Civic FB7 Lastik basıncı çözemedim

Arkadaşlar herkesin kandili mübarek olsun
Lastik basıncını bi türlü ayarlıyamadım
İlk zamanlarda önler 34, arkalar 33 yapıyordum
Fakat çok sert oluyordu en ufak bir çukurda bile ön düzende tıngırtı oluyordu, şimdi ise önler 33, arkalar 32, yapıyorum ama ön lastiklerin havası çok inikmiş gibi geliyor hatta görenler bile ön lastiklerin havası az diyor, bu şekilde önler iyi ama arkalar 32 olmasına rağmen çok sert nerede yanlış yapıyorum acaba
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar herkesin kandili mübarek olsun
Lastik basıncını bi türlü ayarlıyamadım
İlk zamanlarda önler 34, arkalar 33 yapıyordum
Fakat çok sert oluyordu en ufak bir çukurda bile ön düzende tıngırtı oluyordu, şimdi ise önler 33, arkalar 32, yapıyorum ama ön lastiklerin havası çok inikmiş gibi geliyor hatta görenler bile ön lastiklerin havası az diyor, bu şekilde önler iyi ama arkalar 32 olmasına rağmen çok sert nerede yanlış yapıyorum acaba
Orjinal jantlar 6.5 inçlik genişliğe sahip, eğer 7 inçlik bir jant veya 195 tabanlı bir lastik kullanılsa böyle bir görünüm oluşmazdı. Havası inik görünümüne takılmayın.
205 55 16 için Fabrikasyon tavsiye edilen ön-arka 32 psi.dir. Bu değerlerden en fazla %5 oynanması kabul edilebilir, bu değerde 1,5-2 psi diyebilirim.
Eğer yakıt biraz fazla olsun ama konfor artsın istiyorsanız 30 psi, eğer tüketim azalsın ama konfor önemli değil diyorsanız max 34 yapabilirsiniz, bu değerlerin altı ve üstü aracın yol tutuşunu kabul edilebilir sınırdan fazla etkilemeye başlar.
Kendim konfor amaçlı ön-arka 30 psi.de kullanıyorum, düzenli olarakta değerin daha aşağı düşüp düşmediğini de kontrol ediyorum çünkü daha aşağı değerlerin tutuşu etkileme ihtimali ortaya var.
 
Katılım
13 Şub 2020
Mesajlar
125
Tepki puanı
46
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FC5 2020
Orjinal jantlar 6.5 inçlik genişliğe sahip, eğer 7 inçlik bir jant veya 195 tabanlı bir lastik kullanılsa böyle bir görünüm oluşmazdı. Havası inik görünümüne takılmayın.
205 55 16 için Fabrikasyon tavsiye edilen ön-arka 32 psi.dir. Bu değerlerden en fazla %5 oynanması kabul edilebilir, bu değerde 1,5-2 psi diyebilirim.
Eğer yakıt biraz fazla olsun ama konfor artsın istiyorsanız 30 psi, eğer tüketim azalsın ama konfor önemli değil diyorsanız max 34 yapabilirsiniz, bu değerlerin altı ve üstü aracın yol tutuşunu kabul edilebilir sınırdan fazla etkilemeye başlar.
Kendim konfor amaçlı ön-arka 30 psi.de kullanıyorum, düzenli olarakta değerin daha aşağı düşüp düşmediğini de kontrol ediyorum çünkü daha aşağı değerlerin tutuşu etkileme ihtimali ortaya var.
Tşk ederim verdiğiniz bilgiler için, lastikler 205 55 16 değişim yok fakat ben yıllardır bir lastikÇin'in bana ağırlık aracın ön tarafında motur kütlesi sürücü v.s olduğu için, daima bir psi fazla olsun, ve tüm araçlarımda arka 32 ise ön 33 yapıyorum ama fabrika değerleri ön, arka 32, demekki lastikçinin dediği gibi bi durum yok
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Tşk ederim verdiğiniz bilgiler için, lastikler 205 55 16 değişim yok fakat ben yıllardır bir lastikÇin'in bana ağırlık aracın ön tarafında motur kütlesi sürücü v.s olduğu için, daima bir psi fazla olsun, ve tüm araçlarımda arka 32 ise ön 33 yapıyorum ama fabrika değerleri ön, arka 32, demekki lastikçinin dediği gibi bi durum yok
Evet, Lastikçinin yorumu düz mantık ama en önemli husustan bihaber demekki :)
Aracın duragan halde motordan dolayı ağırlık dağılımı önde olsa da araç hareket halindeyken bu dağılım aracın hareket/hızlanma/yavaşlama ve dönüş yönüne göre sürekli değişmektedir, hatta bu husustan yarış pilotları faydalanmaya çalışmaktadır (mesela viraja girmeden aracın arkası dışarı atılarak ağırlık transferi arkaya yapılır ve daha hafifleyen ön kısmın daha dar biçimde viraj içine girmesi sağlanır, tabi bu bir pilotaj becerisi ve eğitim gerektirmektedir, bu uygulama yapılırken araca spin attırma riski de oluşur). Bunlar haricinde zaten araçta yolcu sayısı arttığı zamanda ağırlık dağılımı yine değişim göstermektedir.
 
Geri
Üst