İstanbul ' da Ticari Taksi olarak Çalışmış 450.000Km' de FC 5 Pas Çürük

FC5 çürür mü? Honda Cıvıc Çürür Mü?

  • Evet çürür

    Oy: 31 54.4%
  • Asla çürümez.

    Oy: 7 12.3%
  • Biraz paslanır ama çürümez.

    Oy: 9 15.8%
  • Tofaş mı bu çürüsün?

    Oy: 10 17.5%
  • Çürük tarih oldu da biz mi yanlış tarihteyiz.

    Oy: 5 8.8%

  • Kullanılan toplam oy
    57
Katılım
6 Ocak 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
13
Konum
tjp74
Aracınız
Civic FC5 2016
Evet arkadaşlar yanlış okumuyorsunuz aracımız 450.000 km de ve İstanbul da Ticari takside çalıştı. Aracımız FC5 1.6 Elegance Manuel. Araçla ilgili şuana kadar hiç bir problem yaşamadık. İlk çıktığında aldığımız için bizimde C sütununda dalgalanmalar oldu. Şuan aracın üzerinde 4. fren balatası var. Ön ve arka diskleri hiç değişmedi. Ön takımda 2 defa ön amortisör değişti. Bir defa da salıncak ve askı rotları değişti. Ve bir kaç defa da kapı gergileri. 4 kere de baskı balata değişti. Olay bu kadar. Aracımızda yan sanayi hiç bir şey kullanmadık. Yağ olarak Petronas kullandık. Araç sürekli lpg ile İstanbul da çalıştı . Aracımızı Honda Damla dan 2016 yılında satın aldık. Kısacası İstanbul' da taksici bu aracı takıyorsa kalitelidir mantığıyla reklamını da biz yapmış olduk.
Tek ve en büyük problemimiz aracın kaportasında ki paslanmalar. Aracın sadece istanbul da arkadan başka bir aracın vurması nedeniyle tamponu değişti ve plaka olan kısmında düzeltme oldu.. bunun haricinde aracın hiç bir parçasında macun düzeltme vs yok.
Biz aracın taksiye takarken stoplar hariç hiç bir şey sökmeden sadece skoç ile mevcut boyası pütürleştirildi (boya tutsun diye) ve Fırında komple boyandı.
2020 şubat ayında aracı taksiden çıkardım. Pandemi sürecinde aracı boyattım ve şuan hususi araç olarak kullanmaktayım.
Şimdi esas sorunumuza gelelim.

Aracın 4 kapısı çürükler içinde. özellikle direklerin birleşim yerleri ve kapı üst fitillerinin oturduğu kısımlar.
Merak ve pandemi boşluğunda aracın 4 kapısının döşemesini söktüm. kapı içlerinde bulunan rol barlar bile çürümüş durumda.
Birde ön motor kaputunun iç kısmında bulunan kuşaklar üst saçla megesler kısmında ayrılmış durumda ve zırıltı yapmakta.

Bununla ilgili Honda Damla ya randevu alarak servise gittim. 40 dk sonra bana aracın kontrolünün bittiğini söylediler. Ve açıklamaları aracın giydirme olduğu ve giydirme sökülürken falçata çiziğinden aracın pas yaparak çürüdüğünü söylediler. Oysa ki aracımız komple dıştan yüzeysel boyalıydı. ve garantiden hiç bir işlem yapılmayacağını söylediler. Honda merkez ile görüştünüz mü diye sorduğumda ise evet yanıtını verdiler.Oysa o kadar kısa zamanda merkezdeki arkadaşlarla mailleşmeleri görüşmeleri imkansız olduğu halde doğruyu söylemediler. Merkezin haberi olmadığına eminim. İş emri kapanışını istediğim de ise o evrağı veremeyeceklerini illaki istiyorsanız 450 tl ekspertiz ücreti ödemem gerektiğini söylediler. Bende kabul ettim. Tam ilk girerken açılan evrağı iptal edeceklerken servis müdürü gelip danışmana ne yapıyorsun deyince: Beyefendi evrak istiyor ekspertiz için ücretli iş emri açtığını dile getirince Müdür hn. adamın evrağını ver deyince ödeme yapmadan iş emri kapanışını da almış oldum. Şimdi zamanım oldu en kısa zamanda Honda Türkiye ile yazışıp Şekerpınar fabrika da aracı inceleteceğim.

Ayrıca kapıların pas olan yerlerine rötuş lokal boya vs yaptırmadım ki daha önce işlem yapılmış demesinler diye.

Konuyla ilgili ayrıca forum sitesinde siz değerli honda kullanıcılarına durumu paylaşacağım.

Görünmeyen kısımların fotolarını yüklüyorum. birde görünen kısımları fotoğraflayıp daha sonra ekleyeceğim. Oralar göründüğü için çekmedim. Kapıyı açıp binerken gördüğünüzde arabaya binmezsiniz emin olun.
 

Ekli dosyalar

  • 638.JPG
    638.JPG
    272 KB · Görüntüleme: 448
  • 301.JPG
    301.JPG
    132.1 KB · Görüntüleme: 448
  • 302.JPG
    302.JPG
    78.5 KB · Görüntüleme: 440
  • 303.JPG
    303.JPG
    133.3 KB · Görüntüleme: 435
  • 687.JPG
    687.JPG
    110.7 KB · Görüntüleme: 444
  • 696.JPG
    696.JPG
    182.2 KB · Görüntüleme: 442

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,969
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba, öncelikle tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız iyi olur. Tecrübelerinizi bizimle paylaştığınız için de ayrıyetten teşekkürler. Oyumu da kullandım, bu fotolardan sonra Tabiiki paslanır ?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu paslanmalar kesinlikle normal değil, bence fabrikasyon boyamada bir hata var.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Geçmiş olsun. Pas içten oluşmuş gibi boya kalitesi düşük olunca içide aynı nasibi almış gibi duruyor. Şimdi bunu görenler meraktan araçlarını sökmeye başlar.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ocak 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
13
Konum
tjp74
Aracınız
Civic FC5 2016
Pas içten oluşmuş gibi boya kalitesi düşük olunca içide aynı nasibini almış gibi duruyor. Şimdi bunu görenler meraktan araçlarını sökmeye başlar.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Kapıyı açınca pas ve çürük görüyorsunuz. Döşemeleri sökük fotoları özellikle aldım. diğerlerini de ayrıca çekip paylaşacağım.
 
Katılım
6 Ocak 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
13
Konum
tjp74
Aracınız
Civic FC5 2016
Merhaba, öncelikle tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız iyi olur. Tecrübelerinizi bizimle paylaştığınız için de ayrıyetten teşekkürler. Oyumu da kullandım, bu fotolardan sonra Tabiiki paslanır ?
bence önce paslanır sonra çürür demeniz lazım çünkü pas olayını aşıp çürüğe bağladık.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Araç 2016 model olduğu için muhtemelen FC5’in ilk üretimlerinden, tahminimce bağlantı yerlerindeki metal kısımlar yeterli derecede galvanizlenmemiş ve boyanmamış, zamanla da paslanma ve devamında çürüme gerçekleşmiş.
 
Katılım
6 Ocak 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
13
Konum
tjp74
Aracınız
Civic FC5 2016
bende aynı düşüncedeyim. Gördüğüm kısımlar bunlar bir ara aracın taban döşemesini bile söküp bakmayı düşünmedim değil. altan bişey gözükmüyor ama orda da başlamış olabilir. yada emniyet kemerinin olduğu ana direklerin bakalitlerini söküp oralara da bakmak lazım. bu iş aracı değiştirmeye kadar gider ama bakalım davalık mı oluruz ne oluruz verilcek cevaplara bağlı. Honda Türkiye bakalım malına sahip çıkacak mı?
 
Katılım
6 Ocak 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
13
Konum
tjp74
Aracınız
Civic FC5 2016
Evet arkadaşlar yanlış okumuyorsunuz aracımız 450.000 km de ve İstanbul da Ticari takside çalıştı. Aracımız FC5 1.6 Elegance Manuel. Araçla ilgili şuana kadar hiç bir problem yaşamadık. İlk çıktığında aldığımız için bizimde C sütununda dalgalanmalar oldu. Şuan aracın üzerinde 4. fren balatası var. Ön ve arka diskleri hiç değişmedi. Ön takımda 2 defa ön amortisör değişti. Bir defa da salıncak ve askı rotları değişti. Ve bir kaç defa da kapı gergileri. 4 kere de baskı balata değişti. Olay bu kadar. Aracımızda yan sanayi hiç bir şey kullanmadık. Yağ olarak Petronas kullandık. Araç sürekli lpg ile İstanbul da çalıştı . Aracımızı Honda Damla dan 2016 yılında satın aldık. Kısacası İstanbul' da taksici bu aracı takıyorsa kalitelidir mantığıyla reklamını da biz yapmış olduk.
Tek ve en büyük problemimiz aracın kaportasında ki paslanmalar. Aracın sadece istanbul da arkadan başka bir aracın vurması nedeniyle tamponu değişti ve plaka olan kısmında düzeltme oldu.. bunun haricinde aracın hiç bir parçasında macun düzeltme vs yok.
Biz aracın taksiye takarken stoplar hariç hiç bir şey sökmeden sadece skoç ile mevcut boyası pütürleştirildi (boya tutsun diye) ve Fırında komple boyandı.
2020 şubat ayında aracı taksiden çıkardım. Pandemi sürecinde aracı boyattım ve şuan hususi araç olarak kullanmaktayım.
Şimdi esas sorunumuza gelelim.

Aracın 4 kapısı çürükler içinde. özellikle direklerin birleşim yerleri ve kapı üst fitillerinin oturduğu kısımlar.
Merak ve pandemi boşluğunda aracın 4 kapısının döşemesini söktüm. kapı içlerinde bulunan rol barlar bile çürümüş durumda.
Birde ön motor kaputunun iç kısmında bulunan kuşaklar üst saçla megesler kısmında ayrılmış durumda ve zırıltı yapmakta.

Bununla ilgili Honda Damla ya randevu alarak servise gittim. 40 dk sonra bana aracın kontrolünün bittiğini söylediler. Ve açıklamaları aracın giydirme olduğu ve giydirme sökülürken falçata çiziğinden aracın pas yaparak çürüdüğünü söylediler. Oysa ki aracımız komple dıştan yüzeysel boyalıydı. ve garantiden hiç bir işlem yapılmayacağını söylediler. Honda merkez ile görüştünüz mü diye sorduğumda ise evet yanıtını verdiler.Oysa o kadar kısa zamanda merkezdeki arkadaşlarla mailleşmeleri görüşmeleri imkansız olduğu halde doğruyu söylemediler. Merkezin haberi olmadığına eminim. İş emri kapanışını istediğim de ise o evrağı veremeyeceklerini illaki istiyorsanız 450 tl ekspertiz ücreti ödemem gerektiğini söylediler. Bende kabul ettim. Tam ilk girerken açılan evrağı iptal edeceklerken servis müdürü gelip danışmana ne yapıyorsun deyince: Beyefendi evrak istiyor ekspertiz için ücretli iş emri açtığını dile getirince Müdür hn. adamın evrağını ver deyince ödeme yapmadan iş emri kapanışını da almış oldum. Şimdi zamanım oldu en kısa zamanda Honda Türkiye ile yazışıp Şekerpınar fabrika da aracı inceleteceğim.

Ayrıca kapıların pas olan yerlerine rötuş lokal boya vs yaptırmadım ki daha önce işlem yapılmış demesinler diye.

Konuyla ilgili ayrıca forum sitesinde siz değerli honda kullanıcılarına durumu paylaşacağım.

Görünmeyen kısımların fotolarını yüklüyorum. birde görünen kısımları fotoğraflayıp daha sonra ekleyeceğim. Oralar göründüğü için çekmedim. Kapıyı açıp binerken gördüğünüzde arabaya binmezsiniz emin olun.
 

Ekli dosyalar

  • 304.JPG
    304.JPG
    113 KB · Görüntüleme: 246
  • 305.JPG
    305.JPG
    81.2 KB · Görüntüleme: 253
  • 690.JPG
    690.JPG
    147.2 KB · Görüntüleme: 248
  • 691.JPG
    691.JPG
    111 KB · Görüntüleme: 251
Geri
Üst