İlk çalıştırmada öne atılım yapma.

Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
189
Tepki puanı
157
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
Arkadaşlar merhaba.
7 senedir kullandığım 2008 Model Otomatik Vites Lpg li Elegance aracım,
Son birkaç haftadır vites P konumunda ve el freni çekik vaziyetteyken sabahları ilk çalıştırmada araç ÖNE DOĞRU atılım yapıyor.
Sizce sebep ne olabilir.
Yani el freni inik,vites de boşta olsa ilk çalıştırmada yola fırlayacak sanki :)
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
@Hakan_1453 hocamda Fd6 kullanıcısıydı onunda yorumunu bekliyorum:)
Hocam bende de sorun ara ara devam ediyor. Size bir çözüm sunayım ama şanzımanın mevcut sorununu değiştirir mi ileriye yönelik meydana gelebilecek sorunları engeller mi bilmiyorum. Normalde aracı park edecegim zaman el frenini çekip n konumunda yükü el frenine bindirip aracı stop ettikten sonra vitesi p ye alıyordum. Ara ara yine yapıyordu. Sonrasında ayni islemi stop etmeden yapıp p konumuna aldığımda sorunun daha da azaldigini gordum. Bir de sunu deneyebilirsiniz. Aracı çalıştırmadan n konumuna alip el frenini indirip araci azcık salarak calistirmayi deneyin. Boylece hic vuruntu yapmadigini tespit ettim. Neyden kaynaklanir diye soracaksaniz malesef bir bilgim yok :)
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Şanzımanda zaman içinde aşındığı/eskidiği için değişmesi gereken parça veya parçalar olabilir mi acaba...?

Bir otomatik şanzıman uzmanına ve yetkili servise sormak çözüm getirebilir diye düşünüyorum...
Onlar da kapalı kutu açıp bakmak gerekir diyeceklerdir. Açılmışken de şunu yapalım bunu yapalım yoksa bir daha sökmek gerekirse 2.maaliyet olur derler ve hesap 7-8 bin TL olur :)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Hocam bende de sorun ara ara devam ediyor. Size bir çözüm sunayım ama şanzımanın mevcut sorununu değiştirir mi ileriye yönelik meydana gelebilecek sorunları engeller mi bilmiyorum. Normalde aracı park edecegim zaman el frenini çekip n konumunda yükü el frenine bindirip aracı stop ettikten sonra vitesi p ye alıyordum. Ara ara yine yapıyordu. Sonrasında ayni islemi stop etmeden yapıp p konumuna aldığımda sorunun daha da azaldigini gordum. Bir de sunu deneyebilirsiniz. Aracı çalıştırmadan n konumuna alip el frenini indirip araci azcık salarak calistirmayi deneyin. Boylece hic vuruntu yapmadigini tedpit ettim. Neyden kaynaklanir diye soracaksaniz bir bilgim yok :)
Bence de doğrusu önce P’ye alıp sonra aracı stop etmek hocam.
Son yapılan P’ye alma hareketinin şanzıman üzerinde oluşturduğu mekanik etki direkt oluşup tamamlanıyor bu şekilde. ??
Araç stop edildikten sonra P’ye alındığı zaman o hareketin sonuçlarının bir kısmı ilk çalıştırmaya erteleniyor olabilir... Bu tek başına, oluşan öne atılmanın sebebi olmayabilir tabi ancak zaman içinde oluşan aşınmalar ve soğuk havanın yağa olan etkisiyle birleşiyor ve bu sonuç ortaya çıkıyor olabilir...
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
189
Tepki puanı
157
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
Yorumlarınıza ayrı ayrı teşekkür ederim.
Arabamın hiçbir bakımını atlamamaya özen gösteririm.Aracı park ederkende önce frenle düz durduktan sonra N konumuna alıp el frenini çeker sonra P konumuna alırım.
Her sabah yapmasada soğuklarda sadece bunu yapması kafama takıldı.
Lpg yol ayarında ilk çalıştırmada herhangi bir ayar yapılıyormu (arabaya yapılan enson işlem olduğu için yazdım).
Birde v kayış değişmişti acaba soğukta gerginleşme yapıyor olabilirmi.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Bende de zaman zaman oluyor. Atlamadan ziyade öne arka doğrultusunda araç sallanıyor. Bariz motorun sallanma yönü bu. Tahminim, soğuk hava nedeni ile ilk marş anında düşük devir nedeni ile sallanıyor , (soğuk havadaki zayıf akü motoru ilk anda ateşleme öncesi daha yavaş çevirebilmesi ) ,ya da yine soğuk nedeni ile eskimiş takozlar sallanmayı absorbe edemiyor.

Yazılanlardan aklımda oluşan bir soru var,vites P de iken motorun şanzıman ile bağlantısı kesilmiyor mu? Yani tork konvertörü boşta değil mi?
 
Geri
Üst