Honda Otomobil Garantisi ❗️

Okurken dikkatimi çekti. Garantiye girmeyen kısım garanti kısmından çok daha uzun.

Orijinal Ürün Garantisi

1. Honda Garanti Süresi: Aracın teslim tarihinden itibaren başlar, 3 yıl veya 100.000 km´dir; hangisi önce dolarsa biter. Ancak, aracın yasal garanti süresi, teslim tarihinden itibaren 2 yıl veya 60.000 km’dir (hangisi önce dolarsa biter). Tüketicinin, TKHK’dan doğan aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesi, bedel iadesi ve ayıp oranında bedel indirimi gibi seçimlik hakları, 2 yıl veya 60.000 km (hangisi önce dolarsa biter) yasal garanti süresinde geçerlidir. Yasal garanti süresinden sonra, Honda garanti süresi sonuna kadar tüketicinin aşağıdaki şartlarda sadece onarım hakkı bulunmaktadır.

Honda garanti süresi; taksi, kiralık araç, sürücü kursu araçlarında ve ticari şirket araçlarında ise teslim tarihinden itibaren 2 yıl veya 60.000 km´dir (Önce hangisi dolarsa). Pert olan araçların garantisi pert olduğu tarih itibariyle biter.

2. Garanti Kapsamı: Aracın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı belirtilen şartlar gereğince firmamızın garantisi kapsamındadır. Aracın garanti süresi içerisinde malzeme, işçilik veya montaj hatasından dolayı arızalanması halinde; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır. Honda Yetkili Servisi tespiti doğrultusunda tamirat şeklinde veya tamiratın mümkün olmaması durumunda parça değiştirilerek gerçekleştirilecektir. Garanti kapsamında tamir edilen ya da değiştirilen parçalar ise sadece aracın kalan garanti süresi içinde garanti kapsamına alınabilir. Çıkan parçalar, daha sonra firmamızın malı olur. Ek olarak araca üretim sonrasında takılan orijinal aksesuarlar aracın garantisi dışındadır.

Aracınıza Honda Yetkili Servislerince, Honda Türkiye A.Ş. tarafından onaylanmış LPG sistemi montajının yapılması halinde, aracınızın garantisi devam edecektir. Ancak, LPG sisteminden veya yakıtından dolayı aracınızda oluşacak arızalar ve LPG sistemi garanti kapsamında değildir.

3. Tamir Süresi: Garanti kapsamında onarım yapılması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Aracın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre, araca ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda aracın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Garanti onarımlarında, aracın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde, imalatçı veya ithalatçı aracın tamiri tamamlanıncaya kadar benzer özelliklere sahip başka bir aracı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen aracın;

A. Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde; en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların araçtan yararlanamamayı sürekli kılması,

B. Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

C. Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün olmadığının belirlenmesi durumlarında, aracın teslim tarihinden itibaren 2 yıl veya 60.000 km (hangisi önce dolarsa biter) yasal garanti süresi içerisinde, tüketici aracın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

Bakım ve onarımlarda orijinal parça kullanılmaması sebebi ile oluşan sorun, uyumsuzluk ve arızalar, bu parçaları uygulayan kurum ve kişilerin sorumluluğunda olup garanti kapsamında değildir.

Araç Kullanım Kılavuzu’nda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.



Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,744
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
4. Garanti Kapsamına Girmeyen Durumlar

• Honda boya standartları içerisindeki boya kalınlığı üretim hatası olarak değerlendirilemez. Ürünün bölgesel olarak boya kalınlıklarında farklılıklar bulunmaktadır; bu farklar üretim hatası olarak değerlendirilemez. Honda araçlarında boya kalınlığı standardı 300 mikron’a kadardır. Aracın gövde plastik parçaları (tamponlar, çıtalar, kapı kolları, aynalar vs.) ile metal parçaları arasında boya ton farkı olabilir. Bu durum üretim hatası olarak değerlendirilemez.

• Firmamızın dağıtımını ve/veya üretimini yapmadığı araçlardaki arızalar, • Garanti süresinden sonra oluşan arızalar, • Kullanım Kılavuzu’nda tavsiye edilen periyodik bakımların (günlük bakım, periyodik bakımlar, parçaların periyodik değişimi vs.) yapılmamış olması veya firmamız tarafından belirlenmiş yetkili bayi servis merkezleri dışındaki yerlerde bakım, ayar ya da tamir görmesi sonucu oluşabilecek arızalar,

• Kullanma Kılavuzu’nda belirtilen nitelikte olmayan yağ, yakıt, hidrolik ve diğer sıvıların (motor yağı, şanzıman yağı, diferansiyel yağı, fren hidroliği, radyatör sıvısı, yakıt vs.) kullanımından kaynaklanan arızalar,

• Firmamızın onaylamadığı modifikasyonlar ve aksesuarlar,

• Akülerin periyodik bakımların eksik olması sebebi ile test edilmemesi durumları,

• Yarışma veya ralli gibi nedenlerden ötürü aracın aşırı zorlanması, uygun olmayan yol şartlarında kullanılması,

• Deprem, fırtına, sel, dolu, çığ, heyelan, yangın gibi doğal afetlerden kaynaklanan sorunlar,

• Duman, kimyasal sıvılar, asit yağmurları, ilaçlar, kuş pislikleri, böcek ölüsü, hayvan kanı, deniz suyu ve tuzu, yol tuzlarından kaynaklanan boya ve nikelaj sorunları,

• Aracın boya veya nikelaj kaplı kısımlarının uzun süre temizlenmemesi ya da toz, çamur, egzoz gazı vb. etmenler neticesinde oluşan boya bozulması, sararma, paslanma ve oksitlenmeler,

• Üreticinin uygun gördüğü standart üretimi dışında ilave olarak talep edilebilecek donanım, parça, boya, cila, yalıtım vb. gibi ek işlemler, sürüş sırasında aracın üzerine gelen sert yabancı materyallerin oluşturduğu hasarlar (cam kırılması, boya atması, radyatör veya kondansör delinmesi, far camı, sinyal camı, sis camı kırılması vb.),

• Kullanıcının günlük bakımları uygulamaması sonucunda yağ, soğutucu, hidrolik seviyelerinin normal düzeyde olmamasından kaynaklanan arızalar,

• Kaporta, cam, plastik aksamda dış etken ile oluşan çatlak, kırık, çizilme, ezilme vb. hasarlar,

• Kaza, taş çarpması, çizilmesi, ezik, kasise çarpma, çukura düşme ve yol bozukluğu gibi harici etkiler ile oluşabilecek bozulma ve yıpranmalar; - Ön ve arka düzen parçaları, - Lastik, - Düşük lastik basıncı ile sürüş, - Süspansiyon geometrisi arıza ve ayarsızlıkları,

• Aracın uygun olmayan oto şampuanı, kimyasal temizleyiciler veya fırça ve bezlerle yıkanması neticesinde oluşan boya ve kaporta problemleri,

• Aşırı basınçlı, aşırı sıcak veya soğuk su gibi sıvılarla yapılan yıkamalar nedeniyle oluşan arızalar (boyada deformasyon, kaplama kalkması veya deforme olması, fitil, contaların deformasyonu vb.),

• Parlatıcı, koruyucu, koku giderici vs gibi amaçlarla kullanılan silikon, parfüm vb. maddelerin kullanımından kaynaklanan;
- Aracın kumaş veya iç kaplamalarındaki yüzey bozulmaları, - Deri veya vinil yüzey ve kaplamalarda çatlak, kırık ve deformasyonlar,
- Renk değişimi, buruşma, kabarma, soyulma, deformasyon vb,

• Yakıt kaynaklı olarak; motor, yakıt hatları, filtreleri, şamandıraları, yakıt pompası, egzoz sistemi, katalitik konvertör veya sensör arızaları,

• Sürücü ihmal ve kusurundan kaynaklanan arızalar,

• Aracın hatalı kullanılması sonucu oluşabilecek arızalar,

• Debriyaj baskı ve balatası; seyir halinde sürekli debriyaja basmak veya ayağı sürekli debriyaj pedalı üzerinde tutmak, kar ve çamurda veya yokuşta zorlama, patinaj çekmek, sürüş esnasında el freni çekmek, sık sık vites değişikliği şeklinde aracın zorlanması sonucu oluşan arızalar,

• Sarf malzemeler,

• Kornanın uzun süreli basılı tutulması ile oluşan arızalar,

• Motor yağı, motor soğutma suyu, şanzıman, diferansiyel yağı ve yakıta her türlü katkı maddeleri ilave edilmesi sonucu oluşan arızalar,

• Aracın alışma periyodu olan ilk 1000 km içerisinde fren, motor gibi aksamların aşırı zorlanmasından kaynaklanan arızalar,

• Kilometre sayacının değiştirilerek gerekli kaydın yapılmadığı veya gerçek kilometrenin belirlenemediği araçlar,

• Aracın çalışmasına bağlı gürültü ve titreşimler garanti kapsamında değildir.

5. Karşılanmayan Masraflar

• Normal kullanım sonucu zamanla aşınan parçalar, periyodik bakımlara ait parça ve işçilik giderleri ile sarf malzemeleri ve temizlik masrafları, debriyaj, baskı ve balatalar, fren diskleri ve balataları, tüm filtreler, kayışlar, akışkanlar, yağlar, bujiler, silecekler, lastikler, akü, bilyalar (rulmanlar), ampuller vb. parçalar garanti kapsamı dışındadır.

• Yetkili Honda servisleri dışında yapılan tamiratlara ait ücretler,

• Kullanımdan kaynaklanan, klima gazı, yağ ve hidroliklerin değiştirilmesi veya ilave edilmesi için gerekli masraflar,

• Aracın uzun süreli kullanılmamasından veya kısa mesafelerde kullanılmasından kaynaklanan problemler (lastik, akü, vb)

• Garanti süresi dolduktan sonra ortaya çıkan arızalar garanti kapsamı içinde değerlendirilmez.

• Bozuk yollarda kullanım sonucu ortaya çıkan şikayetler (ses vb), garanti kapsamında değerlendirilmez.

• Lastik sorunları, lastik üreticisi/temsilcisi firma tarafından incelenir ve firmanın tespitine göre garanti değerlendirmesi yapılır.

6. Kullanıcının Uyması Gereken Kurallar

Rahat ve güvenli bir sürüş için aracınızı Kullanım Kılavuzu’nda belirtildiği şekilde kullanın. Kullanım Kılavuzu’nda tavsiye edilen günlük bakım ve periyodik bakımları mutlaka yapın/ yaptırın.

Aracınıza aşırı yük yüklemeyin. Kullanım Kılavuzu ya da uygunluk belgesinde belirtilen yükleme sınırlamalarını aşmayın. Aşırı yükleme durumunda oluşabilecek sorunlar garanti kapsamında değildir.

7. Garanti Sınırları

Türkiye sınırları içerisinde satılan ve kullanılan araçlar için geçerlidir.

8. Ürün Ekonomik Ömrü

10 yıldır.

9. Üretim Değişiklikleri

Honda Türkiye A.Ş. önceden üretilen ve/veya satılan araçlarda aynı veya benzer değişiklikleri yapma zorunluluğuna maruz kalmadan değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Broşürler, web sayfası ve internette belirtilen ürün, model, donanım vb. görsel aksesuarlar ile teslim edilen araç arasında değişiklikler ve farklılıklar olabilir.


Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
158
Konum
Van
Aracınız
Civic FC5 2019
• Honda boya standartları içerisindeki boya kalınlığı üretim hatası olarak değerlendirilemez. Ürünün bölgesel olarak boya kalınlıklarında farklılıklar bulunmaktadır; bu farklar üretim hatası olarak değerlendirilemez. Honda araçlarında boya kalınlığı standardı 300 mikron’a kadardır. Aracın gövde plastik parçaları (tamponlar, çıtalar, kapı kolları, aynalar vs.) ile metal parçaları arasında boya ton farkı olabilir. Bu durum üretim hatası olarak değerlendirilemez.


Benim en cok dikkatimi ceken bu olmustu. 2012 manul elegance aracimin on kabut yuksek mikronlu cikmisti ne oldugunu anlamamistim alirken ilk arabam oldigu icin exper abi bunu isini bilmeyen birine goturursen boyali der ama buraya kalin vurmuslar demisti ben ona guvenerek aldim 4 yil kullandim sonra sattim baska bi exper de satarken aynisini soylemisti 3 kat vurmuslar buna diger bolgelere gore ama arba orjinal demisti. Malesef hondada var var olan birsey 2019 sifir aldim fc5 hic baktirmadim ins. Yoktur diyorum ama yuksek ihtimalle ondada vardir bolgesel.

SM-G920F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
167
Tepki puanı
125
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2019
Hocam selamlar, mesleğim gereği garanti dışı kalan ve bunların başımıza gelme olasılıklarını araştırıp madde haline getiriyorum. Burada belirtilmiş olan garanti dışı kapsamlar Amerika'daki standartlarla hemen hemen aynı hatta orada daha fazla madde mevcut. Dikkat ederseniz, cam kırılması, doğal afet ve kundaklama, 3. şahıs hasarlar, yanlış yakıt v.b. maddeler kaskolar da yer alır ve rayiç bedel üzerinden işlem görür. Honda ve diğer firmalar kendi standartlarında mekanik aksamları değerlendirir ve aracı size satarken kitapçıkta yazan her maddeye riayet edeceğinizi göz önüne alır. Örnek vermek gerekirse dot 4 fren hidroliği önerilir siz 3 ya da 5 koyabilirsiniz. Burada yapılan tercih kullanıcının kendi insiyatifidir ve normal şartlarda tüm ülkelerde frenleme problemi yaşarsanız garanti kapsam dışında kalmanız olağandır. Ek olarak unutmamalıyız ki "Araçlarımızın ekonomik ömrü 10 yıl olarak belirlenir. (Aslında avrupa standartı olarak elektronik olan hemen her cihazın ömrü 10 yıl)
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
İyiakşamlar arkadaşlar şirketimizin yöneticisinin kullandığı fc5 civic sedan aracımız var.
Aracımız şirket üstüne kayıtlı olduğu için garanti süresi 2 yıl'mı olıcak acaba ?
Bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
İyiakşamlar arkadaşlar şirketimizin yöneticisinin kullandığı fc5 civic sedan aracımız var.
Aracımız şirket üstüne kayıtlı olduğu için garanti süresi 2 yıl'mı olıcak acaba ?
Bilgilendirirseniz sevinirim.
Ticari geciyor da evet

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
İyiakşamlar arkadaşlar şirketimizin yöneticisinin kullandığı fc5 civic sedan aracımız var.
Aracımız şirket üstüne kayıtlı olduğu için garanti süresi 2 yıl'mı olıcak acaba ?
Bilgilendirirseniz sevinirim.
Bildiğim kadarı ile araç ticari amaçlar için kullanılmıyorsa sahibinin ticari kuruluş olabilir.
En mantıklı yolun Honda Türkiye ile temasa geçerek bu hususu sormanız olduğunu düşünüyorum.
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
129
Tepki puanı
26
Konum
123456
Aracınız
Civic FC5 2018
Bildiğim kadarı ile araç ticari amaçlar için kullanılmıyorsa sahibinin ticari kuruluş olabilir.
En mantıklı yolun Honda Türkiye ile temasa geçerek bu hususu sormanız olduğunu düşünüyorum.

honda.com.tr/otomobil/bize-ulasin basvuru yaptım 2 kere. kimse dönüş yapmadı umrunda değil müşteri
 
Geri
Üst