Merak ettiğim cevabını daha önce kabaca öğrenip bu başlık altında iyice kafama oturan bir konu. FD6 klimasında keşfettiğim birkaç şeyi eklerek buradaki bazı cevaplara düzelme/ekleme yapmak isterim.
- Ön cam buğ çözme fonksiyonunu açtığımızda klima direk çalışır. Ekranda o an yazmaz ama "ac off" yaparsanız fark edersiniz. ( yada komp. sesinden)
- Otomatik mod seçili ve sıcaklık değerini 21'C (ya da kaç istiyorsanız) ayarladığımızda araç en kısa sürede araç içini bu derecye getirmek için elinden ne geliyorsa yapar.
Eğer mevsim yaz ise ( dışarı 30'C diyelim) araç klima üfleme fanı maks., üfleyeceği soğuk hafa sıcaklığınıda elinden gelen minimuma getirip üfler. Yani 21'C de üflemez. Ortam şartlandıkça üfleme fanını kısar ve üflediği soğuk havanın sıcaklığını (yine soğuk olacak ölçüde) arttırmaya başlar. (muhtelen enerji tasarrufu için gereksiz derecede çok soğuk hava üretmemek için).
(klima soğuk hav üretme gücünü dolaylı yoldan motordan aldığı için yeterli soğuk havayı üretmesi kısa bir zaman alacaktır, motor devri yüksek ise daha kısa sürede ...)
Eğer mevsim kış (dışarısı 5'C diyelim) ve yine 21'C otomatiğe ayarladık.
İşte burada benim hoşuma gitmeyen kontrol durumu ; fan yine adım adım
maksa yükseliyor ancak motor ısınmamış ise
size soğuk hava üflemiş oluyor. Ha içerisinin hafasını yine kırar ama bu hava akışı rahatsız edici, çalışmasın daha iyi. Sonra yine şartlanmaya doğru kademeleri olarak fan kısar "kendi mantığında" havanın yönlendirmesini yapar.
Hafif buğlanmaları klimayı aktif yapmadan fanın dışardan hava alması ile de giderebilirsiniz.
Klima kullanımında otomatiği devre dışı bıraksanız bile sistem hala bazı şeyleri otomatik kontrol ediyor. Üflerken vereceği havanın sıcaklığını mesela. Yazın fan hızını çok kısarsanız sistem üflediği havayı çok soğuk vermek zorunda kalacak (çünkü manuelde olsa ekrandaki set değerini takip ediyor). Bu durumda öndeki yolcular serinlerken arkadaki yolcular pek öyle olmayacak. Aynı durum kış için de geçerli.
Tüm bunlar ve yolcularımın talebi çerçevcesinde kullanım şeklim ;
Şehir içinde genelde ;
Kış sabahları, başlangıçta fan hızı kısık yapıyorum (soğuk üflüyor çünkü), sıcaklık 21'C, ac off, hava yönlendirme ihtiyaca göre ön cam ya da direk karşıdan olacak şekilde yapıyorum. Motor ısınınca fan hızını otomatiğe alıyorum. (Ayaklara da veremiyorum, arka yolcu ayaklarına sıcak havanın gitmesi zaman alıyor ve bu sürede oradaki kanallarda(koltuk altı) soğuk üflüyor).
Yazın ise,
Öncelikle ACS (aç camı serinle) yetmez ise tam otomatikte set : 20'C , AC on,yönlendirme ve fan hızı oto. Durmaya birkaç dk. kala sadece AC off yaparak camları açıyorum (üfleme hala çalışıyor). Bunu yapmamın nedeni , sonraki klima çalıştırmamda başlangıçta içeri rahatsız edici nem kokusu gelmiyor.
Klima hep Otomatikte bekler ise yakıt tüketimini ne kadar etkiler sorusunu aşağıdaki yöntem ile ölçer yakında hem burada hem aşağıdaki başlıkta paylaşırım ;