Kış,Kar,Tipi İçin Uyarı ⚠️

Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
904
Tepki puanı
76
Aracınız
BU UYARILAR KIŞ SARTLARINA UYGUN LASTİĞİ BULUNANLAR İÇİNDİR.YAZLIK LASTİK İLE BU MEVSİMLERDE ÇIKARAK NE İNSANLARIN CANINA NEDE MADDİYAT OLARAK HASAR VERMEKTEN KAÇININ.
1-) VSA

Bu özellik Avrupa'da ki ismi ESP kimi zaman hayat kurtarırken kış aylarında tekerinizi boşa döndürebilir.Çünkü aracınız yer kar ve buza cekmis olunca patinaja kalabilir bu sistem ise arac patinaja kaldığında gaz kesecektir ve sizin kış lastiğiniz dahi olsa yarı yolda bırakacaktır.Rampa da kalkışınızı yaparken veyahut dik bir yokuş çıkarken kapatmanızı kesinlikle öneriyoruz.
*Bizim araçlarımızda vsa bayırda devreye girdiğinde kapatmak isteseniz dahi kapanmıyor bu nedenden dolayı riske atmayın rampa basında bu özelliği devre dışı bırakın.Yuksek vites düşük devir şeklinde seyirinize devam edin

2-) RAMPA İNİŞ

Dik bir eğimden aşağı iniyorsunuz diyelim telaş yapıp frenlediğinizde araç kızaklama yapıp kayacaktır.Bundan dolayı kesinlikle rampa inişlerde fren kullanmayanız ihtiyaç olduğunda hafif fren yapılabilir ama kesinlikle anı frenden kaçının.Motor freni kullanarak inmeniz her açıdan sağlıklı ve konforlu bir iniş olacaktır.
*Frenleyerek inerken birden aklınıza gelip motor frenine çektiğiniz de aracınızın hızı yüksekse aracın sağa sola kaymasına sebep olacaktır.

3-) CAM SUYU VE MOTOR ANTİFİRİZİ

Bu soguk havalarda aracınızın üşütmemesi ve hasta düşmemesi icin bu ikisi şart :)

Cam suyu deyip küçümsemeyiniz yüksek dereceli antifiriz kullanınız.Yerlerde kar,yağmur bulunurken camlarınız fazlasıyla kirlenir ve görüş açınızı engelleyebilir buda oldukça tehlikelidir.Bunun çözümü tabiki kaliteli bir antifirizli cam suyu.

Motor radyotör sıvısında normal su kullanıyorsanız biran önce antirifizli su doldurunuz.Motor suyu donması demek aracınızın kitlenmesi demektir buda ciddi maddiyat hasarları doğurabilir.

4-) LASTİK BASINÇ ÖLÇÜLERİ

Bazılarımız fazla önemsemese de lastiklerimizin basınç değerleri her mevsim çok önemlidir fakat kıs aylarında ayrı bir öneme sahiptir.Kışlık lastiklerinizi normal ölçüsünden 1 bar veya 2 bar eksik basın.Lastik basıncınız ne kadar yukselirse surtunme dogru orantılı şekilde azalacaktır ve tabiki yakıt sarfiyatınız da azalacaktır.Lakin surtunme ne kadar yüksek olursa kıs aylarında yol tutusunuz ve lastiğinizin kavrama gücü o kadar artacaktır.

5-) TAKİP MESAFESİ

Kış aylarında kazaların en büyük sebebi takip mesafesidir.Zemin ıslak asfalt üstüne karlı ve soğuk hava şartları ile oldukça tehlikeli olmaktadır.Bu durumda kışlık lastikleriniz bile çaresiz kalmaktadır bu hava şartlarında hızınız saatte 90km ise en az 45-50 metre önünüzde ki arac ile mesafe olmalıdır ki ani frenlemede maddi ve can hasarı ortaya çıkmasın.

6-) KARLI SERT VİRAJLAR

Zemin karlı ve keskin bir viraja gireceksiniz diyelim iste burda yüksek eğimli bir viraj değilse kesinlikle vsa'yı devre dışı bırakmıyorsunuz.Ve viraj içinde anı gaz yüklenmelerinden kesinlikle ama kesinlikle kaçınıyorsunuz anı gaz yüklenmelerinde aracınız sağa sola kayacaktır ve tehlike arz edebilir.

7-) Çevre Aydınlatma Sistemi

Farlarımız ve stoplarımız bu mevsimlerde büyük önem arz eder.Görüş fazlası ile önemlidir farlarınız sağlıklı bile olsa yoğun sisli havalar da arka sislerinizi ve dörtlülerinizi çalıştırarak sağa çekerek beklemenizi tavsiye ediyoruz.Acele işe seytan karışır derler halk arasında.. Stoplarınızı kesinlikle kontrol edin arkanızdan gelen arac frenlediginizi fark edemezse büyük kazalara sebebiyet verebilirsiniz.Bizim
Araçların büyük bir çoğunluğu xenon sistemine sahip farlarınızın önü kirlendiğinde xenon ışık sistemi yetersiz kalacaktır.Aracınızın far yıkama sistemini sürekli çalıştırmanızı Ve farlarınızı temizlemenizi öneririz bu sistem aracınızda mevcut degil ise nemli bir bez ile inip kendiniz silebilirsiniz.

*Merceksiz farlarda xenon kullanmanızı kesinlikle tavsiye etmiyor ve kullanan kişileri ise siddetle uyarıyoruz..

*Arka sisleriniz adı üstünde yoğun sisler icin tasarlanmıştır temiz görüşü acık havalarda sis lambanızı lütfen kapatınız.

Elimizden geldiği kadar bilgi vermeye çalıştık eksikleri siz tamamlarsanız seviniriz en azından bir kaza yapılmasına engel olabilirsek ne mutlu bize..

Emniyet kemerleri süs degil hayat kurtarıcıdır üreticilerin koyduğu sesi kesmek icin toka veya kemeri arkadan bağlamak sizin hayatta kalma şansınızı oldukça düşürmektedir..

Sevgilerle civictr.com



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
645
Tepki puanı
83
Yaş
54
VSA sız olarak ALLAH a emanetiz?

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
[MENTION=2423]erdoganbatu[/MENTION] eline sağlık hepimiz bilsek de bilşmesek de sık sık hatırlamamız gereken şeyler.
 
Geri
Üst