Civic FB7 Klima sıcak üfler mi?

Katılım
20 Tem 2019
Mesajlar
80
Tepki puanı
35
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba arkadaşlar. Fb7 araçta sabahları klimayı açmak aracın ısınmasına katkı sağlıyor mu? Doğu’da sabah 5’te yola çıkıyorum ve malum havalar çok soğuk. Klima sadece soğuk üflemek üzerine tasarlandığını düşünüyordum o yüzden açmıyorum ama bir arkadaş klima açarsan daha çabuk ısınırsın dedi ve denedim fark ettiğini düşünmüyorum ya da benim araçta mı sıkıntı var çözemedim?
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
150
Tepki puanı
146
Konum
Kırsehir
Aracınız
Civic FC5 2017
Hiç bir klima aniden ısıtamaz yavaş yavaş motorun sıcaklığına bağlı eğer motor sıcakken açılırsa hemen ısıtır. Ev klimalarinin sicaga alindiginda hemen calismamsinin sebebi resinstansi isitmaya calismasidir. Ani su isiticilari bile 10 20 sn sonra isitir.

VIA_A3 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Merak ettiğim cevabını daha önce kabaca öğrenip bu başlık altında iyice kafama oturan bir konu. FD6 klimasında keşfettiğim birkaç şeyi eklerek buradaki bazı cevaplara düzelme/ekleme yapmak isterim.

- Ön cam buğ çözme fonksiyonunu açtığımızda klima direk çalışır. Ekranda o an yazmaz ama "ac off" yaparsanız fark edersiniz. ( yada komp. sesinden)
- Otomatik mod seçili ve sıcaklık değerini 21'C (ya da kaç istiyorsanız) ayarladığımızda araç en kısa sürede araç içini bu derecye getirmek için elinden ne geliyorsa yapar.
Eğer mevsim yaz ise ( dışarı 30'C diyelim) araç klima üfleme fanı maks., üfleyeceği soğuk hafa sıcaklığınıda elinden gelen minimuma getirip üfler. Yani 21'C de üflemez. Ortam şartlandıkça üfleme fanını kısar ve üflediği soğuk havanın sıcaklığını (yine soğuk olacak ölçüde) arttırmaya başlar. (muhtelen enerji tasarrufu için gereksiz derecede çok soğuk hava üretmemek için).
(klima soğuk hav üretme gücünü dolaylı yoldan motordan aldığı için yeterli soğuk havayı üretmesi kısa bir zaman alacaktır, motor devri yüksek ise daha kısa sürede ...)

Eğer mevsim kış (dışarısı 5'C diyelim) ve yine 21'C otomatiğe ayarladık. İşte burada benim hoşuma gitmeyen kontrol durumu ; fan yine adım adım maksa yükseliyor ancak motor ısınmamış ise size soğuk hava üflemiş oluyor. Ha içerisinin hafasını yine kırar ama bu hava akışı rahatsız edici, çalışmasın daha iyi. Sonra yine şartlanmaya doğru kademeleri olarak fan kısar "kendi mantığında" havanın yönlendirmesini yapar.

Hafif buğlanmaları klimayı aktif yapmadan fanın dışardan hava alması ile de giderebilirsiniz.

Klima kullanımında otomatiği devre dışı bıraksanız bile sistem hala bazı şeyleri otomatik kontrol ediyor. Üflerken vereceği havanın sıcaklığını mesela. Yazın fan hızını çok kısarsanız sistem üflediği havayı çok soğuk vermek zorunda kalacak (çünkü manuelde olsa ekrandaki set değerini takip ediyor). Bu durumda öndeki yolcular serinlerken arkadaki yolcular pek öyle olmayacak. Aynı durum kış için de geçerli.

Tüm bunlar ve yolcularımın talebi çerçevcesinde kullanım şeklim ;
Şehir içinde genelde ;
Kış sabahları, başlangıçta fan hızı kısık yapıyorum (soğuk üflüyor çünkü), sıcaklık 21'C, ac off, hava yönlendirme ihtiyaca göre ön cam ya da direk karşıdan olacak şekilde yapıyorum. Motor ısınınca fan hızını otomatiğe alıyorum. (Ayaklara da veremiyorum, arka yolcu ayaklarına sıcak havanın gitmesi zaman alıyor ve bu sürede oradaki kanallarda(koltuk altı) soğuk üflüyor).

Yazın ise,
Öncelikle ACS (aç camı serinle) yetmez ise tam otomatikte set : 20'C , AC on,yönlendirme ve fan hızı oto. Durmaya birkaç dk. kala sadece AC off yaparak camları açıyorum (üfleme hala çalışıyor). Bunu yapmamın nedeni , sonraki klima çalıştırmamda başlangıçta içeri rahatsız edici nem kokusu gelmiyor.

Klima hep Otomatikte bekler ise yakıt tüketimini ne kadar etkiler sorusunu aşağıdaki yöntem ile ölçer yakında hem burada hem aşağıdaki başlıkta paylaşırım ;

 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Merak ettiğim cevabını daha önce kabaca öğrenip bu başlık altında iyice kafama oturan bir konu. FD6 klimasında keşfettiğim birkaç şeyi eklerek buradaki bazı cevaplara düzelme/ekleme yapmak isterim.

- Ön cam buğ çözme fonksiyonunu açtığımızda klima direk çalışır. Ekranda o an yazmaz ama "ac off" yaparsanız fark edersiniz. ( yada komp. sesinden)
- Otomatik mod seçili ve sıcaklık değerini 21'C (ya da kaç istiyorsanız) ayarladığımızda araç en kısa sürede araç içini bu derecye getirmek için elinden ne geliyorsa yapar.
Eğer mevsim yaz ise ( dışarı 30'C diyelim) araç klima üfleme fanı maks., üfleyeceği soğuk hafa sıcaklığınıda elinden gelen minimuma getirip üfler. Yani 21'C de üflemez. Ortam şartlandıkça üfleme fanını kısar ve üflediği soğuk havanın sıcaklığını (yine soğuk olacak ölçüde) arttırmaya başlar. (muhtelen enerji tasarrufu için gereksiz derecede çok soğuk hava üretmemek için).
(klima soğuk hav üretme gücünü dolaylı yoldan motordan aldığı için yeterli soğuk havayı üretmesi kısa bir zaman alacaktır, motor devri yüksek ise daha kısa sürede ...)

Eğer mevsim kış (dışarısı 5'C diyelim) ve yine 21'C otomatiğe ayarladık. İşte burada benim hoşuma gitmeyen kontrol durumu ; fan yine adım adım maksa yükseliyor ancak motor ısınmamış ise size soğuk hava üflemiş oluyor. Ha içerisinin hafasını yine kırar ama bu hava akışı rahatsız edici, çalışmasın daha iyi. Sonra yine şartlanmaya doğru kademeleri olarak fan kısar "kendi mantığında" havanın yönlendirmesini yapar.

Hafif buğlanmaları klimayı aktif yapmadan fanın dışardan hava alması ile de giderebilirsiniz.

Klima kullanımında otomatiği devre dışı bıraksanız bile sistem hala bazı şeyleri otomatik kontrol ediyor. Üflerken vereceği havanın sıcaklığını mesela. Yazın fan hızını çok kısarsanız sistem üflediği havayı çok soğuk vermek zorunda kalacak (çünkü manuelde olsa ekrandaki set değerini takip ediyor). Bu durumda öndeki yolcular serinlerken arkadaki yolcular pek öyle olmayacak. Aynı durum kış için de geçerli.

Tüm bunlar ve yolcularımın talebi çerçevcesinde kullanım şeklim ;
Şehir içinde genelde ;
Kış sabahları, başlangıçta fan hızı kısık yapıyorum (soğuk üflüyor çünkü), sıcaklık 21'C, ac off, hava yönlendirme ihtiyaca göre ön cam ya da direk karşıdan olacak şekilde yapıyorum. Motor ısınınca fan hızını otomatiğe alıyorum. (Ayaklara da veremiyorum, arka yolcu ayaklarına sıcak havanın gitmesi zaman alıyor ve bu sürede oradaki kanallarda(koltuk altı) soğuk üflüyor).

Yazın ise,
Öncelikle ACS (aç camı serinle) yetmez ise tam otomatikte set : 20'C , AC on,yönlendirme ve fan hızı oto. Durmaya birkaç dk. kala sadece AC off yaparak camları açıyorum (üfleme hala çalışıyor). Bunu yapmamın nedeni , sonraki klima çalıştırmamda başlangıçta içeri rahatsız edici nem kokusu gelmiyor.

Klima hep Otomatikte bekler ise yakıt tüketimini ne kadar etkiler sorusunu aşağıdaki yöntem ile ölçer yakında hem burada hem aşağıdaki başlıkta paylaşırım ;

ECON açık olduğu zaman otomatik klima kendini kısıyor epey kısıyor haliyle seyrek devreye giren kompresör yavaş soğutuyor kabin fanı da ECON açıken yavaş çalışıyor şarj dinamosuna binen yükü azaltmak için bunun tasarruf etmek için faydası var elbette:) klima manuel ayarlanırsa ECON etkisi çok fazla olmuyor.

Yağışlı rutubetli havalarda ön camları iki üç parmak kasıtlı olarak açıyorum içeriye yağmur dolmayacak kadar, görüş mesafesinin yağmurlu havalarda az olması durumu var ve diğer bana yaklaşan araçların yaptığı lastik hışırtısı yağmurlu havada ıslak zeminde çok daha belirgin duyuluyor görerekten ilerlemekten ziyade aynı zamanda açık camdan gelen hışırtıyı dinleyerekte ilerlemek emniyetli sürüşe katkı sağlıyor ve bunun asıl amacı aslında camı kıyık biçimde açtığımızda camların buğu yapmasına mani olmak:) içeride nemli hava birikmiyor birde iç ve dış sıcaklık eşitlenirse camlar buğu yapmıyor bu esnada kalorifer aşağıdan sıcak üfleyebilir negatif bir etkisi olmuyor.
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Klima ısıtmaz fakat nem alır. O da genelde 3 derecenin altında pek çalışmaz.
Camdaki buğu için hava yağmurluysa klima gerekiyor evet ama yağmursuz havada gerekmez. Soğuk havada dışarıdan hava almaya ayarlarsanız direk buğu gider. Isıtmaya ayarlı bir sistemi havayı içeride döndürecek şekilde ayarlamak da saçma zaten.

Motor sıcaklığına ihtiyaç duyulmayan sistem çoğu arabada yok. Fiyatı $200 olduğundan kimse kullanmıyor.
Fakat tamamen elektrikli araçta neredeyse tek ısı kaynağı olarak elektrikli ısıtıcı kullanılıyor. Batarya ısısı pek yeterli gelmiyor.

Bir yorumda bahsedilmiş; ev klimalarında rezistans yok. Isıtmayı ısı pompası çevrimiyle yapıyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 Mar 2018
Mesajlar
88
Tepki puanı
28
Konum
Mersin
Aracınız
Ankarad yaşıyorum sabah arabayı çalıştırıyorum bi 30 saniye sonra direk klimayı açıyorum ve sıcak hava veriyor kafam karıştı yazılanları okuyunca?
 
Geri
Üst