Civic ES7 Hararet 90 derecede sabit ama radyatör yedek depodan kaynatıyor.

Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
48
Tepki puanı
22
Konum
mersin
Aracınız
Civic ES7 2001
2001 model civic benzin lpg aldım. aldığım çocuk motoru yeni yaptırmış öyle söyledi konuya geleyim.

arabayı aldım otobanda 120-130-170 kadar denedim sorun yok araba canavar gibi hararet stabil neyse ustama getirdim kontrol etti dedi ki araban conta yakmış felan dedi su kaynadıgını görünce araba sogukken marş alıyor mu dedi alıyor dedim teste başladık termostadı değiştirdik radyotör kapağını değiştirdik. antirifizle fulledik neyse aldım arabayı ordayken sorun yoktu herşey güzeldi. ustam bu araçlarda kronik hararet sorunu var diyince gözüm sürekli hararet göstergesinde dedim ben bir kaputu açayım dedim ufak ufak antirifz fışkırmış dedim herhalde dün dökerken oldu sildim arabayı rolantide çalıştırdım gaz verdim 15-20 dakika boyunca bekledim hararet 90 derece sabit ama durdugum yerde bir atma fokurdama görmedim sonra arabayı teste çıktım gene süratli sıkıştıraraak sürüyorum çok değil 5-10 dk arası vardığım yere geçtim radyoter hortumu yanıyor resmen aşırı derecede. motordan gelen radyotöre giren sıcak radyotörden termostada giden normalde oda soguk olması lazımken oda sıcak dün değiştirdim. şimdi gelelim en kötü seneryodan en iyisine. conta yakma ihtimali diyelim motor zaten yapılmş 3000 km olmuş hadi yandı diyelim araba da hiç mi performans kaybı olmaz ? hiç yok

yaptığım işlemler.

1-radyotör kapağı
2-termostad
 

Can

0
Yönetici
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
3,635
Tepki puanı
225
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Radyator kapagini acin. Su en ust sinirda mi yerinde mi bakin, eksiltmisse tamamlayin. Acik sekilde araci calistirin. Eger o kapak yerinden fokurdama gibi hava cikisi oluyorsa conta yanik demektir. Hararet isi pis bir sey. Motor yapilirken de conta yan sanayi olmamasina ozellikle dikkat edin sonra kisa surede tekrar kacirma yapar.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.
> Geçmiş olsun. Isının 90 derece olduğunu Obd'den veya bilgisayara bağlayıpta mı gördünüz?
Ve ısının 97 derece olup fan çalıştığını hiç gördünüz mü? Fokurdama yedek su deposundan mı oluyor?
> Eğer öyle ise su kaynatma problemi yok. Fokurdama var. Bu konuda sisteme hava girişi için ilk akla conta gelir. Bunun testi kolaydır. Buji yerlerinden tek tek basınçlı hava basılır. Radyatör kapağını açık şekilde beklenir. Eğer hava gelirse (yani fokurdama) conta değişmeli. Motoru yapan usta ile görüşün madem motor yeni büyük ihtimal conta değişmiştir. Marka öğrenilebilir. Conta takılmadan zemin düz değilse önce traşlanır sonra conta takılır.
> Motor daha yeni olduğu için rodaj önemli! Bana birazda işcilikte sıkıntı var gibi geliyor. İlk 1000 km. yüksek devir çevirmekten kaçının.
> Motor performansı aldatır. Bu ciddi bir problem sebebini öğrenip yaptırmak gerekiyor!
> Bu araçlarda hararet kronik değildir!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
48
Tepki puanı
22
Konum
mersin
Aracınız
Civic ES7 2001
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.
> Geçmiş olsun. Isının 90 derece olduğunu Obd'den veya bilgisayara bağlayıpta mı gördünüz?
Ve ısının 97 derece olup fan çalıştığını hiç gördünüz mü? Fokurdama yedek su deposundan mı oluyor?
> Eğer öyle ise su kaynatma problemi yok. Fokurdama var. Bu konuda sisteme hava girişi için ilk akla conta gelir. Bunun testi kolaydır. Buji yerlerinden tek tek basınçlı hava basılır. Radyatör kapağını açık şekilde beklenir. Eğer hava gelirse (yani fokurdama) conta değişmeli. Motoru yapan usta ile görüşün madem motor yeni büyük ihtimal conta değişmiştir. Marka öğrenilebilir. Conta takılmadan zemin düz değilse önce traşlanır sonra conta takılır.
> Motor daha yeni olduğu için rodaj önemli! Bana birazda işcilikte sıkıntı var gibi geliyor. İlk 1000 km. yüksek devir çevirmekten kaçının.
> Motor performansı aldatır. Bu ciddi bir problem sebebini öğrenip yaptırmak gerekiyor!
> Bu araçlarda hararet kronik değildir!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
2.bilgisayara bağlamadan görsel olarak hararet simgesininin işaretinin yarısında duruyor
Fanin daha açtığını görmedim bu arabada 2 gün oldu zaten alalı hararet hiç yükselmedi yani hiç de duymadım fani
3. Ustayı tanımıyorum söylenenlere göre aldığım kişinin arkadasiymis komple piston gömlek Allah ne verdiyse değiştirmisler. Lakin dediğiniz gibi motoru toplayan usta yağ kaçağı vs vs gibi olaylara kaliteli silikon kullanmayıp yapistirmis.
4. Conta yanık olmama ihtimalini cumartesi sabah ustam radyoter kapağını açınca içinden hava çıkmayınca basınç çıkmayınca sorun kapakta dedi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
2.bilgisayara bağlamadan görsel olarak hararet simgesininin işaretinin yarısında duruyor
Fanin daha açtığını görmedim bu arabada 2 gün oldu zaten alalı hararet hiç yükselmedi yani hiç de duymadım fani
3. Ustayı tanımıyorum söylenenlere göre aldığım kişinin arkadasiymis komple piston gömlek Allah ne verdiyse değiştirmisler. Lakin dediğiniz gibi motoru toplayan usta yağ kaçağı vs vs gibi olaylara kaliteli silikon kullanmayıp yapistirmis.
4. Conta yanık olmama ihtimalini cumartesi sabah ustam radyoter kapağını açınca içinden hava çıkmayınca basınç çıkmayınca sorun kapakta dedi.
> Normal hareret göstergesi simgenin hemen altında olmalı. Simge veya üstünde ise ısı fazla demektir. Bunuda teyit edin.
> Motor toplamak ciddi iş hocam. Aslında ustayı bulmak gerek. Birde duyumlar hiç iyi değil. Parça listesi, markalar, parçaların alındığı yer ve fiyat çıkarılan bir liste olacak ki sizde bir şey olduğunda onunla muhatap olacaksınız.
> Motor toplandıktan sonra sizden önceki şahıs nasıl kullandı oda bir muamma.
> Bu motoru yap ben zaten satacağım demek var. Birde usta şunu sağlam yap ben kullanıcağım demek var!
> Test için bence basınç ile teyit edilmeli. Kılcal kaçaklar vardır. Yüksek devirde ortaya çıkar.
> Geçmişten bir sonuç elde edilmez ise kendi ustanız ile başbaşa problemi çözmek kalıyor.
> Honda ustası bulmanızı öneririm.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Olması gereken yer.
Screenshot_20200216-163555.png

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
48
Tepki puanı
22
Konum
mersin
Aracınız
Civic ES7 2001
Radyator kapagini acin. Su en ust sinirda mi yerinde mi bakin, eksiltmisse tamamlayin. Acik sekilde araci calistirin. Eger o kapak yerinden fokurdama gibi hava cikisi oluyorsa conta yanik demektir. Hararet isi pis bir sey. Motor yapilirken de conta yan sanayi olmamasina ozellikle dikkat edin sonra kisa surede tekrar kacirma yapar.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Araba çalışır çalışmaz mi olur bu olay yoksa motorun ısınmasıni beklemeliyiz ?
 
Geri
Üst