Makyajlı FC5 Kasa Civic Sedan Vtec Turbo Hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhabalar nihayet başından beri beklediğim herşey dahil Civic Sedan makyajlı olarak piyasaya çıktı fakat 185 bin baya tuzlu bu kasa ilk çıktığında 110 tl idi o zaman fuarda bunlara Sensing gelsin 130 bin peşin verip alacam demiştim eee şimdi geldi ama fiyat arttı nasıl değiştireyim aracı olmadı Honda TR neyse konu bu değil aslında benim anlamadığım şey şu yeni nesil Civic lerde i-Vtec var diye biliyorum kendi aracim dahil bu FC5 kasa icinde i-Vtec diye biliyorum eee şimdi araç makyaja girdi çıktı V-tec yazıyor arkasında bu nasıl iş ben anlamadım. Dizel olan modeli civüklere fısıldayan adem Aziz Kanca' nın deyimi ile Aydatek yani i-DTEC kabak gibi yazıyo aracın arkasında iyi de kardeşim ne değişti de bu i-Vtec iken Vtec oldu aynı araca Sensing yani hisler gelince mi değişti. Bu Honda TR bizimle kafa mı buluyo nedir ne değildir bu durum ? :unsure:

Facebook profili de açtım kendi aracim kapakta FB7 hala can mı aküsü hala bitmedi tuhaf bi şekilde daha kaç sene gider bu emektar yenisi pahalı nolcak böyle ya :censored:
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
1.5 turbo ile ilgili motor hakkında görüştük. Ona bir bakabilirsiniz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Yani 1.5 cc 182 hp lerde i-Vtec yok onun yerine Vtec var doğru mu anladım ya da anlamadım baya karışık yazı :unsure:
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Yani 1.5 cc 182 hp lerde i-Vtec yok onun yerine Vtec var doğru mu anladım ya da anlamadım baya karışık yazı :unsure:
İ-VTEC, Honda motorlarının en son ailesinde kullanılan teknolojidir. Motorlar, en yüksek performans, verimlilik ve düşük emisyon kombinasyonunu sunmak için tasarlanmış bir dizi yenilikçi özelliğe sahiptir. Bu teknoloji, eksantrik mili zamanlamasını sürekli ayarlayan VTC'yi (Değişken Zamanlama Kontrolü) bir araya getirir - vana kaldırmasını, zamanlamasını ve süresini değiştiren Değişken Valf Zamanlaması ve Elektronik Kontrol (VTEC) ile birleştirir. Sonuç, etkileyici beygir gücü ve olağanüstü yakıt ekonomisi ve düşük emisyonlu yüksek torktur. Ek olarak, yeni motorlar geleneksel Honda düzeninden 180 derece döndürülerek egzoz manifoldunu daha iyi çalışma sıcaklığı ve başlangıçta azalan emisyon için katalizöre yaklaştırır. Honda, motor gereksinimlerine bağlı olarak, örneğin her iki eksantrik milinde VTEC çalıştıran i-VTEC'nin yüksek performanslı bir versiyonu olan çok sayıda motor değişimi tasarlamıştır.

İ-VTEC Valf Kontrol Sistemi

'Akıllı' i-VTEC sistemi, sürekli değişken eksantrik mili zamanlaması sağlamak için VTEC'ye yeni VTC (Değişken Zamanlama Kontrolü) ekler - değişken supap zamanlaması konseptini yeni yüksekliklere taşıyarak. Kısacası, VTEC + VTC. İ-VTEC sadece geniş bir güç bandında önemli bir performans artışı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda egzoz emisyonlarını azaltırken yakıt ekonomisini de arttırır. VTEC (Değişken Valf Zamanlaması ve Kaldırma Elektronik Kontrolü): Yenilikçi VTEC sistemi, motorun hem düşük dev / dak tork hem de mükemmel yüksek dev / dak güç üretmesine yardımcı olmak için valflerin kaldırma ve açma süresini ayarlayabilir. Düşük devir / dakikada VTEC, vana zamanlamasını ayarlar ve optimum silindir dolumu ve yakıt verimliliği için yükseltir. Ek olarak, giriş valflerinin zamanlaması kademelidir ve bunların kaldırılması asimetriktir - yanma odası içinde bir girdap etkisi oluşturur. Sonuç, gelişmiş yanma kararlılığı ile yanma hızını arttırıyor. Motor devri arttıkça, VTEC daha yüksek devir / dakika motor gücü elde etmek için yüksek kaldırmalı, uzun süreli kam profiline geçer.

VTEC TURBO’nun Üç Yaşamsal Teknolojisi

Küçük deplasmanlı motorlar yakıt açısından verimli ve hafiftir, ancak büyük bir motorla karşılaştırıldığında çok fazla güç veya tork yoktur. Turbo şarj cihazı kullanarak aşırı şarj, güç probleminin üstesinden gelir. Honda'nın VTEC TURBO'su üç hayati teknolojiyle yüksek yakıt ekonomisi ve heyecan verici güç elde ediyor: Emme ve Egzoz için Dual VTC, Doğrudan Enjeksiyon Sistemi ve Yüksek Taklaçlı Emme Portu ve Elektronik Atıklı Yüksek Hızlı Turboşarj.

Açık ve net olarak belirtiyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yani 1.5 cc 182 hp lerde i-Vtec yok onun yerine Vtec var doğru mu anladım ya da anlamadım baya karışık yazı :unsure:
1.5 Turbo'larda i-vtec yok (y) Tahminimce i-vtec 1.5 Turbolara uygulansaydı 200 bg. üstü elde ederlerdi ancak yakıt olarakta mevcuttan 1-2 lt. fazla olurdu. Emisyon değerleri sorun olabilirdi muhtemelen, bu açıdan VTCyi Dual yani hem emme hem egzos valflerine uygulamayı yeterli görmüşler.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
1.5 turbo lar VTEC değilmiş VTC miş, zaten eskisi gibi 6000 devirden sonra vtec ışığını yakıp eksozdan homurdanmaya başlayıp 9000 devirde 160 beygir veren ilk çıkan vtecler yok artık:), şimdikiler kafasına göre ayarlıyor bunu, subap açıp kapama zamanlamasını gerek ekonomi gerek güç tutturmaya çalışıyor, daha ziyade gaz pedalı pozisyonu, emisyon vs gibi bir sürü değişkeni hesaplayıp ECU dan ayar veriyor, belirli bir motor devrine bağlı değil, birçok markanın değişken subap zamanlamalı motorları var ve o kadar gerekli ve lazım birşey de değil aslında, geçenlerde hyundai elantra çıktı lpg ye tam uyumlu 1.6 mpi motor yani multi point injection olarak tanımlamışlar cvvt vvti vtec mıvec vs değil bu motor ve 127hp güç 155nm gibi tork üretiyor o haliyle civic 1.6 motordan az biraz 1-2hp fazlaca.

turbo varsa vtec e çok gerek olmaz çünki turbo nun wastegate solenoidi gaza basmaya göre motora göndereceği basıncı ayarlar fazlasını tahliye eder, emme manifoltuna klape pozisyonuna göre her daim basınçlı hava her şekilde basılır, yani turbo var ise motor daha rahat hava alsın diye subapları daha fazla açmaya gerek olmaz zaten turbo dan basınçlı hava geliyor:) emme subapları daha uzun süre açık kalsa çok fazla bir fark etmeyecektir zaten kısa süreli açık kalsalar da silindir atmosferik basınca göre turbonun aşırı doldurma kabiliyeti ile kolayca basınçlı hava ile dolar.

Sadece eksoz tarafında vtec olabilir bu da eksozdan gelen gazın turboyu beslemesini ayarlamak için olabilir zira buna da gerek yok çünki 1.5 turbo civic in turbo salyangozu ufacık küçük yapılı ve hafif çok az bir eksoz gazıyla bile verimli çalışacak tarzda ekonomik tipte ufak bir turbosu var.

Yine de 1.5 turbo civic te emme ve eksoz subaplarında vtc denilen değişken subap zamanlama sistemi var.

yani ticari tanımlara takılmamak lazım:) gazlayıp keyfini çıkartmak lazım.

WRC gibi motorsporları serilerinde turbo ya yardımcı anti lag sistemleri ve kocaman intercooler lar var anti lag sistem olan bir motorda gazı komple kesseniz bile eksoz patır patır öter çünki motor eksoz zamanında bile silindire yakıt püskürtüp sıcak eksoz manifoltunda yani motorun silindirinin dışında manifolta temas eden bu yakıtı patlatır, böylece turboya rölantide çalışırken bile şiddetli miktarda eksoz gazı gider ve rölantide çalışan araba gaza dokununca mermi gibi fırlar rölantiden 7000 devire kadar hep 450nm güç bile verir tabi bunların ömrü çok kısa ve motora zararı boldur o manifolt en fazla 400-500km sonra çöp:).

Bazı 1.6 dizellerde kocaman turbo salyangozları var bunlar ağır ve kütleli turbolar bunları güzel şekilde verimli olarak döndürmek için dizel motorun 2000 deviri bulması gerekir sonra gaz kesersiniz devir düşmez benzinli araba kadar mazot harcar:) halbuki 1.5 turbo ile 1500 deviri bulduğunuz anda iş tamamdır.
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
1.5 Turbo'larda i-vtec yok (y) Tahminimce i-vtec 1.5 Turbolara uygulansaydı 200 bg. üstü elde ederlerdi ancak yakıt olarakta mevcuttan 1-2 lt. fazla olurdu. Emisyon değerleri sorun olabilirdi muhtemelen, bu açıdan VTCyi Dual yani hem emme hem egzos valflerine uygulamayı yeterli görmüşler.

İşte aradığım yanıt buydu tşkler (y) :D
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
1.5 turbo lar VTEC değilmiş VTC miş, zaten eskisi gibi 6000 devirden sonra vtec ışığını yakıp eksozdan homurdanmaya başlayıp 9000 devirde 160 beygir veren ilk çıkan vtecler yok artık:), şimdikiler kafasına göre ayarlıyor bunu, subap açıp kapama zamanlamasını gerek ekonomi gerek güç tutturmaya çalışıyor, daha ziyade gaz pedalı pozisyonu, emisyon vs gibi bir sürü değişkeni hesaplayıp ECU dan ayar veriyor, belirli bir motor devrine bağlı değil, birçok markanın değişken subap zamanlamalı motorları var ve o kadar gerekli ve lazım birşey de değil aslında, geçenlerde hyundai elantra çıktı lpg ye tam uyumlu 1.6 mpi motor yani multi point injection olarak tanımlamışlar cvvt vvti vtec mıvec vs değil bu motor ve 127hp güç 155nm gibi tork üretiyor o haliyle civic 1.6 motordan az biraz 1-2hp fazlaca.

turbo varsa vtec e çok gerek olmaz çünki turbo nun wastegate solenoidi gaza basmaya göre motora göndereceği basıncı ayarlar fazlasını tahliye eder, emme manifoltuna klape pozisyonuna göre her daim basınçlı hava her şekilde basılır, yani turbo var ise motor daha rahat hava alsın diye subapları daha fazla açmaya gerek olmaz zaten turbo dan basınçlı hava geliyor:) emme subapları daha uzun süre açık kalsa çok fazla bir fark etmeyecektir zaten kısa süreli açık kalsalar da silindir atmosferik basınca göre turbonun aşırı doldurma kabiliyeti ile kolayca basınçlı hava ile dolar.

Sadece eksoz tarafında vtec olabilir bu da eksozdan gelen gazın turboyu beslemesini ayarlamak için olabilir zira buna da gerek yok çünki 1.5 turbo civic in turbo salyangozu ufacık küçük yapılı ve hafif çok az bir eksoz gazıyla bile verimli çalışacak tarzda ekonomik tipte ufak bir turbosu var.

Yine de 1.5 turbo civic te emme ve eksoz subaplarında vtc denilen değişken subap zamanlama sistemi var.

yani ticari tanımlara takılmamak lazım:) gazlayıp keyfini çıkartmak lazım.

WRC gibi motorsporları serilerinde turbo ya yardımcı anti lag sistemleri ve kocaman intercooler lar var anti lag sistem olan bir motorda gazı komple kesseniz bile eksoz patır patır öter çünki motor eksoz zamanında bile silindire yakıt püskürtüp sıcak eksoz manifoltunda yani motorun silindirinin dışında manifolta temas eden bu yakıtı patlatır, böylece turboya rölantide çalışırken bile şiddetli miktarda eksoz gazı gider ve rölantide çalışan araba gaza dokununca mermi gibi fırlar rölantiden 7000 devire kadar hep 450nm güç bile verir tabi bunların ömrü çok kısa ve motora zararı boldur o manifolt en fazla 400-500km sonra çöp:).

Bazı 1.6 dizellerde kocaman turbo salyangozları var bunlar ağır ve kütleli turbolar bunları güzel şekilde verimli olarak döndürmek için dizel motorun 2000 deviri bulması gerekir sonra gaz kesersiniz devir düşmez benzinli araba kadar mazot harcar:) halbuki 1.5 turbo ile 1500 deviri bulduğunuz anda iş tamamdır.

Bu yanıt iyiymiş senin gibi birisi lazım bizim gruba facebooktan beni ekle davet edeyim şimdilik 10 kişiyiz. :(
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu yanıt iyiymiş senin gibi birisi lazım bizim gruba facebooktan beni ekle davet edeyim şimdilik 10 kişiyiz. :(
Hocam davet ediyorsun ama bence facebook-youtube grupları platformları itibariyle sıkıntılı, oraya kendi kimlik bilgilerinizi-arkadaşlarınızı-iş çevrenizi kısacası kendi özelinize ait birçok hususu tanımlıyorsunuz.
Ama bence forum gruplarına üye olanlar internette bilgi paylaşımından faydalanıp, özel hayatları yönüyle de anonim kalmak isteyenler oluyor (y) Bu açıdan bana göre facebookta gruplarla uğraşmak yerine bu tip marka platformlarından o araca özgü hususlarda faydalanmak çok daha makul geliyor :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst