Civic FD6 Honda Civic fd6 yokuş kalkış hakkında

Katılım
25 Tem 2020
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
KADIKÖY
Aracınız
Civic FD6 2011
İyi günler 2011 fd6 otomatik vites kullanıcısıyım yokuş yukarı biryerde durduğumda hareket etmek için ayağımı frenden çekince araba kayıyor bu normal bir şey mi bilgisi olan var mı

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
İyi günler 2011 fd6 otomatik vites kullanıcısıyım yokuş yukarı biryerde durduğumda hareket etmek için ayağımı frenden çekince araba kayıyor bu normal bir şey mi bilgisi olan var mı

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aracınız VSAli ise yaklaşık 2 sn. tutar sonrasında geri kayar ama normal bir durumdur, şanzımana gereksiz yük binmemesi için boyle olduğunu biliyorum.
Aracınızda VSA yoksa yokuş kalkışta yoktur.
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
334
Tepki puanı
234
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Orta derece rampalar ve dik rampalarda bu durum ile karşılaşabilirsiniz. Bunun sebebini motorun ufak olmasına bağlıyorum. 2000 model mercedes e200 vardı bizde geri kaymazdı. Dik rampalarda fren gaz yaparak kalkıyorum. El freni seçeneğinide kullanabilirsiniz.
 
Katılım
29 Kas 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
55
Konum
Ankara
Ad Soyad
Mehmet Çağrı
Yaş
29
Aracınız
Civic FC5 2020
Aracınız VSAli ise yaklaşık 2 sn. tutar sonrasında geri kayar ama normal bir durumdur, şanzımana gereksiz yük binmemesi için boyle olduğunu biliyorum.
Aracınızda VSA yoksa yokuş kalkışta yoktur.
Hocam bende VSA var ama yine dik rampalarda yavaş yavaş bırakıyor kendini, km de etkili oluyor mu acaba geri kaçırma hızında
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam bende VSA var ama yine dik rampalarda yavaş yavaş bırakıyor kendini, km de etkili oluyor mu acaba geri kaçırma hızında
Yok hocam ama bu tutma süresi 2 sn civarı ve bence oldukça kısa, FB7de de genelde ayağımı frenden çekip gaza basana kadar devreden çıkmış oluyor, dik yokuşlarda kalkışta biraz hızlı davranmak gerekiyor. Ya da dik yokuşlarda sol ayak ile frene basıp sağ ayak ile gaza basarak devir 1500lere çıktığında sol ayağı kaldırmak gibi bir çözümde deneyebilirsiniz.
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
334
Tepki puanı
234
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Yok hocam ama bu tutma süresi 2 sn civarı ve bence oldukça kısa, FB7de de genelde ayağımı frenden çekip gaza basana kadar devreden çıkmış oluyor, dik yokuşlarda kalkışta biraz hızlı davranmak gerekiyor. Ya da dik yokuşlarda sol ayak ile frene basıp sağ ayak ile gaza basarak devir 1500lere çıktığında sol ayağı kaldırmak gibi bir çözümde deneyebilirsiniz.
Hocam bunun vsa ile alakasını kuramadım ben. Benim araç dream vsa yok o dediğin olay bazen banada oluyor dikte olsa rampa sanki bir şey tutuyor . Ama nadir olan bir durum bende. Bu araçlarda yokuş kalkış yok o yüzden dik rampalarda geri kaçırması normal. Bu iş birazda rölanti ile ilgili. Bizim araçlarda rölanti 7-8 arası. Sabah soğukken rölanti yüksek oluyor bu esnada araç dik yokuşlarda daha iyi tutunuyor . Ama rölanti normale döndüğünde aynı rampada geri kayma eğilimi gösteriyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Bende de VSA var ama kaçıyor. Aslında şöyle diyeyim bazen kaçıyor bazen kaçmıyor.

Eğer sabah motor soğukken ise kaçmıyor , motor ısınmış ise kaçıyor. Yorum farkları buradan gelebilir. Onu da şöyle yorumladım, soğuk ve sıcak motordaki rölanti devir farkı. Yokuşlarda kaçmaması için gaza çok az dokunmak yetiyor çünkü. Deneme yaptığım yokuş eğimi. apartmanın bodrum katı otopark girişinin yokuşu.

Sanırım VSA motorun tekerlere giden gücünü kesen bir sistemdi.

Benim bildiğim yokuş kalkış destek sistemleri arka frenleri kullanarak aracı tutuyor. Yokuş kalkış kullanan araçları izlediğimde sanki el freni ile kalkar gibi önce arabanın arkası yere basıyor ( çünkü motor arabayı çekmeye başlıyor), sonra arka frenler bırakınca arka taraf tekrar eski yüksekliğine geliyor.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam bunun vsa ile alakasını kuramadım ben. Benim araç dream vsa yok o dediğin olay bazen banada oluyor dikte olsa rampa sanki bir şey tutuyor . Ama nadir olan bir durum bende. Bu araçlarda yokuş kalkış yok o yüzden dik rampalarda geri kaçırması normal. Bu iş birazda rölanti ile ilgili. Bizim araçlarda rölanti 7-8 arası. Sabah soğukken rölanti yüksek oluyor bu esnada araç dik yokuşlarda daha iyi tutunuyor . Ama rölanti normale döndüğünde aynı rampada geri kayma eğilimi gösteriyor.
VSA frenleri de kontrol eden bir sistem ve @kipermufit hocamın dediği gibi arka frenleri 2 sn. tutuyor o kadar.

Açıkçası FB7de yokuş kalkış olduğuna kesinlikle eminim çok hafif bile olsa 2 sn. kesinlikle tutuyor sonra gaza basmazsanız salıyor, FD6 sahibiyken serviste sorduğumda FD6 makyajlılarda da VSA varsa yokuş kalkış var ama 2 sn.den fazla tutmaz diye bilgi vermişti, siz ısrarla yok diyince şüpheye düştüm açıkçası, teknik dökümanları incelemek lazım :unsure:

Bazen oluyor dediğiniz durumda sizin ve @kipermufit hocamın dediği gibi muhtemelen yokuş pek dik değilse rolantide motor şanzıman gücü aracı geri kaçırmadan tutmaya yetiyor.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst