklığındaki bir yatırım grubuna satıldı. Grup, bir dönem Türklerin de talip olduğu SAAB'ı elektrikli otomobil üreten bir tesise dönüştürecek. National Electric Vehicle Sweden, satış fiyatını açıklamayı reddetti.General Motors'un satışından iki yıl sonra şirket iflas başvurusunda bulunan SAAB'a ,Türk Brightwell Holding talip olmuştu.

selamlar saygılar.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ara 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Yalniz Skoda tas gibi arabadir assalamayin onceki aracom Skodaydi 2002 felicia hic ariza cikarmadi 9 bine aldim 14 bine gitti mubarek araba
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,862
Tepki puanı
1,986
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=178]eray[/MENTION] Abi, eline sağlık.
 
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
1,387
Tepki puanı
2
Konum
istanbul
Aracınız
Bir gün inşallah Türkiye olarak bizde bu listeye gireriz
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
542
Tepki puanı
128
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Beni şaşırtan iki marka var:

-Bugatti, Alman sanmazdım.
-Dacia, Rumen sanırdım

Derli toplu olması güzel olmuş.
 
Katılım
28 May 2014
Mesajlar
610
Tepki puanı
9
Konum
istanbul
Beni şaşırtan iki marka var:

-Bugatti, Alman sanmazdım.
-Dacia, Rumen sanırdım

Derli toplu olması güzel olmuş.
(*)Bugatti 1909 yılında yüksek performanslı otomobiller üretmek için Ettore Bugatti tarafından Fransa'da Mulhouse şehrinde kuruldu. II. Dünya Savaşı'nın başlamasına kadar dünyanın en prestijli ve hızlı otomobillerinden bazılarını üretmiştir. Savaşın başlaması ile başlayan maddi sorunlar ve Ettore Bugatti'nin oğlunun ölümü sonrasında iflas etmiştir ve uçak parçası fabrikası da satılmıştır. 1998 yılında Volkswagen grubu isim haklarını satın alarak Bugatti markasıyla yeniden üretime başlamıştır.. Firmanın VW kontrolü altında ürettiği ilk modeli olan Bugatti Veyron, 407 km/s son hıza ulaşabilmektedir ve 1001 beygir gücüne(1250 nm tork) sahiptir.

Dacia Romen arabası idi doğrudur...
ancak (*)Dacia, 1966 yılında Romanya hükümetinin açmış olduğu ihale sonucu kurulmuş, adını Romanya topraklarının eski adı olan Daçya’dan alan, 1999 yılında Renault bünyesine geçen Romanyalı otomobil üreticisi. Ayrıca Renault'nun Romanya'daki markasıdır.1968 yılında bütün parçaları Fransa’dan ithal edilerek montajı yapılan ve Piteşti’deki fabrikasında boyanan Renault 8 modelini Dacia 1100 adıyla piyasaya vererek üretime başladı. Dacia 1100, 4 kapılı 5 kişilik karosere ve arkadan konumlandırılmış 1100 cc’lik 4 silindirli 46 BG gücünde motora sahipti. 133 km/sa. azami hıza sahipti ve 100 km’de ortalama 6,6 lt benzin tüketiyordu. Dacia 1100 modeli 1971 yılına kadar üretimi devam etmiştir.1969 yılında Renault 12 modeli Fransa’da üretilmeye başlayınca Dacia da 1300 adı ve kendi logosu altında 12’yi montajlamaya başladı. Dacia 1300’lerde 1289 cc’lik 54 bg motor kullanıldı. Azami hızı 144 km/saatti ve 100 km’de 9,4 lt yakıt tüketmekteydi. Türkiye’de Renaut 12’lerin üretimine Dacia’dan 2 yıl sonra 1971 yılında başlanmıştır.......

(*)alıntı Vikipedi
 
Üst