Honda civic 1.5 rs 2017 jant seçimi

Katılım
11 Ara 2017
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Konum
İstanbul
Aracınız
Merhaba Arkadaşlar, herkese öncelikle iyi haftalar dilerim.

Daha önceden de bahsettiğim gibi Ocak ilk hafta Honda Civic Rs aracımı teslim alacağım.

Aracımın üzerinde 17inç orjinal Rs jantı ve 215x50xR17 Bridgestone Turanza lastiklerim ile teslim edilecek. (Turanza lastikler ne olursa olsun kullanılmayacak ve satılacak)

Bayi ile görüşmeme istinaden 18inç orjinal Jant ve 235x40xR18 lastikler ile beraber rahat ve konforlu bir sürüş elde edeceğimi belirtiyorlar. Ama internette biraz araştırma yapınca 18inç jantla beraber 40 yanak kalınlığı lastik ile İstanbul'un bozuk yollarında konfordan ciddi derece ödün vermeme sebep olacağı da söyleniyor, yazılıyor.

Bu durumla alakalı önümde 2 seçenek oluyor. Bu seçenekleri açıklamaları ile beraber bana bildirirseniz çok sevinirim. Lütfen maddiyata bağlı kalmadan değerlendirelim.

1- Aracın üzerinde gelecek olan 17inç Rs jant ile yola devam edeceğim. Sadece lastiklerimi 215x50xR17 Nokian Zline veya Continental ContiSportContact 5 ile takım haline getireceğim.

2- Aracımı 18inç jant ile sipariş verip, 235x40xR18 Nokian Zline veya Continental ContiSportContact 5 ile takım haline getireceğim.

Sizce hangisi üzerinden devam etmeliyim.

Değerli yorumlarını rica ediyorum.

Seat Leon 1.9TDI 2008
Seat Leon 1.4TSI 2011
Seat Leon SC FR 1.4TSI 2013
 
Son düzenleme:

Can

0
Yönetici
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
3,635
Tepki puanı
225
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Jant isi tamamen zevk isi. Konfor problem degil derseniz bence 19 bu aracin hakki. Ama cukurlardan kacacaksiniz bilmediginiz yolda dikkat edeceksiniz bu tarz seyler de var. Konfor da olsun derseniz 17” hic degistirmeyin derim. 18 ara bir ebat olacak ve degistirmeye deger mi bilmiyorum :)


iPhone cihazından CivicTR mobile app tarafından gönderildi.
 

emr@h

0
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
117
Tepki puanı
2
Yaş
38
Konum
Mersin
18 iyidir hocam hem konfordan çok ödün vermezsiniz hemde daha hoş bi görüntü olur 17 rs için çok küçük kalıyor bence


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Ara 2017
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Konum
İstanbul
Aracınız
Yorumlarınız için teşekkür ederim.

Araştırma ve değerlendirmelerime göre 225x45xR18’in doğru tercih olacağını düşünüyorum.

Civic Rs’in süspansiyonlarının en azından şuanki aracım Seat Leon Sc Fr’den daha başarılı olacağına eminim. Şuan Leon’da 225x45xR17 kullanmaktayım. Civic’te de 225x45xR18 ile devam edersem konforda bir kayıp yaşayacağımı zannetmiyorum. Lastik jant hesaplamalarında değişim oranı %1,96.

Arabayı bu ay içerisinde teslim alacağım için yeni jantlara yeni kış lastikleriyle gireceğim demek oluyor. Lastik seçimimde ise Nokian WR 4 düşünüyorum.

Yaz lastiklerinde de Continental ContiSportContact 5 ile devam ederiz.

Seçimler ve düşüncelerim için olumlu olumsuz yorumlarınızı rica ediyorum:)

Teşekkürler.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

nemlee

0
Katılım
29 May 2017
Mesajlar
413
Tepki puanı
10
Konum
burSAkarya
Aracınız
Civic FC5 2020
225x45x18 bu araç için ideal seçim olur.
Konfor ve görünümün bir arada olması için optimum seviyedir.
Nokian WR 4 michelin'e göre daha sesli bir lastik diye aklımda kalmış fakat zaten kış lastiğinin sessizi yok.. Fiyatı da daha uygundu en son, O yüzden tercih edilebilir.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Yorumlarınız için teşekkür ederim.

Araştırma ve değerlendirmelerime göre 225x45xR18’in doğru tercih olacağını düşünüyorum.

Civic Rs’in süspansiyonlarının en azından şuanki aracım Seat Leon Sc Fr’den daha başarılı olacağına eminim. Şuan Leon’da 225x45xR17 kullanmaktayım. Civic’te de 225x45xR18 ile devam edersem konforda bir kayıp yaşayacağımı zannetmiyorum. Lastik jant hesaplamalarında değişim oranı %1,96.

Arabayı bu ay içerisinde teslim alacağım için yeni jantlara yeni kış lastikleriyle gireceğim demek oluyor. Lastik seçimimde ise Nokian WR 4 düşünüyorum.

Yaz lastiklerinde de Continental ContiSportContact 5 ile devam ederiz.

Seçimler ve düşüncelerim için olumlu olumsuz yorumlarınızı rica ediyorum:)

Teşekkürler.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Sayın Umutsynzz , 225x45 R18 seçerseniz lastik yuvarlanma çapınız 1,25 cm büyüyor . Arabanın orijinal ebadına eşdeğer lastik size başta önerilmiş olan 235x40xR18 dir. Bunun dışındaki ebatlar yuvarlanma dairenizi değiştirecektir


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Yaz lastiği için önerim Good Year Eagle F1 Assymetric 3 dür.Dar yanaktan gelen konfor kaybını tolere etmede özellikle başarılı bir lastik


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Ara 2017
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Konum
İstanbul
Aracınız
Sayın rider, öncelikle değerli yorumunuzu benimle paylaştığınız için teşekkür ederim.
Yuvarlanma dairesinin ufak bir oranda değişmesi ne gibi durumlarla karşılaştırır beni?
Ayrıca öğrenmek istediğim bir konu daha var müsaadenizle; 225x45xR18 ile 235x40xR18 arasındakı farklar nelerdir? Ne gibi farklılıklar hissederiz?
Bu konularda kafamda az biraz soru işareti açıkçası.
Teşekkür ederim.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Sayın rider, öncelikle değerli yorumunuzu benimle paylaştığınız için teşekkür ederim.
Yuvarlanma dairesinin ufak bir oranda değişmesi ne gibi durumlarla karşılaştırır beni?
Ayrıca öğrenmek istediğim bir konu daha var müsaadenizle; 225x45xR18 ile 235x40xR18 arasındakı farklar nelerdir? Ne gibi farklılıklar hissederiz?
Bu konularda kafamda az biraz soru işareti açıkçası.
Teşekkür ederim.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Sayın Umutsnyzz mesajınızı yeni farkettim , kusura bakmayın . Dilimin döndüğünce bilgilendirmeye çalışayım.
Öncelikle yuvarlanma dairesinde 1,5 cm lik bir fark , küçük bir fark değildir bunu ifade edeyim . Motorun krank milindeki dakikada bir kaç binlerle ifade edilen dönüş sayısı , şanzıman ve differansiyel üzerinde redükte edilerek arabaya yol üzerinde hareketi sağlayan tekerlekleri döndürüyor. Aracın hız ölçüm sistemi bu dönüş sayısına göre kalibre edilerek ekranda size km/h cinsinden hız olarak yansıtılıyor. En basitinden bu ilişkiyi değiştirmiş oluyorsunuz , yaklaşık bir hesapla tekerlek çapındaki 1,5 cm lik bir değişiklik hız ölçümünüzde % 2,5 luk bir sapmaya sebep olacaktır. Jant değişikliği yapmak çok yaygın bir şey , estetik , sportif , konfor gibi beklentilerle bu yapılıyor , buna hiç bir itirazım yok ama yapılırken teker yuvarlanma çapını değiştirmemek gerekir . Bunun için iyi lastikçilerde konversiyon tabloları vardır , hangi ebadın , hangi ebada karşılık geldiğini gösteren .Hatta internette de olabileceğini düşünüyorum.
225 x 45 R 18 ile 235 x 40 R18 arasındaki farka gelince , 235 de bir santim daha geniş bir tabanda yürüyor olacaksınız . Bu fren yüzeyinizi artıracağı bir avantajdır , kısmen daha iyi yol tutacağınız anlamınada gelir. Fakat taban genişledikçe aquaplanning yani suda kızaklama riskinin arttığını unutmamak gerekir . Bu nedenle su drenaj performansı iyi bir lastik seçmeniz gerekir . Zaten size şiddetle tavsiye edeceğim bir konu var , bu ebatlar performans ebatlarıdır , 195 x 65 R15 lastik almıyorsunuz , almadan önce bir kaç tane lastik testini okuyup değerlendirmeleri dikkate alıp , karşılaştırma sonuçlarına göre lastiğinizi seçmeniz gerekir . En sonuncu önceliğiniz fiyat olmalıdır . İşin yanak tarafına gelince 40 yanak , 45 yanaktan yarım santim daha düşüktür . Bu sportif anlamda daha fazla stabilite ama bozuk zeminlerde daha az konfor denektir. Size F1 Asymetric 3 tavsiyem bu yüzdendir , önceki arabam Giulietta da , arabanın zaten fazla sportif ayarlanmış süspansiyonu ile Pirelli’lerin üzerinde yürümek bizim yollarımızda bayağı bir işkence iken, daha önce Asymetric 2 sini kullanmış olduğum Good Year in Asymetric 3 üne geçince müthiş bir yol konforu sağlamıştım . Biraz araştırırsanız , önemli karşılaştırma testlerinde öne çıktığını sizde farkedeceksiniz . Performans ölçülerinde benim ikinci tercihim konfor arıyorsanız Michelin , salt performans istiyorsanız Yokohama ve Pirelli olur. Size önerdiğim lastik bu kriterlerin rasyonel bir harmanıdır


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst