Honda e'deki teknolojik yenilikler ve çalışma sistemi hakkında

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Honda'nın Avrupa'da ön siparişe sunduğu yenilikçi şehiriçi elektrikli aracı Honda e'ye ait teknolojik yenilikler ve çalışma sistemi ile videoları paylaşmak istedim :) Boş vakitte izlenmesini tavsiye ederim.
Bir sonraki jenerasyon Honda Civic'lerde de bu teknolojileri benzer şekilde görme ihtimalimiz bence yüksek (y)



 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ne güzel formula E deki gibi yavaşlarken şarj ediyor:) bizim insanımız o yavaşlama esnasındaki hafiften gelen cıyyuvvvv sesine takılır:) Bu araba aslında çok güzel. Görünümü ilk nesil 70 küsür model civic leri andırıyor o yüzden kültürel açıdan güzel.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Eğer fiyat olarak uyguna gelirse şehiriçi aile kullanımı için Nissan Leaf ile bu aracı ciddi şekilde düşünüyorum :)
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
200 km menzil ile çıkaracaklarsa hiç çıkarmasınlar daha iyi :) 2020 geliyor hala 200 km menzilli elektrikli otomobil mi çıkarmayı düşünüyorlar.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Her zaman olduğu gibi burada da çağı kaçırıyoruz. Bu tip videolar ufkumuzu açmalıysa da aynı zamanda bir karamsarlık da çökmüyor değil.

Meslek icabı olarak ülkemdeki eğitim ve seminerlerde hala örgün ve yaygın eğitimlerde bir türlü yeterince verilemeyen geleneksel elektrik bilgileri, tesisat ve teknolojiler verilmeye çalışılırken, yurt dışı standartları oluşturmaya çalışan çalıştaylarda, önde gelen firmaların güncel ilerleme raporlarında muhakkak elektrikli ulaşım sistemlerine dair bir kısım değişiklik ve öneriler ön planda.

Şahsen ilgili mecraları, hele ki altına yapılan yerli yorumları okumaya bile gerek görmüyorum: Ülkemde, sanki hak ediyormuş gibi, veya parası neyse ödermiş gibi, gelişen teknolojilere şart koşanları veya burun kıvıranları görünce içim acıyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Her zaman olduğu gibi burada da çağı kaçırıyoruz. Bu tip videolar ufkumuzu açmalıysa da aynı zamanda bir karamsarlık da çökmüyor değil.

Meslek icabı olarak ülkemdeki eğitim ve seminerlerde hala örgün ve yaygın eğitimlerde bir türlü yeterince verilemeyen geleneksel elektrik bilgileri, tesisat ve teknolojiler verilmeye çalışılırken, yurt dışı standartları oluşturmaya çalışan çalıştaylarda, önde gelen firmaların güncel ilerleme raporlarında muhakkak elektrikli ulaşım sistemlerine dair bir kısım değişiklik ve öneriler ön planda.

Şahsen ilgili mecraları, hele ki altına yapılan yerli yorumları okumaya bile gerek görmüyorum: Ülkemde, sanki hak ediyormuş gibi, veya parası neyse ödermiş gibi, gelişen teknolojilere şart koşanları veya burun kıvıranları görünce içim acıyor.
Helal olsun abi:) aynı fikirdeyim seninle aslında, profesyonel model uçak ekipmanlarından faydalanıp evde kendi imkanlarımla uzaktan kumandalı elektrikli model otomobil yapmışlığım var, iki yıllık yüksek okulda otomotiv okudum az çok otomobilden aşinayım geçen gün işyerinden kabiliyetli demir doğramacı ve CNC frezeci ve tornacı bir iki arkadaşı bana verseler yerli elektrikli otomobilin ilk numunesini pek ala kısa sürede yapabileceğimi söyledim arkadaşlarım beni topa tuttular. Dediler ki işte sen o arkadaşlarla anca üzüm şırası yaparsın, motorunu 40000 liraya vermezler bilmemne dediler.

Halbuki o kadar zor değil başlangıçta ortaya çıkacak sonuç elbet biraz ilkel olabilir dünyanın biraz gerisinde olabilir ama zamanla gelişecek iyileşecektir.

Bu sebeple otomobil üretilecek ise önce fabrika sonra çalışacak binlerce adam sonra işte milyon dolarlık makinalar teçhizatlar gibi işlere işin başında hiç girişmeden en minimumdan başlayıp sonra yükseklere tırmanmak daha doğru değil mi?

Her bir parçayı ikamet ettiğimiz lokasyonda küçücük bölgede kendi imkanlarımızla kendimiz yapacağız diye bir şart da olmaması gerekir. Ülkede yüzlerce otomotiv yan sanayi fabrikası varken.

En mükemmeli ve en ucuz bizim olmalı dedikçe birde bu esnada ceplerimiz tonla para dolmalı dedikçe bu işler hiçbir zaman yürümez.

Öyle değil mi abi?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu elektrikli araç konusunda Ankara'da resmi bir kurumda çalışan mühendis tanıdığım, yerli konsorsiyumun su anda C-SUV tarzı bir araç geliştirdiğini ve mevcutta batarya menzili üzerine geliştirmelerle ugrasildigini, ayrıca sürekli farklı tedarikçilerle görüşüldüğü anlatmıştı. Açıkçası ben 5 yıl sonra yerli elektrikli bir aracı ihtimal dahilinde görüyorum. :)
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Araba, uçak, tank, helikopter üretiminin teknik tarafları olduğu kadar ticari yönleri olduğu pek atlanıyor. Otomobil yapınca ne yapacağız?

Bakın! Bugün Opel PSA çatısında. Fiat-Chrysler konsorsiyomu PSA ile görüşmelere başladı. Amerikan Chicago otomotiv endüstrisi (neredeyse) biteli çok oldu. VW çatısı altında birleşen/toplanan markaları bir aratın, ağzınız açık kalacak! Japonlar farklı dünyalar ve ekonomik nedenlerle hem İngiltere hem Türkiye fabrikalarını kapatıyorlar.

Öncelik teknik değil, ticari!

Radikal yorum olabilir ama, komple araba yapmak yerine mesela elektrik aksesuarlar, far, iç elektronik, güvenlik sistemleri vs detaylarla öne çıkabilsek bence daha iyi bir başlangıç olurdu.

Düşünseniz, bir VW veya Honda arabanın neresini yapıyor? Dikkatli bakarsanız bizim o çok beğenmediğimiz montajcılık kısmını yapıyor. Tabi öncesinde sıkı şartnamelerle isteklerini ortaya koyuyorlar elbette.
 
Geri
Üst