Civic FB7 Lastik Tercih-Öneri

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
2019 yılında aldığım ve 2019 yılı başı üretim Continental PremiumContact 6 lastiklerin yaklaşık 35bin km.lik kullanimdan sonra su tahliye alanlarında çatlaklar oluşmaya başladı, sizlerin bu lastik için herhangi bir güvenlik sorunu olup olmayacağı konusundaki görüşu nedir? 1-2 yıl daha kullanıp yenilemeyi planlıyordum ama çatlakların bütün lastiklerde olduğunu görünce açıkçası tereddütte kaldım.
Sizlerin görüşleri nedir?
Ekli dosyayı görüntüle 269055
Bende sıkıntılı bir durum göremedim, en az 4 sene kullanılmalı bir lastik(Yüksek km yapılmıyorsa) Kendimde, bariz bir problem olmadığı sürece 5. seneden önce değiştirmeyi düşünmüyorum.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,684
Çözümler
6
Tepki puanı
8,742
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
2019 yılında aldığım ve 2019 yılı başı üretim Continental PremiumContact 6 lastiklerin yaklaşık 35bin km.lik kullanimdan sonra su tahliye alanlarında çatlaklar oluşmaya başladı, sizlerin bu lastik için herhangi bir güvenlik sorunu olup olmayacağı konusundaki görüşu nedir? 1-2 yıl daha kullanıp yenilemeyi planlıyordum ama çatlakların bütün lastiklerde olduğunu görünce açıkçası tereddütte kaldım.
Sizlerin görüşleri nedir?
Ekli dosyayı görüntüle 269055
- Yüzeysel kılcal çatlaklar var. Çok ciddi bir problem değil. 10.000 daha gideri var.
- Dişlerde aşınma var. Diş derinliği 3 mm. ve altı ise değişim öneririm. Suda kızaklama yapar ise tehlike doğurur.
- Birde ani fren ve keskin dönemeçlerde lastik güven veriyor mu onu test etmeni öneririm. Benim en çok favorim bu yöntem oluyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
30.000 km de her türlü lastigi tüm araçlarımda söker atarım... düşünmem bile.... ayına gününe parasına turasina bakmam...
20 senedir durum böyle...

Şahin e Brodway a binerken de, sıfır km civic e binerken de markası tipi şekli deseni ne olursa olsun 30.000 km de o lastik benim için biter.

Zira araçlarımız in en ucuz ve en hayati parçası lastik leridir ! ! !
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
- Yüzeysel kılcal çatlaklar var. Çok ciddi bir problem değil. 10.000 daha gideri var.
- Dişlerde aşınma var. Diş derinliği 3 mm. ve altı ise değişim öneririm. Suda kızaklama yapar ise tehlike doğurur.
- Birde ani fren ve keskin dönemeçlerde lastik güven veriyor mu onu test etmeni öneririm. Benim en çok favorim bu yöntem oluyor.
Diş derinliği 3 mm.ye daha gelmemiş hocam, yol tutuş konusunda çok şükür şu ana kadar beni üzmedi, lastiğin yanak kısmı sert ama tabanı halen yumuşak gibi görünüyor. Amacım 1 yıl daha kullanıp sonra alabileceğim en sessiz lastikle yenilemek, artık yol tutuş sessizlikten sonraki önceliğim olacak gibi görünüyor :)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,684
Çözümler
6
Tepki puanı
8,742
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Diş derinliği 3 mm.ye daha gelmemiş hocam, yol tutuş konusunda çok şükür şu ana kadar beni üzmedi, lastiğin yanak kısmı sert ama tabanı halen yumuşak gibi görünüyor. Amacım 1 yıl daha kullanıp sonra alabileceğim en sessiz lastikle yenilemek, artık yol tutuş sessizlikten sonraki önceliğim olacak gibi görünüyor :)

O zaman keyifli sürüşler dilerim.
Japon araçlarda sessiz lastik genelde aranan bir durum. Aslında Japonya'ya gidip hangi lastikleri kullanıyorlar görmek isterdim. Eğer sessiz lastik kullanmıyorlar ise ya işitme kayıpları var. Veya bizim kulaklar çok hassas. :)
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Su tahliye kanallarında kılcal çatlamaların olmamasını düşünemiyorum. Gayet normal geliyor. Eğer yıllanmış kullanımlarda dahi o kılcallar olmadan yürüyen lastik varsa paylaşın lütfen.

Kendi kullandığım Nokian lastiklerim ile üçüncü yazım da bitiyor. Hala sessiz, hala yol tutuşu çok iyi, hala AA lastik almış olmanın keyfini çıkarıyorum. Kışlık olarak iyi bilinen Nokian lastiklerden kışlıklarda memnun değilim ama yazlıklar şaşırtmaya devam ediyor. Ancak ömrü illa ki yakında dolacak ve müthiş fiyatlarla karşı karşıya kalacağız maalesef. Zaten tavsiyelerden de üretici gruplarının alt markalarından tavsiyeler istenmekte artık ve beni üzüyor. Artık AA sınıfı almaya gücümüz yetecek mi, emin değilim.

Şimdi kayıtlarımı kontrol ettim. 205/55 R16 ebatta:
- Yaz: Nokian eLINE 3 AA 94W XL için 2019 Nisanda 1.900 vermiştim. Artık kalkmış. Benzeri 91W 2055x4)
- Kış: Nokian WR D4 91H için 2017 Aralıkta 1128 lira ödemişim. Şimdi 1320x4

Artık şartlar çok ağır, çok.
 
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
737
Tepki puanı
748
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
Ben de bu sene kışlıkları çıkardığımda lastikciye verdim. Hangi lastiği kaç paraya alacağız bakalım. Kışlıklar için daha tam araştırmaya girmedim.
 
Katılım
15 Ağu 2021
Mesajlar
162
Tepki puanı
184
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2021
Diğer aracım i20'nin süspansiyonları biraz sertti. Karlı yolda kullanma özellikli dört mevsim, hem konforlu hem de kaliteli lastik bakmıştım 5 sene önce, Nokian Weatherproof kullanmıştım. 40 bin km kullanıldı, zamanından erken aşındı lastikler ki genel şikayet de bu yöndeydi ancak yol tutuşu oldukça iyiydi. Ekonomik sebeplerle bu sefer Falken AS210 baktım. Konfor açısından söyleyebilirim ki kullandığım en iyi lastik oldu. Üstelik karlı yolda bile beklediğimden oldukça iyiydi. Bu arada kastettiğim karlı yol İstanbul yolları arkadaşlar, daha yoğun kar yağan yerlerde kış lastiği daha iyi bir tercih olacaktır.

Şu anki fiyatları bilmiyorum, ancak senelerdir aynı hesabı yaptığım için günümüz koşullarında da geçerli olduğunu düşünerek yazıyorum. Lastiğini koyacak yer bulamayanlar mecburen emanet bıraktığı lastikler için bir miktar ücret veriyor, bunun yanında senede 2 defa lastik değişim ücretini de lastikçiye bayılıyor ve her 3,5-4 senede neredeyse bir lastik parası boşa gidiyor (elbette aldığınız lastiğin fiyatına göre değişir.). Bunun yerine, karlı gün sayısı az ve kışı hafif geçen yerlerde araç kullananlar için tavsiyem kesinlikte dört mevsim lastikler olacaktır. Yaz ve kış lastiğini ayrı ayrı kullanırsanız daha kısa fren mesafelerine ve daha iyi yol tutuşuna sahip olabilirsiniz, ancak ben duruma ayrıca ekonomik yönden de bakmak zorundayım. Dört mevsim lastiklerde de Falken'den oldukça memnun kaldım, diğer lastiklere göre de fiyatı oldukça uygun olduğu için hem fiyat/performans, hem de konfor bakımından oldukça iyi bir konumdalar. (Falken'e karar verirken hem alışveriş sitelerindeki fiyatlar hem de https://www.tyrereviews.com/Tyre/Falken/EUROALL-SEASON-AS210.htm adresi etkili oldu.)

Civic aracımı satın aldığımda da ilk yaptığım şey, bayinin alt sokağındaki lastikçiye Civic'te takılı olan lastikleri verip üzerine bir miktar daha para vererek dört mevsim Bridgestone Weather Control A005 aldım, ancak Falken'in bu kadar iyi olduğundan haberim yoktu. Bu bilgiye önceden vakıf olsaydım muhtemelen bir Falken satıcısına uğrardım. Çok daha az para vererek takas yapmış olacaktım.

Lastikler konusunda, özellikle dört mevsim lastikler konusunda fikirlerim, naçizane, bu şekildedir.

Kazasız sürüşler...
 

Xedos

Özel Üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
121
Tepki puanı
105
Konum
Ankara
Lastik kadar görevi fiyatının üstünde öneme sahip tek şey sanıyorum sürücüsüdür araçlarda. lastik fiyatı dü-şü-nü-le-mez
tabi ki farklı görüşler vardır uzatmayalım. benim nedenlerim aşağıda.

gerçek 4 mevsim lastikler son 1-2 yılda oldukça iyi noktalara geldiler ancak fiyatları çoğu zaman aynı markanın mevsim lastiklerinin 1.5 katı olmasa rahatlıkla savunacağım ancak halen bu lastikler özellikleri ve fiyatları gereği sadece istanbul vb ılıman iklimler ve çok sık kullanılmayan araçlar için daha uygun "bence".

ülkemizde batıdan doğuya gittikçe mevsim ve gece-gündüz sıcaklık farkları artııyor. mesela istanbulda yazın sıcaklık gündüz 30 gece 22 dereceyken ankarada bu 33-16 derece gibi gerçekleşiyor. değerler mesela kars ilimizde daha da faszla farkediyor. aynı şekilde kars ilimizde kışın sıcaklıklar ankara'ya göre daha düşükken istanbul'da benzer dönemde belki de eksileri görmüyor. haliyle yaşadığımız yere göre karar vermemiz bir disiplin, kullanım şeklimize göre de ikinci disiplin diyebiliriz. tabi ki ikinci disiplin çok daha önemsiz. neden? çünkü ben deli gibi agresif de kullansam en pasifist sürüşle hız kurallarına da uysam sonuçta gerektiğinde 5-10cm önce durabilmek hayat kurtarır. çok basit bir tecrübem var karşı sürücüyle ilgili. olmaz demeyin oluyor. adam bana çarpmamak için kereste deposuna girdi ford taunus ile ve bir kereste ön camdan içeri girdi hafifçe 2013 senesinde. filmlerdeki gibi burnunun önünde değildi ama direksiyon hizasından biraz daha geride kalmıştı kereste. o koltukta olmak istemezdim. dolayısıyla bunlara bu kadar dikkat edersek henüz hiç bir 4 mevsim lastik, mevsim lastiğinin o mevsimdeki performansını birebir gösteremiyor. kaldı ki bu da beklenemez ancak biraz meşakkatli de olsa mevsim lastiklerini birer birime alıp yaz ve kış toplam iki birime maletmek, 4 mevsim lastiğe 1.5 birim vermekten benim için daha ideal görünüyor Ankara'da.

konu bölünmesin; ben test sonuçlarını özellikle yukarıda bahsi geçen siteden takip ediyorum. burada hem kendi testlerinin video yönlendirmeleri, hem bir çok otomobil siesinin hem de ADAC gibi kurumların test sonuçları yer alıyor. ayrıca tam da yukarıdaki örnekteki gibi kullanıcı yorumları da mevcut. yalnız bir konuda uyarmak isterim. ben 90'lardan beri lastik konusuna takık biri olarak internet üstünden bu konuları çok önceden beri araştırmaktayım. çocukluğum, eğitimim ve mesleğim gereği de bu kaynaklara daha önceki yıllardan beri ulaşma ve inceleme şansı buldum. (ne uzattım lafı of) burada dikkatimi çeken şu oldu ki eminim bazılarınızın da dikkatini çekmiştir. her kaynak size aynı test sonuçlarını vermez. yani kimi kaynakta örneğin frende birinci gördüğünüz lastik kiminde ilk üçte bile yeralmaz. üstelik rekabette aynı lastikler bulunmasına hatta ebatları da tutmasına rağmen. ya da gerçek kullanıcı yorumlarına baktığınızda tam bir korelasyon yoktur.
burada hem görecelik hem de şartların ciddi anlamda farklı olmasının etkisi vardır aslında, ben bunu gördüm yıllar içerisinde. ayrıca devamlılık da bazen geçerli değildir ürünlerde. mesela bridgestone her zaman taş gibi sert model çıkartmamış ya da michelin en kısa dış ömrüne de sahip olmamıştır her zaman, gibi...

çok basit bir bilgi paylaşayım, hak verirsiniz, birleşik krallık yılın büyük kısmını bize göre daha yağışlı geçirir. yalnız kar değil de yağmurdur. bu nedenle bu ülkenin yollarında, çoğumuzun ülkemizde şehirlerarası yollarda gördüğü, pütürlü olarak adlandırdığı ve aslen orada su boşaltımı için tercih edilen drenajlı asfalt kullanılmaktadır. bu asfalt yapısı gereği çok gürültülüdür ancak avantajıysa suyun o pütürlerin arasından boşaltılması (buz oluşumu da, karın yüzeyi kapatması da zorlaşır) ve lastiklerin suyla daha az (su, tepeciklerin altında kalarak) temas ederek pütürlerin lastiğe bir nevi saplanmasıdır. bu yüzey tipi bizde de en çok virajlı ve buza meyilli düzlüklerde kullanılır. hatta oralardan geçen sürücüler viraj içi eğimin de sayesinde araçlarının yoltutuşuna hayran olur, "200 ile viraja girdik bana mısın demedi alet" gibisinden tepki verirler. bu kadar uzatmayla nereye varacağım? İngiliz Auto express ile mesela Alman Auto Bild dergisi aynı lastikler için aynı koşulları sağlayamayabilirler. zaten ihtiyaçlar da farklı olduğundan, ülkelerin birincileri de farklı olabilir ve gayet normaldir.

sonuç nedir? bizler de bunları incelerken kendi şartlarımıza en yakın olanları gözönüne almalı ve her veriyi birebir bizimle uyumlu kabul etmemeliyiz.

bunların dışında kullanıcıların yaptıkları iki büyük hataya da değinelim. ne yazık ki hala bir çok kullanıcı, lastikçisinin tavsiyesiyle alım yapabiliyor. kusura bakmayın ama bunu burada yorumlamaya bile tenezül etmiyorum. o kadar değersiz değil ne aklım ne vaktim. diğeriyse eski lastiğin yerine takılan lastiğin öncekine göre anlık değerlendirilmesi. arkadaşlar 4 senelik hangi lastiğin yerine yerine ortalama bir lastiğin yenisini taksanız (kumho filan da değilse) beğenirsiniz zaten. illaki o tazelik, yeni teknoloji, mevsime uyum vs. heves ile de birleşince psikolojik olarak mutluluk duyarsınız zaten. yoksa yepyeni lastik izleniminizi eski lastiğin ömrünü tamamladığı son dönemle karşılaştırmak doğru sonuç vermez ve örneğin "yeni aldığım bridgestone da michelinden iyi çıktı" çıkarımınız da doğru olmayabilir.

bir de çok beğendiğim bir sözü var TR'nin. bir lastiğin iyi olması için sadece o mevsimin zorlu şartlarındaki çekişinde en başarılı değil, hemen her disiplininde başarılı olması gerekir. yani misalen bir kış lastiğinin "petlas uludağa keçi gibi çıktı abi" gibi değil de kışın ıslak ve kuru zeminde frenajı, konforu, su boşaltımı, yanal kuvvet ve direksiyon tepkisinde de iyi sonuçlar vermesi önemli.

son 10 yıldır, hemen her sezon yeni lastik takımı alan biriyim (bu kış da yeni kışlık takım ve yaz gelince de yazlık alacağım mesela) kendime göre tavsiye modellerim:

Yazlık: Michelin Pilot Sport 4 (Primacy 4 yerine)
Kışlık: Continental WinterContact TS870

Önerilmeyen: Continental Premium Con 6'yı kesinlikle önermiyorum. Civic için çok yanlış bir tercih çünkü çok sert ve gürültülü bir lastik. Frenaj ve yönlendirmede çok başarılı olmasına rağmen sürekli uğultusu çekilmez. Michelin de burada iyi performans veriyor zaten. Primacy 4 modeli de yaramaz çünkü yılların tipik michelin karakteri onda da devam ediyor. Bazı modellerde var bu. ilktaktığınız sezon aldığınız performansı sonraki yıllarda göremezsiniz. Hatırlayın bir çok michelin kullanıcısı şikayet eder. bu lastik çok kaydırıyor diye. çünkü sonraki yıllarda sertleşen bir yapısı vardır. Kumho ve Petlas ile çin menşeli herhangi bir marka. aileniz daha değerli.
 
Geri
Üst