Civic FD6 Hayaller suya düştü :(

Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
482
Tepki puanı
431
Aracınız
Selamun aleykum arkadaşlar,

Artık yeni araç aldık bakımdan bakıma sanayiye uğrarız diyorduk ama yine evdeki hesap çarşıya uymadı. Aslında filtre değiştiğinden beri gazda ara ara tekleme yapıyordu, ama gidişe pek etkisi yoktu. Bugün işe gelirken gaz yemedi, 70'de sabit kaldı ve arıza lambasını yaktı.

Yaza kadar sanayi yüzü görmemeye niyetliydim ama nasip değilmiş. Bu arada Trabzon'da özel honda servisi açılmış, bahane ile bunu da öğrenmiş oldum. Yarın oraya gideceğim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Herhalde buji bu tespitiniz dışında kalır.
Ülkemizde Civiclerin orjinal bujileri maalesef sadece yetkili servislerde ve çok sınırlı distribütör orjinli parçacı da mevcut.
Geçmiş acı tecrübelerimiz sonrası 100bin km.de bir değişen ve motor için hayati olan bir parçada da risk almamak adına 100-200 fazla verip yetkili servisten alınmasını tavsiye ediyoruz.
Şu konuyu incelerseniz buji konusunda neden piyasaya güvenemediğimizi anlayabilirsiniz.
 
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
482
Tepki puanı
431
Aracınız
Ülkemizde Civiclerin orjinal bujileri maalesef sadece yetkili servislerde ve çok sınırlı distribütör orjinli parçacı da mevcut.
Geçmiş acı tecrübelerimiz sonrası 100bin km.de bir değişen ve motor için hayati olan bir parçada da risk almamak adına 100-200 fazla verip yetkili servisten alınmasını tavsiye ediyoruz.
Şu konuyu incelerseniz buji konusunda neden piyasaya güvenemediğimizi anlayabilirsiniz.

Açıkçası parça satışı da yapan bir özel servise bujileri nereden alıyorsunuz deme gereği bile duymadım. Herhalde orjinal parça temini noktasında bireysel kullanıcılara göre çok daha fazla ve güvenilir bir pazar bilgisine sahiptirler. Artık bir daha (umarım 10 bin bakımına:)) gittiğimde nereden parça temin ettiklerini de sorarım.

Bu arada motor ve şanzıman parçaları haricindeki sarf malzemeleri hakkında "orjinal" ve "yan sanayi" terimlerinin biraz anlam karmaşasına sebep olduğunun da altını çizelim. Bazı yan sanayi ürünler aracın üzerinde gelen parçalara muadil veya onlardan daha iyi de olabilir. FD6'larda fren hususunda bu durumu yaşayan çok kullanıcı vardır. Aynı şekilde bujilerin de orjinali Denso olmakla birlikte, NGK kullanımı daha yaygındır.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Açıkçası parça satışı da yapan bir özel servise bujileri nereden alıyorsunuz deme gereği bile duymadım. Herhalde orjinal parça temini noktasında bireysel kullanıcılara göre çok daha fazla ve güvenilir bir pazar bilgisine sahiptirler. Artık bir daha (umarım 10 bin bakımına:)) gittiğimde nereden parça temin ettiklerini de sorarım.

Bu arada motor ve şanzıman parçaları haricindeki sarf malzemeleri hakkında "orjinal" ve "yan sanayi" terimlerinin biraz anlam karmaşasına sebep olduğunun da altını çizelim. Bazı yan sanayi ürünler aracın üzerinde gelen parçalara muadil veya onlardan daha iyi de olabilir. FD6'larda fren hususunda bu durumu yaşayan çok kullanıcı vardır. Aynı şekilde bujilerin de orjinali Denso olmakla birlikte, NGK kullanımı daha yaygındır.
Fren sistemi gibi modifiyeye açık konularda tabiki orjinalden daha iyi disk+balata ile daha verimli sonuçlar elde edilebilir, benzer şekilde kalitesi yüksek orjinal harici parçalar kullanılabilir, bende kullandığım aracımda filtre seti olarak orjinale muadil gördüğüm için Mann Filter hava-yağ-polen filtre setini kullanıyorum.
Ancak bizim sorun yaşadığımız konu orjinal görünümlü imitasyonlar yani sahte ürünler.
Önceki mesajdaki konuyu incelerseniz farkedebileceğiniz gibi orjinale birebir benzeyen imitasyon ürünler orjinal denilerek satılıyor. Buji, Motor kulağı, hava ve yağ filtreleri gibi parçaların imitasyonları yani sahteleri çokça var ve bu ürünler 10-20bin km sonra tekrardan arızalara neden oluyor.
 
Geri
Üst