Otomatik viteste 2.vitese geçerken titreme

Katılım
23 Eyl 2020
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam ben bu silkeleme problemini orjinal Honda atf şanzıman yağı ile değişim yaparak giderebildim.3-4 bin km yol yaptım sonrasını.cok şükür şu anlık bir sıkıntı yok.ama bazı ustalarin bana söylediği şey selenoid temizliği falandı.
Hocam tesekkürler cevabiniz icin artik arabayi satmayi düşünür hale geldim.
Şanziman yagini Ankara Honda Efe'de degistirdim bende degişen hicbir şey olmadi. Yalniz rutin 3 lt degisim yapildi siz tamamen mi degistirdiniz?
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Bu bahsedilen olaylar benim araçtada oluyor. Serviste şanzıman yağı değişeli 10bin km olmadı daha. Aracı sert seri kullanırsam vites geçişleri yağ gibi akıyor. Ama sakin ve yavaş kullanırsam vites geçişlerini hissettiriyor. İlginç gerçekten normalde tam tersini beklerim. Buji değişimi subap ayarı LPG bakımı yaptıktan sonra belki biraz iyileşme olur :)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@Gkn01 Şanzıman yağını değiştirdikten sonra ilk 5bin km.de nerdeyse hiçbir hissiyatım yoktu ama sonrasında araç ısındıktan sonra pedala hafif basılarak ilerlediğim durumlarda araç düşük devirde 2. vitese geçtiğinde hafiften titremeyi hissetmeye başladım. Denemelerimde benzinde daha az hissediyorum, LPGde daha fazla hissediyorum. Bence ısınmış şanzıman yağında motor gücü de düşük olduğu durumlarda oluşuyor, normal bir durum diyebilirim.
Daha öncede dediğim gibi bence 1.vitesten 2.vitese geçerkenki titreme normal bir durum ama benzinde çok zayıf hissedilirken LPGde dikkat edilince net hissediliyor, bence LPG düşük devirde benzin kadar güç üretilmesini sağlamadığı için bu şekilde geçiş hissedilir hale geliyor.
Ancak @Hsyn61045 sizdeki 2. vitesten 3. vitese geçiş durumu VTEC teklemesine bağlı da olabilir, subap ayarı sonrası LPG ayarlarını kontrol ettirin. FB7de rastladığımız durum 1. vitesten 2. vitese geçerken oluşuyordu. Eski FD6mda ise vites geçişleri neredeyse hissedilmezdi diyebilirim.
 
Geri
Üst