Civic FC5 İ-dtec Motor soğutma fanı

Katılım
5 Kas 2019
Mesajlar
17
Tepki puanı
17
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhabalar aracım 2019 model dizel otomatik exzutive aracı kullandığım mesafe iş yerim ile ev arası 5 km bu mesafede ve havalarında soğuk olduğu bu günlerde araç bu mesafede soğutma fanını açıyor hararet göstergesi normal olması gereken seviyede aracı hiç sıkıştırmadan kullanıyorum soğutma suyu var servisi aradığımda bu araçların motorunu çabuk ısıttığını ve hararet göstergesinin olması gerektiği seviyeye geldiğinde fanı açmasının normal bir durum olduğunu söylediler. Bu durum normalmi yoksa anormal durummu (bu arada ilk defa Honda bir araç kullanıyorum) bilgisi olan arkadaşlar bilgi verebilirmi
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Merhaba hoş geldiniz;

•Tanışma bölümünde bir mesajla kendinizi tanıtırsanız seviniriz.

•Aracınızı çoğunlukla bahsettiğiniz şekilde 5 km git ve stop et şeklinde kullanıyorsanız duyduğunuz ses DPF(dizel partikül filtresi) ile ilgili bir temizlik faaliyettinden kaynaklanıyor olabilir. Şöyle ki;
Filtrede biriken kurumların yakılarak temizlenmesini sağlayan bir sistem mevcuttur. Ancak bunun için aracın belli bir süre yaklaşık 15-20 dk ve 2000d/d üzerinde hareket etmesi gerekir. Bu şekilde bir kullanım belli bir süre olmayınca da dpf de biriken kurum yakılamadığı için göstergede ikaz işareti yanabilir.
Sizde ikaz işareti yanmamış henüz ancak arada bir aracı egzozu iyice ısınana kadar kullanmanızı öneriyorum.

Ayrıca; Kısa sürüşlerde yakıt tüketimi zaten fazla olacaktır. Bu sebepten makul tüketim değerleri yakalamak için düşük devir kullanıp aracın bir de nefesinin daralmasına sebep olmayın derim. Yani motor soğukken yüksek devir çevirin demiyorum ama devir en azından 2-3 binleri görsün evden işe giderken. Bu şekilde dpf nin ömrü daha uzun olacaktır.
 
Katılım
5 Kas 2019
Mesajlar
17
Tepki puanı
17
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba hoş geldiniz;

•Tanışma bölümünde bir mesajla kendinizi tanıtırsanız seviniriz.

•Aracınızı çoğunlukla bahsettiğiniz şekilde 5 km git ve stop et şeklinde kullanıyorsanız duyduğunuz ses DPF(dizel partikül filtresi) ile ilgili bir temizlik faaliyettinden kaynaklanıyor olabilir. Şöyle ki;
Filtrede biriken kurumların yakılarak temizlenmesini sağlayan bir sistem mevcuttur. Ancak bunun için aracın belli bir süre yaklaşık 15-20 dk ve 2000d/d üzerinde hareket etmesi gerekir. Bu şekilde bir kullanım belli bir süre olmayınca da dpf de biriken kurum yakılamadığı için göstergede ikaz işareti yanabilir.
Sizde ikaz işareti yanmamış henüz ancak arada bir aracı egzozu iyice ısınana kadar kullanmanızı öneriyorum.

Ayrıca; Kısa sürüşlerde yakıt tüketimi zaten fazla olacaktır. Bu sebepten makul tüketim değerleri yakalamak için düşük devir kullanıp aracın bir de nefesinin daralmasına sebep olmayın derim. Yani motor soğukken yüksek devir çevirin demiyorum ama devir en azından 2-3 binleri görsün evden işe giderken. Bu şekilde dpf nin ömrü daha uzun olacaktır.
sürekli kısa mesafede kullandığım için oluyordur belki diye aklıma gelmişti ama fan ile ne alakası olur diye düşündüm vermiş olduğunuz bilgi için teşekkür ederim
 
Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
31
Tepki puanı
25
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhabalar aracım 2019 model dizel otomatik exzutive aracı kullandığım mesafe iş yerim ile ev arası 5 km bu mesafede ve havalarında soğuk olduğu bu günlerde araç bu mesafede soğutma fanını açıyor hararet göstergesi normal olması gereken seviyede aracı hiç sıkıştırmadan kullanıyorum soğutma suyu var servisi aradığımda bu araçların motorunu çabuk ısıttığını ve hararet göstergesinin olması gerektiği seviyeye geldiğinde fanı açmasının normal bir durum olduğunu söylediler. Bu durum normalmi yoksa anormal durummu (bu arada ilk defa Honda bir araç kullanıyorum) bilgisi olan arkadaşlar bilgi verebilirmi
Sizin dediğiniz şeyle aynı durum mu bilmem ama kendi tecrübemi paylaşıyım. Bende arabayı kullanırken sık sık fanın devreye girmesinden şikayetçiydim bunun bir sorun olduğunu düşünmeye başlamıştım ki klimanın oto modda açık olduğu durumlarda fanın motor sıcaklığından bağımsız olarak belli aralıklarla devreye girip çıktığını farkettim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
dizel motorlar normalde benzinli motora göre daha geç ısınırlar kışın bu olay büyük problemdir, eğer dizel civic te 5km de hararet seviyesi normal seviyeye geliyorsa birde fan açıyorsa diğer dizel otomobilleri kullanmış birisine bu olay çok garip gelir:) şimdi banada çok garip geldi:) yinede tek marşla 5km lik mesafe yapıp stop ederek dizel araç kullanmak emisyon kontrol sistemleri açısından hayra alamet değildir haftada bir yada müsait durumda oldukça tek marşta biraz devirli 20-30km gibi yol katetmeye çalışın sürekli kısa mesafe kullanım ile uzun vadede bir iki yıl içinde partikül filtresi tıkanabilir egr bozabilir ciddi sıkıntı çıkartabilir.

honda dizel motorda harikalar mı yaratmış acaba? :) motorun çabuk ısınması gerçekten iyiymiş.

Kışın yakıt tüketimi her daim yükselir bunda pek kafaya takılacak bir durum yok hava filtresi temiz, lastik havaları yerinde olduğu sürece pek sıkıntı yok kışın hepsi 2-3 litre fazla yakar.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
432
Tepki puanı
624
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhabalar aracım 2019 model dizel otomatik exzutive aracı kullandığım mesafe iş yerim ile ev arası 5 km bu mesafede ve havalarında soğuk olduğu bu günlerde araç bu mesafede soğutma fanını açıyor hararet göstergesi normal olması gereken seviyede aracı hiç sıkıştırmadan kullanıyorum soğutma suyu var servisi aradığımda bu araçların motorunu çabuk ısıttığını ve hararet göstergesinin olması gerektiği seviyeye geldiğinde fanı açmasının normal bir durum olduğunu söylediler. Bu durum normalmi yoksa anormal durummu (bu arada ilk defa Honda bir araç kullanıyorum) bilgisi olan arkadaşlar bilgi verebilirmi
Merhabalar hoşgeldiniz öncelikle. Aynı sorun arkadaşımın dizel passatında da vardı. Dpf motor arıza lambası yaktı. Baktırdıklarında dizel partikül temizliği istiyor demişler. Muhtemel sizde de aynı durum var.
Dpf için bir süre manuel kullanımda yüksek devirde sürmeyi tavsiye ediyorlar.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
5 Kas 2019
Mesajlar
17
Tepki puanı
17
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Sizin dediğiniz şeyle aynı durum mu bilmem ama kendi tecrübemi paylaşıyım. Bende arabayı kullanırken sık sık fanın devreye girmesinden şikayetçiydim bunun bir sorun olduğunu düşünmeye başlamıştım ki klimanın oto modda açık olduğu durumlarda fanın motor sıcaklığından bağımsız olarak belli aralıklarla devreye girip çıktığını farkettim.
[/gözlemlediğim kadarıyla araçta ön cam buğusunu gidermek için ısıtma sistemini açtığım zaman veya ısıtma sistemini açtığımda klimayı açma ve kapama düğmesinden yapmıyordum normal ön cam ısıtma düğmesinden açıp kapatıyordum ve bir şeyde dikkatimi çekti araç 24 saat hiç hareket etmedi dış aynaya cam sil sıktığımda buharlaşarak kayboldu en son klima açma kapama tuşundan klimayı kapatarak 30 km yol yaptım motor fanı açmadı diğer türlü klima düğmesinden kapatmadığımı farkettim ısıtma sistemi açık olmasada motor fanı çalışıyordu verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim yaşadığımız sıkıntı büyük ihtimalle aynı peki bu araçlarda klima fanı ile motor fanı aynımı yani ikisi için ayrı ayrı fan bulunmuyormu.

Sizin dediğiniz şeyle aynı durum mu bilmem ama kendi tecrübemi paylaşıyım. Bende arabayı kullanırken sık sık fanın devreye girmesinden şikayetçiydim bunun bir sorun olduğunu düşünmeye başlamıştım ki klimanın oto modda açık olduğu durumlarda fanın motor sıcaklığından bağımsız olarak belli aralıklarla devreye girip çıktığını farkettim.
gözlemlediğim kadarıyla araçta ön cam buğusunu gidermek için ısıtma sistemini açtığım zaman veya ısıtma sistemini açtığımda klimayı açma ve kapama düğmesinden yapmıyordum normal ön cam ısıtma düğmesinden açıp kapatıyordum ve bir şeyde dikkatimi çekti araç 24 saat hiç hareket etmedi dış aynaya cam sil sıktığımda buharlaşarak kayboldu en son klima açma kapama tuşundan klimayı kapatarak 30 km yol yaptım motor fanı açmadı diğer türlü klima düğmesinden kapatmadığımı farkettim ısıtma sistemi açık olmasada motor fanı çalışıyordu verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim yaşadığımız sıkıntı büyük ihtimalle aynı peki bu araçlarda klima fanı ile motor fanı aynımı yani ikisi için ayrı ayrı fan bulunmuyormu.
 
Katılım
24 Şub 2019
Mesajlar
108
Tepki puanı
121
Yaş
42
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhabalar aracım 2019 model dizel otomatik exzutive aracı kullandığım mesafe iş yerim ile ev arası 5 km bu mesafede ve havalarında soğuk olduğu bu günlerde araç bu mesafede soğutma fanını açıyor hararet göstergesi normal olması gereken seviyede aracı hiç sıkıştırmadan kullanıyorum soğutma suyu var servisi aradığımda bu araçların motorunu çabuk ısıttığını ve hararet göstergesinin olması gerektiği seviyeye geldiğinde fanı açmasının normal bir durum olduğunu söylediler. Bu durum normalmi yoksa anormal durummu (bu arada ilk defa Honda bir araç kullanıyorum) bilgisi olan arkadaşlar bilgi verebilirmi
çok yakın bir mesafe gidip geldiğiniz için yapıyor korkulacak bişey yok benzinlide olsa yapar aynı şeyi fazla yakar aracınız birde ilerde büyük ihtimal hep o mesafe gittğiniz için partikül filtresi sorunu yaşarsınız ilerleyen yıllarda
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
gözlemlediğim kadarıyla araçta ön cam buğusunu gidermek için ısıtma sistemini açtığım zaman veya ısıtma sistemini açtığımda klimayı açma ve kapama düğmesinden yapmıyordum normal ön cam ısıtma düğmesinden açıp kapatıyordum ve bir şeyde dikkatimi çekti araç 24 saat hiç hareket etmedi dış aynaya cam sil sıktığımda buharlaşarak kayboldu en son klima açma kapama tuşundan klimayı kapatarak 30 km yol yaptım motor fanı açmadı diğer türlü klima düğmesinden kapatmadığımı farkettim ısıtma sistemi açık olmasada motor fanı çalışıyordu verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim yaşadığımız sıkıntı büyük ihtimalle aynı peki bu araçlarda klima fanı ile motor fanı aynımı yani ikisi için ayrı ayrı fan bulunmuyormu.
Ön cam buğu çözücüsünü açtığınızı daha önce diyeydiniz iyiydi:) ön cam buğu çözücüsü klimayı çalıştırır dolayısı ile radyatör fanı dönmeye başlar:) bu araçlarda radyatör fanı ve klima fanı ortak tek fan olması lazım ancak iki kademelidir motor harareti sebebiyle çalışırsa yavaş döner, fan hararet sebebiyle dönerken aynı anda klima yada ön cam buğu çözücü açılırsa fan daha hızlı dönecektir.

yan aynalardaki buğu çözücü arka cam buğu çözücü ile ortak olması lazım arka cam buğu giderici açıken yan aynaların camları da ısınır elinizle ayna camını kontrol edin sıcak ise o esnada arka cam buğu çözücü çalışıyor olması lazım.
 
Geri
Üst